ceco_accord 5917 #1281 Отговорено 31 Юли, 2022 (Редактирано) 8.5л/100км си е чудесен разход с "чуждоземски" бензин и магистрално каране от 7280км. 380 км градско е нищо. Маслото е ок въпреки пробега, защото е на под 100 моточаса - около 65 магистрални + 15 градски. Редактирано 31 Юли, 2022 от ceco_accord 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 320 #1282 Отговорено 31 Юли, 2022 10 hours ago, ceco_accord said: 8.5л/100км си е чудесен разход с "чуждоземски" бензин и магистрално каране от 7280км. 380 км градско е нищо. Маслото е ок въпреки пробега, защото е на под 100 моточаса - около 65 магистрални + 15 градски. За съжаление нямам брояч на моточасовете, все се каня да сложа за най-адекватна оценка за експлоатацията на маслата, ама все не стигам дотам.Но приемам, че е около/ не повече от 100 мч, то и капковата проба показва сравнително добро състояние. Иначе разходът на каручката ми е 7,5л/100 за прехода, почти не съм задействал IAB ( над 3900 об/мин при мен ), когато както казваше старшината в казармата " бензиня тече кат чушмя"😄 пък и маслото си позаминава 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Restless 203 #1283 Отговорено 11 Август, 2022 (Редактирано) Питане за кола на съсед - БМВ 320д, 2005та Отскоро започна при ниски обороти да му присветва лампата, при високи няма проблем. Маслото е на 4 до 5000км, всички филтри сменени, вкл на картерни газове. Та рекох да го диагностицирам Нямам никакъв опит с дизелни капки, но тази ми изглежда в добро състояние? Малко ме смущава лекото накъдряне по краищата Редактирано 11 Август, 2022 от Restless 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2782 #1284 Отговорено 11 Август, 2022 Перфектна му е капката за 5 хил. км.! Леката къдравина не я мисли. Може да е от базовото масло, ако е GTL или конденз от кратки преходи, или друго, но съвсем не е тревожно. Ако нивото на маслото му е в норма, тогава да търси причина я в датчика за налягане на маслото, я в запушване някъде по маслените пътища. Задръстен радиатор на маслото например, нещо по масления филтър (правилно/неправилно поставен) и т.н. ...Размисли и предположения... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 469 #1285 Отговорено 26 Август, 2022 Опаа, па съм аз. Първа проба на третата смяна на Ravenol SSV 0w30. Този път не можах да взема проба в началото, нито на 1000 км, тъй като пътувах повечко и съответно навъртях километрите малко по-бързо. Както казах вече, сменях турбо и чистих колектор и резултатите май са на лице при новото масло. Все пак на 3000 км вече очаквам ще си проличи със сигурност има ли ефект от чистенето. Все пак имам и повече извънградско сега. 1) Автомобил – Honda CR-V 2008 N22A2 2.2 i-CTDi; 2) Масло – Ravenol SSV 0w30; 3) Маслен филтър – Mahle; 4) Общ пробег на автомобила - 240 780 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 1900 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 45/55; 7) Средна скорост - около 25 км/ч; 8 ) Сезон на експлоатация – 9.07.2022 - 25.08.2022; 9) Моточасове – около 75; 10) Изразходвано гориво - около 160 л. Diesel + Cetane booster 11) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 5.9 л.; 13) Доливане на масло – не е правено. 14) Други – източени само 50-100 грама от картера и леглото на масления филтър, предполагаемо кличество останало старо масло - около 1 литър; предходни пет къси смени на 4000 km, работещ EGR; премахнат DPF. Първа снимка - оригинал 600 dpi на скенер. Втора снимка - обработена с GIMP по инструкции от oil-club.ru. Трета снимка - на прозорец. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1787 #1286 Отговорено 12 Септември, 2022 Капков тест 3 1.Mobil1 5W30 ESP от "ato24" 2.Honda accord-K20Z2 2006г. 3.Общ пробег на автомобила-216400км. 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 9100км. 5.Цикъл леко градско/извънградско 30/70 6.Средна скорост,около 45км/ч. 7.Сезон на експлоатация 08.04.2022 до 11.09.2022г. 8.Мото часове около 205 9.Изразходвано гориво 810л.газ и 90л.бензин. 10.Обем на налятото масло при смяната-4,5л. 11.Доливане няма,разход 200мл. 12.Маслен филтър, Honda OEM (15400-PLM-A02)"honda of America"🙂. 13.Въздушен OEM Honda. 14.Режим на използване лек. 15.Предишно масло-Amsoil SS 5w30, Petro-Canada SS 5W20,Amsoil ss 5w30,Petro-Canada 5w20, Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,2 мин. след изгасяне. 17.Сушена е 22ч.,на стайна температура. 18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия. 19.Източено от пробката на загрял двигател и изтеглено старателно, несливаемото количество, чрез помпа от картера и където е възможно да се достигне. Маслото е сменено вече със същото! 7 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1787 #1287 Отговорено 13 Септември, 2022 Партида 07 21г. и с Ilsac Gf-6 от coxmotorparts.co.uk 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stojkovskimarjan 21 #1288 Отговорено 13 Септември, 2022 Мислиш Ilsac gf5 ? Sent from my SM-A528B using Tapatalk 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sentinelprime3 59 #1289 Отговорено 13 Септември, 2022 хубав зехтин 🙂 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1787 #1290 Отговорено 13 Септември, 2022 Off Topic преди 24 минути, stojkovskimarjan написа: Мислиш Ilsac gf5 ? Ей..,не може ви излъже човек! 1 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5917 #1291 Отговорено 17 Септември, 2022 (Редактирано) Капков тест 3. За референция - първата капка е в пост 1218 / втората в пост 1249. 1) Автомобил – Honda LEGEND KB1, J35A8, 2007г.; 2) Масло – Ravenol SSO 0W-30 , ACEA A3/B4, API SN/CF. 3) Маслен филтър – Honda OEM USA. 4) Общ пробег на автомобила – 342729 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 9963 км . 6) Цикъл (извънградско/градско) – приблизително 79,6% / 20,4% - 7930км / 2034км . 7) Приблизителна средна скорост - извънградско 85 км/ч / градско 25 км/ч. Стил на шофиране - лежерно (2000-2500 об/мин 100-120км/ч) ако няма трафик и "безпощадно" ако има, а в градското полека. 😎 Сезон на експлоатация – 11 месеца (зима / пролет / лято) - 16.10.2021 - 16.09.2022. 9) Мото часове – около 93 извънградско + 82 градско = 175 мото часа. 10) Приблизително изразходвано гориво – спрях да ги смятам, но промяна в разхода няма. 11) Kолата си пали на бензин и на втората минута обръща на газ. А-95 харчи само при първо палене и ако мотора влезе във VTEC. 12) Пробата е взета в рамките на 10-тина мин. след 3 км градско, от напълно загрял двигател и е сушена 1 денонощие на стайна температура. 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 3,7 л. Събира по мануал 4,3л, но другото няма как да се източи, а и не наливам на макс. 14) Доливане на масло - 3 пъти по 0,4 л. Разход на масло за целия период - около 1 литър. Сега е на макс и тубето свърши. 15) Други - Пробата е снимана с телефона ми (при същите условия като предните капки) и се надявам да е ОК - скенер, "йок". 16) Предишно масло Ravenol DXG 5W-30 dexos1 gen 2, ILSAC GF5, API SN, с което минах 14140 км (10 месеца / 210 мото часа / 85% извънградско) с разход 1.5 литра. Явно разходът и с това масло си е константен. Долях на макс преди лятната ваканция август и още си е там, което вече е необяснимо за мен, а стил на шофиране не съм променял. Като стигне средата или мине 200 мото часа вероятно ще го сменя, но нищо чудно да изкара и зимата, че движа с друга кола, ама за нея в друга тема. Редактирано 17 Септември, 2022 от ceco_accord 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2782 #1292 Отговорено 17 Септември, 2022 Визията е О.К., за сега, но започва да се замисля за смяна. Дай една проба на 11000 км. да видим как ще да е тогава. На какво масло се спря за следващата смяна? 