emod 1674 #561 Отговорено 19 Септември, 2019 Искам само да отбележа (сигурно се повтарям), че маслото се държи направо чудесно. С ръка на сърцето трябва да призная, че от първоначалното му колебливо (дори отчасти "негативно" представяне) няма и следа. Моторът стартира и работи много тихо, няма потропвания, развърта се с лекота - прави ми удоволствие да го карам . @vespa правилно е отбелязал, че няма голяма разлика между последните две капки (10000 и 11000 км). Сякаш темпът на стареене се забавя. Но аз си мисля за друго - може би способността на маслото да задържа в себе си замърсяванията е намаляла. Т.е. мърсотията остава в/по мотора. Да, осъзнавам ситуацията, но нали е и експеримент - кога ще се разпадане краевата зона и ядрото изцяло ще се смеси със зоната на дифузия. А може и да не се стигне до там. Кой знае. Откакто имам колата само веднъж съм достигал до около 12 000 км с 10w40 Mobil Super S . В следващите дни/месеци ще навъртам километраж доста по-бавно, така че ще се види и чисто "времевото" стареене на маслото. Интересна ще ми бъде и картината под капака на главата . 3 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1796 #562 Отговорено 19 Септември, 2019 Здрасти,преди време имаш капкови проби,на Mobil1 5W30 ESP C2/C3.Би ли споделил сравнения,спрямо сегашният шел,който е със същата спецификация? Благодаря! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1674 #563 Отговорено 19 Септември, 2019 Първоначалното ми усещане бе, че Mobil 1 ESP 5w30 се справяше по-добре със студения старт и моторът работеше много по-гладко с него (направо „летеше“). Харесваше ми това масло . Пристрастен съм. При загрят мотор ми бе по-трудно да различа представянето на двете масла, но мисля, че в тези начални 2-3000 км Мобилът бе "по-добър" от Shell-a. Километрите обаче си вървяха и Shell-a все повече и повече влизаше в кондиция. Това ме изненада доста приятно. На практика в момента не мога да кажа кое от двете е по-добро - представянето им е неразличимо (поне за мен и моя мотор). Не забравяй обаче, че това с усещанията е много (ама много) субективно и важи преди всичко за моята ситуация. Не бих направил генерален извод. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
frizzante 184 #564 Отговорено 27 Септември, 2019 - Ravenol HDX 5/30 - Honda CRV R20A2 с ГАЗ - пробег на маслото 8700 км - цикъл (извънградско/градско) 50/50% около 4000 км са магистрала - сезон на експлоатация 03.2019 / 9.2019 г 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1674 #565 Отговорено 27 Септември, 2019 За съжаление сканираният образ "жълтее" и не пресъздава реалните цветове на капката. Предполагам и сам го забелязваш, когато сравняваш реалната капка пред теб и качената в поста ти. Това не позволява обективно да се съди за състоянието на маслото. Сложи листчето с капката в самото начало на стъклото на скенера (там откъдето тръгва сканиращата глава; не по средата на стъклото) и пробвай пак. Ако пак не се получи на 600 ppi, намали резолюцията на 300 ppi. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
frizzante 184 #566 Отговорено 27 Септември, 2019 Добре. Ще опитам пак да видим какво ще стане. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2858 #567 Отговорено 28 Септември, 2019 О.К. Аз си позволих да "пипна" малко първообраза, понеже изглеждаше преекспониран. Нека колегата качи и оригиналната сканирана снимка. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
frizzante 184 #568 Отговорено 28 Септември, 2019 Това е от скенера без да е пипано нищо. Ако не е годна, ще сканирам отново по посочения начин. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 312 #569 Отговорено 29 Септември, 2019 Ето една интересна капкова проба поради това, че е използван микс от различни масла и стар филтър без да е източване старото масло. Налято само 4л Castrol 5w30 A3B4. Accord k20A6, пробег 7000км, Общо пробег 280500км Цикъл 97/3 извънградско, градско. Сезон 14.07.2019 - 28.09.2019 Моточаса няма и 100,изразходвано гориво 650л газ и 30л бензин Доливане е правено с Castrol 5w30 A5B5 500мл. Castrol 5w40 A3B4 500мл и Castrol 10w40 A3B4 500мл. Филтъра споменах, че не е пипан със старото масло което е оригиналното на Toyota 5w30 A5B5 и доливане 1.5л Castrol 5w30 A5B5 с пробег 6000км. сезон 30.03.2019 до 14.07.2019. Двигателя е с проблем на втория цилиндър (буталото или болта) вече 20хкм. се кара така без да се влошава проблема и разход на масло от 200мл на 1000км което може да е от въпросният цилиндър само. Дайте вашите идеи и за други експерименти. Имам закупен друг двигател Това е капката без да е пипано нищо EDIT: добавена "пила" (emod) 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2858 #570 Отговорено 29 Септември, 2019 (Редактирано) Почти 40% долято прясно масло, за посочения интервал, си оказва голямо влияние. Пък и магистрално каране... Така ще изкара 15 000 км без проблем. Преди 2 часа, vespa написа: Доливане е правено с Castrol 5w30 A5B5 500мл. Castrol 5w40 A3B4 500мл и Castrol 10w40 A3B4 500мл. Ако следваме градацията, по-нататък какво ще доливаш? 15W40, 20W50? Шегувам се, разбира се... Редактирано 29 Септември, 2019 от dandilov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 312 #571 Отговорено 29 Септември, 2019 Прав си Дани за 40%, но аз повече искам да наблегна на стария филтър с маслото вътре. След като новото е точно 4л колко е имало вътре от старото при положение, че на щеката беше на макс. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2858 #572 Отговорено 29 Септември, 2019 Зависи от филтъра. От 300 до 500 мл. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
frizzante 184 #573 Отговорено 30 Септември, 2019 Качвам отново пробите, тъй като предните снимки явно не ставаха. Става въпрос за 2 проби взети от едно и също масло по едно и също време. Всяка от пробите е сканирана и снимана с телефон. Ако и така не стават, няма смисъл да качвам други, защото явно не разполагам с нужната техника за да направя годна снимка на пробата. Информацията е: - Ravenol HDX 5/30 - Honda CRV R20A2 с ГАЗ - пробег на маслото 8700 км - цикъл (извънградско/градско) 50/50% около 4000 км са магистрала - сезон на експлоатация 03.2019 / 9.2019 г EDIT: добавени "пила" (emod) 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1674 #574 Отговорено 30 Септември, 2019 Съвкупното разглеждане на снимките показва, че маслото е още (доста) чисто. Дисперсията е отлична - няма окрупнени замърсявания. Моторът явно е в кондиция и е чист, но и газта и режимът 50/50 си казват думата + летен сезон на експлоатация. П.С. Снимката дава по-обективна представа за състоянието на маслото (в твоя случай). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
frizzante 184 #575 Отговорено 30 Септември, 2019 Това е добре. Говори добре за мотора и за конкретното масло. Смятам да продължа да го ползвам занапред тогава без да търся друго. Аз очаквах маслото да се е предало на тези километри, но ме изненадва приятно. Ако се държи така в този режим на каране спокойно мога да го сменям на около 9000 км, че дори 10 000 км или греша? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1674 #576 Отговорено 30 Септември, 2019 10000 км няма да са проблем в този режим. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2858 #577 Отговорено 30 Септември, 2019 Емо, не знам дали обърна внимание на периферията на капката. Най-ясно се вижда при моята обработка. https://forums.hondabg.com/topic/107096-капкови-проби-на-двигателни-масла/?do=findComment&comment=1057556575 Според мен това обводняване ще се засили при 10 000км. А пък през зимния период - още повече. Аз бих го карал това масло, на газ, до 7 - 8 хил. км, за да е "мирно селото". 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1674 #578 Отговорено 30 Септември, 2019 Дани, имаш право за обводняването , но, ако правилно съм разбрал колегата @frizzante, той няма намерения да кара маслото повече от 10 000 км (макс.). Затова написах, че 10000 км няма да са проблем - остават му още около 1200-1300 км в сравнително "топъл климат". Зимен период не предвиждам . 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2858 #579 Отговорено 30 Септември, 2019 @frizzante Колега, нивото на антифриза мърда ли? И какъв е на цвят? Зелен или син? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
frizzante 184 #580 Отговорено 30 Септември, 2019 Благодаря и на двама ви. Със сигурност няма да карам повече от 10 000 км, даже 9000 км. Наближа ли 7/8 000 пускам поръчка и като дойде сменям. Просто понякога ангажименти, пътуване и тнт и не мога да вляза веднага за смяна както и в момента наближих 9000 и ми стана интересно какво е състоянието. Антифриза не мърда и мл, оригинален на Хонда (тайп 2 мисля беше), скоро сменен от Бранко. Принципно не правя компромиси с консумативите и за това гледам да се ориентирам в ситуацията. Преди на Р18-ката долу горе на 8000 км сменях масло, тука на Р20 с автомата оборотите са малко по-ниски спрямо Сивика и може би маслото има леко по голям ресурс. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2858 #581 Отговорено 30 Септември, 2019 преди 18 минути, emod написа: Зимен период не предвиждам . Имах предвид за новото масло. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6134 #582 Отговорено 4 Октомври, 2019 Привет с нова капка от мен. От предната са минали 25 дена (пост №566) и 900км. 700 от тях извънградско (8 м/ч) - предимно магистрала и 200км градско (около 6 м/ч). Маслото е на почти 8000км, 150м/ч и почти 13,5 месеца, а капката пускам по-рано от предвиждането ми, понеже вече е на 2мм над минимума по щеката. На вид не се различава от предната (също е сушена и сканирана като нея), но липсата на 3мм от нивото и нетипичните условия ме провокираха да споделя и чуя коментарите. Нивото не следя често, но след извънградското пътуване миналия уикенд вероятно е настъпила промяна, защото другите 200км са си стандартно градско и няма как да предизвикат промени. Въпросните 700км бях сам, а за половината от тях (по обратния път) сипах по-добър бензин. Към наличните в резервоара 25л А95 допълних 40л от 100 октановия на Газпром, колцата стана друга и и се порадвах, но не съм карал "в лютеницата". По Тракията на 2000 и 3000 оборота (+ няколко мин. "наказателни" изпреварвания) и само в Петрохан над 5000, та едва ли оборотите на мотора са причината, но не знам как и дали адската смес в резервоара не влияе по-различно на маслото? То си е вече кафяво (далеч е от черното,) на пипане е мазно (прекалено остарялото тръпне между пръстите) и не мирише на бензин, но къде отидоха 3-те мм? Принципно имам налично 5W20 с което да го освежа (по рецептата на Бранко), преди да наливам новото, а и зимата още не е дошла и смятах да му сложа още мото часове (понеже е далеч от ресурсните 230м/ч), но ... ??? Благодарско в аванс за "пилата" и тълкуванията. 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DTEC 514 #583 Отговорено 4 Октомври, 2019 Какво е м/ч - метър за час? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #584 Отговорено 4 Октомври, 2019 Spoiler И на мен ми е странно всеки път като го видя така изписано :D но очевидно е моточасове. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1674 #585 Отговорено 4 Октомври, 2019 Сравнението на настоящата и предходната капка почти не показва промяна. Донякъде логично. Имаш само 15 навъртени моточаса, при това 8 от тях на магистрала. Маслото има ресурс, за да стигнеш до Нова година, както каза Маркони в предходните постове, но ще се нуждаеш от доливката - за спокойствие относно нивото. Тя също така ще го освежи. За угара може да има само "неясни догадки" - 1. Маслото просто е изчерпало ресурса си 2. Миксът дава отражение. 3. Сбор от поизчерпано масло + обороти при Петрохан 4. др. Ако искаш да стигнеш до по-студените дни преди на сипеш новото масло - долей до макс. на щеката и карай смело. Ако ли не, смени го . При тази ситуация - време прекарано от маслото в картера (над година) + микс + нарастващ угар, аз лично бих го сменил. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6134 #586 Отговорено 4 Октомври, 2019 преди 37 минути, DTEC написа: Какво е м/ч - метър за час? Мислех че от контекста е ясно. Принципно Мото час се изписва като "мото-час" и няма съкращение, но спестявам някой байт. :) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1674 #587 Отговорено 4 Октомври, 2019 1) Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.; 2) Масло – Shell Helix Ultra ECT c2/c3 0w-30; 3) Маслен филтър – Amsoil (EA15K20); 4) Общ пробег на автомобила - около 431 430 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 11 700 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – около 97/3; 7) Средна скорост - около 42 км/ч; 😎 Сезон на експлоатация – 05.01.2019 - 04.10.2019; 9) Моточасове – около 280; 10) Изразходвано гориво - около 780 л. Лукойл 95; 11) Kтм = (780 / 3.3) = 236; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.3 л.; 14) Доливане на масло – не е правено; след последния магистрален преход (850 км) общият спад (за цялата експлоатация до момента + лек теч на картера, който ту се появява, ту спира) е около 3+ мм; 15) Други – работещ EGR с прочистени пътища; нов катализатор; 16) Капката е скенирана със Samsung Xpress M2675FN на 600 dpi. 17) Режим на експлоатация - градско направо липсва. Основното време за работа на мотора (напоследък) е около 1 час на ден. Грубо – сутрин около30 мин. и вечер пак толкова. Кратки пътувания всяка вечер (10-на минути и около 5 км в едната посока + още толкова обратно) + кратки пътувания през уикенда. Маслото има и 850 км на магистрала със скорост около 120 км/ч. История на офисна хартия 0-11700 км: Утре, ако е рекъл Господ Бог и стари баби , картерът се сваля. Изглежда това е краят на пътя за Шела . 1 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6134 #588 Отговорено 4 Октомври, 2019 преди 54 минути, emod написа: Сравнението на настоящата и предходната капка почти не показва промяна. Донякъде логично. Имаш само 15 навъртени моточаса, при това 8 от тях на магистрала. Маслото има ресурс, за да стигнеш до Нова година, както каза Маркони в предходните постове, но ще се нуждаеш от доливката - за спокойствие относно нивото. Тя също така ще го освежи. За угара може да има само "неясни догадки" - 1. Маслото просто е изчерпало ресурса си 2. Миксът дава отражение. 3. Сбор от поизчерпано масло + обороти при Петрохан 4. др. Ако искаш да стигнеш до по-студените дни преди на сипеш новото масло - долей до макс. на щеката и карай смело. Ако ли не, смени го . При тази ситуация - време прекарано от маслото в картера (над година) + микс + нарастващ угар, аз лично бих го сменил. И аз бих, и имам с какво, но утре рано пътувам и нема кой. Със сигурност ще долея и понеделник ще капна пак, за да видим как изглежда освеженото количество (според колкото събере по щеката). Иначе виждам че е предимно зелено, но си спомням и последната картинка от пост №4 в началото на темата и се чудя - защо това масло не прави ядро? Така си е от малко и явно не иде реч за разпадането му, а за причина поради която не го образува. Днес видях и старият лист с капката от предния тест, който стои на 1 рафт и там - о чудо - има си ясен контур на ядрото, но е съхнал 25 дни, а не 24 часа??? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1674 #589 Отговорено 4 Октомври, 2019 Когато гледаш внимателно необработената (сканираната) капката, ще видиш, че има част от "пръстен" - т.н. краева зона. Това, което е вътре в този "пръстен" е ядрото. В твоя случай, цветът на ядрото и този на зоната на дифузия - е еднакъв. Т.е. замърсяването им е еднакво, но не е тежко. Дисперсията все още е добра. Защо няма ядро - според мен при теб няма, тъй като моторът е чист, в добро техническо състояние, кара се с внимание и с грижа, респ. всичко това води до малко и при това "фини тежки замърсявания", които именно оформят краевата зона (пръстена) и запълват самото ядро (площта вътре в пръстена). Ако имаше тежки големи единични парчета мърсотия/отломки или големи слепени замърсявания/сажди, те просто щяха да се уталожат в тази зона (ядро и пръстен), тъй като така действат законите на физиката и филтрацията на капката масло от хартията. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1260 #590 Отговорено 4 Октомври, 2019 преди 44 минути, ceco_accord написа: Мислех че от контекста е ясно. Принципно Мото час се изписва като "мото-час" и няма съкращение, но спестявам някой байт. Това не беше необходимо.Всичко се разбира. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6134 #591 Отговорено 4 Октомври, 2019 преди 7 минути, emod написа: Защо няма ядро - според мен при теб няма, тъй като моторът е чист, в добро техническо състояние, кара се с внимание и с грижа, респ. всичко това води до малко и при това "фини тежки замърсявания", които именно оформят краевата зона (пръстена) и запълват самото ядро (площта вътре в пръстена). 10Q & respect! Предишните Хондови масла имаха ядро, вероятно и следващото ще има, но сегашното е някаква смес от 2, а сега ще сипя и трета съставка. :) Иначе не правя нищо екстраординарно. Просто миналия век 1 чиляк (когото уважавам) в непринуден но компетентен разговор ми каза - Купи си автоматик - освен другите бонуси, пази и мотора. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 312 #592 Отговорено 4 Октомври, 2019 Невиждам аз с какво автоматика пази мотора. По въпроса за ядрото смятам, че проблема е в маздовото масло. При мен предишното масло беше от Тойота, останах недоволен. Това беше за първи път и надявам се последен където купувам масло от България. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6134 #593 Отговорено 4 Октомври, 2019 Мотора е създаден да върти всичко след него, но в обратния режим, който се случва при всяко отнемане на газта и влизане в "моторна спирачка" хидротрансформатора е буфер. Мнозина не си дават сметка за този аспект, но ... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #594 Отговорено 4 Октомври, 2019 (Редактирано) Spoiler При рязко подаване на газ автоматът много смекчава рязкото ускорение, съответно намаля и стресът върху двигателя. Причината с автомат да не можеш да „чупиш врата“ както с ръчка не е само в загубата на мощност в кутията, а и в „омекотяващите“ му свойства. Редактирано 4 Октомври, 2019 от Pavel_Pavlov 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1260 #595 Отговорено 5 Октомври, 2019 Преди 9 часа, Pavel_Pavlov написа: Скрий съдържанието При рязко подаване на газ автоматът много смекчава рязкото ускорение, съответно намаля и стресът върху двигателя. Причината с автомат да не можеш да „чупиш врата“ както с ръчка не е само в загубата на мощност в кутията, а и в „омекотяващите“ му свойства. Точно Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1674 #596 Отговорено 5 Октомври, 2019 Най-накрая настъпи моментът, в който мога да покажа след тези 11 700 км с Shell Helix Ultra ECT c2/c3 0w-30 какво е състоянието на мотора, по-специално това под капака на главата . Ето го и него: Признавам - изненадата ми бе огромна. Маслото бе с "много тъмно меден" цвят, но никъде по главата не се забелязваха натрупани отлагания, плуващи парцали в маслото или гняс. След изсмукването на маслото (с шлаух и спринцовка) и при лекото попиване с парцал всичко блясваше. Тук-там можеха да се видят супер фини (меки) отложения. В картерът, който свалих, също нямаше гняс. С лека промивка с бензин всичко светна. За съжаление забравих да го снимам . След всичко това - 11 700 км, мога с ръка на сърцето да кажа - БРАВО SHELL . Чудесно представяне в моята позастаряла Д15-ка . П.С. Извинявам се за качеството на снимките, но ми се наложи снимам със светкавица (повечето от тях). 2 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 800 #597 Отговорено 5 Октомври, 2019 (Редактирано) Off Topic Предполагам си правил реглаж, ако е така били споделил в какво положения бяха клапаните, натегнали или разхлабени и за колко километра? Редактирано 5 Октомври, 2019 от Rakeem Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1674 #598 Отговорено 5 Октомври, 2019 Off Topic За съжаление не направих реглаж на клапаните. Бях страшно много ограничен във времето. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1674 #599 Отговорено 5 Октомври, 2019 Днес ми е ден за новини . След Шела започнах „новия проект“. И той е Amsoil XL 5w-20 в моя D15Z8. На Амса ще асистират Honda ОЕМ маслен и въздушен филтър. Представям Ви „масления отбор“: Нямам представа колко ще трае този проект. Всичко е под огромен въпрос. За сега ще се въздържа от коментари. Ще постна само и единствено снимки на налягането на маслото, което - след доста хвърлен труд и размисли през последните 15-ина дни, в момента измервам с механичен манометър (запълнен с глицерин), който е проверен за точност на показанията му в лаборатория. Манометърът е свързан с 2 метра PTFE тръбичка с армирана оплетка към сандвич плейта преди масления филтър. Диаметър на PTFE-то е 5мм. Системата манометър – PTFE е обезвъздушена и манометърът реагира веднага на налягането. Показанията му съвпадат с предходните такива, правени със същия този манометър, но с около 60-ина сантиметра тръбичка. Температурата в картера измервам с термодвойка и уредче, купено от ИКЕА и преработено. Показанията на термодвойката са проверени с кипяща вода и са точни (повече в момента не мога да постигна). И така, първо показанията на налягането при Shell Helix Ultra ECT c2/c3 0w-30: Ето ги и показанията на налягането при Amsoil XL 5w-20: Сами виждате резултата. Няма нужда от коментар. Указаните стойности на минималното налягане от Honda при 80 С на маслото са: 0.7 бара на празен ход – 750 об.мин. 3.5 бара на 3000 об.мин. Предвид това, че Amsoil-ът в момента държи по-голямо налягане от минималното и то с добри стойности, за сега проектът продължава . 3 6 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6134 #600 Отговорено 8 Октомври, 2019 Както обещах - пускам освежена капка. Долято е 0.5л. Honda 5W20 „синтетик бленд” и нивото по щеката е 2/3 (около 6мм под МАХ). Миксирах го 160км извънградско през уикенда и капвам за сравнение спрямо предната капка (от пост № 600 / стр. 15) и коментари. Предишните са на стр.7 - пост № 270 / стр.11 - пост № 404 / стр.14 - пост № 531 и стр. 15 - пост № 566. Може би ако се подредят заедно ще е по-видима промяната? 1 Автомобил - Honda Accord 7, фейслифт, комби, К24А3, автоматик 2 Масло – Mazda 5W20 – 4л + 0.3л друго, от същия вискозитет. 3 Маслен филтър - нещо синьо made in Austria (от Бранко). 4 Общ пробег на автомобила – 172120км. 5 Пробег на маслото в момента на вземане на пробата – 8100км. 6 Градско – 2480км (около 83м/ч) / извънградско -5620км (около 68 м/ч). 7 Средна скорост – градско 30км/ч / извънградско 86км/ч. 8 Сезон на експлоатация – 14.08.2018 – 07.10 2019г. 9 Мото часове – около 151 м/ч. 10 Използвано гориво - приблизително 330л. градско и 440л. извънградско. Кара се само с А95, но 2 пъти половината резервоар е допълван със 100 октанов. 11 Пробата е взета от напълно загрял двигател, след 3 км градско (5 мин след гасене) и се е сушила 25 часа на стайна температура. 12 Обем на налятото чисто масло при смяната – 4.3 л. 13 Доливане на масло 0.5л. Ниво по щеката 2/3 над минимума. Преди доливането от средата бе стигнало на 2мм над МИН. Няма миризма на бензин. 14 Предишни масла - 2 пъти Honda 5W20 „синтетик бленд” с пробег по около 5000км. При смяната не е изсмукван остатъкът от картера, но бе оставено да се изкапе около 30 мин. 15 Експлоатацията и стилът ми на шофиране са със същия лежерен маниер, освен когато ме "ухапе кучето" при изпреварване или по лъкатушещи пътчета, където стрелката на оборотомера се изправя вертикално или ляга на дясно. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове