Jump to content
Nikito82

Треперене на волана

Recommended Posts

Здравейте, от април съм с чисто нови джанти и гуми. От известно време към скорост 80, някога пък на 120 като пудна волана и претреперва. Викам си ще направя баланс на ново. Направиха днес, едната искаше 20гр другата 50гр. Преди малко се прибирам и там където е претрепервал волана сега двойно повече почна да трепери. Какво ще ме посъветвате. Видях като ги балансира, пак ги завъртя 0 0 изписа машината. 

Edited by Nikito82

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако няма звук, вътрешно каре в голяма част от случаите предно дясно, голяма болка е нашите акорди 7-ма но може и лявото да е. Ако има звук е външно, повярвай ми ще разбереш че е външно, понякога звуците са плашещи :D . Ново каре вътрешно, заедно с опорния лагер и полуоската нови са 900 лв по спомен от Бултрако. Афтърмаркетите не карат защото тези в Бг са с кофти качество. Алтернативата е втора употреба, оглеждаш го на място ако е възможно дали има луфт и как се държи като цяло да не е по-зле от твоя. ( ориентировъчно в диапазон 140-200 лв вървят втора )

 Аз смених предно дясно но въпреки всичко понякога пак се усеща, в началото беше окей, но след време пак го долавям.

Предно дясно се намира трудно, понеже това е като задна дясна лагер главина ( болка им е ) и намирането си е трудно.

 

Edited by Valkov90

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ами не ми се вярва да е каре, със зимните гуми нямах тоя проблем, а и след баланса да почне по зле да се държи си мисля нещо свързано с гуми и джанти 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Иди да ти направят баланса на друго място.  Ако искаш да провериш дали една баланс-машина е точна, след като ти балансират една от гумите, нека да я свалят от машината и качат отново. Ако машината е точна, ще покаже същите показания (0:0), но ако покаже, че пак има нужда от баланс... 

  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Токио, принципно ходя при Сашо, до хотела Ривър Сайд. До сега на другата кола не съм имал ядове и затова след като април съм сложил джантите с гумите в Стара Загора и усещъх трептене на по късен етап реших да ги балансирам на ново при Сашо, но... Ти къде би ме насочил? 

Edited by Nikito82

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 5 часа, Nikito82 написа:

Ами не ми се вярва да е каре, със зимните гуми нямах тоя проблем, а и след баланса да почне по зле да се държи си мисля нещо свързано с гуми и джанти 

Това че вчера си нямал проблем, а днес имаш говори само че определено има нещо. Не ти го казвам с лоша умисъл, из английските и руските форуми има ли тресене в този диапазон който описваш по-горе е 90 % каре, при мен беше същото както и при още няколко колеги, дано проблема ти да изчезне след поредното балансиране, поздрави и успехи.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ами може ще видим на есен. Ама определено ще ми е 1ва и последна хонда. Много здрави пък с маслото проблеми нормално имала, с каретата, с актуаторите, с ръждата, не върви, вса модоли. Ми то кво здраво има у нея не знам! Да нв говорим за комфорта и лака на боята. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Има и още ,:Dно са все "козметични",за разлика о др. марки,където ремонта почва с трицифрена сума .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ми тва каре 900лв? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ники, не се ядосвай.

Това, че караме "НоВи" коли, е една от последиците, за нашето "щастие":).

Едни уцелват, малко по-изтормозени, други доста по-изтормозени, трети пълен скраБ, ама съдба..... 

Сега, за да си сигурен, че проблема не е в гумите, (щото колко и да са нови, при нас идва енто качество и аз си мисля, че точно от тях ти е проблема ),  отиди на гумаджия, демонтирай ги и провери на баланса само джантите. Това ще изключи вероятността за криви джанти. Монтираш гумите, качваш ги на баланс и гледаш какво е положението. Ако има нужда от доста тежести, преди да ги залепите, спадате гумите и ги завъртате на 45 градуса спрямо джантата. Проверете пак и ако положението е по-лошо, пак ги завъртате с още 45 градуса  и така докато намерите най-малкото отклонение, след което вече балансирате. 

Важно обаче е, да изчистите джантата от вътрешната страна (там където ляга на барабана/диска), както и самия барабан/диск.

Пробвай това, пък ако не се оправи, може да имаш и нещо разбито отпред и трябва да огледаш. 

Лично аз смятам, че проблема е от самите гуми, но може да е и от много други неща. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Извинявай имах предвид четирицифрена сума на някои от европейските марки.Наистина не е приятно колега,повече да правиш отколкото да караш, но просто му е дошло времето на каренцето,ако се окаже че е то разбира се.Моят съвет е ако се стигне до купуване на ново да направиш запитване за цена в coxmotorparts с пращане на парт номера на частта и рамата на автомобила ти.Или тук,след това Бултрако.Силно се надявам проблема ти да приключи с проверка и нов баланс по гумите и джантите,както ти е описал Emicha.Не изключвай и фактора сервиз и балансмашина,има го!

Дори и нещо по предницата да е, не го приемай като болка за умиране, а че все пак това не е нов автомобил и че ти си над него.

Успех!:)

Edited by JHM
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Никито! Ако усещаш вибрация в диапазон от 30-50км, без значение дали почва от 80 или 120, това вероятно е за баланс на гума или крива джанта. Ако усещаш вибрация само при ускорение (без значение от скоростта), тогава е вътрешно каре. Тоест - подаваш газ - усещаш вибрация, отнемаш я - вибрацията изчезва.

Моля те, след като напишеш нещо (и преди да го постнеш), да го прочетеш и да си помислиш дали това си имал предвид, и дали някой би го разбрал правилно според начина по който си го описал.

"...и там където е претрепервал волана сега двойно повече почна да трепери." Така написано означава че преди и след баланса си минал по един и същ участък с дребни неравности (и вероятно причината е в тях), а разлика е нормално да има ако гумите са дори с 0.2 атмосфери разлика при 2-те минавания. Пробваш само на места в чието абсолютно равно покритие си сигурен.

Волана не е жив че да претреперва, той предава вибрации.

Хондите принципно са добри коли, ма на твойта ко и стана? :)

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Окачването е проверявано, сменил съм големите тампони на долните носачи. Да го ре долу 20 30км е диапазона на вибрация и за това отидох пак на баланс. Нямам вибрации при ускорение. Ще пътувам утре и ще видя пак как е. 

Ако пак е така ще я закарам да проверят джантите. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега, каза че на втория баланс са добавени 50гр. по спомен, това е доста за втори баланс, или материала на гумата е кофти, или джантата е крива, има вариант и да са объркали посоката.

Ако от карето усещаш толкова много вибрации, то ще е леж, а от раз не става това.

 

Провери тампоните на ДВГ и скоростите, при ниски обороти има повече вибрации, за всеки случай.

 

Но ако случайно е каре, не взимай друго освен оригинално, и то взимай цялата полуоска.

 

Маслото не й е проблем на колата, не е дефект.

Актуаторите също не са проблем, просто съхранението и поддръжката са важни.

 

Не се фрустрирай, изчакай да ти мине и тогава мисли какво искаш да правиш.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

50 грама за баланс на гума е ужастно много. Става дума за лек автомобил а не за камион. Ходи за баланс на друго място. Може пък и гумите/джантите да са криви. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Намери някъде наоколо човек, който може да ти направи динамичен баланс или да има на машината и "повърхност" върху която да се симулира триене. Щото двете неща са малко различни, но повечето хора и на двете казват динамичен баланс. Ей това представлява - 

 


Така ще ти отпаднат всякакви съмнения за гумите.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ами ще трябва да ходя пак, че положението е много зле, от 80 до 110 треде много

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 28.07.2018 г. at 20:27, Nikito82 написа:

след като април съм сложил джантите с гумите в Стара Загора и усещъх трептене на по късен етап реших да ги балансирам на ново при Сашо

 

На 28.07.2018 г. at 23:09, Nikito82 написа:

Да нв говорим за комфорта

Абе колега,ти не беше ли си играл с ЕТ-то на джантите отпред и отзад?Дали пък там не се крие нещо нередно...?Пък за комфорта една идея си го загубил от тази интервенция с по големите цолажи.

Да ама имаш визия...!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мислех, че колегата е с оригиналните си джанти. Ако са по-големи и е слагал фланци, тогава да си върне оригиналните джанти и да види дали ще има тресене и с тях. Прави ми впечатление, че по-голямата част от проблемите си ги създаваме сами, а после виним марката за тях.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

17" са 7.5, отпред ет 45 отзад 38

Share this post


Link to post
Share on other sites

Върни си старите джанти с гумите и ще разбереш дали е от тях, или има нещо друго. Надявам се сега да си с 4 еднакви гуми и джанти и междуболтовото разстояние на новите джанти да е точно 114. 3 мм

Edited by Tokio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Точно толкова е джантите само офсета е различен

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 21 минути, Nikito82 написа:

Точно толкова е джантите само офсета е различен

Така, както си го написал, разбирам, че офсета отпред и отзад е различен?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да отпред е 45, отзад ЕТ38 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това означава ли, че джантите са различни?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не едни и същи са и по ширина и цолаж и модел, единствено ет е различно

Share this post


Link to post
Share on other sites

Миналата година оправих баланса, на чистоновите гуми и джанти, продължава да претриса при спиране. Някъде след като падне на 80км го няма. Гумаджията вика втулките на джантата понеже не били плътни, но джантите имат дълбока фаска и като си купя готови втулки и влизат много навътре та не се качват изобщо на главината, понеже тя излиза много малко навън. Не намерих подходящи и си направих нови от алуминий сам, плътни, на +0.05мм, Обаче като мерих отвора на джантата оригиналната е +0.2мм над размера (64.2мм). Вчера пътувах пак е същата работа, много ме дразни. Зимата като сложих зимните гуми, пак така и те са нови гуми. Гумите ми и двата чифта имат по 5000км навъртяни. Когато карам около 105 до към 125км има едно треперене на самия волан. Вече нз от какво е. Всичко това се случи след като и сложих нови дискове и едновремено и нови гуми. Мерих дисковете 2ст биене имат. Реших да си сложа старите дискове, с които купих колата и не правеше така и пак същата работа. Като стана така смених долните големи тампоно на долния носач, които си бяха скъсани, и втулките на горния превантивно, на които им нямаше нищо, но ефект нула. Нищо по окачването не мърда. Какво може да е? Когато ускорявам няма тресене, то започва в диапазона 105 125км и на 130 няма проблеми. 

Благодаря. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тук има дискутиран подобен проблем

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ако вибрира при спиране - шарнир на горен носач. При мен го имаше точно така: само при спиране между 130 и 80. Под и над тая скорост нямаше треперене на волана.Имаше и тропане само при каране по павета. Все едно си с криви дискове. И на 2 места умниците ми казаха : нацелил си дефектни дискове, връщай ги. В крайна сметка смяната на шарнира доведе до изчезване на тропането и вибрацията на волана при спиране, но трябваше кадърен майстор.

Edited by ivailopp
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Шарнирите тогава ги гледахме, изглеждат бетон, не чувам тропане, но ако ърябва ще ги сменя, каква е цената на шарнира? И каква марка трябва да е? Имам и тресенена волана в тоя диапазон и без натискане на спирачките. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 11 часа, Nikito82 написа:

 ... Всичко това се случи след като и сложих нови дискове и едновремено и нови гуми...

 

Каква марка гуми си сложил?

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/4/2018 at 4:25 PM, Nikito82 said:

Да отпред е 45, отзад ЕТ38 

Какво те накара да направиш това в случая едните са по-навън отзад ЕТ38. Променяш доста натоварването отзад  че и отпред на окачването предвидено с заводските джанти и тяхното ЕТ което е 50 или 55.Променяш изцяло параметрите на ЕТ на джантите различни отпред и  отзад ,защо  ли се появяват някъкви вибрации. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 9 часа, ВесКо написа:

 

Каква марка гуми си сложил?

Зимни дебица, летни нексен. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, CARPERA написа:

Какво те накара да направиш това в случая едните са по-навън отзад ЕТ38. Променяш доста натоварването отзад  че и отпред на окачването предвидено с заводските джанти и тяхното ЕТ което е 50 или 55.Променяш изцяло параметрите на ЕТ на джантите различни отпред и  отзад ,защо  ли се появяват някъкви вибрации. 

Въобще не мисля че вибрациите може да са от различните ЕТ на джантите. 

Оригиналните нали са еднакви? Защо е същото положение? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koлега, пробвал ли си да раздвижиш волана на изгасен двигател, не трябва да им никакви луфтове и почуквания?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не съм, ударно ли трябва да го направя или плавно? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Леко въртиш волана, наляво и надясно, буквално с няколко милиметра в двете посоки, без да оказваш сила да не счупиш нещо.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако върти с по няколко милиметра, нищо няма да усети. То зависи и от налягането, типът гуми и покритието под тях, но за да се усети луфт и чуе тропане си трябват поне 2-3 см ход във всяка посока. При мен има потропва на угасен мотор, но нямам никакви вибрации при всякакви скорости, така че, едва ли от рейката е проблема, а накрайниците и са здрави.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Сега като се замисля, когато сменяхме тампоните на носачите, вадихме дясната полуоска цялата, нещо пречеше и при сглобяването, майстора нещо не му хареса, май имаше доста луфт в шлиците към кутията, нещо такова. 

То преди да сменя дисковете проблеми нямах, но колата не спираше изобщо добре. Слее смяната им, сменихме и спирачната течност, в системата имаше въздух. Дали дето запопна вече да спира по добре и се появи трептенето, понеже има нещо износено, не знам. Но трябва да го оправя, защото много ме дразни. 

Edited by Nikito82

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Nikito82 said:

Въобще не мисля че вибрациите може да са от различните ЕТ на джантите. 

Оригиналните нали са еднакви? Защо е същото положение? 

И аз не мисля че е от това .Но появата на луфтове в повечето части по окачвонето идва от използване на джанти с различно от заводското ЕТ.

Ако си проверил всичко по окачването при читав майстор и нищо не е хванато.Залагам че има износени полуоска , луфт частично хванат когато сте сменяли тампоните на носачите.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×