Jump to content

Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)

Здравейте пак колеги,капнах няколко капки от това масло:RAVENOL USVO VMP SAE 5W-30.

Автомобил-Mercedes C200 2002г.116к.с.,известен още като W203,дизел.

Общ пробег по километраж 202 000км.

Пробег на маслото-14800км.

Режим средно тежък,леко градско и къси преходи.

Не ползва добавка за дизел

Тъй като този мерцедес няма щека за нивото на маслото,сипахме едно бурканче масло,след смяната му,вчера.

Подгрях го в един алум.кен на газовия котлон и капнах тези капки.Сканирах ги след 24ч. сушене на стайна температура.

И до тук,за дизела ми е тъмна Индия,както са и капките,по долу:D!

Маслото е на година и от общите поръчки.

Инфото е оскъдно,защото не е моя колата,а на приятел.

1504780584_ravenol5w30vmp14800km001.thumb.jpg.c6a615dbfc9d440dbe56845409d9b1da.jpg2004654070_ravenol5w30vmp14800kmpila001.thumb.jpg.4997df5cfca0af4be691d0670fc0398f.jpg

Редактирано от JHM
  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За дизела обективен анализ по една капка не е възможен.

Независимо от това - маслото изглежда добре за километрите си. Саждите са равномерно диспергирани. По светлата област в периферията на капката може да се съди, че маслото все още може да поема замърсявания и да ги удържа в себе си. При силно замърсено масло тази зона е с цвета на зоната на дифузия или на ядрото (в много лоши ситуации). Самият краен ръб на капката, до който вълните замърсявания тръгващи от центъра й достигат една след друга (дискутирали сме го преди това), също не е голям и наситено "черен". Това също е показател, че маслото е в кондиция. Обводняване - леко. Бих казал отлично масло и читав мотор :thumbs1: .Тук обаче сигурно влияе и обемът на маслото в картера :).

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти!

Бях споделил с теб,за евентуална алтернатива на Mobil 5W30 ESP,с което беше преди равенола.

До сега,караше мерцедеса с мобила,като му харесваше много.

 

Да педант е човека,като търси най доброто,но не се вслушва много в препоръките,които му давам,за по ранна смяна:D.

Инъче,сега отиде зад океана ;) и наля това:

IMG-4b1ac4c7584c6b30700c14e1c3abf5d7-V.thumb.jpg.4d5ed7b6232c4e8b9d00aa1731de3a83.jpg

 

Като цяло,усещаше по шумен двигателя,преди да смени равенола,но това е логично за пробега,който има.В началото на експлоатация на равенола:"работеше,като часовник"...вика!

Сега пък е очарован от амсойла,същата работа,"...тиктака":D!

Абе...,все топ масла...,а кога ще излезе и "онова извънземното",да го опитаме и него..:)!

Поздрави!

 

 

 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1)      Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.;

2)      Масло – Amsoil XL 5w-20;

3)      Маслен филтър – Honda OEM (Purflux; made in France);

4)      Общ пробег на автомобила - около 437 100 км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата -  5700 км;

6)      Цикъл (извънградско/градско) – около 97/3;

7)      Средна скорост - около 38 км/ч;

😎 Сезон на експлоатация – 05.10.2019 - 21.05.2020;

9)      Моточасове – около 150;

10)  Изразходвано гориво - около 390 л. Лукойл 95;

11)   Kтм = (390 / 3.780) = 103;

12)  Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин. след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура;

13)  Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.780 л.;

14)  Доливане на масло – не е правено; разход – няма за сега;

15)  Други – работещ EGR с прочистени пътища; нов катализатор;

16)  Капката е сканирана със Samsung Xpress M2675FN на 600 dpi.

17)  Режим на експлоатация - основното време за работа на мотора е около 1 час и 10-ина минути на ден. Грубо – сутрин около 30-35 мин. и вечер пак толкова. Кратки пътувания през уикенда. Градското е леко с три светофара.

 

Scan_20200521_173010.thumb.jpg.9e9f71a55ff89d594303757433115093.jpg Scan_20200521_173010_pila.thumb.jpg.c0a0a857213e389088c336f6a7c07d0f.jpg

 

История на офисна хартия:

0-5700km.thumb.jpg.8a10630d1928224688c094f9b028849a.jpg

 

Това е последната проба. Времето се затопли и макар че налягането се задържа над дадените от Хонда минимуми при 80 С на маслото (0.7 бара на празен ход и 3.5 бара на 3000 об./мин) взе да ги доближава при 94 С.

WP_20200515_004.thumb.jpg.3d9b15eb0c59aff0aa26ef2d6d5e3dcd.jpg

Бях решил, че няма да допускам експлоатация близо минимума на празен ход.

Честно казано обаче… не ми се разделя с това масло. В него има още живот – откъм поемане на замърсявания и тяхната дисперсия. Няма да повтарям писаното в предходните ми постове, но мога да изкажа само суперлативи за маслото (субективно мнение, касаещо моя режим на експлоатация, начин на шофиране и състояние на мотор). В личната ми класация то вече е номер едно – поднесе ми голяма изненада, удоволствие и наслада как работи мотора. Много ми се искаше да го покарам този 22 годишен D15Z8 на 20-ка, пък каквото ще да става. Е, дето се вика, начесах си крастата :) .Дали пак бих сипал тази 5w-20-ка (или подобна) – Определено ДА!

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, JHM написа:

а кога ще излезе и "онова извънземното",да го опитаме и него..:)!

Кое е "извънземното"?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 2 часа, emod написа:

Дали пак бих сипал тази 5w-20-ка (или подобна) – Определено ДА!

"Зимата, тате, зимата..."

Цитат от К. Лафазанов

:D :thumbs1:

Редактирано от dandilov
  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic
преди 49 минути, dandilov написа:

Кое е "извънземното"?

Всяко едно,ново и подобрено,което всички търсим;).

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

 

On 4/3/2020 at 9:15 PM, CARPERA said:

Това са снимките Shell-helix-ultra 5w30  на 20 км

Първата ,четвърта и пета са срещу светлина,другите две не,надявам се нещо да е станала не са сканирани.

20200403_210635.thumb.jpg.1ea55d427aaea7d3cd2caa9e7223e7f5.jpg20200403_210617.thumb.jpg.7f91aa99cb373c404cc888186caabce6.jpg20200403_210607.thumb.jpg.4322273d7b5789b03e4f7a3744622bfe.jpg20200403_210543.thumb.jpg.47ee9196d44df7962c23c91eefda477c.jpg20200403_210535.thumb.jpg.9f4b25a488818975489a684580cfbe37.jpg

Продължаваме със снимките

Shell-helix-ultra 5w30  на 1000км

https://www.ato24.de/en/shell-helix-ultra-5w-30.html

20200523_101744.thumb.jpg.53aa97f6fd03121ccec42e60c9e0d434.jpg20200523_101743.thumb.jpg.12df21a7ae87d9704f5bcd62ddf1575f.jpg20200523_101732.thumb.jpg.2725a9d2ca1fcfdfb00133a034408513.jpg

1)      Автомобил –:HONDA CRV 1Gen 147 avtomatik B20Z1

2)      Масло – Shell-helix-ultra 5w30

3)      Маслен филтър –Mann W610/6

4)      Общ пробег на автомобила - около230000

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата -  1000 км;

6)      Цикъл (градско/извънградски) – около 95/5;

7)      Средна скорост - около 00км/ч;

😎 Сезон на експлоатация – 03.04-21.05.20

9)      Моточасове – около 00

10)  Изразходвано гориво - предимно газ

11)  

12)  Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин. след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура;

13)  Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.5 л.;

14)  Доливане на масло – не е правено; разход – няма за сега;

15)  Други –  прочистени  дросел пътища;

16)  Капката и снимана с Samsung A51

17)  Режим на експлоатация - о  режим основно градско на къси разстояния.

 

Правя това защото искам да проследим през 1000 кмо какво и кога ще се промени това ново за мен масло

засега се представя чудесно,видно от снимките.

Впечатленията как се държи мотора с него в града,отлично направо мърка.

 

Редактирано от CARPERA
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Владо, моля те, намери един скенер и сканирай. Така от телефона няма да е коректно изображението при преработката. Пробвах да я преработя и не става.

Преди 10 часа, CARPERA написа:

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата -  1000 км;

6)      Цикъл (градско/извънградски) – около 95/5;

7)      Средна скорост - около 00км/ч;

😎 Сезон на експлоатация – 03.04-21.05.20

9)      Моточасове – около 00

10)  Изразходвано гориво - предимно газ

Средната скорост не е нула! И моточасовете - също! Коригирай.

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 51 минути, emod написа:

 2)      Масло – Yacco Lube P 5w-30;

 

 

Чак сега ли стигна ? 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Ами, чак сега. Объркаха се нещата с Шела (карах го доста), послед 5w-20-ката....

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Yacco Lube P 5w-30 е интересно АСЕА С2 масло с HTHS 3.2 mPa.s. :) :thumbs1:

Като гледам техническите характеристики, се доближава до API SP, ILSAC GF-6A. :)

Бих желал да го направят поне със 70% GTL база!

 

@emod

За пореден път забелязвам доста остатъци от старото масло. Капката е заформила тутакси краевата зона на ядрото...

На какво може да се дължи това?

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да дам категоричен отговор на въпроса ти.

В случая - почистил съм само остатъка от картера - 6 х 50 мл. = 300 мл. Не съм свалял капака на главата и не съм чистил ваната (картера) под разпределителния вал. В допълнение, Yacco-то има диестери (предполагам макс. 3-5%; стандартно за диестерите като добавка, а не като базово масло), което също може да окаже влияние, т.е. да поотмие нещо лесно разтворимо по мотора. Като цяло, считам просто, че новото масло е "добре заредено" = отмива по-добре (активно) :).

 

П.С. Сега си погледнах първата проба на Амсойла, където чистих всичко по главата, и там картината е различна КЛИК Значи остатъкът в главата и ваната под разпред. вал при мен влияе за по-бързото образуване на пръстена (краевата зона).

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги. Втора проба от печката.

Първата проба е в пост #680 на стр. 17 в темата.

 

1) Автомобил – Honda CR-V 2008 N22A2 2.2 i-CTDi;

2) Масло – Mobil1 ESP C3 0w-30;

3) Маслен филтър – ?;

4) Общ пробег на автомобила - 225 840 км;

5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 3840 км;

6) Цикъл (извънградско/градско) – 5/95;

7) Средна скорост - около 30 км/ч;

8 ) Сезон на експлоатация – 25.09.2019 -18.06.2020;

9) Моточасове – около 125;

10) Изразходвано гориво - около 360 л. Diesel+;

11) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура;

12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 6 л.;

13) Доливане на масло – не е правено.

14) Други – няма смес с предходни масла, маслото е налято след ремонт и измиване на капаци и картер; работещ EGR; премахнат DPF; основно градско каране в силен трафик 1-2-3-та и често гасене и палене. Две три кратки излизания извънградско на магистрала не повече от 200 км общо.

 

Първа снимка - оригинал 600 dpi на скенер.

Втора снимка -обработена с GIMP по инструкции от oil-club.ru

Трета снимка - на прозорец.

 

Mobil1_18.06.2020_225840km_1.jpg

Mobil1_18.06.2020_225840km_1_pila+sin.jpg

IMG_20200618_144106 (2).jpg

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или двигателят е много мръсен, или има проблем!

Дизелите на Хонда се славят с добрата си работа и капковите им проби изглеждат като от бензинов двигател, особено през първите 5 -7 хил. км.

Ето и линк за сравнение на масло от N22A1, на 5000 км:

https://forums.hondabg.com/topic/107096-капкови-проби-на-двигателни-масла/?do=findComment&comment=1057524384

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

(извънградско/градско)-5/95

Това взимаш ли го под внимание,при другата проба е точно обратното.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Освен това вече 9 месеца е в двигателя, а там 1 месец. 

За съжаление започнах пробите късно, за да го оценим правилно. Аз си мисля, че ще може да изкара още три месеца, заради светлата част по краищата. Докато направи 1 година. Не мисля, че ще мина повече от 1000 км, в тази криза и попринцип лятото не карам много. 

 

Все пак се надявам на още експертни мнения :)

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, колега, че ми обърна внимание за километрите! Има резон в това, че е почти градско. Но все пак си изглежда мръсничко маслото за 4000км... При това в целия обем на капката. Не знам друго какво да кажа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, че маслото е налято след ремонт в сух двигател, не показва ли, че е очаквано допълнителното замърсяване?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 5 минути, Bizzito написа:

Аз си мисля, че ще може да изкара още три месеца, заради светлата част по краищата.

Светлата периферия на капката най-вероятно не е масло. А прословутата "био-дизел" съставка на горивото, която не са изпарява, попаднала в маслото. Особено в случая с къси преходи в градска среда и не загряване на двигателя до оптимална температура.

Да, още 1000 км ще изкара.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, Pavel_Pavlov написа:

Това, че маслото е налято след ремонт в сух двигател, не показва ли, че е очаквано допълнителното замърсяване?

Възможно е, ако двигателят не е промиван при ремонта.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ремонтът е смяна на верига, нищо повече. Явно не съм уточнил.

 

Виждам ореола отстрани, но виждам и още малко жълто за запълване 😉 

Възможно е и да се заблуждавам или да не съм разбрал какво имаш предвид. Не, че съм експерт по разчитането. Хич даже.

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, определено съвпада с последната. Ще направя една контролна проба след 500 км да не го изтървем и да отиде на последната картинка с черната точка.

Определено разликата в двигателя, пробега (износването), но най-вече градския цикъл оказва влияние.

 

А сега си представям как хора сменят масло насляпо на 10 хил. км. И то някакви евтини бълвочи, този мобил нали се води хай хай и той не издържа.

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мобилът има много силни разтварящи и миещи свойства. Забелязвал съм го на доста проби. Възможно е при теб да е разтворил неща, които другите масла не са успели. Дали е така, това ще си проличи при следващото масло.

Ако ситуацията се повтори и картинката е същата, значи има нещо друго...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Продължение от горе,без съществена промяна на условията на експлоатация на маслото:

Капков тест 3:

Пробег на автомобила 178400

Пробег на маслото

2000км

1353904213_amsoilss5w302000km_1001.thumb.jpg.f61d70147b32483bafc6a113b6fd1225.jpg1560904294_amsoilss5w302000km_2001.thumb.jpg.f8129bc5683819c5515f47a6acba0752.jpg

  • Харесвам 1
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде се гледат моточасовете?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, ето проба на Petro Canada 0W30 + Sumolub на Bardahl

Пробег на маслото 9200км. 

Предимно извънградско. 

Снимката е правена не естествена светлина.

Днес го точa.

 

thumbnail_20200712_100034.jpg

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На LPG си, нали?

 

222thumbnail_20200712_100034.thumb.jpg.ca4c1deea59caf390cebc06055d402f6.jpgPila_222thumbnail_20200712_100034.thumb.jpg.053743d5ae49f960f3650c8095c86f10.jpg

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам газова, на бензин съм. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

9000км. на бензин... Нещо ме съмнява...

Само Sumolub-а да дава такъв резултат...?! :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До сега всичките ми проби на този пробег са били сходни. 

Аз го отдавам на доброто състояние на двигателя и на това, че е double spark, което води до по-доброто и цялостно изгаряне на сместа, и по-малко сажди.

Sumolub-a e за по-добро мазане и устойчив маслен филм, но може и той да допринася за увеличаване на ресурса на маслото, тъй като е посочено, че намалява оксидацията. 

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1)      Автомобил – Honda CR-V AWD, 2.4 2015;
2)      Масло – RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20;
3)      Маслен филтър – Honda;
4)    Въздушен - Mahle;
5)      Общ пробег на автомобила - 76900 км;
6)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата -  6500 км;
7)      Цикъл (извънградско/градско) – около 60/40%;
😎 Средна скорост - около 44 км/ч;
9)    Сезон на експлоатация – 6.01.2020 - 14.07.2020;
10)     Моточасове – около 147;
11)    Изразходвано гориво - около 580 л. Петрол 95;
12)    Kтм = не разбрах какво е;
13)    Пробата е взета от загрял двигател (5 мин. след гасене) и се е сушила 23 часа на стайна температура, не чаках да капне, тръснах щеката;
14)    Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.5 л.;
15)    Доливане на масло – не е правено, но е към минимума;
16)    Капката е снимата с телефон на дневна светлина.

Колебая се между тези:
RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20 - имам останали около 3л
RAVENOL EFS EcoFullSynth. SAE 0W-20
AMSOIL Signature Series 0W-20 Synthetic Motor Oil

IMG_20200715_103359.jpg

IMG_20200715_103344.jpg

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ами лоша проба ,може би така е взета.

Това което показва  не ми се вижда да е добре.

Нов двигател бута масло.

Вятър  ли е имало щеката  ли е треперела.

Нещо  не е направено както трябва, да предположим че е така защото е първа проба.

Поне на мен ми изглежда да е дало маслото вече всичко от себе си.

 

Редактирано от CARPERA
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

не чаках да капне, тръсках щеката

Редактирано от Pavel_Pavlov
Предходно мнение не се цитира

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...