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5917 #1293 Отговорено 17 Септември, 2022 (Редактирано) Ще капна, да. Гледам още е здраво. Шелчето ти. Кажи сега, защо спря да го харчи? Нивото не е мръднало откак налях последния път преди месец и минати 1,4К. Не смея да си мисля че е от шофьорлък. Редактирано 17 Септември, 2022 от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2782 #1294 Отговорено 17 Септември, 2022 Що спря да го харчи ли? Ами... като на остров Бали, с камилата Бали-га и кучето Бали-го. Може да е разкиснало накрая маслосъбирателните сегменти и да са се поотпуснали малко. А дано, ама надали... Не знам... Ще се види със следващото масло. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 320 #1295 Отговорено 21 Септември, 2022 (Редактирано) On 9/13/2022 at 2:09 PM, JHM said: Партида 07 21г. и с Ilsac Gf-6 от coxmotorparts.co.uk Сори за оффа, "о"-то червеното от надписа Mobil свети ли под УВ светлина? Редактирано 21 Септември, 2022 от Тъмнозелен самурай G86-P Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1787 #1296 Отговорено 21 Септември, 2022 Off Topic Германския светеше,този не съм го осветявал,защото е от сигурен доставчик извън Бг. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 320 #1297 Отговорено 27 Септември, 2022 Здравейте, Трети (мислех вторият да е последен, но по съвет на колеги в групата продължих) тест с масло - MOTUL 8100 Eco-lite 5w30 след дълги преходи: 1) Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, ръчни скорости, 2001г.; 2) Масло – MOTUL 8100 Eco-lite 5w30 ILSAC GF-6a, API SN RC; 3) Маслен филтър – Honda 15400-PLM-A02, Въздушен – Mahle-Knecht LX1075 ; 4) Общ пробег на автомобила –180650 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 9080 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 90/10; 7) Средна скорост - N/A; 8) Сезон на експлоатация – от 28.06.2022; 9) Моточасове – N/A; 10) Изразходвано гориво – А 95 около 665 л. Rompetrol (България), Knez Petrol, Eko, Газпром (Сърбия), JET, ENI, Avanti (Австрия), BP, Leclerc, Total (Франция), Esso, OMV, Sprint (Германия), OMV (Словакия), Kruiz, Shrell (България) ; 11) Kтм = (л.665 / 4.5 л.) = 147,8; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател след магистрално каране и малко градско около 5 мин мин след гасене и е сушена 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,5 л; 14) Доливане на масло – не 15) Други - източени около 350 мл (7 спринцовки от 50 мл) от картера след оттичане. Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Honda Synthetic Blend 5W-30 – 6350, PETRO-CANADA SS 5w30 на 4890 км. Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на скенер Canon TR4600 series 3in1 с разд. способност 600dpi. на офисна хартия с леко докосване на капката до офисната хартия (business laser Xerox). 1 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sentinelprime3 59 #1298 Отговорено 27 Септември, 2022 Евала Ман! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2782 #1299 Отговорено 27 Септември, 2022 По визията на пробата изглежда, че маслото може още. Браво на маслото! А и режимът с дълги преходи и с постоянна скорост, определено се отразяват положително. Но понеже си на бензин, не се наемам да дам препоръка за по-нататъшно продължаване. Все пак има неща като окисление, разпад на полимерните подобрители и др., които не се виждат на капкова проба. Оставям на теб решението дали да продължиш, или да го смениш. 