Jump to content
велизар

Имат ли проблем с валовете Акордите с К20 мотора?

Recommended Posts

Здравейте! Днес се заговорих с познат със Црв 2-ра ген и той спомена че К20 моторите имали проблем с износване на изпускателния вал.После намерих и прочетох темата във форума.Въпросът ми е едни и същи ли са моторите със на Акорда,и дали ако е често срещан проблем са го решили във фейслифта?Понеже съм харесал един фейслифтов Акорд а това си е притеснително като ми разказа във какъв филм е влязъл.Някой имал ли е подобен проблем и ако да колко му е излязло да го реши?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говориш за ЦРВ 2-ра ген. мотора беше К20А4, а в акорда е К20А6 преди фейса, след него не знам. Но за този мотор наистина всеки който съм видял без капак за клапани изпускателните вал не е в добро здраве. Не знам на какво се дължи, може би, че една гърбица движи два клапана, но това е мое мнение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да за К20А4 ставаше  на въпрос там.Мисълта ми е при Акорда дали го има този проблем?Не съм наясно за разлиата в моторите.Никой ли с Акорд не си е регулирал клапаните?

Редактирано от велизар

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И два акорда имам вече в колекцията. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ще кача снимка в тази тема при реглажа следващия път... но няма да е скоро - 20000 км.Колата ми е на 280 000 (най-вероятно връщани с незнайно колко) като ги кача снимките сигурно ще е на 300 000 . Гледам ,че няма много говорено по този въпрос. Някъде пишеше ,че тия проблеми не важат толкова за акорд 7. Много е важно с какво масло е карана и колко често се е сменяло. Все пак голяма част от колите(не всички) са на по половин милион километра когато дойдат тук от Германия и Италия .Колата по принцип си е за масло 5в20 или 0в20. В американски форум съм чел ,че когато се кара с някое от тия масла и не се сменя често настъпвало много бързо износване на валовете и то на бензин, камо ли на газ.Тук основно ги карат с 5в40 , което теоретично трябва да създава по-добра защита на двигателя.Колкото до износването, и да го има, подозирам ,че няма кой знае какви проблеми, които да създава. Пак някъде пишеше, че хората си карат така и не страдат.Аз подозирам ,че имам износване, ще проверя другия път. Твоят приятел с цр-в 2 какво толкова е пострадал от тия валове?

Редактирано от ivailopp

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, fenabg написа:

И два акорда имам вече в колекцията. 

И...,как ги лекуваш.:DКакви са ти препоръките за избягване (забавяне) на процеса?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имат проблеми Акордите (само К20) с износването на вала, но има и изключения.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези изключения в какво се състоят?Относно до въпроса на колегата Ivailoop,човекът е разбрал за проблема при реглаж на клапани.Колата не му е създавала някакъв проблем.И понеже му споменах че ще си взимам Акорд 7 той ми спомена за ситуацията.И ми каза че трудно е намерил вал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като цяло само к20 е драма. Редовна смяна масло 0/30  0/40 и реглаж клапани биха намалили проблема. 

  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От всичко което прочетох излиза че К20 не е безпроблемния мотор за който го мислех!Май ще трябва да сменям марката за съжаление.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, велизар написа:

От всичко което прочетох излиза че К20 не е безпроблемния мотор за който го мислех!Май ще трябва да сменям марката за съжаление.

 

На всички ще ни е интересно да ни споделиш коя ще е марката и модела на който ще се спреш.

  • Like 1
  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е достатъчно безпроблемна. Сам каза за приятеля ти , че не е имал проблеми от функционално естество. Видял е износено и вече е проблем... на 10-15 години кола има всякакви износвания. Виж , ако се качваш от кола от деветдесет и някоя година на две хиляди и някоя и очакваш същата надеждност няма как да стане. Просто има повече електроника. Акорд е супер кола за времето си. Класът и предполага да се кара много. Какво да правиш като ти идва на половин милион километра. В Германия има хора , които правят половин милион за година-две. Отзад си стоят найлоните и като тръгнат на втората година да ги продават , са като топъл хляб за нашите джамбази. В Италия си ходят на кафе на 60 километра. Няма сервизни книжки , мишки, продават ги по ибей за 20 долара. Старата кола си иска пари , от които се изхранват майсторите. Ако искаш безпроблемно взимаш нова от магазина и 5 години си щастлив. Между другото обслужването на нов автомобил е минимум 300 лв при дилъра. И на определени километри почват да си сменят каквито части искат , без значение от това дали работят. И за да не разводнявам вече. Никъде по форумите не пише с точност какъв е проблемът с работата на автомобила при износени валове/ шупли. Някъде пишат вибрации на празен ход, другаде тракане от клапаните. Ако е така ще го усетиш. И в това състояние ги карат с хиляди. Моята може и да има , обаче двигателят е тих и в компютъра няма нито една грешка. Лека вибрация на празен ход , която изчезва при електрическо натоварване. Ще проследя въпроса и по натам ще дам информация , за да може хората да знаят. 

  • Like 1
  • Confused 1
  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този мит, че на запад всички карат много не е верен... Фирмените дизели се карат много, но няма как за 2г да направят половин милион... Предишният ми (дизелов) акорд беше на 8-9г, взех го на около 130х км, но разбрах (има как, стига да искаш), че е бил такси в Лондон и реалните км са около 400хил... Вървеше си, не му личеше, но го продадох заради бъдещи потенциални проблеми. Та и на запад се превъртат километражи, но не масово. Сегашният, бензинов вече е на 11г и реални около 140 хил, та не разпространявайте мита, че всички на запад са издухани и на много километри, такива и да има не са болшинство.

А не е ли странно, че всички вярват в този мит, а като купят колата,  първата работа е да се натоварят с всевъзможни смени на консумативи и то от най-скъпите... че знае ли се предните собственици дали са я глезели толкова и още 20 г ли ще я карате, та такива разходи...

  • Thanks 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Не, в никакъв случай не искам да разпространявам митове. По-нагоре написах ,че не го твърдя за всички автомобили. Разбира се ,че има читави. Точно фирмен дизел визирах горе.600к за година. Само казвам ,че това са стари автомобили, проблеми се очакват. Истината е ,че най-добрите и надеждни автомобили май са се произвеждали деветдесетте години. Пак да не разводняваме. Шупли на к20 са описани на много места, но това ,което става ясно е ,че си карат масово с тях , без да имат проблеми. Не е категорично колко често е на акорд. Повечето пъти става въпрос за cr-v или други модели.Споко на колегите насочени към тоя мотор. Супер за хора ,които не карат с по 140+ . Доста икономичен, стабилно и мощно в завойчета , така че става и за фън, но умерен. За спокойни и дори лежерни шофьори, които се кефят да си рисуват завоите и колата им да гори колкото едно по-старо 1.4 на коя и да е марка. Разходи по поддръжка повече отколкото на един хеч 1.4 ,ама и усещанията са други. Гледайте и слушайте как работи двигателя като го взимате и няма да сбъркате. Кошари са , колко ресурс да имат все пак... Няма да ги караме по 200к и нагоре нали с това сме съгласни повечето?

Редактирано от ivailopp
  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не всички К серии са с проблем. Драмата е най вече в архитектурата на главата и ползването на кофти масла запушващи маслвните магистрали. 

  • Like 1
  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Може ли някой, който е имал симптоми на проблеми с вала да сподели. 

До сега само виждам хора, които са регистрирали проблема при реглаж на клапани, без да имат никакви симптоми. Как шуплите точно пречат на работата  на мотора? 

Обикновено най-изпъкналата част на вала не е засегната и най-отвореното положение на клапана остава непроменена и това обикновено е само на изпускателния вал, на един от цилиндрите. 

Моля някой, по запознат да сподели, къде точно е проблема с грозния шуплест вал, освен естетически.

@fenabg ще съм благодарен, ако споделиш мнение.

Редактирано от Чавдар K

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

h5rov да направим една тема точно за другите марки (като антиреклама). Мнения на роднини, приятели, колеги за коли след 2005.Аз не знам коя е тази Хонда, с която да сменя моята, 400хкм.всичко е още орг. ма е на 22г.

 

 

  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е в първите к20. Като цяло в следващите е отстранен. Драмата тръгва от това че вала остава без мазане, не че и той е толкова здрав де. Няма как да се отрече че има проблем това двигалче една тясна гърбица е предвидена да повдига два клапана което увеличава товара на  вала и изброените по горе неща помагат и те. 

  • Like 1
  • Upvote 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
На 13.10.2018 г. at 19:26, Чавдар K написа:

Може ли някой, който е имал симптоми на проблеми с вала да сподели. 

До сега само виждам хора, които са регистрирали проблема при реглаж на клапани, без да имат никакви симптоми. Как шуплите точно пречат на работата  на мотора? 

Обикновено най-изпъкналата част на вала не е засегната и най-отвореното положение на клапана остава непроменена и това обикновено е само на изпускателния вал, на един от цилиндрите. 

Моля някой, по запознат да сподели, къде точно е проблема с грозния шуплест вал, освен естетически.

@fenabg ще съм благодарен, ако споделиш мнение.

Имах този проблем, двигатела работише като хубав дизел, имаше едно чукане. След смяна на вала се чува само пистовия ремък. А самиятн проблем най вероятно се получава от не сменено масло и гъсто масло ( на студен мотор най вероятно върти на сухо) 

Редактирано от yanko_83
  • Thanks 1
  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, yanko_83 написа:

Имах този проблем, двигатела работише като хубав дизел, имаше едно чукане. След смяна на вала се чува само пистовия ремък. А самиятн проблем най вероятно се получава от не сменено масло и гъсто масло ( на студен мотор най вероятно върти на сухо) 

Дано не си бил само за реглаж на клапаните, както колегата от тази тема:

Валовете му изглеждат доста зле, но се оказа, че не вала му е бил проблема, а клапаните са му били за регулиране и отделно е има проблеми с настройката на газовата ... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Валът се износва в средата кадето контактува с кобилицата, и се получава износване от няколко милиметра в средната част на гърбицата и не може да се направи перфектен реглаж на клапана защото ако кобилицата мръдне леко в страни и захапи на здравата част на вала може да стане беля. Клапаните се оставят малко по хлабави. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

42659802_731373357207695_6754889340674899968_o.jpg

42494602_731373467207684_6413554017485455360_o.jpg

42604139_731373437207687_5218438968911069184_o.jpg

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реглажа може се направи в мъртвата"  част на вала но в повечето случаи когато е много изяден си работи, все едно меля царевица. 

  • Like 1
  • Haha 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баси шуплестия материал! :shock:

Това само на К20 ли го има или и на К24?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само първите к20, к24 е бетон баси мотора е тва. 

  • Thanks 1
  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има си и той леки утвърдени кусурчета с харча на масълце,ама то тва да е,няма пълно щастие..;)!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е от не смяна на масло и не подходящ вискозитет.Както Фена каза,това води до запушване на маслените пътища и от там недобро мазане.Аз лично съм имал(давам го постоянно за пример) две К20-ки от първите 2001г. и двете работеха перфектно.Дори и с този потенциален "проблем",ядовете идват след много К километри.

  • Upvote 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×