Jump to content
Markony

Капкови проби на двигателни масла

Recommended Posts

Искам само да отбележа (сигурно се повтарям), че маслото се държи направо чудесно. С ръка на сърцето трябва да призная, че от първоначалното му колебливо (дори отчасти "негативно" представяне) няма и следа. Моторът стартира и работи много тихо, няма потропвания, развърта се с лекота - прави ми удоволствие да го карам :). @vespa правилно е отбелязал, че няма голяма разлика между последните две капки (10000 и 11000 км). Сякаш темпът на стареене се забавя. Но аз си мисля за друго - може би способността на маслото да задържа в себе си замърсяванията е намаляла. Т.е. мърсотията остава в/по мотора.

Да, осъзнавам ситуацията, но нали е и експеримент - кога ще се разпадане краевата зона и ядрото изцяло ще се смеси със зоната на дифузия. А може и да не се стигне до там. Кой знае. Откакто имам колата само веднъж съм достигал до около 12 000 км с 10w40 Mobil Super S :).

В следващите дни/месеци ще навъртам километраж доста по-бавно, така че ще се види и чисто "времевото" стареене на маслото. Интересна ще ми бъде и картината под капака на главата :D.

  • Харесвам 3
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти,преди време имаш капкови проби,на Mobil1 5W30 ESP C2/C3.Би ли споделил сравнения,спрямо сегашният шел,който е със същата спецификация?

Благодаря! 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първоначалното ми усещане бе, че Mobil 1 ESP 5w30 се справяше по-добре със студения старт и моторът работеше много по-гладко с него (направо „летеше“). Харесваше ми това масло :). Пристрастен съм.  При загрят мотор ми бе по-трудно да различа представянето на двете масла, но мисля, че в тези начални 2-3000 км Мобилът бе "по-добър" от Shell-a. Километрите обаче си вървяха и Shell-a все повече и повече влизаше в кондиция. Това ме изненада доста приятно. На практика в момента не мога да кажа кое от двете е по-добро :dunno: - представянето им е неразличимо (поне за мен и моя мотор). Не забравяй обаче, че това с усещанията е много (ама много) субективно и важи преди всичко за моята ситуация. Не бих направил генерален извод.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

- Ravenol HDX 5/30

- Honda CRV R20A2 с ГАЗ
- пробег на маслото 8700 км
- цикъл (извънградско/градско) 50/50% около 4000 км са магистрала
- сезон на експлоатация 03.2019 / 9.2019 г

1.jpg

2.jpg

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление сканираният образ "жълтее" и не пресъздава реалните цветове на капката. Предполагам и сам го забелязваш, когато сравняваш реалната капка пред теб и качената в поста ти. Това не позволява обективно да се съди за състоянието на маслото.

Сложи листчето с капката в самото начало на стъклото на скенера (там откъдето тръгва сканиращата глава; не по средата на стъклото) и пробвай пак. Ако пак не се получи на 600 ppi, намали резолюцията на 300 ppi.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре. Ще опитам пак да видим какво ще стане.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

О.К. 

Аз си позволих да "пипна" малко първообраза, понеже изглеждаше преекспониран.

Нека колегата качи и оригиналната сканирана снимка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е от скенера без да е пипано нищо. Ако не е годна, ще сканирам отново по посочения начин.46106131edb6d5f70574715bd78c367b.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето една интересна капкова проба поради това, че е използван микс от различни масла и стар филтър без да е източване старото масло. 

Налято само 4л Castrol 5w30 A3B4. 

Accord k20A6, пробег 7000км,

Общо пробег 280500км

Цикъл 97/3 извънградско, градско. 

Сезон 14.07.2019 - 28.09.2019

Моточаса няма и 100,изразходвано гориво 650л газ и 30л бензин 

Доливане е правено с Castrol 5w30 A5B5 500мл. Castrol 5w40 A3B4 500мл и  Castrol 10w40 A3B4 500мл.

Филтъра споменах, че не е пипан със старото масло което е оригиналното на Toyota 5w30 A5B5 и доливане 1.5л Castrol 5w30 A5B5 с пробег 6000км. сезон 30.03.2019 до 14.07.2019.

Двигателя е с проблем на втория цилиндър (буталото или болта) вече 20хкм. се кара така без да се влошава проблема и разход на масло от 200мл на 1000км което може да е от въпросният цилиндър само. 

Дайте вашите идеи и за други експерименти. Имам закупен друг двигател :D

Това е капката без да е пипано нищо 

IMG_20190929_143847.pngpila_vespa2.thumb.png.c730771a608824babf58258a8023d198.png

 

EDIT: добавена "пила" (emod)

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почти 40% долято прясно масло, за посочения интервал, си оказва голямо влияние. Пък и магистрално каране...

Така ще изкара 15 000 км без проблем. ;)

 

Преди 2 часа, vespa написа:

Доливане е правено с Castrol 5w30 A5B5 500мл. Castrol 5w40 A3B4 500мл и  Castrol 10w40 A3B4 500мл.

Ако следваме градацията, по-нататък какво ще доливаш? 15W40, 20W50? :D

Шегувам се, разбира се... :)

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си Дани за 40%, но аз повече искам да наблегна на стария филтър с маслото вътре. След като новото е точно 4л колко е имало вътре от старото при положение, че на щеката беше на макс. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи от филтъра. От 300 до 500 мл.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Качвам отново пробите, тъй като предните снимки явно не ставаха. Става въпрос за 2 проби взети от едно и също масло по едно и също време. Всяка от пробите е сканирана и снимана с телефон. Ако и така не стават, няма смисъл да качвам други, защото явно не разполагам с нужната техника за да направя годна снимка на пробата. Информацията е:

- Ravenol HDX 5/30

- Honda CRV R20A2 с ГАЗ
- пробег на маслото 8700 км
- цикъл (извънградско/градско) 50/50% около 4000 км са магистрала
- сезон на експлоатация 03.2019 / 9.2019 г

001scan300ppi.jpg1791817050_1_.thumb.jpg.99fde45abc6367808b9d18d22838b2be.jpg

002scan300ppi.jpg1691447731_2_.thumb.jpg.ea8b057e8c07ccb3f766ac64e1e513e1.jpg

002pic.jpg1130634210_3_.thumb.jpg.3573a4893b9f1c9d6f7dc37c5cd46717.jpg

001pic.jpg956794428_4_.thumb.jpg.44625483a76bc9d915039423d7e47e29.jpg

 

EDIT: добавени "пила" (emod)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съвкупното разглеждане на снимките показва, че маслото е още (доста) чисто. Дисперсията е отлична - няма окрупнени замърсявания. Моторът явно е в кондиция и е чист, но и газта и режимът 50/50 си казват думата + летен сезон на експлоатация.

 

П.С. Снимката дава по-обективна представа за състоянието на маслото (в твоя случай).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е добре. Говори добре за мотора и за конкретното масло. Смятам да продължа да го ползвам занапред тогава без да търся друго. Аз очаквах маслото да се е предало на тези километри, но ме изненадва приятно. Ако се държи така в този режим на каране спокойно мога да го сменям на около 9000 км, че дори 10 000 км или греша?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

10000 км няма да са проблем в този режим.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Емо, не знам дали обърна внимание на периферията на капката.

Най-ясно се вижда при моята обработка.

https://forums.hondabg.com/topic/107096-капкови-проби-на-двигателни-масла/?do=findComment&comment=1057556575

Според мен това обводняване ще се засили при 10 000км. А пък през зимния период - още повече.

Аз бих го карал това масло, на газ, до 7 - 8 хил. км, за да е "мирно селото".

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дани, имаш право за обводняването :thumbs1:, но, ако правилно съм разбрал колегата @frizzante, той няма намерения да кара маслото повече от 10 000 км (макс.). Затова написах, че 10000 км няма да са проблем - остават му още около 1200-1300 км в сравнително "топъл климат". Зимен период не предвиждам :).

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@frizzante

Колега, нивото на антифриза мърда ли?

И какъв е на цвят? Зелен или син?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря и на двама ви. Със сигурност няма да карам повече от 10 000 км, даже 9000 км. Наближа ли 7/8 000 пускам поръчка и като дойде сменям. Просто понякога ангажименти, пътуване и тнт и не мога да вляза веднага за смяна както и в момента наближих 9000 и ми стана интересно какво е състоянието.
Антифриза не мърда и мл, оригинален на Хонда (тайп 2 мисля беше), скоро сменен от Бранко. Принципно не правя компромиси с консумативите и за това гледам да се ориентирам в ситуацията. Преди на Р18-ката долу горе на 8000 км сменях масло, тука на Р20 с автомата оборотите са малко по-ниски спрямо Сивика и може би маслото има леко по голям ресурс.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 18 минути, emod написа:

Зимен период не предвиждам :).

Имах предвид за новото масло.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет с нова капка от мен.

От предната са минали 25 дена (пост №566) и 900км.

700 от тях извънградско (8 м/ч) - предимно магистрала и 200км градско (около 6 м/ч).

Маслото е на почти 8000км, 150м/ч и почти 13,5 месеца, а капката пускам по-рано от предвиждането ми, понеже вече е на 2мм над минимума по щеката. На вид не се различава от предната (също е сушена и сканирана като нея), но липсата на 3мм от нивото и нетипичните условия ме провокираха да споделя и чуя коментарите.

Нивото не следя често, но след извънградското пътуване миналия уикенд вероятно е настъпила промяна, защото другите 200км са си стандартно градско и няма как да предизвикат промени. Въпросните 700км бях сам, а за половината от тях (по обратния път) сипах по-добър бензин. Към наличните в резервоара 25л А95 допълних 40л от 100 октановия на Газпром, колцата стана друга и и се порадвах, но не съм карал "в лютеницата". По Тракията на 2000 и 3000 оборота (+ няколко мин. "наказателни" изпреварвания) и само в Петрохан над 5000, та едва ли оборотите на мотора са причината, но не знам как и дали адската смес в резервоара не влияе по-различно на маслото? То си е вече кафяво (далеч е от черното,) на пипане е мазно (прекалено остарялото тръпне между пръстите) и не мирише на бензин, но къде отидоха 3-те мм?

Принципно имам налично 5W20 с което да го освежа (по рецептата на Бранко), преди да наливам новото, а и зимата още не е дошла и смятах да му сложа още мото часове (понеже е далеч от ресурсните 230м/ч), но ... ???

Благодарско в аванс за "пилата" и тълкуванията.

Kапков тест 03.10.jpgceco_pila.thumb.jpg.77244f604dd45c10bb73ea88d6a43645.jpg

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво е м/ч - метър за час?

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Spoiler

И на мен ми е странно всеки път като го видя така изписано :D но очевидно е моточасове.

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сравнението на настоящата и предходната капка почти не показва промяна. Донякъде логично. Имаш само 15 навъртени моточаса, при това 8 от тях на магистрала. Маслото има ресурс, за да стигнеш до Нова година, както каза Маркони в предходните постове, но ще се нуждаеш от доливката - за спокойствие относно нивото. Тя също така ще го освежи.

За угара може да има само "неясни догадки" - 1. Маслото просто е изчерпало ресурса си 2. Миксът дава отражение. 3. Сбор от поизчерпано масло + обороти при Петрохан 4. др.

Ако искаш да стигнеш до по-студените дни преди на сипеш новото масло - долей до макс. на щеката и карай смело.

Ако ли не, смени го :) .

При тази ситуация - време прекарано от маслото в картера (над година) + микс + нарастващ угар, аз лично бих го сменил.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 37 минути, DTEC написа:

Какво е м/ч - метър за час?

Мислех че от контекста е ясно. Принципно Мото час се изписва като "мото-час" и няма съкращение, но спестявам някой байт. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 54 минути, emod написа:

Сравнението на настоящата и предходната капка почти не показва промяна. Донякъде логично. Имаш само 15 навъртени моточаса, при това 8 от тях на магистрала. Маслото има ресурс, за да стигнеш до Нова година, както каза Маркони в предходните постове, но ще се нуждаеш от доливката - за спокойствие относно нивото. Тя също така ще го освежи.

За угара може да има само "неясни догадки" - 1. Маслото просто е изчерпало ресурса си 2. Миксът дава отражение. 3. Сбор от поизчерпано масло + обороти при Петрохан 4. др.

Ако искаш да стигнеш до по-студените дни преди на сипеш новото масло - долей до макс. на щеката и карай смело.

Ако ли не, смени го :) .

При тази ситуация - време прекарано от маслото в картера (над година) + микс + нарастващ угар, аз лично бих го сменил.

И аз бих, и имам с какво, но утре рано пътувам и нема кой. Със сигурност ще долея и понеделник ще капна пак, за да видим как изглежда освеженото количество (според колкото събере по щеката).

Иначе виждам че е предимно зелено, но си спомням и последната картинка от пост №4 в началото на темата и се чудя - защо това масло не прави ядро? Така си е от малко и явно не иде реч за разпадането му, а за причина поради която не го образува. Днес видях и старият лист с капката от предния тест, който стои на 1 рафт и там - о чудо - има си ясен контур на ядрото, но е съхнал 25 дни, а не 24 часа???

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато гледаш внимателно необработената (сканираната) капката, ще видиш, че има част от "пръстен" - т.н. краева зона.

Това, което е вътре в този "пръстен" е ядрото. В твоя случай, цветът на ядрото и този на зоната на дифузия - е еднакъв. Т.е. замърсяването им е еднакво, но не е тежко. Дисперсията все още е добра.

Защо няма ядро - според мен при теб няма, тъй като моторът е чист, в добро техническо състояние, кара се с внимание и с грижа, респ. всичко това води до малко и при това "фини тежки замърсявания", които именно оформят краевата зона (пръстена) и запълват самото ядро (площта вътре в пръстена). Ако имаше тежки големи единични парчета мърсотия/отломки или големи слепени замърсявания/сажди, те просто щяха да се уталожат в тази зона (ядро и пръстен), тъй като така действат законите на физиката и филтрацията на капката масло от хартията.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 44 минути, ceco_accord написа:

Мислех че от контекста е ясно. Принципно Мото час се изписва като "мото-час" и няма съкращение, но спестявам някой байт. :)

Това не беше необходимо.Всичко се разбира.:thumbs1:

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 7 минути, emod написа:

Защо няма ядро - според мен при теб няма, тъй като моторът е чист, в добро техническо състояние, кара се с внимание и с грижа, респ. всичко това води до малко и при това "фини тежки замърсявания", които именно оформят краевата зона (пръстена) и запълват самото ядро (площта вътре в пръстена).

10Q & respect!

Предишните Хондови масла имаха ядро, вероятно и следващото ще има, но сегашното е някаква смес от 2, а сега ще сипя и трета съставка. :)

Иначе не правя нищо екстраординарно. Просто миналия век 1 чиляк (когото уважавам) в непринуден но компетентен разговор ми каза - Купи си автоматик - освен другите бонуси, пази и мотора.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Невиждам аз с какво автоматика пази мотора. По въпроса за ядрото смятам, че проблема е в маздовото масло. При мен предишното масло беше от Тойота, останах недоволен. Това беше за първи път и надявам се последен където купувам масло от България. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мотора е създаден да върти всичко след него, но в обратния режим, който се случва при всяко отнемане на газта и влизане в "моторна спирачка" хидротрансформатора е буфер. Мнозина не си дават сметка за този аспект, но ...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Spoiler

При рязко подаване на газ автоматът много смекчава рязкото ускорение, съответно намаля и стресът върху двигателя. Причината с автомат да не можеш да „чупиш врата“ както с ръчка не е само в загубата на мощност в кутията, а и в „омекотяващите“ му свойства.

 

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, Pavel_Pavlov написа:
  Скрий съдържанието

При рязко подаване на газ автоматът много смекчава рязкото ускорение, съответно намаля и стресът върху двигателя. Причината с автомат да не можеш да „чупиш врата“ както с ръчка не е само в загубата на мощност в кутията, а и в „омекотяващите“ му свойства.

 

Точно 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Предполагам си правил реглаж, ако е така били споделил в какво положения бяха клапаните, натегнали или разхлабени и за колко километра? 

 

Редактирано от Rakeem

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

За съжаление не направих реглаж на клапаните. Бях страшно много ограничен във времето.

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както обещах - пускам освежена капка.

Долято е 0.5л. Honda 5W20 „синтетик бленд” и нивото по щеката е 2/3 (около 6мм под МАХ). Миксирах го 160км извънградско през уикенда и капвам за сравнение спрямо предната капка (от пост № 600 / стр. 15) и коментари.

 Предишните са на стр.7 - пост № 270 / стр.11 - пост № 404 / стр.14 - пост № 531 и стр. 15 - пост № 566. Може би ако се подредят заедно ще е по-видима промяната?

 

1 Автомобил - Honda Accord 7, фейслифт, комби, К24А3, автоматик

2 Масло – Mazda 5W20 – 4л + 0.3л друго,  от същия вискозитет.

3 Маслен филтър - нещо синьо made in Austria (от Бранко).

4 Общ пробег на автомобила – 172120км.

5 Пробег на маслото в момента на вземане на пробата – 8100км.

6 Градско – 2480км (около 83м/ч) / извънградско -5620км (около 68 м/ч).

7 Средна скорост – градско 30км/ч / извънградско 86км/ч.

8 Сезон на експлоатация –  14.08.2018 – 07.10 2019г.

9 Мото часове – около 151 м/ч.

10 Използвано гориво - приблизително 330л. градско и 440л. извънградско. Кара се само с А95, но 2 пъти половината резервоар е допълван със 100 октанов.

11 Пробата е взета от напълно загрял двигател, след 3 км градско (5 мин след гасене) и се е сушила 25 часа на стайна температура.

12 Обем на налятото чисто масло при смяната – 4.3 л.

13 Доливане на масло 0.5л. Ниво по щеката 2/3 над минимума. Преди доливането от средата бе стигнало на 2мм над МИН. Няма миризма на бензин.

14 Предишни масла - 2 пъти Honda 5W20 „синтетик бленд” с пробег по около 5000км. При смяната не е изсмукван остатъкът от картера, но бе оставено да се изкапе около 30 мин.

15 Експлоатацията и стилът ми на шофиране са със същия лежерен маниер, освен когато ме "ухапе кучето" при изпреварване или по лъкатушещи пътчета, където стрелката на оборотомера се изправя вертикално или ляга на дясно. :)

 

kapkov test 07.10.19.jpgceco-08-10-2019_pila.thumb.jpg.fe49312a6b78c1f96d3b0ad2ae8dd25c.jpg

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...