Jump to content

Recommended Posts

Преди 11 часа, Bizzito написа:

 

Честно казано ми писна са се занимавам с нея. Знаеш колко пари налях вече. Може би ще сваля дюзите за стенд или ще сменя само проблемната, но заедно с някой друг ремонт.

Не го взимай толкова на вътре. Щом ти върви колата и няма пушеци не си коси нервите. Карай и си свиркай.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят шарланец прехвърли една годинка, та да споделя как е и аз:

 

1)      Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, 2001г.;

2)      Масло – Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL;

3)      Маслен филтър – ALCO SP 937;

4)      Общ пробег на автомобила – 158969 км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 5350 км;

6)      Цикъл (извънградско/градско) – 40/60;

7)      Средна скорост - N/A;

😎 Сезон на експлоатация – 15.08.2019 -05.09.2020;

9)      Моточасове – N/A;

10)    Изразходвано гориво – А 95 около 490 л. Rompetrol, Kruiz, Shell, Gazprom;

11)    Kтм = (490л./ 4.0 л.) = 122,5;

12)    Пробата е взета от напълно загрял двигател след дълго магистрално каране и успокоен за 2-3 минути на място до гасене (5 мин след това) и е сушена 24  часа на стайна температура;

13)    Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,0 л.;

14)    Доливане на масло – не.

15)    Предходно масло Castrol 10W40 (немско) на около 10000, но на около 2 г. Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на скенер Canon MX490 3 in1 с разд. способност 600dpi. на офисна хартия, капката от около 2,0 см. височина. Последните 1300 км са здраво магистрално каране в жегите за разлика от предишните ръчкания все из центъра на София

LM53001.png

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая последната е по-чиста от предишната, бре! :)

Нещо бърка логиката... Вземи още една проба.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно това щях да напиша и аз, но ти ме изпревари. Не е логична последната проба.

Плюс това изглежда и по-обводнено маслото - краят на капката е по-накъдрен.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен ми се видя обводнен леко края и като че ли е по-чисто, но го отдадох на извънградското напоследък, не знам дали има значение. Освен това тук не личи, но оригиналната капка има някак малко по-сивкав цвят от предишните на белия лист,  като я поръчкам из града докато застуди и преди да сложа новото ще капна пак да видим какво ще покаже...

Редактирано от Accord 1,8i LS 2001
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Капков тест 7

1. Amsoil SS 5W30.
2.Honda accord-K20Z2 2006г.
3.Общ пробег на автомобила-182500км.
4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 6100км.
5.Цикъл(извънградско/градско) 70/30%
6.Средна скорост,около 40км/ч.
7.Сезон на експлоатация 16.05.2020до 09.09.2020г.
8.Мото часове около 170?
9.Изразходвано гориво 540л. пропан бутан и 55л. бензин А-95.
10.Обем на налятото масло при смяната-4.5л.
11.Доливане няма,разход няма.(или леко под макс,но днес като я вдигнахщеката си беше до макс)
12.Маслен филтър, Honda OEM Purflux ls350 made in france.
13.Въздушен OEM Honda.
14.Режим на използване лек.
15.Предишно масло-Petro-Canada 5w20, Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 
16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,10 мин. след изгасяне. 
17.Сушена е 22ч.,на стайна температура (така се наложи).
18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия,като капката е капнах от 1,5 см. височина.

19.Източено е,несливаемото количество старо масло,при смяната.

212162152_amsoilss5w306100km_1001.thumb.jpg.30f358a1278c0f06b04fc8d521442dfe.jpg218081208_amsoilss5w306100km_2001.thumb.jpg.6de7740f2e11a7d22ceaf817933c520e.jpg

Мобила до тези км,вече имаше,добре обособено ядро...🤔?

Редактирано от JHM
  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тест първи от новото масло.

1)  Масло – Ravenol FES 0w30, маслен филтър Пурфикс.

  2)  Автомобил –Honda Accord дизел 2.2 2005г.

  3)  Общ пробег на автомобила - 173400км.

  4)  Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 1800км.

  5)  Цикъл (извънградско/градско) - 1400км. извън градско и остналото градско на къси разтояния. Извън градското също не е от най-леките режими.

  6)  Средна скорост - незнам.

  7)  Сезон на експлоатация – от 24.08.2020г. до 13.09.2020г.

  8)  Моточасове – Нямам представа;

  9)  Изразходвано гориво - около120л.

10)  Пробата е взета от загрят до работна температура мотор - до 10 мин. след като е изгасен ДВГ

11)  Обем на налятото чисто масло при смяната -  5,6л., несливаемия остатък не е източван.

12)  Доливане на масло не е правено.

Качвам две снимки след 28часа сушене. Забравих да сканирам и утре мога да сканирам. Горната капка, в ляво я капнах от по голямо разтояние.

IMG_20200914_184134.jpg

IMG_20200914_184345.jpg

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-накрая едно дизелче да сравняваме. :)

Май не е зле за 1800 км, но щеше да е хубаво да имаш чиста капка след смяната.

Сканирай я и може да направим пила. Може да ползваш някой скенер за телефон с камерата. Получава се доста добре.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и сканираният файл - PDF. Резолюция 600, но след 40 часа сушене на пробата. 

 

Ravenol FES.pdf

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прекалено много време е минало, но ОК нека има и скан.

При дизела снимките на просвет носят съществената част от информацията. Там нещата се проследяват по-лесно.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да много време мина за скана. По - горе са снимките на просвет

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги съм се кефел на капковите проби, на колегата goga. Всеки път показват колко добре работи здрав и чист дизелов двигател на Honda! Направо за еталон. :thumbs1:

@goga Как работи двигателят с FES? Намираш ли някаква разлика с SSV? Сигурно не, но да попитам...

Някакви забележки или пък суперлативи?

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За сега няма разлика, или аз не виждам такава. Двигатела си работи добре. Ще видим като стане студено. Маслото все още не е почерняло, а предното сякаш по рано почерняваше, ма не съм сто процента сигурен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1)      Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.;

2)      Масло – Yacco Lube P 5w-30;

3)      Маслен филтър – Honda OEM (Purflux; made in France);

4)      Общ пробег на автомобила - около 442 400 км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата -  5300 км;

6)      Цикъл (извънградско/градско) – около 60/40%;

7)      Средна скорост - около 41 км/ч;

😎 Сезон на експлоатация – 25.05.2020 - 16.09.2020;

9)      Моточасове – около 130;

10)  Изразходвано гориво - около 350 л. Лукойл 95;

11)   Kтм = (350 / 3.5) = 100;

12)  Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин. след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура;

13)  Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.5 л.;

14)  Доливане на масло – не е правено; няма разход или е незабележим;

15)  Други – работещ EGR с прочистени пътища; нов катализатор;

16)  Капката е сканирана със Samsung Xpress M2675FN на 600 dpi.

17)  Режим на експлоатация – софийско градско със средно тежък трафик. Останалото е извън градско с лек трафик.

 

Scan_20200917_180958.thumb.jpg.18141171b6955ad27584956bc2e7b94b.jpg Scan_20200917_180958_pila.thumb.jpg.ff74209d58d77e7bff7845963f5f2bc0.jpg

 

История на офисна хартия:

0-5300km.thumb.jpg.248cb9cdde3ec30e89e462b96deb6401.jpg

 

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или маслото има от новите  регенериращи съставки,или  за тоя  двигател е положена мноооого грижа,или и двете

Това поне показва капката.

Несливаемия остатък изтегляш ли го.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, изтеглям каквото мога от несливаемия остатък в картера при смяна на маслото (писал съм).

Веднъж годишно при реглаж на клапани почиствам и ваната на разпределителния вал + всичко друго по главата, до което има достъп. Но там си е чисто по принцип. Има снимки назад в темата.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Тук във форума със сигурност няма човек който да разбира повече от теб на тема масло. Искрено се надявам скоро да смениш колата с нещо като Stream например. 😀

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Що? Аеродекът си е почти Стрийм. ;)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Двигателя Дани, за тези от 90те вече знаем всичко. Пък и тримата ги имаме и знаем много добре, че даже и с минерално да ги караме, няма да се предадат. 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ще ми е интересно @emod да го видя с Амсойл 5в30, според мен това масло е по-подходящо за неговия двигател, поне що се касае до пакета, а и @JHM показва доста добри резултати. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Акорд к20а6, сменен двигател на 114х мили на 16.07.2020. Масло Yacco lube gdi 5w30, изминати 6000км 95% извън градско със скорост 100 до 120км. Гориво 550л газ и 30л бензин. Двигател почистен прилежно от майстора за несливайния остатък предполагам че нещо е изтекло.Двигателя не е пален през последната година и половина. Изразходвано масло 500мл. забелязах го след първите 4000км. Нямам възможност за сканиране, снимката е на една и съща капка на различна светлина. Моля за коментар защото майстора (познат е на всички тук 😀 каза да не го карам повече от 6000км. а пък аз искам още и още.

Благодаря предварително на всички. 