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sentinelprime3 59 #1300 Отговорено 27 Септември, 2022 Може да изкараш още ~3000км Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 320 #1301 Отговорено 28 Септември, 2022 (Редактирано) 13 hours ago, dandilov said: По визията на пробата изглежда, че маслото може още. Браво на маслото! А и режимът с дълги преходи и с постоянна скорост, определено се отразяват положително. Но понеже си на бензин, не се наемам да дам препоръка за по-нататъшно продължаване. Все пак има неща като окисление, разпад на полимерните подобрители и др., които не се виждат на капкова проба. Оставям на теб решението дали да продължиш, или да го смениш. Благодаря за оценката, но мисля да сложа ново за настъпващия сезон. Присадките също вероятно заминават. Жалко, че не може да се правят свестни анализи на отработката. Редактирано 28 Септември, 2022 от Тъмнозелен самурай G86-P Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 320 #1302 Отговорено 28 Септември, 2022 12 hours ago, sentinelprime3 said: Може да изкараш още ~3000км Абе за можене - може, ама ще заминава за рециклиране😉 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5917 #1303 Отговорено 15 Октомври, 2022 (Редактирано) На 17.09.2022 г. at 21:29, dandilov написа: Визията е О.К., за сега, но започва да се замисля за смяна. Дай една проба на 11000 км. да видим как ще да е тогава. От капката преди месец съм минал 30 км - Сивика е пред гаража и е залостил Ледженда вътре. Но за да си изпълня обещанието (а и по друга причина), вчер съм врътнал за деня почти хилядарка (виж снимката), а според средна скорост по борд компа са 12 мото часа (градското в София и 2 пъти в Търново е "прибиваньие". Малшрут: Монтана - покрай Плевен в Търново - София - пак Търново и покрай Ботевград - та в Монтана. 3 пъти Хемус и скоростни шосета. Просто капнах - за референция, защото предните капки са след кратко градско, а тази е - бАам - почти хилядарка наведнъж. Моторът не е изстивал между преходите и вероятно ще има разлика само в контура на капката. Капнах я 10 мин. след прибирането снощи, съхна денонощие и тая вечер я снимах с тел-а - като другите. Стандартния протокол-описание си е същият и няма сми, да го преписвам с отлики само в цифрите, но тотала е: 10958 км Цикъл (извънградско/градско) – приблизително 81% / 19% - 8878км / 2080км . Мото часове – около 105 извънградско + 84 градско = 189 мото часа. Ta, кажи, има ли разлика след + 13 мото часа и + 995км, а и като цяло -кондицията за почти 11 000 км и срок 1 година ? Редактирано 16 Октомври, 2022 от ceco_accord 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2782 #1304 Отговорено 16 Октомври, 2022 Без обработка: С обработка на бялото: Заради баланса на бялото, всичко "играе" както си иска. Щом е минала 1 година, не се замисляй, а сменяй! 2 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goga 273 #1305 Отговорено 14 Ноември, 2022 (Редактирано) Тест втори. Малко се отпеснах, за това направо на 4830км. е втората проба. 1) Масло – Mobil 1ESP LV 0w30, маслен филтър Пурфикс. 2) Автомобил –Honda Accord дизел 2.2 2005г. 3) Общ пробег на автомобила - 204710км. 4) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 4830км. 5) Цикъл (извънградско/градско) - около 60/40 в полза на извънградското. 6) Средна скорост - незнам. 7) Сезон на експлоатация – от 23.06.2022г. до 13.11.2022г. 8) Моточасове – Нямам представа; 9) Изразходвано гориво - около 340л. 10) Пробата е взета от загрят до работна температура мотор - до 10 мин. след като е изгасен ДВГ 11) Обем на налятото чисто масло при смяната - 5,6л., несливаемия остатък не е източван. 12) Доливане на масло - няма. Качвам две снимки на просвет след 24 часа сушене и след това PDF файла. Снимките са на осветление, че стана тъмно докато се прибера, но PDF файла е ОК - цветен и 600dpi. Харесва ми това масло май. Test Mobil 2.pdf Редактирано 14 Ноември, 2022 от goga 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 398 #1306 Отговорено 14 Ноември, 2022 (Редактирано) Mobil 1ESP по принцип е отлично масло, а Mobil 1ESP LV 0w30 е перфектният избор за тази кола. Редактирано 14 Ноември, 2022 от inspektora 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2782 #1307 Отговорено 14 Ноември, 2022 (Редактирано) Много къдраво, бре! А и визията се различава коренно от пробите на другите масла, които си правил. Няма ясна визия. Няма ясно различими ядро, дифузна зона и краева зона, както беше при другите масла. Може би "Low viscosity" оказва влияние за размитите детайли. GTL базата се къдри здраво при теб. Не знам на какво се дължи. Не мога да кажа дали маслото работи добре и е подходящо за теб. Не мога да преценя. Тук може да се произнесе категорично само един лаб. анализ. Редактирано 14 Ноември, 2022 от dandilov 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goga 273 #1308 Отговорено 14 Ноември, 2022 dandilov, от снимките ли е "пилата" или от PDF файла. Щото снимките не са много коректни. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goga 273 #1309 Отговорено 15 Ноември, 2022 Сбъркал съм пробега. Реално пробега на маслото в момента на вземане на пробата е 5600км., а не 4830км. които са пробега е предния ми капков тест. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2782 #1310 Отговорено 15 Ноември, 2022 От PDF файла. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goga 273 #1311 Отговорено 15 Ноември, 2022 ОК. Ще пусна още една проба след 1000км. да видим как ще е. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2782 #1312 Отговорено 15 Ноември, 2022 @goga Да внеса малко яснота. Не казвам, че маслото не работи добре. Просто може визията да е от ниския вискозитет. Такова размиване на зоните в капковата проба се получава при нисковискозитетните масла. Например при 0W-20. Там почти винаги зоните се сливат. А относно къдравината - винаги съм наблюдавал такава при GTL база, дори и при по-високите вискозитети. Затова не мога да дам мнение и поясних, че в този случай само лабораторен анализ може да даде пълна представа за работата на маслото. А иначе ще е интересно да го видим как се развива след още 1000км. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goga 273 #1313 Отговорено 15 Ноември, 2022 @dandilov, аз те разбрах и благодаря за уточнението. Както писах маслото ми харесва. Колата работи тихо и равномерно. Ще видим като застудее как ще е студения старт. Инъче капката я взех при загряд двигател само след градско шофиране и ме учуди, че капна много бързо и лесно. Едвам успях да стигна до листа и тя взе, че капна. Това не ми се е случвало с другите масла на 5600км. пробег на маслото. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 398 #1314 Отговорено 16 Ноември, 2022 Преди 12 часа, goga написа: Едвам успях да стигна до листа и тя взе, че капна. Нормално - това е масло по ACEA C2, т.е. е на долната граница на вискозитета SAE 30 - обичайно около и под 10 единици. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 320 #1315 Отговорено 24 Ноември, 2022 Здравейте, Старият добър MOTUL 8100 Eco-lite 5w30 замина за рециклиране на 9650 км след доста достойно представяне. Първи тест с ново масло – Prista Ultra G 5W30 от Markony’s Garage 1) Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, ръчни скорости, 2001г.; 2) Масло – Prista Ultra G 5W30 3) Маслен филтър – MAHLE OC 617, Въздушен – Mahle-Knecht LX1075 ; 4) Общ пробег на автомобила –181 850 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 630 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 90/10; 7) Средна скорост - N/A; 8) Сезон на експлоатация – от 18.11.2022; 9) Моточасове – N/A; 10) Изразходвано гориво – LPG 63 литра Insa Oil; 11) Kтм = (л.63 / 4.3 л.) = 14.65;(LPG?) 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател веднага след гасене и е сушена 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,3 л; 14) Доливане на масло – не 15) Други - Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Honda Synthetic Blend 5W-30 – 6350 км, PETRO-CANADA SS 5w30 на 4890 км., MOTUL 8100 Eco-lite 5w30 на 9650 км предимно магистрално каране. Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на скенер Canon TR4600 series 3 in1 с разд. способност 600 dpi. на офисна хартия с леко докосване на капката до офисната хартия (business laser Xerox). Субективно двигателят работи малко по-тихо с новото масло от предходното, обективно – замерване с шумомер (снимка). 2 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sentinelprime3 59 #1316 Отговорено 24 Ноември, 2022 Perfect 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2782 #1317 Отговорено 24 Ноември, 2022 (Редактирано) Несливаемият остатък си е направил селфи веднага. Ореолът в периферията е все още чисто ново масло. Притеснява ме филтърът. Ако и той е с частично отворен бай-пас клапан, както този, който отворих, тогава трябва да смениш маслото рано... Иначе всичко е Редактирано 24 Ноември, 2022 от dandilov 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5917 #1318 Отговорено 5 Декември, 2022 (Редактирано) Капков тест 5. За референция - първата капка е в пост 1218 / втората в пост 1249 / третата в 1291 / четвъртата в 1303. 1) Автомобил – Honda LEGEND KB1, J35A8, 2007г.; 2) Масло – Ravenol SSO 0W-30 , ACEA A3/B4, API SN/CF. 3) Маслен филтър – Honda OEM USA. 4) Общ пробег на автомобила – 344766 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - точно 12 000 км . 6) Цикъл (извънградско/градско) – приблизително 82% / 18% - 9848км / 2152км . 7) Приблизителна средна скорост - извънградско 85 км/ч / градско 25 км/ч. Стил на шофиране - лежерно (2000-2500 об/мин 100-120км/ч) ако няма трафик и "безпощадно" ако има, а в градското полека. 😎 Сезон на експлоатация – 413 дни (зима / пролет / лято / есен) - 16.10.2021 - 04.12.2022. 9) Мото часове – около 116 извънградско + 86 градско = 202 мото часа. 10) Приблизително изразходвано гориво – спрях да ги смятам, но промяна в разхода няма. 11) Kолата си пали на бензин и на втората минута обръща на газ. А-95 харчи само при първо палене и ако мотора влезе във VTEC. 12) Пробата е взета в рамките на 10-тина мин. след 3 км градско, от напълно загрял двигател и е сушена 1 денонощие на стайна температура. 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 3,7 л. Събира по мануал 4,3л, но другото няма как да се източи, а и не наливам на макс. 14) Доливане на масло - 3 пъти по 0,4 л. Разход на масло за целия период - около 1,2 литър. Сега е на средата и нямам за доливане. 15) Други - Пробата е сканирана - за разлика от предните се постарах да намеря апаратура. - "цък на "кламерчето". 16) Предишно масло Ravenol DXG 5W-30 dexos1 gen 2, ILSAC GF5, API SN, с което минах 14140 км (10 месеца / 210 мото часа / 85% извънградско) с разход 1.5 литра за целия пробег. Явно разходът и с това масло си е около 100 м/л на 1000 км. Долях на макс преди лятната ваканция август, но вече е на средата на щеката - малко се разля докато я снимах. Питанката е дали в петък да му направя още 1000 прощални км - за 1 ден и ... Kapka 04_12_22.tiff Редактирано 5 Декември, 2022 от ceco_accord 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2782 #1319 Отговорено 5 Декември, 2022 (Редактирано) Този път "бялото" е малко по-бяло от предходните снимки. Без корекция на бялото нещата изглеждат така: Така представена визията показва, че маслото е в пълна кондиция и има още доста ресурс от към диспергиращи свойства. Този път капката изглежда като от друго, по-ново масло. Явно и доливането на общо 1.2 литра оказват съществено влияние, особено при гориво LPG, така, че капката да изглежда като на 4 - 5 хил. км. на бензин. За още 1000 км. маслото изглежда годно от към диспергиращи свойства, а предполагам - и от към физико-механични. Въпросът е дали ще стигне като количество...? Е, винаги може да долееш 200 - 300 мл. от друго, ако се наложи... Ето и малко ретроспекция: Редактирано 5 Декември, 2022 от dandilov 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1506 #1320 Отговорено 5 Декември, 2022 Маслото ок а масления филтър в кондиция ли ще е. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове