Jump to content
Just Do It

Въпрос за покупка - бензин или дизел

Recommended Posts

Здравейте колеги!

Предстои ми покупка на кола... за момента съм се спрял на Honda Civic 8-ма генерация, но не и на двигател. Въпроса ми е, кое би било по-добър вариант, бензин или дизел? Въртя около 2000км на месец... от една страна дизела е с по-малък разход, но от друга като обслужване е в пъти по-скъп. Давайте съвети, защото вече ми пуши главата.

Благодаря предварително!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А кои са причините за да избереш хонда ,и как избра да е сивик и точно 8 генерация ?Тук във форума ли си чел ,или  ти я похвали някой като модел ?Чисто информативно питаме ,примерно дали форума ти е бил полезен с инфото което сме събрали в него за моделите и той ли те насочи към колата която си избрал?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако главата пуши от прочетеното тук и на други места,  съответно затова не си могъл да вземеш решение - значи очакваш някой да ти каже просто "взимай дизел/бензин" и ти да го направиш? :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
18 hours ago, ailqche said:

Здравейте колеги!

Предстои ми покупка на кола... за момента съм се спрял на Honda Civic 8-ма генерация, но не и на двигател. Въпроса ми е, кое би било по-добър вариант, бензин или дизел? Въртя около 2000км на месец... от една страна дизела е с по-малък разход, но от друга като обслужване е в пъти по-скъп. Давайте съвети, защото вече ми пуши главата.

Благодаря предварително!

 

Аз ще те посъветвам да си вземеш бензин, не че дизела не е здрав при Хонда, но предвид гадната ни нафта, 90% от проблемите с ДПФ-а ( филтъра за твърди частици ), дюзи, клапи и т.н, мисля че бензина е по-удачния вариант, но всичко си е до поддръжката на автомобила от предходните собственици и как ти ще го поддържаш завбъдеще...Какво ще кажеш за 1.8 16V Автомат 140 коня :) 2000км. на месец са нищо, разхода по каталог за този мотор го дават 8.5 градско / 5.5 извън града....Помисли си над този вариант. Ако не си фен на автомат има и ръчна кутия :honda:

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 15 часа, dindin написа:

Ако главата пуши от прочетеното тук и на други места,  съответно затова не си могъл да вземеш решение - значи очакваш някой да ти каже просто "взимай дизел/бензин" и ти да го направиш? :)

Очаквам съвети.

 

Преди 14 часа, BlueDream4 написа:

 

Аз ще те посъветвам да си вземеш бензин, не че дизела не е здрав при Хонда, но предвид гадната ни нафта, 90% от проблемите с ДПФ-а ( филтъра за твърди частици ), дюзи, клапи и т.н, мисля че бензина е по-удачния вариант, но всичко си е до поддръжката на автомобила от предходните собственици и как ти ще го поддържаш завбъдеще...Какво ще кажеш за 1.8 16V Автомат 140 коня :) 2000км. на месец са нищо, разхода по каталог за този мотор го дават 8.5 градско / 5.5 извън града....Помисли си над този вариант. Ако не си фен на автомат има и ръчна кутия :honda:

Благодаря колега! Определено ако е бензин ще е с този мотор, но не съм фен на автомата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 17 часа, BlueDream4 написа:

 

Аз ще те посъветвам да си вземеш бензин, не че дизела не е здрав при Хонда, но предвид гадната ни нафта, 90% от проблемите с ДПФ-а ( филтъра за твърди частици ), дюзи, клапи и т.н, мисля че бензина е по-удачния вариант, но всичко си е до поддръжката на автомобила от предходните собственици и как ти ще го поддържаш завбъдеще...Какво ще кажеш за 1.8 16V Автомат 140 коня :) 2000км. на месец са нищо, разхода по каталог за този мотор го дават 8.5 градско / 5.5 извън града....Помисли си над този вариант. Ако не си фен на автомат има и ръчна кутия :honda:

Освен всичко да не забравяме и че вече сме края на 2018г. и сега да се купува дизел на мен ми се струва неразумно. Очаквам да 1-2г. да се забранят да движат по центъра на столицата. В цяла Европа има натиск за ограничаване на дизеловите автомобили, очаквам и в нас да се появи скоро време.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, ailqche написа:

Очаквам съвети.

 

Бензин 1.8 и му слагаш газов инжекцион. :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 10.10.2018 г. at 20:02, ailqche написа:

... от една страна дизела е с по-малък разход, но от друга като обслужване е в пъти по-скъп.

Колко пъти по-точно е по-скъпо обслужването на дизела?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

+1 за бензинов двигател. Поддава се безпроблемно на газификация.

Дизелът предстои да бъде забранен. И с право!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бензин определено.Шансът бензиновата или дизеловата кола която пристигне при теб да е на повече км пробег, не е никак малък, а някои неща при дизела са доста по-скъпи от бензиновата версия ( дюзи, съединител с маховик и тн..) като особено второто, шансът да го смениш още в началото на покупката е голям.Колегите са ти казали, че може да се газифицира и цена/разход на гориво ще ти е доста приличен.Ако правиш малко километри на година даже няма и да имаш нужда от газова уредба.Ако не си карал този модел на Хонда се качи да го покараш за да добиеш впечатление от возията, която е сравнително твърда.Според мен се ориентирай към мотор 1.8.По-малкият 1.4 е идеален за града но извън него ще ти се иска още малко мощност.
Иначе екологично ако гледаме не знам дали скоро ще бъдат вкарани чак такива рестриктивни мерки за спиране на дизеловите коли.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никой не говори за спиране все още, а за ограничаване в определени дни и на определени места. Вече е факт на някои места в Европа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да се ограничи в определени дни или зони ако е под стандарта за вредните емисии или иначе казано под Евро 6.Ако човек си купи нов дизел към този момент не съм сигурен дали важи каквато и да е била забрана.Виж за по-старите дизели сигурно ги има.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря Ви за мненията! Все пак се спрях на дизела... по-динамичен ми се струва, а и разхода си го бива. Ще съм благодарен, ако някой сподели от къде да си взема патерица и какъв размер, че да ми се побере в пространството под кората на багажника.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И може би е бил осезаемо по-евтин от бензиновите. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, dindin написа:

И може би е бил осезаемо по-евтин от бензиновите. :)

Осезаемо беше по-скъп от бензиновите :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да те радва само колега.Патерица виж от Акорд 7ма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Патерицата трябва да е 16-ка колега. По-малка не побира спирачните апарати (16ката минава на косъм), по-голяма не влиза под кората. Бих те посъветвал да видиш в ебау.. хем повече, хем по-евтино.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Цитат

 

На 28.10.2018 г. at 10:10, Just Do It написа:

Благодаря Ви за мненията! Все пак се спрях на дизела... 

 

Еми честито. 

 

Сега обаче ти се разказа играта :) защото според някой:

Цитат

....Очаквам да 1-2г. да се забранят да движат поцентъра на столицата....

То па, не знам кой има желание да ходи в центъра, особено при този трафик и липса на места за паркиране :D.

Майтапя се бе, знам - но няма да кажа :lol:.

 

А и си се прецакал жестоко :) защото:

Цитат

....Дизелът предстои да бъде забранен. И с право!

 

А сега де?!?

То вече усилено се говори  за забрана и на бензиновите - така че не се радвайте толкова много :D.

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей! Честита покупка. Въпреки, че вече си се спрял, ще напиша лично менение, като човек каращ дизел 2.2 от около 4г, пък може да е от полза за някой друг колега, който се колебае. Мисля, че очивидното и най-важното е в какво състояние е колата/двигателя. Дизела се движи много приятно и се усеща прекрасно заради по-големия двигател и турбината за това две мнения не мисля, че може да има. Лично моя не е давал никакви проблеми и да се надяваме да не дава! Гори между 5-6 смесено без особено пазене, ако се настъпва може и да скочи малко разхода, но е доста икономичен.

 

Обслужването е по-скъпо, като с хонда масло  една смяна в небезисвестния сервиз на хонда (не говоря за официалния) излиза около 300-350лв. В това включвам масло + всички филтри без горивен. Горивния филтър е още около 100-150лв може би, сменя се по книга на 40 хил. 

 

Двигателя мисля, че е доста надежден, но каквото и да си говорим, ако се счупи става много тежко и скъпо за ремонт. От друга страна в бензиновия просто нещата, които могат да се счупят са далеееч по-малко и по-евтини за ремонт.  При дизелите е често и да замине съединителя. което не е от най-евтините неща за смяна ~ 1000-1200 ако не се сменя маховик.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 33 минути, dimkaraganchev написа:

И все пак, избирате дизел...:lol:

 

Ако трябва да съм честен, не съм избирал дизела. Аз винаги съм бил фен на бензина и съм карал бензин. В моя случай избрах колата, която беше в добро техническо състояние. Обаче, да кажа на черното-бялом няма как да стане, тази кола, с този дизелов двигател е много приятен за каране. Дали бих си купил дизел днес? Не вярвам да го направи, просто защото се оглеждам за нещо ново или на максимум година-две, а към днешна дата не мисля, че си заслужава да се взема нова кола с дизелов двигател. Откровено казано, бих взел хибрид, който да сменя след 4-5г с чист ток.

 

Като изключим разликите в самите двигатели, от "финансова" гледна точка, освен ако не се минават по над  20 хил. км на година, то няма абсолютно никакъв смисъл от дизел и реално нищо не се "спестява" от разхода.

 

Виждам, че караш P11. Карах такъв нисан няколко години - бензин/автомат.

Редактирано от draid

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 16 часа, draid написа:

Здравей!........

Не го плаши с тези цени.

горивен филтър е около 35лв.

съеденител комплект около 300лв.

маховик- 850лв.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, mccoy написа:

Не го плаши с тези цени.

горивен филтър е около 35лв.

съеденител комплект около 300лв.

маховик- 850лв.

 

Аз говоря за "официални" части. Последно горивния филтър го плащах на 150лв. Иначе си прав, че има и филтри за по 30лв, но аз лично не бих сложил такъв, особено като се има предвид, че се сменя на 40к и горивата са ни ужасни. Съединителя "хонда" комплект беше около 800лв + 300 лв труд. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с бензин и горивен филтър не съм сменял. Казаха ми, че нямало нужда, ама се чудя дали е добра практика.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, revenue написа:

Аз съм с бензин и горивен филтър не съм сменял. Казаха ми, че нямало нужда, ама се чудя дали е добра практика.

 

По книжка трябва да се сменя. На практика на бензините много малко хора май ги сменят. Малко е като антифриза (: Аз на бензин до сега съм сменял само веднъж и то  по принуда. С дизела обаче е по-особено.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...