IMG_20200919_174738.jpg

IMG_20200919_172823.jpg

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявай, но не съм се изразил правилно. Двигателя е монтиран на колата преди два месеца и съответно маслото е на два месеца. Преди монтажа не е пален година и половина и нямам представа с какво масло е карана в Англия. Филтъра беше Purflux. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

😂

Значи да се игнорира втората част от поста ми.

Маслото си е ОК от гледна точка на дисперсия и натрупани замърсявания. Ако няма някоя друга скрита причина, която се знае само от майстора, то може да продължиш да го експлоатираш.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1288811101_1IMG_20200919_172823.jpg.354d81304acc44b8c7009be551c866c6.thumb.jpg.2b1c7dfa4e6131e8e13d26a3f57ffca5.jpg674254565_Pila_1IMG_20200919_172823.jpg.354d81304acc44b8c7009be551c866c6.thumb.jpg.296c518a22d45a56ad250c93243d7b24.jpg

Много ми е интересно какъв му е TBN-а в момента.

Качеството на основното изображение и последващата му обработка може да са прикрили важна информация...

Така предоставените данни показват все още работоспособно масло, но трябва да се има "едно на ум". Може би това е имал предвид и Майстора. Плюс, че двигателят е престоял дълго време без да работи, преди наливането на това масло. Може да има разтворени в маслото частички ръжда, клеясали и други нещица от престоя. ;) Филтърът е обрал каквото може, но е редно това да се изхвърли с него и маслото.

  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти Дани, и според мен това е имал в предвид майстора. Но маслото изглежда доста чисто. По повърхността на главата има лаково покритие както при теб. Цецо беше качил снимки на неговата, едно към едно с моята.

Смятам да врътна още 1000км и го сменям пак със същото 

 

Пп Да отбележа, че майстора е Ванката 

 

Редактирано от Pavel_Pavlov
Слети две мнения
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Капков тест 8

1. Amsoil SS 5W30.
2.Honda accord-K20Z2 2006г.
3.Общ пробег на автомобила-183400км.
4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 7000км.
5.Цикъл(извънградско/градско) 60/40%
6.Средна скорост,около 35км/ч.
7.Сезон на експлоатация 16.05.2020до 22.09.2020г.
8.Мото часове около 200?
9.Изразходвано гориво 630л. пропан бутан и 65л. бензин А-95.
10.Обем на налятото масло при смяната-4.5л.
11.Доливане няма,разход няма или леко под макс.
12.Маслен филтър, Honda OEM Purflux ls350 made in france.
13.Въздушен OEM Honda.
14.Режим на използване лек.
15.Предишно масло-Petro-Canada 5w20, Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 
16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,10 мин. след изгасяне. 
17.Сушена е 24ч.,на стайна температура.
18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия,като капката е капнах от 1,5 см. височина.

19.Източено е,несливаемото количество старо масло,при смяната.

956189804_amsoilss5w307000km1001.thumb.jpg.a688fc7bfe5f003bb8eb9f0cdb8a056f.jpg160648987_amsoilss5w307000km2001.thumb.jpg.5f8f8a214736e774b07ae687c89343ee.jpg

 

  • Харесвам 2
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1)      Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.;

2)      Масло – Yacco Lube P 5w-30;

3)      Маслен филтър – Honda OEM (Purflux; made in France);

4)      Общ пробег на автомобила - около 443 100 км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата -  6000 км;

6)      Цикъл (извънградско/градско) – около 60/40%;

7)      Средна скорост - около 40 км/ч;

😎 Сезон на експлоатация – 25.05.2020 – 01.10.2020;

9)      Моточасове – около 150;

10)  Изразходвано гориво - около 410 л. Лукойл 95;

11)   Kтм = (410 / 3.5) = 117;

12)  Пробата е взета от напълно загрял двигател (5 мин. след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура;

13)  Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.5 л.;

14)  Доливане на масло – не е правено; няма разход или е незначителен;

15)  Други – работещ EGR с прочистени пътища; нов катализатор;

16)  Капката е сканирана със Samsung Xpress M2675FN на 600 dpi.

Режим на експлоатация – софийско градско със средно тежък трафик. Останалото е извън градско с лек трафик.

 

Scan_20201002_161752.thumb.jpeg.b8e13b530621a1da212460c5d0339437.jpeg Scan_20201002_161752_pila.thumb.jpeg.5531425fe51be05a7e9d64403c0d2b27.jpeg 

 

История на офисна хартия:

0-6000km.jpg

 

Това е последната проба. Следва смяна на масло в близките дни.

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо бързаш? Има още ресурс. А пък Октомври ще е с летни температури, според прогнозата за времето.

Впечатлен съм от представянето на това С2 масло при стара бензинка (но лачена)! Явно магнезий - бор пакетът е много корава работа... :thumbs1:

С HTHS>3.2 е чудесен вариант всесезонно масло! :)

Все още се чудя, дали все пак е подходящият вариант за старичките D-серии... С оглед на намаления ZDDP  -пакет...

Виж, за новите дизели се е "утепАло"!

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото наистина има още ресурс в себе си. У мен обаче има известна (абе направо голяма) доза нетърпение да се върна към 5w-20 вискозитета :). Моторът лека полека си отива и много ми се иска отново да го усетя на 20-ка и да му се порадвам. Миналата година почнах на 5ти октомври, викам и тази да е така😁

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това три различни капки за една проба ли са? Как ги вземаш?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, три капки на различни видове хартия - първите две са различни видове филтърна хартия, последната е офисна.

Просто вадя щеката, капвам, после пак я мушкам в двигателя, пак капвам и така :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1)      Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.;

2)      Масло – Amsoil XL 5w-20;

3)      Маслен филтър – Amsoil Ea15K20;

4)      Общ пробег на автомобила - около 443 170 км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата -  70 км;

6)      Цикъл (извънградско/градско) – около 60/40%;

7)      Средна скорост - около 35 км/ч;

😎 Сезон на експлоатация – 03.10.2020 – 05.10.2020;

9)      Моточасове – около 2;

10)  Изразходвано гориво - около … л. Лукойл 95;

11)   Kтм = (… / 3.5) = …;

12)  Пробата е взета от напълно загрял двигател (5 мин. след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура;

13)  Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.5 л.;

14)  Доливане на масло – не е правено;

15)  Други – работещ EGR с прочистени пътища; нов катализатор;

16)  Капката е сканирана със Samsung Xpress M2675FN на 600 dpi.

Режим на експлоатация – софийско градско със средно тежък трафик. Останалото е извън градско с лек трафик.

 

Scan_20201006_180527.thumb.jpeg.aec16e2fc5ba0313b21abfd9383a6595.jpeg Scan_20201006_180527_pila.thumb.jpeg.224199f4c4efa5b0352f31718c8943e1.jpeg

Капката на офисната хартия е почти прозрачна, поради което се получава отклонение в "традиционните цветове".

  • Харесвам 1
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздравления за теста!

Интересна смес. И двeте са API SN Plus? Нали? Няма някое по старата рецептура.

Маслото си е чистичко, точно като при LPG. Има още ресурс!

Жалкото е разходът от 0,6л. за 4600км. Явно предишният собственик не е сменал масло. Поне не както трябва и е запекъл сегментите. Предполагам...

Давай нататък, да видим кога ще се предаде "микстурата". ;) :thumbs1:

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И двете са Dexos1, Gen2 от новата рецепта.С Petro-Canada разхода бе пренебрежимо малък.С RAVENOL DXG 5/30 май и други колеги се оплакваха.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом е пренебрежително малък това е твоето масло,значи не му понася двигателя тоя Риванол.

Това представителя на Петро за Добрич

https://lubrifilt.bg/контакти/

и тук е на промоция 40лв за 4 л.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

DXG е с по-нисък вискозитет и др. Абе и като цяло си е по-особено масло. Иска си да работи в нов двигател.

От там и разходът е по-голям с него (при запекли сегменти) или износване, и т.н.

Поне е добре, че и двете са по новата рецептура и сходен пакет присадки.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тест втори.

1)  Масло – Ravenol FES 0w30, маслен филтър Пурфикс.

  2)  Автомобил –Honda Accord дизел 2.2 2005г.

  3)  Общ пробег на автомобила - 176000км.

  4)  Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 4400км.

  5)  Цикъл (извънградско/градско) - 3600км. извън градско и остналото градско на къси разтояния. Извън градското също не е от най-леките режими.

  6)  Средна скорост - незнам.

  7)  Сезон на експлоатация – от 24.08.2020г. до 12.10.2020г.

  8)  Моточасове – Нямам представа;

  9)  Изразходвано гориво - около 270л.

10)  Пробата е взета от загрят до работна температура мотор - до 10 мин. след като е изгасен ДВГ

11)  Обем на налятото чисто масло при смяната -  5,6л., несливаемия остатък не е източван.

12)  Доливане на масло не е правено.

Качвам две снимки на изкуствено осветление, че стана тъмно. Едната е със светкавицата на телефона. Под снимките е сканирания PDF файл, 600dpi и цветно сканиране.

IMG_20201013_183017.jpg

IMG_20201013_183421.jpg

Ravenol FES kapkov test.pdf

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×
×
  • Създай нов...