dandilov 2829 #1001 Отговорено 20 Декември, 2020 Много е важен! Не само за пробите, а най-вече за двигателя! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goga 273 #1002 Отговорено 29 Декември, 2020 Тест четвърти. 1) Масло – Ravenol FES 0w30, маслен филтър Пурфикс. 2) Автомобил –Honda Accord дизел 2.2 2005г. 3) Общ пробег на автомобила - 178500км. 4) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 6900км. 5) Цикъл (извънградско/градско) - 5100км. извън градско и остналото градско на къси разтояния, като последните 700км. /межу третия и четвърти тест/ са само граско. Извън градското също не е от най-леките режими. 6) Средна скорост - незнам. 7) Сезон на експлоатация – от 24.08.2020г. до 28.12.2020г. 8) Моточасове – Нямам представа; 9) Изразходвано гориво - около 460л. 10) Пробата е взета от загрят до работна температура мотор - до 10 мин. след като е изгасен ДВГ 11) Обем на налятото чисто масло при смяната - 5,6л., несливаемия остатък не е източван. 12) Долято е 250гр. преди 700км. Качвам снимка на просвет. Под снимките е сканиран файла на 600 dpi и цветно сканиране. Ravenol Test4.pdf 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2829 #1003 Отговорено 29 Декември, 2020 Все още натрупва в ядрото. Насища и дифузната зона. В самата периферия се забелязва малко чисто масло. Нормално изглежда за добре работещ дизел и експлоатацията. Ще помоля за по-подробен анализ emod. Аз не съм много вещ в дизеловите капки... 1 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tony® 100 #1004 Отговорено 29 Декември, 2020 (Редактирано) Ето една газова капка тогава. Тест трети. 1) Масло – микс 5/30 Petro-Canada Supreme Synthetic-1,8л и RAVENOL DXG-1,5л, маслен филтър KNECHT OC617. 2) Автомобил –Honda Civic D14Z6 бензин+газ 2005г. 3) Общ пробег на автомобила - 216 590км. 4) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 7770км. 5) Цикъл (извънградско/градско) - около 30%/70% 6) Средна скорост - ....... 7) Сезон на експлоатация – от 09.04.2020г. до 28.12.2020г. 😎 Моточасове – ........ 9) Изразходвано гориво - около620л газ и бензин(не знам). 10) Пробата е взета от загрят до работна температура мотор -на 10 мин. след като е изгасен ДВГ Капката е съхнала малко повече от 25ч. 11) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3,3л., несливаемия остатък не е източван. 12) Доливане на масло 0,6л. между тест1 и тест2 с RAVENOL DXG. 13)Режим на използване,къси преходи по 5-10км +извънградското 14) Предишно масло-Последните 3 смени с 5/30 Petro-Canada Supreme Synthetic,смени на 5000-7000км Снимката е сканирана с HP Officejet J4580 на 600 dpi Това са трите проби скан-пила-синусоида.Мисля да го хвърлям и да залея с RAVENOL DXG 5w30.Идеята е да изкарам остатъка от зимата(доколкото може да се каже зима на +16*) Редактирано 29 Декември, 2020 от tony® 1 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #1005 Отговорено 29 Декември, 2020 Историята на маслото на @goga - 1, 3 и 4 тест, тъй като 2-ри е сниман на просвет при други условия и не е годен за сравнение: Дисперсията е равномерна. Маслото все още е способно да поема нови замърсявани и да ги задържа в себе си - за това се съди по запазване на размера на зоната на дифузия и липсата на големи (окрупнени) парчета сажди в нея, както и по потъмняването на най-крайната зона на капката - вижте средната и последната капка и как най-крайната зона (самия край на капката) е потъмняла/пожълтяла. Това е сигнал за поредната вълна от натрупване на замърсявания, която стига от центъра на капката до нейната периферия. Колко още ще продължи това е трудно да се прогнозира. Просто го следи на всеки следващи 1000 км. Следващо потъмняване на най-крайната зона и промяна на размера на зоната на дифузия може да е сигнал за смяна на маслото. 5 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #1006 Отговорено 29 Декември, 2020 @tony® Твоето за момента е добре, но дали ще успее да изкара ще 3-4 месеца (1 година сумарно) не е съвсем ясно 2 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #1007 Отговорено 7 Януари, 2021 Капков тест 2 1. Petro-canada SS 5W20. 2.Honda accord-K20Z2 2006г. 3.Общ пробег на автомобила-186600км. 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 1200км. 5.Цикъл леко градско/извънградско 40/60 6.Средна скорост,около 35км/ч. 7.Сезон на експлоатация 03.12.2020 до 07.12.2020г. 8.Мото часове около 34 9.Изразходвано гориво 100л.газ и 15л.бензин. 10.Обем на налятото масло при смяната-4.3л. 11.Доливане няма 12.Маслен филтър, Honda OEM (15400-PLM-A02) 13.Въздушен OEM Honda. 14.Режим на използване средно тежък,към лек (зима...). 15.Предишно масло-Amsoil ss 5w30,Petro-Canada 5w20, Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,2 мин. след изгасяне. 17.Сушена е 28ч.,на стайна температура. 18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия,като капката я докоснах,до офисната хартия. 19.Източено е,несливаемото количество старо масло,но само през щеката и гърловината на капака на клапаните. Картерната пробка,не е отвивана този път. 2 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #1008 Отговорено 25 Януари, 2021 (Редактирано) Здравейте, Honda Synthetic Blend 5W-30 ILSAC GF5, API SN+ на 1000 км 1) Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, 2001г.; 2) Масло – Honda Synthetic Blend 5W-30 ILSAC GF5, API SN+; 3) Маслен филтър – MANN-FILTER W 610/6; 4) Общ пробег на автомобила – 161480 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 1020 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 50/50; 7) Средна скорост - N/A; 😎 Сезон на експлоатация – от 10.12.2020; 9) Моточасове – N/A; 10) Изразходвано гориво – А 95 около 90 л. Shell, Kruiz; 11) Kтм = (90л./ 4.0 л.) = 22,5; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател след градско каране 2 мин след гасене и е сушена 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,0 л.; 14) Доливане на масло – не. 15) Други - източени около 300 мл (6 спринцовки от 50 мл) от картера след оттичане. Предходни масла Castrol 10W40 (немско) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на скенер Canon MX490 3 in1 с разд. способност 600dpi. на офисна хартия, капката отново не можа да капне и е леко докосната хартията. Засега нивото е нормално и няма спад, ще видим нататък. Доста по-светло е от предходното на 1000 км. Редактирано 25 Януари, 2021 от Accord 1,8i LS 2001 6 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goga 273 #1009 Отговорено 5 Февруари, 2021 Тест пети и последен. Утре ще сменям маслото. 1) Масло – Ravenol FES 0w30, маслен филтър Пурфикс. 2) Автомобил –Honda Accord дизел 2.2 2005г. 3) Общ пробег на автомобила - 179750км. 4) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 8150км. 5) Цикъл (извънградско/градско) - 5600км. извън градско и остналото градско на къси разтояния. Извън градското също не е от най-леките режими. 6) Средна скорост - незнам. 7) Сезон на експлоатация – от 24.08.2020г. до 04.02.2021г. 8) Моточасове – Нямам представа; 9) Изразходвано гориво - около 620л. 10) Пробата е взета от загрят до работна температура мотор - до 10 мин. след като е изгасен ДВГ 11) Обем на налятото чисто масло при смяната - 5,6л., несливаемия остатък не е източван. 12) Долято е 400гр. Качвам снимка на просвет, която не се получи много добре, но скана е ОК. Под снимката е сканиран файла на 600 dpi и цветно сканиране. Ravenol test5.pdf 2 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #1010 Отговорено 6 Февруари, 2021 (Редактирано) 1.Опел астра 1.6 16V 99г. 2.Масло mobil1 5W40x1 super 3000 ACEA A3B4. 3.Общ пробег 177000км. 4.Пробег на маслото 3700км. 5.Сезон на експлоатация 06.20/02.21г.. 6.Режим тежък 90/10 леко градско/извънградско. 7.Не е източван остатък от старото масло. 8.Средна скорост под 20км/ч. 9.Маслен и въздушен филтрон(сменят се редовно) 10.Колата има газов инжекцион. 11.Капката я докоснах до хартията,5мин.след загасяне на двигателя 12.Колата,като повечето опели,гори масло. Редактирано 6 Февруари, 2021 от JHM 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2829 #1011 Отговорено 8 Февруари, 2021 @goga Защо реши толкова рано да го смениш? Какво те притесни? @JHM За сега всичко е в норма! Интересното ще е към 6000 км. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goga 273 #1012 Отговорено 8 Февруари, 2021 @dandilov, нищо не ме притесни, но 8хил.км мислех, че е нормално. А и започна по малко да го гори. Мислех да изкарам зимата с него и после да пробвам Ravenol ALS, но като гледам до края на месеца ще надхвърля 10хил. км и направо сложих ALS да го видим и него. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #1013 Отговорено 10 Февруари, 2021 Последните три поста са преместени в темата за маслата. Можете да продължите дискусията си там . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #1014 Отговорено 14 Февруари, 2021 За съжаление идеята ми да има проба на всеки 1000 км се провали - поради отлагане, или възникване на непланирани пътувания, та първата капка е чак сега. Първият пост с прясноналятото масло е 1046 в тази тема. 1) Автомобил – Honda LEGEND KB1, J35A8, 2007г.; 2) Масло – Ravenol DXG 5W-30 dexos1 gen 2, ILSAC GF5, API SN, + одобрение от (долния десен ъгъл на тубата. 3) Маслен филтър – Honda OEM USA - вижда се на снимката. 4) Общ пробег на автомобила – 321232 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 2610 км . 6) Цикъл (извънградско/градско) – приблизително 82% / 18% - 2130км / 480км . 7) Средна скорост - извънградско 90км/ч / градско 30 km/ч . 😎 Сезон на експлоатация – зимен 56 дни - 19.12.2020 - 13.02.2021. 9) Моточасове – около 24 извънградско / 18 градско. 10) Изразходвано гориво – А 95 - 30-тина литра и около 300 литра ГАЗ от ЕКО. 11) Kолата си пали на бензин и на втората минута обрща на газ, та изразходвания бензин е екстра и извънградско - да не забравя как се е родила. БРЦ-то работи перфектно. Трип Б е на почти 5760 км и смесения разход е 10,9 л/100км което е сметката на бензин, а по газ колонката е около 13 за същите км - зимно. 12) Пробата е взета в рамките на 10-тина мин. след 12 км градско, от напълно загрял двигател и е сушена 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 3,8 л.; Събира по мануал 4,3л, но другото няма как да се източи. 14) Доливане на масло - НЕ , но според щеката липсват около 2,5мм. Градско се кара полека, понеже е зима и макар да стопля за 3 мин, след още 5 мин съм пристигнал. Извънградското е между 2000 об/мин (шосе) и 3000 об/мин (магистрала), обаче изпреварванията са голем кеф и тогава 5000-6000, та вероятно там си посръбва, но 100мл на 1000 км смятам за нормално. 15) Други - Предходни масла - Но айдия . Пробата е снимана с огледално рефлексен апарат (по инструкцията) и дано този път капката е годна. Снимката не е обработвана. Цветът на маслото (наоко) е като при смяната и смесването му с несливаемия остатък. span приставка 3 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2829 #1015 Отговорено 14 Февруари, 2021 Още заформя ядро. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #1016 Отговорено 14 Февруари, 2021 А какъв експлоатационен лимит в км / мтч има това масло? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2829 #1017 Отговорено 14 Февруари, 2021 При теб 250 м.ч. трябва да изкара. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #1018 Отговорено 17 Февруари, 2021 Здравейте, пета проба на Yacco VX 1500. 1) Автомобил – Honda CR-V 2008 N22A2 2.2 i-CTDi; 2) Масло – Yacco VX 1500 0w30; 3) Маслен филтър – Mahle; 4) Общ пробег на автомобила - 229 610 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 3070 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 25/75; 7) Средна скорост - около 23 км/ч; 8 ) Сезон на експлоатация – 31.07.2020 - 01.12.2020; 9) Моточасове – около 130; 10) Изразходвано гориво - около 300 л. Shell V Power Diesel 11) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 5.9 л.; 13) Доливане на масло – не е правено. 14) Други – източени само 100 грама от картера и леглото на масления филтър, предполагаемо кличество останало старо масло - около 1 литър; предходни две къси смени с Yacco Lube DE 0w30 2500 km и Mobil1 ESP 0w30 5000 km, работещ EGR; премахнат DPF. Първа снимка - оригинал 600 dpi на скенер. Втора снимка -обработена с GIMP по инструкции от oil-club.ru. Трета снимка - на прозорец. Четвърта снимка - история. Още 1500 км или 200 моточаса и май ще се замислям за смяна. 5 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2829 #1019 Отговорено 17 Февруари, 2021 Разликата от 2000 км, до 3000 км. е минимална. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Restless 203 #1020 Отговорено 28 Февруари, 2021 (Редактирано) добавям 2 капки, другата седмица ще се сменя маслото, но ми е интересно какво ви е мнението за състоянието. Капките не ги взех оптимално, възможно е леко под наклон да са били в началото CRV 2006, 238.5 K km, бензин-газ от 120К , маслото e ravenol SSO 0w-30 на 10.5K км добавям "пила" Редактирано 28 Февруари, 2021 от Restless 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #1021 Отговорено 28 Февруари, 2021 @Restless Маслото все още е работоспособно - от гледна точка на натрупаните в него замърсявания (сажди и други подобни). Дисперсията е равномерна. Типично за добре работещ мотор на газ . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goga 273 #1022 Отговорено 8 Март, 2021 Тест първи от новото масло. 1) Масло – Ravenol ALS 0w30, маслен филтър Пурфикс. 2) Автомобил –Honda Accord дизел 2.2 2005г. 3) Общ пробег на автомобила - 180820км. 4) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 1060км. 5) Цикъл (извънградско/градско) - 720км. извън градско и остналото градско на къси разтояния. Извън градското също не е от най-леките режими. 6) Средна скорост - незнам. 7) Сезон на експлоатация – от 06.02.2021г. до 08.03.2021г. 8) Моточасове – Нямам представа; 9) Изразходвано гориво - около 75л. 10) Пробата е взета от загрят до работна температура мотор - до 10 мин. след като е изгасен ДВГ 11) Обем на налятото чисто масло при смяната - 5,6л., несливаемия остатък не е източван. 12) Няма доливане на масло. Качвам две снимки на просвет. Забравих да сканирам, ако трябва ще повторя пробата. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #1023 Отговорено 8 Март, 2021 Еййй супер, край да видим как е, че и аз мисля да метна Равенол другия път, но не това. Това не е ли за автомобили с ДПФ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goga 273 #1024 Отговорено 9 Март, 2021 (Редактирано) За ДПФ е, ама заради катализатора. Вероятно и аз ще се върна на Ravenol SSV. Редактирано 9 Март, 2021 от goga Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2829 #1025 Отговорено 9 Март, 2021 Има ли разлика в работата на двигателя? По-тих, по-шумен...? Усеща ли се по-муден с ALS? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goga 273 #1026 Отговорено 9 Март, 2021 По муден не е. Мисля, че е по шумен, но не е сигурно дали е от маслото. Преди около 2к. км. сменях накладки и казах на майстора да махне ремъка и да провери за шумове. Каза ми, че веригата се обажда, не знам дали е вярно това, не съм бил там. Следващият път ще присъствам и ще я чуя и аз. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #1027 Отговорено 9 Март, 2021 преди 5 минути, goga написа: По муден не е. Мисля, че е по шумен, но не е сигурно дали е от маслото. Напълно възможно е. Аз като минах от C на B масло стана по-тих 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #1028 Отговорено 10 Март, 2021 Нова капка - след още 1407 км и 23 дена. 1) Автомобил – Honda LEGEND KB1, J35A8, 2007г.; 2) Масло – Ravenol DXG 5W-30 dexos1 gen 2, ILSAC GF5, API SN, + одобрение от (долния десен ъгъл на тубата. 3) Маслен филтър – Honda OEM USA - вижда се на снимката. 4) Общ пробег на автомобила – 322639 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 4017 км . 6) Цикъл (извънградско/градско) – приблизително 83% / 17% - 3330км / 687км . 7) Приблизителна средна скорост - извънградско 90км/ч / градско 30 km/ч . 😎 Сезон на експлоатация – зимен 79 дни - 19.12.2020 - 9.03.2021. 9) Мото часове – около 37 извънградско + 23 градско. 10) Изразходвано гориво – А 95 - 40-тина литра и около 480 литра ГАЗ от ЕКО. 11) Kолата си пали на бензин и на втората минута обръща на газ, та изразходвания А 95 е екстра и предимно извънградско. 12) Пробата е взета в рамките на 10-тина мин. след 7 км градско, от напълно загрял двигател и е сушена 1 денонощие на стайна температура. 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 3,8 л.; Събира по мануал 4,3л, но другото няма как да се източи. 14) Доливане на масло - все още НЕ , но според щеката липсват около 4 мм. Вече е малко под средата на щеката и вероятно ще долея. 15) Други - Предходни масла - Но айдия . Пробата е снимана с огледално рефлексен апарат (по инструкцията), а снимката не е обработвана. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2829 #1029 Отговорено 10 Март, 2021 @goga На просвет не се получават добре нещата с последващата обработка, но все пак...: @ceco_accord Нормално развитие за 4000 км., но за бензин! Много е вероятно, маслото да е измило и разтворило известно количество леки отлагания от двигателя. След още 1-2 смени трябва да се изчисти картинката. 1 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #1030 Отговорено 10 Март, 2021 Капя след сутрешно кратко и градско, където мотора първите около 20% от времето работи на бензин. Ще е меродавно ли следващата капка да е след дълго извънградско, когато е карано само на газ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2829 #1031 Отговорено 10 Март, 2021 Няма да има разлика. Каквото се е разтворило в маслото (като отлагания) ще си остане в него. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #1032 Отговорено 10 Март, 2021 Това ясно, но понеже рече "Нормално развитие за 4000 км., но за бензин", реших - да не би да има значение, понеже очакваше по-слабо зацапване заради газта. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2829 #1033 Отговорено 10 Март, 2021 Имено. Имах предвид, че изглежда като масло, карано 4000км на бензин, а не на газ. И затова предполагам, че при теб е разтворило съществуващи отлагания, за да се замърси толкова на газ. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #1034 Отговорено 10 Март, 2021 Ясно. Не знам до сега с какво е каран мотора, а как изглежда вътре ще видя при профилактичният реглаж на клапаните. Жалко че съсипах първата капка (при смяната), а после не правих редовни (на всеки 1000км), за да е по-адекватна представата. За сега имам само 2 капки - на 2610км и 4017км. Км се трупат бързо извънградско, а дните бавно. Дали заради това разликата е незначителна? Да капя ли следващи, или няма смисъл за темата? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2829 #1035 Отговорено 10 Март, 2021 Продължавай с пробите, за да видим кога ще изгуби диспергиращите свойства. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #1036 Отговорено 10 Март, 2021 Off Topic ОК Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #1037 Отговорено 15 Март, 2021 (Редактирано) Капков тест 3 1. Petro-canada SS 5W20 Ilsac Gf-6,от lubrifilt. 2.Honda accord-K20Z2 2006г. 3.Общ пробег на автомобила-189300км. 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 4000км. 5.Цикъл леко градско/извънградско 60/40 6.Средна скорост,около 30км/ч. 7.Сезон на експлоатация 03.12.2020 до 14.03.2021г. 8.Мото часове около 140 9.Изразходвано гориво 425л.газ и 50л.бензин. 10.Обем на налятото масло при смяната-4.3л. 11.Доливане няма,разход 2мм.на долу. 12.Маслен филтър, Honda OEM (15400-PLM-A02)"honda of America"🙂. 13.Въздушен OEM Honda. 14.Режим на използване средно тежък,към лек (зима...). 15.Предишно масло-Amsoil ss 5w30,Petro-Canada 5w20, Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,2 мин. след изгасяне. 17.Сушена е 25ч.,на стайна температура. 18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия,като капката я докоснах,до офисната хартия. 19.Източено е,несливаемото количество старо масло Смяната на цялото масло е извършена,само през щеката и гърловината на капака на клапаните. Картерната пробка,не е отвивана този път (а трябваше). TD_IM-7872E (2).pdf Да му дам ли шанс,още 2000км. или...? ESP-то е на ред,за лято 2021! Редактирано 15 Март, 2021 от JHM 2 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #1038 Отговорено 15 Март, 2021 Не е задължително.Всъщност никой не е сравнявал проби в началото и края на източването.Предполага се ,че металните частици падат на дъното,ама те не са по 5 грама кубчета ,а мини стружки,които нямат маса да се отаят за кратко време..Не го мисли.СЛагай си ЕСП-то. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tony® 100 #1039 Отговорено 15 Март, 2021 (Редактирано) Капков тест 1. 1) Масло – RAVENOL DXG 5W30. 2) Автомобил –Honda Civic D14Z6 бензин+газ 2005г. 3) Общ пробег на автомобила - 218 178км. 4) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 1100км. 5) Цикъл (извънградско/градско) - около 2%/98% 6) Средна скорост - ....... 7) Сезон на експлоатация – от 09.01.2021г. до 14.03.2021г. 😎 Моточасове – ........ 9) Изразходвано гориво - около 88л газ и бензин(не знам). 10) Пробата е взета от загрят до работна температура мотор -на 10 мин. след като е изгасен ДВГ Капката е съхнала 24ч.30мин. 11) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3,2л., несливаемия остатък не е източван. 12) Маслен филтър MAHLE OC617. 13) Въздушен KNECHT LX1562. 14) Доливане на масло няма-седи на макс . 15) Режим на използване тежък-къси преходи по 5км +извънградско по 20-30км. 16) Предишно масло-Последно микс(Petro SS+DXG 5W30), 3 смени с 5W30 Petro-Canada Supreme Synthetic,смени на 5000-7000км 17) Снимката е сканирана с HP Officejet J4580 на 600 dpi Редактирано 15 Март, 2021 от tony® 2 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2829 #1040 Отговорено 15 Март, 2021 @JHM Изкарай и Април, да минат студените дни, пък тогава го сменяй. Има още ресурс. 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове