Jump to content

Recommended Posts

Капков тест 2

1.Mobil1 5W30 ESP от coxmotorparts.co.uk 

2.Honda accord-K20Z2 2006г.
3.Общ пробег на автомобила-192300км.
4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 2000км.
5.Цикъл леко градско/извънградско 60/40
6.Средна скорост,около 34км/ч.
7.Сезон на експлоатация 19.04.2021 до 09.06.2021г.
8.Мото часове около 34
9.Изразходвано гориво 190л.газ и 20л.бензин.
10.Обем на налятото масло при смяната-4,6л.
11.Доливане няма,разход няма.
12.Маслен филтър, Honda OEM (15400-PLM-A02)"honda of America"🙂.
13.Въздушен OEM Honda.
14.Режим на използване сравнително лек.
15.Предишно масло-Petro-Canada SS 5W20,Amsoil ss 5w30,Petro-Canada 5w20, Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 
16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,5 мин. след изгасяне. 
17.Сушена е 24ч.,на стайна температура.
18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия. 

19.Източено от пробката на загрял двигател и изтеглено старателно, несливаемото количество, чрез помпа от картера и където е възможно да се достигне.

50748773_MOBIL15W302000KM001.thumb.jpg.d573a3474da90136cd00399b5e02aac1.jpg835692311_MOBIL15W302000KM002.thumb.jpg.67b2806e77d597e492763555c9aa4cfd.jpg

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  Покажи скритото съдържание

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
  Покажи скритото съдържание

 

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Шести тест с Honda Synthetic Blend 5W-30 :

 

1)      Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, 2001г.;

2)      Масло – Honda Synthetic Blend 5W-30 ILSAC GF5, API SN+;

3)      Маслен филтър –  MAHLE ОC 617 замяна на MANN-FILTER W 610/6 на 2500 км;

4)      Общ пробег на автомобила – 165 490- км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 5040 км;

6)      Цикъл (извънградско/градско) – 50/50;

7)      Средна скорост - N/A;

😎 Сезон на експлоатация –  от 10.12.2020;

9)      Моточасове – N/A;

10)    Изразходвано гориво – А 95 около 430 л. Shell, Kruiz, Gazprom;

11)    Kтм = (430л./ 4.0 л.) = 107,5;

12)    Пробата е взета от напълно загрял двигател след магистрално каране около 5 мин след гасене и е сушена 24  часа на стайна температура;

13)    Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,0 л.;

14)    Доливане на масло – ДА – около 300 мл до вдигане до горната резка на щеката след смяна на филтъра.

15)    Други - източени около 300 мл  (6 спринцовки от 50 мл) от картера след оттичане. Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на скенер Canon MX490 3 in1 с разд. способност 600dpi. на офисна хартия с леко докосване на капката до офисната хартия (business laser Xerox).

HSB_5W30_1000 km.jpg

HSB_5W30_4000 km.jpg

HSB_5W30_5000 km.jpg

  • Харесвам 1
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Тест трети от новото масло.

1)  Масло – Ravenol ALS 0w30, маслен филтър Пурфикс.

  2)  Автомобил –Honda Accord дизел 2.2 2005г.

  3)  Общ пробег на автомобила - 183920км.

  4)  Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 4160км.

  5)  Цикъл (извънградско/градско) -2200км. извън градско и остналото градско на къси разтояния. Извън градското също не е от най-леките режими.

  6)  Средна скорост - незнам.

  7)  Сезон на експлоатация – от 06.02.2021г. до 04.07.2021г.

  8)  Моточасове – Нямам представа;

  9)  Изразходвано гориво - около 310л.

10)  Пробата е взета от загрят до работна температура мотор - до 10 мин. след като е изгасен ДВГ

11)  Обем на налятото чисто масло при смяната -  5,6л., несливаемия остатък не е източван.

12)  Няма доливане на масло.

Качвам снимка на просвет след 24 часа и PDF файла - сканиран цветно и 600 pdi. 

 

IMG_20210705_124749.jpg  goga21.thumb.jpg.e43eb17dde3499b9e0541e39756e845a.jpg

Капков тест 3 Ravenol ALS.pdfFetching info...

Редактирано от emod
Добавен сканиран образ на капката
  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не дърпам дявола за опашката, ама нещо оводнена ми се вижда тая капка...но спецовете да се изкажат компетентно

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да нещо много къдрава стана тази капка...чакам и аз спецовете да се произнесат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, капката показва наличието на по-сериозно обводняване.

В тази връзка имам въпрос: Каква бе влагата в помещението, където я суши?

Опитвам се да разбера дали хартията е могла да абсорбира влага от околната среда (покрай дъждовете или поради други причини).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

268767892_3RavenolALS.thumb.jpg.d6c7238e61eeb4b321b486778dfebf26.jpg338524437_Pila_3RavenolALS.thumb.jpg.d7db4756f8b084577e9f776d6ed896e9.jpg

 

Такава къдравост, без причина, наблюдавам при маслата на GTL - база.

Не знам ALS дали е с GTL базово масло...?

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за напомнянето за GTL-a. Подсети ме за ситуацията с Shell. Но... в случая Равенол ALS 0w30 е USVO и е PAO базирано масло.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ами всички капки ги суша в едно и също помещение - една от стаите в къщи. Възможно е влагата да е по - голяма, но не съм сигурен. Със сигурност топлината в стаята е по - голяма, вероятно и влажността. В петък имам ходене до София и обратно в Шумен - 750 км. и ще пусна нова проба да видим как е. Освен влагата има ли друго притеснително.

Редактирано от goga
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен няма друго за притеснение. Маслото все още е "чисто" - няма сериозни натрупвания от сажди. Дисперсията е много добра. Едва видимият прозрачен ореол в края на капката по всяка вероятност е от леки чисти фракции масло.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  Покажи скритото съдържание

 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  На 5.07.2021 г. at 18:25, dandilov написа:
  Покажи скритото съдържание

 

....is a PAO (Polyalphaolefin) based....тук-таме стъпило май;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нова капка - след още 34 дни и 1140 км.

Мислех да уцеля и капна точно на 10 000 км, но лятоска съм с колело, а извънградските са инцидентни и няма как да спра пътем - ще се компрометират условията на съхнене.

 

1)      Автомобил – Honda LEGEND KB1, J35A8, 2007г.;

2)      Масло – Ravenol  DXG 5W-30 dexos1 gen 2, ILSAC GF5, API SN. 

3)      Маслен филтър – Honda OEM USA.

4)      Общ пробег на автомобила – 328962 км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 10340 км .

6)      Цикъл (извънградско/градско) – приблизително 85,5% / 14,5% - 8840км / 1500км .

7)      Приблизителна средна скорост - извънградско 90км/ч / градско 30 km/ч .

😎 Сезон на експлоатация – зима / пролет / лято - 200 дни - 19.12.2020 - 7.07.2021.

9)      Мото часове – около 100 извънградско + 50 градско = 150 моточаса.

10)    Изразходвано гориво – А 95 - 70-тина литра и около 1400 литра ГАЗ от ЕКО. 

11)    Kолата си пали на бензин и на втората минута обръща на газ, но макар и рядко я обръщам на бензин - да не се застоява много.

12)    Пробата е взета в рамките на 10-тина мин. след 3 км градско, от напълно загрял двигател  и е сушена 1 денонощие на стайна температура, при еднакви условия с предните капки. Предните 2 дни минах 650 км извънградско.

13)    Обем на налятото чисто масло при смяната – 3,8 л.; Събира по мануал 4,3л, но другото няма как да се източи.

14)    Доливане на масло - ДА - около 0,5л прясно - от същото - преди по - по предната капка и още 0,5л след предната. Разход на масло - около 1 литър и за последните 1140 км не е мръднало от позицията си по щеката (2мм под МАХ). Имам налични още 0,2л прясно в тубата, но никога не го наливам догоре.

15)    Други - Пробата е съхнала и сканирана на същия скенер - като всички предходни, но се наложи да опра щеката в белия лист.

 

Предполагам с 2-те освежавания по 0,5л има ресурс да покара още 50-60 моточаса?

При мен е предимно извънградско и в същия стил тези часове са около 3000 - 4000км, които вероятно ще врътна за оставащите 2 летни месеца.

Благодарско в аванс за коментарите на врачуващите!

070721.jpg

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Кристалната ми топка показва, че маслото все още има ресурс. :lol: Новото опресняване също оказва влияние.

Но не мога да приема, че разход от 1л. на 10 хил.км. е нормален! :no: Не мога да кажа V-tec ли е, или сегменти..

Но... Къде е "Екологията" и какво правим с катализатора в този случай?!?

Пробвай с друго масло, въпреки, че не е виновно маслото! Бях ти препоръчал едно. Може да "закисне течовете" малко... :D

070721.jpg.d79a07435c31f4571409ec31a4afc583.thumb.jpg.9dba33201a51cece6da1f27ed18fd2a2.jpgPila_070721.jpg.d79a07435c31f4571409ec31a4afc583.thumb.jpg.4b0e0b9cc3abf3e6cc15135868ae014c.jpg

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен ми е интересно освен всичко друго количеството масло което за J35A8 е същото като на F18B2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, но + 1 литър доливане и гориво LPG, допълнтелно много здраво PAO масло, което (в съвкупност) оказва огромно значение за визията на пробата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами, както писах по-горе, ту има разход, ту няма. За периода между 2-те последни капки нивото не е мръднало. Вероятно не целият липсващ литър е угар. Скоро предстои проверка и реглаж клапани, и ще огледаме моторния отсек, защото в гаража има няколко мазни плочки, но при едното опресняване леко се улях и се е стекло. Като я купувах мотора бе сух, но още с първото качване на Хемус (за тест на макс спийд) маслото намаля. 

Мотора има сила и рядко влиза във ВиТЕКа, а кюнците са сухи. Може нейде да сълзи. На предния ми Акорд имаше такова незабележимо явление. :) точно от гарнитурката му.

Колата се кара предимно  "пенсионерски" (както вика 1 съфорумец с такава), което е видно и от разхода на гориво, но средните скорости са нормални - просто се опознахме и си знаем мераците.IMG_20210706_222805.jpg

Разхода на масло, за него си може и да не е нормален, но мотора е морално остарял (макар и железен), а и е 13 годишен "Леген" на близо 330 000 км. :) Най-вероятно нейде сълзи в определени оборотни режими - от "кюнците" не пуши, не мирише и са сухи "на барут".

IMG_20210706_222815.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  Покажи скритото съдържание

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  Покажи скритото съдържание

 

  • Харесвам 1
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  На 10.07.2021 г. at 21:27, JHM написа:
  Покажи скритото съдържание

 

  Покажи скритото съдържание

 

IMG_20210603_141656.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моторът си е "перфе", маслото мие и маже и сега въпросът е дали да сложа от същото наесен (след няколко хил. км), или да сипя Ravenol SSO 0W30?

Течове не бяха открити, а разход от литър на 10К в Юби-Ко смятат за нормален в този мотор.

  • Харесвам 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Капнал съм ново петънце и съхне.

Тоя път улучих точна цифра километри - 12 000. :)

Проверявам нивото редовно и със сигурност мога да твърдя че харчи само когато пътувам сам, щото като вози още някого, тая гад са прай на културна лимузина, а кат сме само двамината - "газ до ламарината". :)

IMG_20210722_094248.jpg

  • Нагоре 2
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нова капка - след още 15 дни и 1660 км.

 

1)      Автомобил – Honda LEGEND KB1, J35A8, 2007г.;

2)      Масло – Ravenol  DXG 5W-30 dexos1 gen 2, ILSAC GF5, API SN. 

3)      Маслен филтър – Honda OEM USA.

4)      Общ пробег на автомобила – 330622 км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 12 000 км .

6)      Цикъл (извънградско/градско) – приблизително 86,5% / 13,5% - 10380км / 1620км .

7)      Приблизителна средна скорост - извънградско 90км/ч / градско 30 km/ч .

😎 Сезон на експлоатация – зима / пролет / лято - 215 дни - 19.12.2020 - 21.07.2021.

9)      Мото часове – около 117 извънградско + 54 градско = 171 мото часа.

10)    Изразходвано гориво – А 95 - 80-тина литра и около 1570 литра ГАЗ от ЕКО. 

11)    Kолата си пали на бензин и на втората минута обръща на газ, но макар и рядко я обръщам на оригиналното и гориво - да не се застоява много.

12)    Пробата е взета в рамките на 10-тина мин. след 3 км градско, от напълно загрял двигател  и е сушена 1 денонощие на стайна температура, при еднакви условия с предните капки. По-педния ден минах от раз 977 км (справка - снимката), от тях 30-тина градско.

13)    Обем на налятото чисто масло при смяната – 3,8 л.; Събира по мануал 4,3л, но другото няма как да се източи.

14)    Доливане на масло - ДА - 2 пъти по 0,5л прясно - от същото. Разход на масло за целия период - около 1,1 литър. Според щеката в момента е 4 мм под МАХ и мога да долея налични още 0,2л прясно в тубата, преди лятната отпуска.

15)    Други - Пробата е съхнала и сканирана като всички предходни, но се наложи да опра щеката в белия лист.

 

Ако с предстоящите за доливане 0,2л изкара отпуската от около 2000км и 30 мото часа, ще съм доволен и след месец - ново?

 

Благодарско в аванс за коментарите на врачуващите!

Това масло (както и следващото - Ravenol SSO 0W30) са по тяхна препоръка, така че - адмирации!

210721.jpg

IMG_20210720_000244.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как го правиш тоя разход незнам..такива едноцифрени не съм виждал никога при мен, за вече над 50к км..

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  Покажи скритото съдържание

 

IMG_20210706_222815.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Нямах достъп до комп-а от известно време...

210721.jpg.2b6b584c8b6bbddef0894f8c7f83da3c.thumb.jpg.19418f7dfbc57b3b26fc66424a02b358.jpgPila_210721.jpg.2b6b584c8b6bbddef0894f8c7f83da3c.thumb.jpg.01f580c1d6acb012e3ab30746813f1b2.jpg

 

Опресняванията си казват думата! Филтърът и той работи добре. Може дакараш още. Може и над 15 хил. да изкара по този начин. Но... не трябва. Поне аз не бих си правил такива експерименти.

На твое място бих налял SSO-то преди отпускарските пътувания. Има по-висок вискозитет и ще е по-добре в тия жеги... ;)

Приятна почивка! Пазете се от заразата, че по морето сега е "развъдник"!

... и те така те... :)

 

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 2
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за комента!

Гледам оранжевото ядро се е редуцирало и още е далеч от плътен портокал, камоли от разпадане, та ще го нося и на морето.

Късно е вече за поръчка, а и парите за SSO-то са пренасочени. :) За него - от следващия транш.

Отпуската си е семейно пътуване и е яваш-явяш. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  Покажи скритото съдържание

 

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  Покажи скритото съдържание

 

  • Хаха 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте,

 

Положението хич не е розово. Надявам се това развитие да се дължи на добрите миещи свойства на маслото. 

Затова започвам с въпрос. При дизеловите капки може ли да се очаква разпадане на ядро или нещо подобно, говорещо за тотален край на живота на маслото, както е при бензиновите?

 

Трета проба на Ravenol SSV 0w30. За сравнение с предходното Yacco на стр 28 пост №1088.

По-голямото замърсяване се видя още на първата проба на 12 км. Все едно якото на 500 км. Пробата на 1000 км отговаря на якото на 4000 км. А сега на 2000 км се вижда още запълване на капката с мръсотия. Няма дори и място за сравнение с Mobil1 на станица 21 пост номер 833.

 

1) Автомобил – Honda CR-V 2008 N22A2 2.2 i-CTDi;

2) Масло – Ravenol SSV 0w30;

3) Маслен филтър – Mahle;

4) Общ пробег на автомобила - 232 516 км;

5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 2000 км;

6) Цикъл (извънградско/градско) – 30/70;

7) Средна скорост - около 23 км/ч;

8 ) Сезон на експлоатация – 28.04.2021 - ;

9) Моточасове – около 90;

10) Изразходвано гориво - около 180 л. Rompetrol Diesel + добавка Wynns Supremium Diesel

11) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура;

12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 5.9 л.;

13) Доливане на масло – не е правено.

14) Други – източени само 100 грама от картера и леглото на масления филтър, предполагаемо кличество останало старо масло - около 1 литър; предходни две къси смени с Yacco Lube DE 0w30 2500 km и Mobil1 ESP 0w30 5000 km, Yacco VX 1500 0w30 4000 km, работещ EGR; премахнат DPF.

 

Отзивите ми продължават да са добри.

 

Първа снимка - оригинал 600 dpi на скенер.

Втора снимка - обработена с GIMP по инструкции от oil-club.ru.

Трета снимка - на прозорец.

Четвърта снимка - история.

Ravenol SSV 0w30_30.07.2021_232516 km_scan.jpgRavenol SSV 0w30_30.07.2021_232516 km_scan_.jpgRavenol SSV 0w30_30.07.2021_232516 km_1.jpgRavenol SSV 0w30 History.jpg

Редактирано от Bizzito
  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  На 30.07.2021 г. at 20:57, Bizzito написа:

При дизеловите капки може ли да се очаква разпадане на ядро или нещо подобно, говорещо за тотален край на живота на маслото, както е при бензиновите?

Прочети на 1-ва страница на темата за развитието на замърсяването при дизела - КЛИК.

При теб все още не е фатално положението, но нещата се развиват бързо и трябва да следиш състоянието на маслото внимателно.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря!

 

Аз съм го чел, но съм го забравил :) 

Значи следя за поява на ядро. Иначе смятам пак към 4000 да го сменя.

 

Чудя се кое е по-добре, маслото да мие и да се замърсява по-бързо или да не мие толкова добре, но да кара повече и да маже по-добре повече време? Предполагам че като се замърси му спадат качествата? 🤔

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля, че разтваря предимно sludge (италианка, после БГ мама). Ще почна да го следя през 500 км вече :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...