Jump to content

Recommended Posts

Много е важен! Не само за пробите, а най-вече за двигателя!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тест четвърти.

1)  Масло – Ravenol FES 0w30, маслен филтър Пурфикс.

  2)  Автомобил –Honda Accord дизел 2.2 2005г.

  3)  Общ пробег на автомобила - 178500км.

  4)  Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 6900км.

  5)  Цикъл (извънградско/градско) - 5100км. извън градско и остналото градско на къси разтояния, като последните 700км. /межу третия и четвърти тест/ са само граско. Извън градското също не е от най-леките режими.

  6)  Средна скорост - незнам.

  7)  Сезон на експлоатация – от 24.08.2020г. до 28.12.2020г.

  8)  Моточасове – Нямам представа;

  9)  Изразходвано гориво - около 460л.

10)  Пробата е взета от загрят до работна температура мотор - до 10 мин. след като е изгасен ДВГ

11)  Обем на налятото чисто масло при смяната -  5,6л., несливаемия остатък не е източван.

12)  Долято е 250гр. преди 700км.

Качвам снимка на просвет. Под снимките е сканиран файла на 600 dpi и цветно сканиране.

 

IMG_20201229_121255.jpg

Ravenol Test4.pdf

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1218432071_RavenolTest4.thumb.jpg.fa1b126213ad2f5deb23b2b89e418e16.jpg946710320_Pila_RavenolTest4.thumb.jpg.02b8647f2715505ed57060f4cea0349d.jpg

 

Все още натрупва в ядрото. Насища и дифузната зона. В самата периферия се забелязва малко чисто масло. Нормално изглежда за добре работещ дизел и експлоатацията.

Ще помоля за по-подробен анализ emod. Аз не съм много вещ в дизеловите капки...

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето една газова капка тогава.

Тест трети.

1)  Масло – микс 5/30 Petro-Canada Supreme Synthetic-1,8л и RAVENOL DXG-1,5л, маслен филтър KNECHT OC617.

  2)  Автомобил –Honda Civic D14Z6 бензин+газ 2005г.

  3)  Общ пробег на автомобила - 216 590км.

  4)  Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 7770км.

  5)  Цикъл (извънградско/градско) - около 30%/70%

  6)  Средна скорост - .......

  7)  Сезон на експлоатация – от 09.04.2020г. до 28.12.2020г.

  😎  Моточасове – ........

  9)  Изразходвано гориво - около620л газ и бензин(не знам).

10)  Пробата е взета от загрят до работна температура мотор -на 10 мин. след като е изгасен ДВГ

        Капката е съхнала малко повече от 25ч.

11)  Обем на налятото чисто масло при смяната -  3,3л., несливаемия остатък не е източван.

12)  Доливане на масло 0,6л. между тест1 и тест2 с RAVENOL DXG.

13)Режим на използване,къси преходи по 5-10км +извънградското

14) Предишно масло-Последните 3 смени с 5/30 Petro-Canada Supreme Synthetic,смени на 5000-7000км

Снимката е сканирана с HP Officejet J4580 на 600 dpi7770.thumb.jpg.7db5037465b035c17b19c838ee9718ce.jpg1409858944_7770pila.thumb.jpg.5a06096a3f1bea1c03716f53d8354efc.jpg

razvitie.thumb.jpg.3b822e74f140847a108a403edd47207f.jpgТова са трите проби скан-пила-синусоида.Мисля да го хвърлям и да залея с RAVENOL DXG 5w30.Идеята е да изкарам остатъка от зимата(доколкото може да се каже зима на +16*)

 

Редактирано от tony®
  • Харесвам 1
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@tony®

Твоето за момента е добре, но дали ще успее да изкара ще 3-4 месеца (1 година сумарно) не е съвсем ясно :) 

  • Харесвам 2
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.Опел астра 1.6 16V 99г.

2.Масло mobil1 5W40x1 super 3000 ACEA A3B4.

3.Общ пробег 177000км.

4.Пробег на маслото 3700км.

5.Сезон на експлоатация 06.20/02.21г..

6.Режим тежък 90/10 леко градско/извънградско.

7.Не е източван остатък от старото масло.

8.Средна скорост под 20км/ч.

9.Маслен и въздушен филтрон(сменят се редовно)

10.Колата има газов инжекцион.

11.Капката я докоснах до хартията,5мин.след загасяне на двигателя

12.Колата,като повечето опели,гори масло.

1799580407_mobil15w403700kmopel001.thumb.jpg.47f9a2b44be4ccf106c342ee1ed467bd.jpg1286313311_mobil15w403700kmopel002.thumb.jpg.19c782570d08ad36e4854e2443dd89e8.jpg

Редактирано от JHM
  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@goga

843521289_Pila_Ravenoltest5.thumb.jpg.074612d86a6ec1c8b007093d965f657c.jpg

Защо реши толкова рано да го смениш? Какво те притесни?

 

@JHM

За сега всичко е в норма! Интересното ще е към 6000 км.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@dandilov, нищо не ме притесни, но 8хил.км мислех, че е нормално. А и започна по малко да го гори. Мислех да изкарам зимата с него и после да пробвам Ravenol ALS, но като гледам до края на месеца ще надхвърля 10хил. км и направо сложих ALS да го видим и него. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

!!! Последните три поста са преместени в темата за маслата. Можете да продължите дискусията си там :) .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление идеята ми да има проба на всеки 1000 км се провали - поради отлагане, или възникване на непланирани пътувания, та първата капка е чак сега. Първият пост с прясноналятото масло е 1046 в тази тема.

 

1)      Автомобил – Honda LEGEND KB1, J35A8, 2007г.;

2)      Масло – Ravenol  DXG 5W-30 dexos1 gen 2, ILSAC GF5, API SN, + одобрение от (долния десен ъгъл на тубата. 

3)      Маслен филтър – Honda OEM USA - вижда се на снимката.

4)      Общ пробег на автомобила – 321232 км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 2610 км .

6)      Цикъл (извънградско/градско) – приблизително 82% / 18% - 2130км / 480км .

7)      Средна скорост - извънградско 90км/ч / градско 30 km/ч .

😎 Сезон на експлоатация – зимен 56 дни - 19.12.2020 - 13.02.2021. 

9)      Моточасове – около 24 извънградско / 18 градско.

10)    Изразходвано гориво – А 95 - 30-тина литра и около 300 литра ГАЗ от ЕКО. 

11)    Kолата си пали на бензин и на втората минута обрща на газ, та изразходвания бензин е екстра и извънградско - да не забравя как се е родила. БРЦ-то работи перфектно. Трип Б е на почти 5760 км и смесения разход е 10,9 л/100км което е сметката на бензин, а по газ колонката е около 13 за същите км - зимно.

12)    Пробата е взета в рамките на 10-тина мин. след 12 км градско, от напълно загрял двигател  и е сушена 24 часа на стайна температура;

13)    Обем на налятото чисто масло при смяната – 3,8 л.; Събира по мануал 4,3л, но другото няма как да се източи.

14)    Доливане на масло - НЕ , но според щеката липсват около 2,5мм. Градско се кара полека, понеже е зима и макар да стопля за 3 мин, след още 5 мин съм пристигнал. Извънградското е между 2000 об/мин (шосе) и 3000 об/мин (магистрала), обаче изпреварванията са голем кеф и тогава 5000-6000, та вероятно там си посръбва, но 100мл на 1000 км смятам за нормално.

15)    Други -  Предходни масла - Но айдия . Пробата е снимана с огледално рефлексен апарат (по инструкцията) и дано този път капката е годна. Снимката не е обработвана.

Цветът на маслото (наоко) е като при смяната и смесването му с несливаемия остатък.

 

 

IMG_6335.JPG

IMG_6346.JPGspan приставка

IMG_20210212_174642.jpg

  • Харесвам 3
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Pila_IMG_6346.thumb.JPG.02d27d180299e6688ffe42c530d2f205.JPG.39e0de129addbe5d98b51fb5e4a51bb0.JPG

Още заформя ядро.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какъв експлоатационен лимит в км / мтч има това масло?

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При теб 250 м.ч. трябва да изкара.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разликата от 2000 км, до 3000 км. е минимална.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

добавям 2 капки, другата седмица ще се сменя маслото, но ми е интересно какво ви е мнението за състоянието. Капките не ги взех оптимално, възможно е леко под наклон да са били в началото

CRV 2006, 238.5 K km, бензин-газ от 120К , маслото e ravenol SSO 0w-30 на 10.5K км
 

oil238650-1.thumb.jpg.5c2d5c92c9fecb6c391fc9b03f956031.jpgoil238650-2.thumb.jpg.149f2b3d1a5dd167bc050fdda3e44483.jpg

 

добавям "пила"

 

oil238650-1-sine.jpg

oil238650-2-pila.jpg

Редактирано от Restless
  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Restless

Маслото все още е работоспособно - от гледна точка на натрупаните в него замърсявания (сажди и други подобни). Дисперсията е равномерна. Типично за добре работещ мотор на газ :) .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тест първи от новото масло.

1)  Масло – Ravenol ALS 0w30, маслен филтър Пурфикс.

  2)  Автомобил –Honda Accord дизел 2.2 2005г.

  3)  Общ пробег на автомобила - 180820км.

  4)  Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 1060км.

  5)  Цикъл (извънградско/градско) - 720км. извън градско и остналото градско на къси разтояния. Извън градското също не е от най-леките режими.

  6)  Средна скорост - незнам.

  7)  Сезон на експлоатация – от 06.02.2021г. до 08.03.2021г.

  8)  Моточасове – Нямам представа;

  9)  Изразходвано гориво - около 75л.

10)  Пробата е взета от загрят до работна температура мотор - до 10 мин. след като е изгасен ДВГ

11)  Обем на налятото чисто масло при смяната -  5,6л., несливаемия остатък не е източван.

12)  Няма доливане на масло.

Качвам две снимки на просвет. Забравих да сканирам, ако трябва ще повторя пробата.

 

IMG_20210308_173613.jpg

IMG_20210308_173820.jpg

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еййй супер, край да видим как е, че и аз мисля да метна Равенол другия път, но не това. Това не е ли за автомобили с ДПФ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

За ДПФ е, ама заради катализатора. Вероятно и аз ще се върна на Ravenol SSV.

Редактирано от goga

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ли разлика в работата на двигателя? По-тих, по-шумен...?

Усеща ли се по-муден с ALS?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По муден не е. Мисля, че е по шумен, но не е сигурно дали е от маслото. Преди около 2к. км. сменях накладки и казах на майстора да махне ремъка и да провери за шумове. Каза ми, че веригата се обажда, не знам дали е вярно това, не съм бил там. Следващият път ще присъствам и ще я чуя и аз.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 5 минути, goga написа:

По муден не е. Мисля, че е по шумен, но не е сигурно дали е от маслото.

 

Напълно възможно е. Аз като минах от C на B масло стана по-тих :)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нова капка - след още 1407 км и 23 дена.

 

1)      Автомобил – Honda LEGEND KB1, J35A8, 2007г.;

2)      Масло – Ravenol  DXG 5W-30 dexos1 gen 2, ILSAC GF5, API SN, + одобрение от (долния десен ъгъл на тубата. 

3)      Маслен филтър – Honda OEM USA - вижда се на снимката.

4)      Общ пробег на автомобила – 322639 км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 4017 км .

6)      Цикъл (извънградско/градско) – приблизително 83% / 17% - 3330км / 687км .

7)      Приблизителна средна скорост - извънградско 90км/ч / градско 30 km/ч .

😎 Сезон на експлоатация – зимен 79 дни - 19.12.2020 - 9.03.2021.

9)      Мото часове – около 37 извънградско + 23 градско.

10)    Изразходвано гориво – А 95 - 40-тина литра и около 480 литра ГАЗ от ЕКО. 

11)    Kолата си пали на бензин и на втората минута обръща на газ, та изразходвания А 95 е екстра и предимно извънградско.

12)    Пробата е взета в рамките на 10-тина мин. след 7 км градско, от напълно загрял двигател  и е сушена 1 денонощие на стайна температура.

13)    Обем на налятото чисто масло при смяната – 3,8 л.; Събира по мануал 4,3л, но другото няма как да се източи.

14)    Доливане на масло - все още НЕ , но според щеката липсват около 4 мм. Вече е малко под средата на щеката и вероятно ще долея.

15)    Други -  Предходни масла - Но айдия . Пробата е снимана с огледално рефлексен апарат (по инструкцията), а снимката не е обработвана.

 

IMG_5914.JPG

IMG_6589.JPG

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@goga

На просвет не се получават добре нещата с последващата обработка, но все пак...:

IMG_20210308_173820.jpg.68e9008657fef19f5b94b31abe4d05cb.thumb.jpg.56ed2bea4c05623fc1e1d8805f1e5f52.jpgPila_IMG_20210308_173820.jpg.68e9008657fef19f5b94b31abe4d05cb.thumb.jpg.bc0b8deac9c032b6c31b7faee0b7c647.jpg

 

@ceco_accord

Нормално развитие за 4000 км., но за бензин! Много е вероятно, маслото да е измило и разтворило известно количество леки отлагания от двигателя. След още 1-2 смени трябва да се изчисти картинката.

IMG_6589.JPG.c7dfb6bdf0a5c77c21a2e6ed42b867eb.thumb.JPG.b29074c84ae197412837c84be77bd8d6.JPGPila_IMG_6589.JPG.c7dfb6bdf0a5c77c21a2e6ed42b867eb.thumb.JPG.7ac49da62a6f057fe2906df6cab5b768.JPG

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Капя след сутрешно кратко и градско, където мотора първите около 20% от времето работи на бензин.

Ще е меродавно ли следващата капка да е след дълго извънградско, когато е карано само на газ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да има разлика. Каквото се е разтворило в маслото (като отлагания) ще си остане в него.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това ясно, но понеже рече "Нормално развитие за 4000 км., но за бензин", реших - да не би да има значение, понеже очакваше по-слабо зацапване заради газта.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имено. Имах предвид, че изглежда като масло, карано 4000км на бензин, а не на газ. И затова предполагам, че при теб е разтворило съществуващи отлагания, за да се замърси толкова на газ.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно. Не знам до сега с какво е каран мотора, а как изглежда вътре ще видя при профилактичният реглаж на клапаните.

Жалко че съсипах първата капка (при смяната), а после не правих редовни (на всеки 1000км), за да е по-адекватна представата.

За сега имам само 2 капки - на 2610км и 4017км. Км се трупат бързо извънградско, а дните бавно. Дали заради това разликата е незначителна?

Да капя ли следващи, или няма смисъл за темата?

IMG_6346.JPG.bbb30ebb74111b0834ff01dbefac1acf.JPG

IMG_6589.JPG

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Продължавай с пробите, за да видим кога ще изгуби диспергиращите свойства.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е задължително.Всъщност никой не е сравнявал проби в началото и края на източването.Предполага се ,че металните частици падат на дъното,ама те не са по 5 грама кубчета ,а мини стружки,които нямат маса да се отаят за кратко време..Не го мисли.СЛагай си ЕСП-то.

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@JHM

Изкарай и Април, да минат студените дни, пък тогава го сменяй. Има още ресурс. :thumbs1:

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   1 потребител

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...