Jump to content

Recommended Posts

Здравейте,

може малко глупав въпрос

Как се прави "пила"?

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@JHM Много е зле положението на фона на предишните ти проби, сега не ми се рови, но по памет и на 8к не си качвал такива резултати, особено с Амсойла. Не знам дали е заради това, че не си източил старото масло или заради самото масло. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 15.03.2021 г. at 17:24, Markony написа:

Всъщност никой не е сравнявал проби в началото и края на източването.

 

E...,я погледни другите ми тестове,редовен на всеки1000:D.А ти, анализ на мобил беше обещал.

, в миналото...?

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 9 минути, Rakeem написа:

@JHM Много е зле положението на фона на предишните ти проби, сега не ми се рови, но по памет и на 8к не си качвал такива резултати, особено с Амсойла. Не знам дали е заради това, че не си източил старото масло или заради самото масло. 

И Емо ако потвърди, утре е в коша:D!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ме разбирай прогрешно, не казвам, че маслото си е заминало. 

Просто на фона на Амсойла е доста зле, но на фона на пробите на други колеги си е ок. 

ПС: Послушай Дани и изчакай да се оправи времето и тогава сменяй. 

Впрочем аз също мисля да го сложа за лятото да видим как ще е новата формула при мен. 

Редактирано от Rakeem
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@JHM Правиш си 5000 км спокойно :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес пуснаха реклама. Редбула го заредиха с ExonMobil 0W-40 за новия сезон...да видим :)

 

https://www.redbull.com/int-en/redbullracing/fuelled-and-ready-for-2021?utm_source=RBR_FACEBOOK&utm_medium=SOCIAL&utm_content=Web&utm_campaign=ExxonMobilFuel/?&fbclid=IwAR1pTtICYNYoJGjdHITtXP_wOZpe3F1RGVxjSXtgG2uUb16ftuZTZoLSTwg

 

Преди 17 часа, JHM написа:

 

E...,я погледни другите ми тестове,редовен на всеки1000:D.А ти, анализ на мобил беше обещал.

, в миналото...?

Црв-то го карам с каквото 0W-20 имам в наличност за 6000 км каквото налея това вадя,но от 2 години новата страст са ми моторите и сега дълбая много в тая посока.Там..сред мотористите е нацедено от поколения ,че Мотул е единственото масло и аз естествено тествам всички други марки.В момента ще точа Риванола и ще пусна една капка.Наливам Амсойла за този сезон.В мотоциклетите сработването е в пъти по-бързо и вече значение има яката база ,а не добавките.Все още се ползват само минерални масла,Равенола ми е естерен,а за Амсойла ще говорим догодина,но суперлативите от хамериканските форуми и анализи са големи..ще видим.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 22 часа, stojkovskimarjan написа:

Здравейте,

може малко глупав въпросemoji846.png

Как се прави "пила"?

 

 

 

Изтегли си най-добре GIMP Portable. Прилагам пилата и инструкция.

Directions.txt пила.txt синусоида.txt

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

This attachment is not available. It may have been removed or the person who shared it may not have permission to share it to this location.

Error code: 2C171/1

 

Ако можете да ми ги изпратите в съобщение.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нова капка - след още 1021 км и 14 дена.

 

1)      Автомобил – Honda LEGEND KB1, J35A8, 2007г.;

2)      Масло – Ravenol  DXG 5W-30 dexos1 gen 2, ILSAC GF5, API SN. 

3)      Маслен филтър – Honda OEM USA.

4)      Общ пробег на автомобила – 323660 км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 5038 км .

6)      Цикъл (извънградско/градско) – приблизително 84% / 16% - 4230км / 808км .

7)      Приблизителна средна скорост - извънградско 90км/ч / градско 30 km/ч .

😎 Сезон на експлоатация – зимен 93 дни - 19.12.2020 - 23.03.2021.

9)      Мото часове – около 47 извънградско + 27 градско.

10)    Изразходвано гориво – А 95 - 40-тина литра и около 600 литра ГАЗ от ЕКО. 

11)    Kолата си пали на бензин и на втората минута обръща на газ, та изразходвания А 95 е екстра и предимно извънградско.

12)    Пробата е взета в рамките на 10-тина мин. след 150 км извънградско, от напълно загрял двигател  и е сушена 1 денонощие на стайна температура.

13)    Обем на налятото чисто масло при смяната – 3,8 л.; Събира по мануал 4,3л, но другото няма как да се източи.

14)    Доливане на масло - все още НЕ , но според щеката липсват около 5 мм. Вече е 3 мм над минимума на щеката и мисля че е крайно време да долея? Ще се получи освежаване, но дали ще е показателно за развитието на маслото?

15)    Други -  Предходни масла - Но айдия . Пробата е снимана с огледално рефлексен апарат (по инструкцията), а снимката не е обработвана. Предходните капки са в пост 1090.

Как се развива моето масло? При капването (с опиране на щеката до листа) е по-тъмно от преди. Ако кажем че сега е на 5000км и закръглим на 80 мото часа, може наистина да изкара 15 000 км с тея темпове. Колата се кара между 2000 и 3000 оборота на мотора. Над тях, само при изпреварване, но рядко усещам ВиТЕКа (4000 об/мин), а на 5000 си сменя сама горна предавка, дори да е на "форсаж" Отдавна не съм я "дърпал за ушите" зад волана - Кучета в резерв (а ла Тарантино) има достатъчно.

Виждам същото (от пост 1095) - на колегата е с месец по-свежо, но само на 1100км, обаче 98% градски.

 

IMG_6593.JPG

IMG_20210323_133128.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

IMG_6593.JPG.90ca9321898d73ab0338a101081d3915.thumb.JPG.b86293f6c7cff310848d342cc377cb3a.JPGPila_IMG_6593.JPG.90ca9321898d73ab0338a101081d3915.thumb.JPG.afdabf86e02a50d26b212f360425f648.JPG

Ами то сега изглежда по-чисто от предишната проба.

Така е, когато не се снимат пробите при абсолютно равни условия и осветеност! Балансът на бялото е различен и от там последващата обработка излиза с разлика в цветовете.

При скенера няма грешка! Там всичко се снима при еднакви условия. Само трябва настройките на скенера да не се променят.

15000 - ноу уей!

Давай да видим с опресняването какво ще излезе.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да пробваш да коригираш баланса на бялото в последствие на двете снимки и да видим по една пила след това?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, dandilov написа:

Ами то сега изглежда по-чисто от предишната проба.

Дали има значение че тази капка е след 100-тина минути и то извънградско, и 100% на газ? 

Предните са след кратко градско и 30% бензин / 70% газ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евентуално има вероятност, при добре загряло масло, филтърът да е обрал по-едрите частици. Защото при градско и недозагряло масло, филтърът работи на байпас.

Но, по-скоро бих го отдал на разликата в снимките. Пък може и на двете. Кой знае...

Затова е най-добре сканиране, за да се избегне гадаенето и хвърлянето на боб. :)

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 17 часа, dandilov написа:

Ами то сега изглежда по-чисто от предишната проба.

Така е, когато не се снимат пробите при абсолютно равни условия и осветеност! Балансът на бялото е различен и от там последващата обработка излиза с разлика в цветовете.

При скенера няма грешка! Там всичко се снима при еднакви условия. Само трябва настройките на скенера да не се променят.

Трудно ми е да обещая че с апарата винаги ще е еднакво, а скенер намирам все по трудно. Заинатих се обаче и тая сутрин обиколих "наше село". Гледат ме криво, ама с научна цел ...

Сканирани са заедно 3-те поредни капки (поне ги пазех) от това масло. Знам че е минало време и всяка предна е с 2 седмици по-суха, но ако вършат някаква работа - воаля. Третата капка де факто е съхнала 42 часа.

kapki21 (2).JPG

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 14 часа, ceco_accord написа:

Дали има значение че тази капка е след 100-тина минути и то извънградско, и 100% на газ? 

Естествено

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Pila_1668391657_kapki21(2).JPG.712440d74a00b687a596460275e860dd.thumb.JPG.f3cb28ade0960bd3da3c1e14a42ff237.JPG

Колкото повече съхнат, след 24-те часа, толкова повече дифундират фракциите в хартията (скриват се) и капката изглежда по-чиста.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам, няма видима разлика между вчерашната и днешната ти пила, а за другите е ясно - пресъхнали са.

След утрешното ходене до София вече ще го "освежа" с 0,5 литра, така че и от това ще има разлики.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има разлика и в цветовете, и в размера на дифузната зона, и в контраста, и в детайлите на изображенията. ;)

 

Pila_1668391657_kapki.thumb.jpg.654b98b3fe2e5b5b8d0a108fd2d2edae.jpg

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така виждам разликите. А иначе, според очакванията ти ли се "развива" това масло?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами рано е да се каже как се развива.

Ето моето DXG на 4000км., преди 4 години и по старата рецептура. API SN, ILSAC GF-5.

509320047_DXG5W304340km_Pila.thumb.jpg.4d671893f17408ec0116c36306fa01b5.jpg

 

Карай по-нататък и ще видим какво ще излезе. :thumbs1:

Редактирано от dandilov
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1)      Автомобил – Honda CIVIC EJ9,D14A4, 1996г.;

2)      Масло – TOTAL 7000 10W-40 A3/B4 API SN. 

3)      Маслен филтър – MANN W610/3.

4)      Общ пробег на автомобила – 303000 км

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 2500 км 

6)      Цикъл (извънградско/градско) – приблизително 20% / 80% 

7)      Приблизителна средна скорост - извънградско 100км/ч / градско 40 km/ч 

      Сезон на експлоатация –  15.09.2020 - 27.03.2021

 

CCF_000001.thumb.jpg.4cf22491d4d1a1b803834877a3ff3f94.jpg

310810531_CCF_0000011.thumb.jpg.18159cb89b3af6f7f26864ce0db91848.jpg

 

 

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове


Здравейте,

 

Трети тест с Honda Synthetic Blend 5W-30 :

 

1)      Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, 2001г.;

2)      Масло – Honda Synthetic Blend 5W-30 ILSAC GF5, API SN+;

3)      Маслен филтър – MANN-FILTER W 610/6;

4)      Общ пробег на автомобила – 162621 км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 2161 км;

6)      Цикъл (извънградско/градско) – 50/50;

7)      Средна скорост - N/A;

😎 Сезон на експлоатация –  от 10.12.2020;

9)      Моточасове – N/A;

10)    Изразходвано гориво – А 95 около 190 л. Shell, Kruiz;

11)    Kтм = (190л./ 4.0 л.) = 47,5;

12)    Пробата е взета от напълно загрял двигател след градско каране 5 мин след гасене и е сушена 24  часа на стайна температура;

13)    Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,0 л.;

14)    Доливане на масло – не.

15)    Други - източени около 300 мл  (6 спринцовки от 50 мл) от картера след оттичане. Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на скенер Canon MX490 3 in1 с разд. способност 600dpi. на офисна хартия, капката е леко докосната на офисната  хартия - отново не можа да капне сама.

HSB_5W30_1000 km.jpg

HSB_5W30_2000 km.png

Редактирано от Accord 1,8i LS 2001
  • Харесвам 2
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Accord 1,8i LS 2001

Тук всичко е чисто! :)

 

@emod

Ще се радвам Емо да направи анализ на капката, на stojkovskimarjan..., а също и на червената периферия.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същата като старата. :)

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нова капка - след още 1082 км.

 

1)      Автомобил – Honda LEGEND KB1, J35A8, 2007г.;

2)      Масло – Ravenol  DXG 5W-30 dexos1 gen 2, ILSAC GF5, API SN. 

3)      Маслен филтър – Honda OEM USA.

4)      Общ пробег на автомобила – 324742 км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 6120 км .

6)      Цикъл (извънградско/градско) – приблизително 84% / 16% - 5170км / 950км .

7)      Приблизителна средна скорост - извънградско 90км/ч / градско 30 km/ч .

😎 Сезон на експлоатация – зимен 109 дни - 19.12.2020 - 6.04.2021.

9)      Мото часове – около 58 извънградско + 32 градско = 90.

10)    Изразходвано гориво – А 95 - 40-тина литра и около 740 литра ГАЗ от ЕКО. 

11)    Kолата си пали на бензин и на втората минута обръща на газ, по-точно на 47 градуса на антифриза.

12)    Пробата е взета в рамките на 10-тина мин. след 350 км извънградско, от напълно загрял двигател  и е сушена 1 денонощие на стайна температура.

13)    Обем на налятото чисто масло при смяната – 3,8 л.; Събира по мануал 4,3л, но другото няма как да се източи.

14)    Доливане на масло - ДА - около 0,5л прясно - от същото. Разхода според щеката е 6мм за тези 6120км. Никога не наливам масло "до капачката".

15)    Други -  Предходни масла - Но айдия . Пробата е сканирана на същия скенер, като предходната - пост 1111.

 

Как се развива това масло? капка 06.04.21.jpg

 

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

419549995_LegendDXG5W30.thumb.jpg.2723a2546932cf4c840832c1c433f9ba.jpg

 

Няма особена разлика...

Може би доливането е "върнало брояча" с едни 1000км назад.

 

 

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 3
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Емии, караме натам. Като стане на 10000 км, пак ще го освежа - имам още чисто масло за доливане.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ха наздраве! :)

Това масло, на 5000 км изглежда като карано само на бензин, а не на газ. Вярно, че и несливаемият остатък е оказал някакво влияние, но то е по-видимо предимно в първите капкови проби. После нещата трябваше да се успокоят. Сега не изглежда никак добре за газ. Пак ли е виновен "факторът БГ", не знам...

Колко мл. несливаем остатък източи този път?

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм го мерил в отделен съд,но да кажем около 500мл.,според предишния налят обем, на петрото.

С тези къси преходи пали гаси ,доста си поработваше на бензин.

Редактирано от JHM
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има несъответствие между нивата на източено и налято в тубите от снимките,но причината е и известно количество изтекло на земята (върху положена вана♻️) масло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1) Автомобил - Honda Accord 2.0 156 коня Tourer, R20A3 ,2012г.

2) Масло - Ravenol DXG SAE 5W-30 Ilsac GF-6A.

3) Маслен филтър - MANN W610/6.

4) Общ пробег на автомобила 087723 км,

5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата 8956км.

6) Цикъл (извън градско/градско)-Приблизително 70% / 30%,

7) Средна скорост -N/A

8) Сезон на експлоатация  от16.11.2020.

9) Моточасове -N/A.

10) Иразходвано гориво Газ приблизително(не съм сигурен) 700-750л.

Бензин(не съм сигурен) 30-40л.

11) КТМ-N/A.

12) Пробата е взета след напълно загрял двигател след магистрално каране 220км.+ последните 5км. градско.8 мин след гасене и е сушена 22часа и 30 мин.в  стаина темепература.

13) Обема на налятото масло е около 3,7 литра.

14) Доливане на маслото около 300 мл.

15) Други- Колата не знам с каква марка масло е карана преди,но е сменяне на всичке 6 месеца или около 10000км. От предния собственик.Не съм източвал несливаем остатък.Не възможно е да се капне капка от щеката без да се опре леко в хартията!

16) Пробата  сканирана на скенер Canon pixma Mg5700 разделителна способност -600dpi

Може да не се е получила пробата понеже се докосва и минимално в офисната хартия.

Приложената спимка е чрез програмата на скенера.Имам снимка от програмата на лаптопа но е 51MB. и ако и намаля размера не знам дали ще прецакам качеството.

 

IMG_20210421_0001.pdf

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

IMG_20210421_0001.thumb.jpg.4a995d0386dae38c915e685e580c402e.jpgPila_IMG_20210421_0001.thumb.jpg.60ea315939fcc6e72d4f9b669a9eaf35.jpg

Снимката е неясна и подробни характеристики за маслото не мога да дам. Но се вижда, че маслото няма особени замърсявания и двигателят работи чисто (все пак е и на газ). Ако е карано предимно извън градско, резултатът отговаря. Карай по-нататък и дай една проба на 10 000км да видим как е.

  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора!

По хубава снимка не мога да направя в смисъл може и да не се е получила пробата както трябва.

Аз мисля да го сменям другата седмица.

Не искам да рискувам да мина 10000км. Просто съм си задал в главата ,че на 9000 км.Трябва да го сменя.

Ако излезе нещо тези дни да мина повече КМ. Ще правя пак проба.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...