JHM 1789 #761 Отговорено 21 Май, 2020 (Редактирано) Здравейте пак колеги,капнах няколко капки от това масло:RAVENOL USVO VMP SAE 5W-30. Автомобил-Mercedes C200 2002г.116к.с.,известен още като W203,дизел. Общ пробег по километраж 202 000км. Пробег на маслото-14800км. Режим средно тежък,леко градско и къси преходи. Не ползва добавка за дизел Тъй като този мерцедес няма щека за нивото на маслото,сипахме едно бурканче масло,след смяната му,вчера. Подгрях го в един алум.кен на газовия котлон и капнах тези капки.Сканирах ги след 24ч. сушене на стайна температура. И до тук,за дизела ми е тъмна Индия,както са и капките,по долу! Маслото е на година и от общите поръчки. Инфото е оскъдно,защото не е моя колата,а на приятел. Редактирано 21 Май, 2020 от JHM 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1674 #762 Отговорено 21 Май, 2020 За дизела обективен анализ по една капка не е възможен. Независимо от това - маслото изглежда добре за километрите си. Саждите са равномерно диспергирани. По светлата област в периферията на капката може да се съди, че маслото все още може да поема замърсявания и да ги удържа в себе си. При силно замърсено масло тази зона е с цвета на зоната на дифузия или на ядрото (в много лоши ситуации). Самият краен ръб на капката, до който вълните замърсявания тръгващи от центъра й достигат една след друга (дискутирали сме го преди това), също не е голям и наситено "черен". Това също е показател, че маслото е в кондиция. Обводняване - леко. Бих казал отлично масло и читав мотор .Тук обаче сигурно влияе и обемът на маслото в картера . 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #763 Отговорено 21 Май, 2020 Благодаря ти! Бях споделил с теб,за евентуална алтернатива на Mobil 5W30 ESP,с което беше преди равенола. До сега,караше мерцедеса с мобила,като му харесваше много. Да педант е човека,като търси най доброто,но не се вслушва много в препоръките,които му давам,за по ранна смяна. Инъче,сега отиде зад океана и наля това: Като цяло,усещаше по шумен двигателя,преди да смени равенола,но това е логично за пробега,който има.В началото на експлоатация на равенола:"работеше,като часовник"...вика! Сега пък е очарован от амсойла,същата работа,"...тиктака"! Абе...,все топ масла...,а кога ще излезе и "онова извънземното",да го опитаме и него..! Поздрави! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1674 #764 Отговорено 21 Май, 2020 1) Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.; 2) Масло – Amsoil XL 5w-20; 3) Маслен филтър – Honda OEM (Purflux; made in France); 4) Общ пробег на автомобила - около 437 100 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 5700 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – около 97/3; 7) Средна скорост - около 38 км/ч; 😎 Сезон на експлоатация – 05.10.2019 - 21.05.2020; 9) Моточасове – около 150; 10) Изразходвано гориво - около 390 л. Лукойл 95; 11) Kтм = (390 / 3.780) = 103; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин. след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.780 л.; 14) Доливане на масло – не е правено; разход – няма за сега; 15) Други – работещ EGR с прочистени пътища; нов катализатор; 16) Капката е сканирана със Samsung Xpress M2675FN на 600 dpi. 17) Режим на експлоатация - основното време за работа на мотора е около 1 час и 10-ина минути на ден. Грубо – сутрин около 30-35 мин. и вечер пак толкова. Кратки пътувания през уикенда. Градското е леко с три светофара. История на офисна хартия: Това е последната проба. Времето се затопли и макар че налягането се задържа над дадените от Хонда минимуми при 80 С на маслото (0.7 бара на празен ход и 3.5 бара на 3000 об./мин) взе да ги доближава при 94 С. Бях решил, че няма да допускам експлоатация близо минимума на празен ход. Честно казано обаче… не ми се разделя с това масло. В него има още живот – откъм поемане на замърсявания и тяхната дисперсия. Няма да повтарям писаното в предходните ми постове, но мога да изкажа само суперлативи за маслото (субективно мнение, касаещо моя режим на експлоатация, начин на шофиране и състояние на мотор). В личната ми класация то вече е номер едно – поднесе ми голяма изненада, удоволствие и наслада как работи мотора. Много ми се искаше да го покарам този 22 годишен D15Z8 на 20-ка, пък каквото ще да става. Е, дето се вика, начесах си крастата .Дали пак бих сипал тази 5w-20-ка (или подобна) – Определено ДА! 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2839 #765 Отговорено 21 Май, 2020 Преди 2 часа, JHM написа: а кога ще излезе и "онова извънземното",да го опитаме и него..! Кое е "извънземното"? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2839 #766 Отговорено 21 Май, 2020 (Редактирано) Преди 2 часа, emod написа: Дали пак бих сипал тази 5w-20-ка (или подобна) – Определено ДА! "Зимата, тате, зимата..." Цитат от К. Лафазанов Редактирано 21 Май, 2020 от dandilov 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #767 Отговорено 21 Май, 2020 Off Topic преди 49 минути, dandilov написа: Кое е "извънземното"? Всяко едно,ново и подобрено,което всички търсим. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #768 Отговорено 23 Май, 2020 (Редактирано) On 4/3/2020 at 9:15 PM, CARPERA said: Това са снимките Shell-helix-ultra 5w30 на 20 км Първата ,четвърта и пета са срещу светлина,другите две не,надявам се нещо да е станала не са сканирани. Продължаваме със снимките Shell-helix-ultra 5w30 на 1000км https://www.ato24.de/en/shell-helix-ultra-5w-30.html 1) Автомобил –:HONDA CRV 1Gen 147 avtomatik B20Z1 2) Масло – Shell-helix-ultra 5w30 3) Маслен филтър –Mann W610/6 4) Общ пробег на автомобила - около230000 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 1000 км; 6) Цикъл (градско/извънградски) – около 95/5; 7) Средна скорост - около 00км/ч; 😎 Сезон на експлоатация – 03.04-21.05.20 9) Моточасове – около 00 10) Изразходвано гориво - предимно газ 11) 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин. след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.5 л.; 14) Доливане на масло – не е правено; разход – няма за сега; 15) Други – прочистени дросел пътища; 16) Капката и снимана с Samsung A51 17) Режим на експлоатация - о режим основно градско на къси разстояния. Правя това защото искам да проследим през 1000 кмо какво и кога ще се промени това ново за мен масло засега се представя чудесно,видно от снимките. Впечатленията как се държи мотора с него в града,отлично направо мърка. Редактирано 23 Май, 2020 от CARPERA 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2839 #769 Отговорено 23 Май, 2020 Владо, моля те, намери един скенер и сканирай. Така от телефона няма да е коректно изображението при преработката. Пробвах да я преработя и не става. Преди 10 часа, CARPERA написа: 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 1000 км; 6) Цикъл (градско/извънградски) – около 95/5; 7) Средна скорост - около 00км/ч; 😎 Сезон на експлоатация – 03.04-21.05.20 9) Моточасове – около 00 10) Изразходвано гориво - предимно газ Средната скорост не е нула! И моточасовете - също! Коригирай. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1674 #770 Отговорено 26 Май, 2020 Отправна точка за новото масло, което чака вече около година, за да поработи Да отбележа със задоволство, че маслото съдържа Esters Méthyliques d’Huiles Végétales aussi appelés «diesters» , както ги наричат на френски. На английски - VOME (vegetable oil methyl esters, also known as "diesters"). 1) Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.; 2) Масло – Yacco Lube P 5w-30; 3) Маслен филтър – Honda OEM (Purflux; made in France); 4) Общ пробег на автомобила - около 437 120 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 20 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – около 100/0; 7) Средна скорост - около 60 км/ч; 😎 Сезон на експлоатация – 25.05.2020 - 25.05.2020; 9) Моточасове – около 30 мин. (със спиранията); 10) Изразходвано гориво - около …. л. Лукойл 95; 11) Kтм = (… / 3.5) = …; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин. след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.5 л.; 14) Доливане на масло – не е правено; 15) Други – работещ EGR с прочистени пътища; нов катализатор; 16) Капката е сканирана със Samsung Xpress M2675FN на 600 dpi. 17) Режим на експлоатация – тестово пътуване. 5 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #771 Отговорено 26 Май, 2020 преди 51 минути, emod написа: 2) Масло – Yacco Lube P 5w-30; Чак сега ли стигна ? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1674 #772 Отговорено 26 Май, 2020 Off Topic Ами, чак сега. Объркаха се нещата с Шела (карах го доста), послед 5w-20-ката.... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2839 #773 Отговорено 26 Май, 2020 (Редактирано) Yacco Lube P 5w-30 е интересно АСЕА С2 масло с HTHS 3.2 mPa.s. Като гледам техническите характеристики, се доближава до API SP, ILSAC GF-6A. Бих желал да го направят поне със 70% GTL база! @emod За пореден път забелязвам доста остатъци от старото масло. Капката е заформила тутакси краевата зона на ядрото... На какво може да се дължи това? Редактирано 26 Май, 2020 от dandilov 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1674 #774 Отговорено 26 Май, 2020 Не мога да дам категоричен отговор на въпроса ти. В случая - почистил съм само остатъка от картера - 6 х 50 мл. = 300 мл. Не съм свалял капака на главата и не съм чистил ваната (картера) под разпределителния вал. В допълнение, Yacco-то има диестери (предполагам макс. 3-5%; стандартно за диестерите като добавка, а не като базово масло), което също може да окаже влияние, т.е. да поотмие нещо лесно разтворимо по мотора. Като цяло, считам просто, че новото масло е "добре заредено" = отмива по-добре (активно) . П.С. Сега си погледнах първата проба на Амсойла, където чистих всичко по главата, и там картината е различна КЛИК Значи остатъкът в главата и ваната под разпред. вал при мен влияе за по-бързото образуване на пръстена (краевата зона). 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 476 #775 Отговорено 19 Юни, 2020 Здравейте колеги. Втора проба от печката. Първата проба е в пост #680 на стр. 17 в темата. 1) Автомобил – Honda CR-V 2008 N22A2 2.2 i-CTDi; 2) Масло – Mobil1 ESP C3 0w-30; 3) Маслен филтър – ?; 4) Общ пробег на автомобила - 225 840 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 3840 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 5/95; 7) Средна скорост - около 30 км/ч; 8 ) Сезон на експлоатация – 25.09.2019 -18.06.2020; 9) Моточасове – около 125; 10) Изразходвано гориво - около 360 л. Diesel+; 11) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 6 л.; 13) Доливане на масло – не е правено. 14) Други – няма смес с предходни масла, маслото е налято след ремонт и измиване на капаци и картер; работещ EGR; премахнат DPF; основно градско каране в силен трафик 1-2-3-та и често гасене и палене. Две три кратки излизания извънградско на магистрала не повече от 200 км общо. Първа снимка - оригинал 600 dpi на скенер. Втора снимка -обработена с GIMP по инструкции от oil-club.ru Трета снимка - на прозорец. 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2839 #776 Отговорено 19 Юни, 2020 Или двигателят е много мръсен, или има проблем! Дизелите на Хонда се славят с добрата си работа и капковите им проби изглеждат като от бензинов двигател, особено през първите 5 -7 хил. км. Ето и линк за сравнение на масло от N22A1, на 5000 км: https://forums.hondabg.com/topic/107096-капкови-проби-на-двигателни-масла/?do=findComment&comment=1057524384 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zograffa 181 #777 Отговорено 19 Юни, 2020 (извънградско/градско)-5/95 Това взимаш ли го под внимание,при другата проба е точно обратното. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 476 #778 Отговорено 19 Юни, 2020 (Редактирано) Освен това вече 9 месеца е в двигателя, а там 1 месец. За съжаление започнах пробите късно, за да го оценим правилно. Аз си мисля, че ще може да изкара още три месеца, заради светлата част по краищата. Докато направи 1 година. Не мисля, че ще мина повече от 1000 км, в тази криза и попринцип лятото не карам много. Все пак се надявам на още експертни мнения Редактирано 19 Юни, 2020 от Bizzito Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2839 #779 Отговорено 19 Юни, 2020 Благодаря, колега, че ми обърна внимание за километрите! Има резон в това, че е почти градско. Но все пак си изглежда мръсничко маслото за 4000км... При това в целия обем на капката. Не знам друго какво да кажа. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #780 Отговорено 19 Юни, 2020 Това, че маслото е налято след ремонт в сух двигател, не показва ли, че е очаквано допълнителното замърсяване? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2839 #781 Отговорено 19 Юни, 2020 преди 5 минути, Bizzito написа: Аз си мисля, че ще може да изкара още три месеца, заради светлата част по краищата. Светлата периферия на капката най-вероятно не е масло. А прословутата "био-дизел" съставка на горивото, която не са изпарява, попаднала в маслото. Особено в случая с къси преходи в градска среда и не загряване на двигателя до оптимална температура. Да, още 1000 км ще изкара. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2839 #782 Отговорено 19 Юни, 2020 преди 4 минути, Pavel_Pavlov написа: Това, че маслото е налято след ремонт в сух двигател, не показва ли, че е очаквано допълнителното замърсяване? Възможно е, ако двигателят не е промиван при ремонта. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 476 #783 Отговорено 19 Юни, 2020 (Редактирано) Ремонтът е смяна на верига, нищо повече. Явно не съм уточнил. Виждам ореола отстрани, но виждам и още малко жълто за запълване 😉 Възможно е и да се заблуждавам или да не съм разбрал какво имаш предвид. Не, че съм експерт по разчитането. Хич даже. Редактирано 19 Юни, 2020 от Bizzito Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1674 #784 Отговорено 19 Юни, 2020 Ммм, да. Замърсено е маслото, но предвид режима на експлоатация състоянието му е и логично следствие. Ето за пример Honda Civic 1.6 i-DTEC, 2013г. с цикъл (извънградско/градско) – 80/20 (колата на DTEC). Съпоставете последната снимка на DTEC с тази на Bizzito . При DTEC липсва натрупване на гориво в маслото, каквото се предполага при Bizzito. Замърсяването е горе-долу еквивалентно. Още 1000 км няма проблем да се експлоатира маслото. Но, за обективен анализ дизелът трябва да се следи стриктно от самото начало, както го направи DTEC - КЛИК ПРИ ДИЗЕЛ: 5 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 476 #785 Отговорено 19 Юни, 2020 Да, определено съвпада с последната. Ще направя една контролна проба след 500 км да не го изтървем и да отиде на последната картинка с черната точка. Определено разликата в двигателя, пробега (износването), но най-вече градския цикъл оказва влияние. А сега си представям как хора сменят масло насляпо на 10 хил. км. И то някакви евтини бълвочи, този мобил нали се води хай хай и той не издържа. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2839 #786 Отговорено 20 Юни, 2020 Мобилът има много силни разтварящи и миещи свойства. Забелязвал съм го на доста проби. Възможно е при теб да е разтворил неща, които другите масла не са успели. Дали е така, това ще си проличи при следващото масло. Ако ситуацията се повтори и картинката е същата, значи има нещо друго... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1674 #787 Отговорено 20 Юни, 2020 1) Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.; 2) Масло – Yacco Lube P 5w-30; 3) Маслен филтър – Honda OEM (Purflux; made in France); 4) Общ пробег на автомобила - около 438 300 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 1200 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – около 60/40%; 7) Средна скорост - около 40 км/ч; 😎 Сезон на експлоатация – 25.05.2020 - 20.06.2020; 9) Моточасове – около 30; 10) Изразходвано гориво - около 84 л. Лукойл 95; 11) Kтм = (84 / 3.5) = 24; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин. след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.5 л.; 14) Доливане на масло – не е правено; няма разход; 15) Други – работещ EGR с прочистени пътища; нов катализатор; 16) Капката е сканирана със Samsung Xpress M2675FN на 600 dpi. 17) Режим на експлоатация – софийско градско със средно тежък трафик + висене вход/изход София. Останалото е извън градско с лек трафик. История на офисна хартия: Моторът работи тихо и леко, почти като с Amsoil XL 5w-20. Налягането на маслото при Yacco-то е средно с около 2 psi по-виско от това при Amsoil XL 5w-20 (като ново!). При 80 С на празен ход (750 rpm) налягането е 20 psi, а при 3000 rmp е около 73 psi. При 93 С на празен ход налягането пада до 15 psi. (около 1 бар). Най-високата температура, до която е достигало за момента е 95 С. Иначе средно си държи около 91-93 С. 2 6 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #788 Отговорено 21 Юни, 2020 Капков тест 2 1. Amsoil SS 5W30. 2.Honda accord-K20Z2 2006г. 3.Общ пробег на автомобила-177400км. 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 1000км. 5.Цикъл(извънградско/градско) 70/30% 6.Средна скорост,около 40км/ч. 7.Сезон на експлоатация 16.05.2020до 20.06.2020г. 8.Мото часове около 12? 9.Изразходвано гориво 90л. пропан бутан и 10л. бензин А-95. 10.Обем на налятото масло при смяната-4.5л. 11.Доливане няма. 12.Маслен филтър, Honda OEM Purflux ls350 made in france. 13.Въздушен OEM Honda. 14.Режим на използване лек. 15.Предишно масло-Petro-Canada 5w20, Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,5 мин. след изгасяне. 17.Сушена е 24ч.,на стайна температура. 18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия,като капката е капнах от 1,5 см. височина. 19.Източено е,несливаемото количество старо масло,при смяната. п.п.:Да отбележа,добрата работа на мотора,доста добра реакция и чувство на "стегнато ускоряване"(по добро уплътняване)...така го усещам! ДОВОЛЕН...! 1 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #789 Отговорено 5 Юли, 2020 Продължение от горе,без съществена промяна на условията на експлоатация на маслото: Капков тест 3: Пробег на автомобила 178400 Пробег на маслото 2000км 1 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Геров 12 #790 Отговорено 8 Юли, 2020 Къде се гледат моточасовете? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #791 Отговорено 8 Юли, 2020 Ако имаш борд компютър и зануляваш на смяна на маслото, сигурно можеш да ги извадиш като ползваш средната скорост и изминатите километри. Аз нямам, така че не мога да кажа със сигурност. Иначе има други начини – може да се сложи моточасовник или да се ползва часовник на газовата, ако има такава функция. Може и просто да вземеш изминатите километри в града, извънградско и магистрално и да ги разделиш на предполагаемата средна скорост в съответния режим. Например 2500км градско с 20км/ч средна скорост → 2500/20 = 125 часа работа на двигателя за градския режим. Разбира се, ориентировъчно е, но променливите така или иначе са много, така че е поне някакъв индикатор. 1 5 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1674 #792 Отговорено 11 Юли, 2020 1) Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.; 2) Масло – Yacco Lube P 5w-30; 3) Маслен филтър – Honda OEM (Purflux; made in France); 4) Общ пробег на автомобила - около 439 300 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 2200 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – около 60/40%; 7) Средна скорост - около 40 км/ч; 😎 Сезон на експлоатация – 25.05.2020 - 10.07.2020; 9) Моточасове – около 55; 10) Изразходвано гориво - около 154 л. Лукойл 95; 11) Kтм = (154 / 3.5) = 44; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин. след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.5 л.; 14) Доливане на масло – не е правено; няма разход; 15) Други – работещ EGR с прочистени пътища; нов катализатор; 16) Капката е сканирана със Samsung Xpress M2675FN на 600 dpi. 17) Режим на експлоатация – софийско градско със средно тежък трафик. Останалото е извън градско с лек трафик. История на офисна хартия: 1 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 789 #793 Отговорено 12 Юли, 2020 Здравейте, ето проба на Petro Canada 0W30 + Sumolub на Bardahl Пробег на маслото 9200км. Предимно извънградско. Снимката е правена не естествена светлина. Днес го точa. 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2839 #794 Отговорено 12 Юли, 2020 На LPG си, нали? 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 789 #795 Отговорено 12 Юли, 2020 Нямам газова, на бензин съм. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2839 #796 Отговорено 12 Юли, 2020 9000км. на бензин... Нещо ме съмнява... Само Sumolub-а да дава такъв резултат...?! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 789 #797 Отговорено 12 Юли, 2020 До сега всичките ми проби на този пробег са били сходни. Аз го отдавам на доброто състояние на двигателя и на това, че е double spark, което води до по-доброто и цялостно изгаряне на сместа, и по-малко сажди. Sumolub-a e за по-добро мазане и устойчив маслен филм, но може и той да допринася за увеличаване на ресурса на маслото, тъй като е посочено, че намалява оксидацията. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Геров 12 #798 Отговорено 15 Юли, 2020 1) Автомобил – Honda CR-V AWD, 2.4 2015; 2) Масло – RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20; 3) Маслен филтър – Honda; 4) Въздушен - Mahle; 5) Общ пробег на автомобила - 76900 км; 6) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 6500 км; 7) Цикъл (извънградско/градско) – около 60/40%; 😎 Средна скорост - около 44 км/ч; 9) Сезон на експлоатация – 6.01.2020 - 14.07.2020; 10) Моточасове – около 147; 11) Изразходвано гориво - около 580 л. Петрол 95; 12) Kтм = не разбрах какво е; 13) Пробата е взета от загрял двигател (5 мин. след гасене) и се е сушила 23 часа на стайна температура, не чаках да капне, тръснах щеката; 14) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.5 л.; 15) Доливане на масло – не е правено, но е към минимума; 16) Капката е снимата с телефон на дневна светлина. Колебая се между тези: RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20 - имам останали около 3л RAVENOL EFS EcoFullSynth. SAE 0W-20 AMSOIL Signature Series 0W-20 Synthetic Motor Oil 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #799 Отговорено 15 Юли, 2020 (Редактирано) Ами лоша проба ,може би така е взета. Това което показва не ми се вижда да е добре. Нов двигател бута масло. Вятър ли е имало щеката ли е треперела. Нещо не е направено както трябва, да предположим че е така защото е първа проба. Поне на мен ми изглежда да е дало маслото вече всичко от себе си. Редактирано 15 Юли, 2020 от CARPERA 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Геров 12 #800 Отговорено 15 Юли, 2020 (Редактирано) не чаках да капне, тръсках щеката Редактирано 15 Юли, 2020 от Pavel_Pavlov Предходно мнение не се цитира Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове