Jump to content

Recommended Posts

Преди 3 часа, emod написа:

Взимаш чист термосвиваем шлаух (може и друг подходящ) с малък диаметър (около 1.5-2мм) и подходяща дължина, която да ти позволи като го мушнеш през отвора на щеката да стигнеш до маслото (и да не го изпуснеш :D).

Не бих пробвал така,точно заради горното,леко съм си карък...!:tooth:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много добре си се справил с вземането на пробата.

За да направим фото-обработката, обаче, е необходимо пробата да бъде сканирана по съответните инструкции. От тази снимка няма да се получи достоверно изображение при фото-обработката.

Въпреки това, капката изглежда много добре и може да даде известна информация.

На мен ми се струва, че не си източвал несливаемия остатък при смяната на маслото.

За 580км (при това на LPG) имаш ясна, добре оформена краева зона на ядрото, както и заформена дифузна зона на капката.

Това говори за остатъчно замърсяване на двигателя, преди наливане на новото масло.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, не е източвано напълно старото масло, а колкото изтече през пробката. Старото масло го смених на ок.7500 км и грубо ~250 моточаса (+/- 20) със сходен режим на работа градско/извън 60/40 и немалка част е карано на бензин. Сигурно му е било малко множко, но за жалост зе забави с близо месец възможността ми за смяна.

 

За съжаление нямам достъп до настройки на принтерите около мен и изсветляват/пожълтяват капката прекалено много. Затова снимам с телефон. Прилагам още 2 опита за снимане с телефон с повече дневна светлина, по-прав ъгъл на осветяване и малко по-равномерно разпределена осветеност. Надявам се е по-добре, това е най-доброто, което мога да направя. Освен следващата капка да я снимам с DSLR. Балансът на бялото трябва да се оправи, че жълтеят, но ги оставям така нарочно – вие преценете. Листът зад капката е съвсем бял.

 

Капката на тези снимки е на около 26 часа съхнене на стайна температура. Надявам се да не е фатално.

 

IMG_20190130_103632.jpg

IMG_20190130_103637.jpg

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какво е било старото масло?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

kroon-oil helar sp 0w30

 

Не най-удачното за двигателя, но не е некачествено като цяло. Обсъждахме го малко в темата за маслата преди време.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отлична работа с термошлауха :thumbs1:. Няма проблем, че не е първа капка - засмуканото масло е едно и също.

Относно снимането с телефона/апарата:

За предпочитане е да си изцяло на изкуствено осветление (вкл. да не се смесва с дневна/слънчева светлина). Не разполагай листа с капката близо до източника на светлина или до прозореца (ако е ден; не е за предпочитане), за да може да се осигури по-равномерното й падане от всички посоки върху листа. След като веднъж успееш, после лесно ще можеш да възпроизведеш същите условия при следващата капка = ще се намали ефекта на различното осветяване при различните проби. Така ще може всеки път да снимаш при максимално сходни условия - ще имаш добър контрол върху светлината.

!!! Планирай вземането на пробата си така, че когато дойде време за снимане да си в подходящите/желаните от теб условия - у дома, вечер, на топло в хола и на константно осветление от един и същи източник. Ти си господаря на експеримента :zen:.

Ето и как точно изглеждат сниманите от теб капки:

pila1.thumb.jpg.820ac4cdb3976664b12d0be83f655aac.jpgpila2.thumb.jpg.a638d37ed6f4b4f81033e677cc6ce485.jpgpila3.thumb.jpg.d784a3bd30fd0712d8bfc0f560731845.jpg

 

Относно скенера - ако жълтее на 600 ppi, сканирай на 300 ppi, обикновено помага.

 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предвид наработката от близо 240 моточаса, режима ти на експлоатация (тежък или клонящ към тежък в най-добрия случай) и започващия лек угар (горене на масло; нямаше такъв!), аз бих сменил маслото сега или на 9500 км (макс.).

Отлична серия се получи :thumbs1:! Благодарности за положените усилия!

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След насищане на цветовете, се получава следната картинка:

8050км. 1489236836_ECS0W20_8050km.thumb.jpg.49713001728b8dd7d11c3e6fc3fcec92.jpg

9040км.104572729_ECS0W20_9040km.thumb.jpg.22c99ea81331b0efcee708e3a4cbab17.jpg

Ядрото се разпада.

Което напълно потвърждава думите на колегата emod!

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво е това ядро още на 1000км?! :blink:

Дали мие по-добре от Мобил-а?

А иначе „по-твърдата“ работа с Shell-а, може да е в резултат от липсата на молибден...

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, dandilov написа:

Дали мие по-добре от Мобил-а?

Ами той моторът си е чист, принципно. Маслото е сменявано редовно. Винаги съм източвал несливаемия остатък.

Виж, слагането на катализатора не ми излиза от ума. Сякаш след него маслото започна да се замърсява по-бързо и в по-голяма степен.

Е, може и самият мотор да се сдухва все по-осезаемо, но не намирам никаква разлика във вървежа (дърпа си прилично), а и нямам харч на масло.

Другото е промяната в режима на експлоатация. Пътуването ми стана по-кратко => през по-голяма част от времето моторът не е в оптимален режим (загрява) = повече блоу-бай газове = по-мръсно масло, а от там и повече вода в маслото = негативно влияние върху представянето на маслото.

Направи ми впечатление също така цвета на новото масло. Като отворих 4-литровата туба и погледнах видях "мътен като боза зеленикаво-кафяв жабурняк" :D. Никаква прозрачност. Това ми припомни едно изказване от BITOG относно Мобила и наличието на алкилирани нафталини в него, а именно (възпроизвеждам по памет), когато едно масло съдържа алкилираните нафталини и го погледнеш в тубата, всичко което виждаш е "мъглявина/мъглявост". Т.е. възможно е Shell-ът, който ползвам, да е на алкилирани нафталини, доколкото в него няма естери.

 

Преди 1 час, dandilov написа:

„по-твърдата“ работа с Shell-а, може да е в резултат от липсата на молибден.

Да, възможно е, макар че в отзивите в oil-club.ru се споделя "мека работа на мотора" с Shell-a.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе, странна работа... :dunno:

Иначе не мисля, че има кой знае какво обводняване. Всичко си е нормално за сезона.

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, dandilov написа:

....Дали мие по-добре от Мобил-а?....

 

:offtopic:

Той Шела направо шкури... като теляк в Централна Баня:D!

  • Хаха 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-твърдата работа на мотора ще отмине. При мен това се случи след около 2500-3000км.

Ето, че се потвърдиха моите впечатления от Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30. Другата зима или ще се върна на Mobil 1 ESP 0W-30, или ще пробвам с AV-L 0W-30 (което май си е Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30).

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не експериментирай с AV-L.

ECT C2/C3 е по-доброто от двете.

преди 14 минути, DTEC написа:

По-твърдата работа на мотора ще отмине. При мен това се случи след около 2500-3000км.

Интересно. На подобрителите на вискозитета (VIIs) ли се дължи това? И ако да, защо чак след 2500-3000км? Толкова бавно ли се сработват?

А до този момент само "телякът" ли работи...?! :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не зная на какво точно се дължи. Това показва опита ми с това масло в двигателя на моя автомобил.

 

А относно разликите между ECT C2/C3 и AV-L:

121-shell-ect-0w-30-jpg199653371_ShellHelixUltraProfessionalAV-

Според мен подобни/еднакви масла.

Shell Helix Ultra Professional AB-L 0W-30 (само Mercedes спецификации)
Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30 (само VW спецификации)
Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30 (VW и Mercedes спецификации)

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тест трети:

1)  Масло – Ravenol SSV 0w30, маслен филтър ОЕМ Хонда.

  2)  Автомобил –Honda Accord дизел 2.2 2005г.

  3)  Общ пробег на автомобила - 157150 км.

  4)  Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 8100км.

  5)  Цикъл (извънградско/градско) - първите 6000км. -около 1000км. градско и всичко останало извънградско. Следващите 2100км. - извън градското е 540км. и остналото градско на къси разтояния предимно студена кола.

  6)  Средна скорост - незнам.

  7)  Сезон на експлоатация – от 07.09.2018г. до 03.02.2019г.

  8)  Моточасове – Нямам представа;

  9)  Изразходвано гориво - 530л.

10)  Пробата е взета от загрят до работна температура мотор - до 10 мин. след като е изгасен ДВГ

11)  Обем на налятото чисто масло при смяната -  6,00л.

12)  Доливане на масло около 200гр. колкото да го опресня малко.

 

И двете снимки са от тази проба. Първата /малка/ снимка нещо трепнах и не разбрах как капна. След това щеката обратно в картера и по-голямата капка е от нея.

Качвам скана,  сканирано с 600 резолюция. Капката е сушена 25 часа.

IMG_20190204_125105.jpg

 

Kapkov test3 Ravenol.pdf

Редактирано от goga
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сканирането не е добро! Балансът на бялото бяга...

Пробвай да изрежеш голямата капка в квадратно парче 8х8 см. и го сканирай само него, като оставиш да се вижда малко по периферията от капака на скенера.

Иначе капката изглежда много добре, но искам да видя по точно периферията й.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скенера е в службата и утре ще сканирам отново. За PDF файла говориш нали.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, за снимката.

PDF -а не го бях забелязал. Сега ще го видя.

Но .jpg ми е по-лесно да го обработя с pila-та. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поизмъчи ме, но успях. :D

800212018_Kapkovtest3Ravenol.thumb.jpg.52c8dd8465f2cc0976edd79429150006.jpg1762889226_Kapkovtest3Ravenol_Pila.thumb.jpg.dd21af11d126a0d89a3e26d5dd368906.jpg

Няма нужда да сканираш наново.

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С оглед на това, че обсъждаме Honda дизелов двигател.

А въпросното масло се представя също доста добре при бензинов такъв.

Още и, че SSV е с висок TBN = 9.7.

Не ми се иска да вярвам, че в случая е изчерпало ресурса си толкова бързо при дизела. Но хронологията навежда на подобни мисли.

Аз съм за още една проба на 9000 км. Пък тогава да видим. Смяната е лесна работа.

 

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще ми се да го сменям вече това масло. Може да направя още една проба след 500км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Капков тест 2
1.Mobil1 0w20 AFE
2.Honda accord-K20Z2 2006г.
3.Общ пробег на автомобила-155130км.
4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 3130км.
5.Цикъл(извънградско/градско) 40/60%
6.Средна скорост,около 45км/ч.
7.Сезон на експлоатация 02.11.2018 до 05.02.2019г.
8.Мото часове, около 60
9.Изразходвано гориво 300 л. пропан бутан и 35л. бензин А-95.
10.Обем на налятото масло при смяната-4.5л.
11.Доливане няма
12.Маслен филтър, Honda OEM (15400-RTA-003,made in japan).За първи път ползвам нещо различно от оригиналния purflux..:huh:!
13.Въздушен "Blue print"вече е на 10 000км.
14.Режим на използване,тежък,с къси преходи и доста работа на празен ход,както и на бензин.В студовете за късите разстояния от по 3км,почти не минаваше на газ!
15.Предишно масло-petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 
16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,5 мин. след изгасяне. 
17.Сушена е 24 ч. на стайна температура.
18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi. на офисна хартия,като капката е капнах от 1,5-2,0 см. височина.

19.Източено несливаемо количество старо масло,при смяната 400мл.

Image.thumb.jpg.f419d6d5eebba5be940c8d4fc0c56cb2.jpg

060219.thumb.jpg.1f41228a6ea880272ac03ae08dcc690c.jpg

Дали ще "изкара" зимата,според мен поне 6000км.трябва да издържи?

 

 

1500км

Image.jpg.2d0a38832c8f8ec7275c4a92eb91d109.thumb.jpg.b78e1321e9c4c40bf293ae399667bd8d.jpg

Редактирано от JHM
  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, JHM написа:

Дали ще "изкара" зимата,според мен поне 6000км.трябва да издържи?

Ще изкара. Спокойно. :)

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 6.02.2019 г. at 9:11, JHM написа:

 

Дали ще "изкара" зимата,според мен поне 6000км.трябва да издържи?

 

 

Колега, това масло спокойно изкарва 8000 км (ако не и повече) и зиме, и лете.

Не се излагай! Виж какви хубави капки прави. :) Нали е предвидено точно за сутдени стартове?! И аз ще слагам такова на лято. :lol:

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хората карат 10 000 мили с това масло, just to let you know. :) 

Вярно, че това е с повече магистрално каране, но не ти пречи, според мен да караш с него 10 000 км.

 

m1_afe_0w-20_5qt_front_03-15-18.png

 

OCI = Oil Change Interval


https://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=2463028

 

https://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php/topics/3220810/Re:_Mobil_1_0w20_AFE_10,000_mi

 

https://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php/topics/2142905/Re:_2009_Honda_Fit_10k_OCI_Mob

 

https://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php/topics/4575579/My_Dilemma_7.5k_OCI_or_10K_OCI

Редактирано от Takumi Fujiwara

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 21 минути, Takumi Fujiwara написа:

но не ти пречи, според мен да караш с него 10 000 км.

Напротив. Пречи, ако караш ежедневно градско и то през зимата!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Капковите проби ще покажат, ако ги приемем за достоверни. :D Въпреки че пробег от 3 км е извращение. Аз бих се качил на колелото или автобуса.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1)      Автомобил – Honda Civic 2008 1.4i-dsi i-shift

2)      Масло – Honda HFS 5w40

3)      Маслен филтър – HONDA OEM 

4)      Общ пробег на автомобила - около 50200

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 2100

6)      Цикъл (извънградско/градско) – 90/10, като не включвам градовете и селата, през които минавам транзит, без да спирам и намалявам под 60.

7)      Средна скорост - около 80km/h, 

8)      Сезон на експлоатация – около месец

9)      Моточасове – реснах си компа като махах клемата за монтаж на суба и им загубих бройката. Вероятно около 30.

10)  Изразходвано гориво - не знам, като свърши пълня до горе и така до следващия път не ги броя. Среден разход 6/100

11)   Въздушен филтър Манн

12)  Пробата е взета от напълно загрял двигател и се е сушила 24 часа на стайна температура;

13)  Обем на налятото чисто масло при смяната - 3,6 л.;

14)  Няма доливане на масло, не е мръднало от максимума

15) Други- За вземане на пробата съм ползвал буркан върху, който сложих листа и го фиксирах, получи се нещо като барабан, капката малко се разля. Нямам скенер под ръка и снимах с телефона на изкуствено осветление.

WP_20190214_19_07_55_Pro (2).jpg

WP_20190214_19_07_55_Pro (3).jpg

Редактирано от Rakeem
  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При така представеното изображение, всичко изглежда нормално.

При следващата проба, обаче, опитай да намериш скенер, за да направим по-детайлна картинката.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще правя тестове на всеки следващи 1000км., за да се проследи по-добре как се амортизира това масло, тъй като май досега никой не го е тествал, но не знам дали ще мога да прилагам сканирани изображение, освен да си купя един скенер, иначе мога да пробвам пак да взема проба и да я снимам на дневна светлина, така ще е по-равномерно осветено. На снимката не се забелязва, но сякаш е започнало образуване на ядро в ядрото, което не знам как да го тълкувам, но може да е някаква аномалия с конкретната проба, при следващите ще си проличи.

Редактирано от Rakeem
  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямаш причина за притеснение - от гледна точка на достигнат/преминат предел на замърсяване на маслото. Замърсяването все още е под контрола на маслото. Явно 10 000 км са достижими при твоите конкретни условия :thumbs1:.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забелязва се, че обводняването е по-голямо.

Време му е за смяна вече.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам защо, но аз не бих си налял Shell в двигателя. Наливал съм само веднъж Шел за дизели 10W30 на Д16-ката, защото така се наложи тогава (изля ми се новото масло пред очите, защото уплътнението на стария филтър беше залепнало за блока), но то беше и лятото.

По някаква причина, маслата на Шел, въобще не са популярни в САЩ, на фона на Мобил, Валволин и Кастрол, и там другите ам. марки.

Шел, по мои наблюдения, са добри само във F1, но не и за шир потреба. :D

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   2 потребители

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...