Jump to content
tatriki

Хибридната батерия свърши. Сега на къде?

Recommended Posts

Здравейте,

 

За съжаление Ви пиша с малко неприятни новини. Вчера ми светнаха много датчици на таблото (IMA, за двигателя и за акумулатора). Прикачам снимки. Това, което си мисля, е че вече  хибридната батерия тотално умря (беше на път) и от там светват и 3те индикатора (акумулатора все пак е само 45ah). Някой, който има подобен опит ще може ли да ми даде съвет как е добре да постъпя? Колата е супер здрава (за 5 години каране само масло и накладки съм сменял) и много ми се иска да я карам още, но не и да дам 8000лв за нова хибридна батерия. Съществува ли вариант някъде да ги зареждат/рециклират, че да изкарат още 1 година примерно? Или да купя от друга хонда, която я продават на части? 

 

Мерси!

P_20180324_211437.jpg

P_20180324_211504.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип, батериите на тези автомобили са напълно рециклируеми. Тоест, батерията е от блокчета от клетки, може да се разглоби, всяко блокче да се тества дали има достатъчен капацитет и накрая да се заменят само негодните клетки в него. 

 

Знам, че има много фирми, които се занимават с това в USA & UK, но виждам, че има и българска такава, точно във Варна, за твое щастие:

http://www.hybrids.bg/сервиз/ (като по никакъв начин не съм свързан с фирмата - беше топ резултат в гугъл за "сервиз хибридни батерии honda ima").

 

Защо не им се обадиш и не ги питаш каква е процедурата? Второ, до колкото знам, Honda IMA може да работи и с дефектна батерия - не че ти решава проблема, но поне на теория, би трябвало да можеш да караш колата с повишен разход докато не оправиш батерията. Разбира се, че можеш да купиш и от тоталка от морга, но пак рискуваш да има развалени клетки - по-добре виж дали не можеш да я рециклираш.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за отговора! Явно има опция за рециклиране на батерията.

 

Не видях на сайта да има адрес или телефон, което е доста странно. Писах им във формата за контакт. Днес никой не ми се обади. Ще видим дали изобщо някой ще го направи. 

 

Други фирми някой да се сеща? Без значение от къде.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако може да споделяш защо то и моята не се знае колко ще изкара .Често ли ти светеше ИМА .Моята светва от време на време но колата си работи нормално ,като я загася и запаля изгася.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@tatriki колега пробвай да им изпратиш имейл -> hybridsbg@gmail.com

Наистина странно, че не са оставили телефон.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това намерих 

 

IMG_20171208_212557.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 3/26/2018 at 21:34, nakata написа:

ако може да споделяш защо то и моята не се знае колко ще изкара .Често ли ти светеше ИМА .Моята светва от време на време но колата си работи нормално ,като я загася и запаля изгася.

 

Здравей,

 

Ами значи IMA датчика в началото започна да светва от време на време по време на движение. Сега вече тотално светнал седи. Не я бях карал 4 дена и като я запалих вече свети нон-стоп. 

 

Мейл, след малко пращам на hybridsbg@gmail.com, понеже все още никой не се е обадил.

 

Когато имам някакви новини ще Ви пиша.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

виж какво изрових www.alibaba.com/product-detail/14-4V-7-2V-6Ah-Nimh_60730133139.html?spm=a2700.7724838.2017115.20.175a6c6c9avrJA&s=p

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подозирам, че тези може да имат нещо общо с въпросния "сервиз" или са реалната фирма, която стои зад hybrids.bg:

 

http://koorteh.com/elektromobili/

 

Едно че са във Варна, второ че дейността им е подобна, и трето че hybrids.bg са им в списъка на "партньорите". Те вече имат контакти и местоположение.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 3/28/2018 at 20:12, nakata написа:

виж какво изрових www.alibaba.com/product-detail/14-4V-7-2V-6Ah-Nimh_60730133139.html?spm=a2700.7724838.2017115.20.175a6c6c9avrJA&s=p

 

Хм, това ли представляват отделните клетки? Не съм много обеден, че трябва да се доверяваме на alibaba в този случай. 

 

А хората от http://www.hybrids.bg/сервиз/ не отговарят изобщо. Даже не са ми отворили мейлите.

 

Ще пиша на http://koorteh.com/elektromobili/ 

 

Мерси за инфото колега! Да видим там какво ще стане.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно представляват точно това и не бих се изненадал ако хората, които ремонтират батерии поръчват точно такива. Но е безразлично - така или иначе ти трябва някой с техника и умения да я разглоби и тества капацитета на клетките, за да отдели дефектните и да ги замени. Искрено се съмнявам да е добра идея да тръгваш да го правиш сам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много дебело ще му дойде от Щатите.

Всички батерии са китайски, като сложиш оскъпяването от надценката плюс услугата, плюс транспорт и т.н.

Но пък цената е добра наистина! 

 

Според мен хора, които могат да свършат рабора има в ТУ София . :) Имам някакви спомени, че се занимаваха с такива проекти.

 

Обаче линковете са супер информативни. Браво!

Не знаех, че вътре има батерии тип D от по-специалните. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пусни линка и тука, че нищо не намерих в темата за маслата.

Тъкмо и колегата да знае. А тази цена за доставка, която си дал е просто нереална.

Ако е вярно има доста части от RockAuto, които съм набелязал. :D

 

Информация за възстановяване в нета намерих много, battery pack-ове се продават в АлиБаба, но тестването на заминалите бройки е ключово.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Батерията тежи 85 кг.поне по дукоменти на моята кола е сменяна 2015 година с батерия втора ръка( от ударена кола ) от Холандия 800лв транспорт и 450лв.батерията.

Руснаците имат сервизи за рециклиране и ремонт на хибриди .Аз предимно от тях черпя информация и клиповете с ремонти са най много.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето разликите между модели те

1338433161.jpg

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сполучлива ли е смяната само на слабата клетка ?Как са свързани помежду си ?Другите колко ли живот им остава ,може би смяна на всички елементи ,както се процедира при всички пакетни батерии?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам при вас какво е общото напрежение на батерията, но до колкото съм чел, тези "клетки", както ги наричате, са свързани последователно в серия от по 20 - 30 броя. Така се получава напрежение от около 600V. Използват се няколко десетки серии, свързани паралелно, за получаване на необходимият работен ток.

При подмяна на клетка, трябва да се подходи с особено внимание, поради високото постоянно напрежение на батерията. Да не попадне човек под напрежение, че ще е фатално! Още да не стане късо съединение, че постояннотоковата волтова дъга се гаси изключително трудно! Докато не изгори източника, няма гасене.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Свързах се с няколко представителства на Хонда. Ще Ви кажа колко пари искаха за нова батерия:

Варна: 8000лв

София: 5990 лв с ДДС

Букурещ: 3723 (The price is in euro without VAT. Vat value  is 19%. Delivery time is 5 days.)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси колега!

 

Аз обаче нямам кой да ми я купи от USA и да ми е прати насам. 

 

Цените в ebay и amazon са малко скъпички. 

 

Днес намерих 1-2 фирми от Англия и им писах. Да видим дали ще върнат инфо. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

Защо не проучиш тази или подобна услуга:

https://www.myus.com/welcome/sem/?gclid=CjwKCAjw-6bWBRBiEiwA_K1ZDaYbWliL4hFqOwsVvuruKwlW8vchQWQ5x3rC2JsZsVjnN2Py0JS1DBoCC8QQAvD_BwE&aid=1000721&ef_id=WsnKqwAAAGayeuul:20180408075419:s

На принципа на Габко работят за поръчки от щатите.


Sent from my iPad using Tapatalk

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, да се включа и аз малко по темата. Купих колата ноември месец 2017г / Хонда Сивик "кибрит"/ - 2008г. Още веднага разбрах, че батерията е към края си. Бързо се разрежда и бързо се зарежда. Проучих някои неща които ще споделя. Батерията е от "пръчки" всяка от по 6 бр. клетки NI-MH  - 1.2V . T.e. 6 x 1.2 = 7.2 V х 20 = 144V свързани последователно. Капацитета не знам докато не отворя пакета. Карам във Варна редовно най-вече градско в огромно задръстване. За сега ги щадя , нежно натискам педала и използвам максимално инерцията. Проучих вариантите за доставка и рециклиране. Закупих зарядно "SkyRC IMAX B6" видяно от YouTube и използвам редовно за всичко що се зарежда. С него може да се рециклират по-запазените клетки ! Посетих фирмата /човека/ който се рекламира във Варна, направил е само един опит с Хонда и Тойота и нищо повече. Затова не отговаря и не си закрива инфото. Свързах се с  китайски производител чрез alibaba - иска точните дименсии на клетките защото има по-дълги/къси/ - тънки и дебели образно казано. И капацитета е различен 5 - 6.5 - 10 Ah . Отговориха ми че са достявяли до България - приблизително $1400 + $300 доставка пакет 20 бр. . От Хонда Варна ми предлагаха за 7170 лв. нов пакет . За сега изчаквам да се постопли и ще отвора пакета поне да измеря клетките и да взема точните данни. Най-вероятно ще се справям сам като ще търся двата варианта - рециклирани стари клетки + втора употреба докато си закупя от Китай. От щатите е трудно и скъпо. Интересувам се , ако изключа батерията как ще е запалването ? За сега е на момента. Имам проблем с климатика, но това е друга тема. Успех на всички !

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 28.03.2018 г. at 22:33, Zlatozator написа:

Подозирам, че тези може да имат нещо общо с въпросния "сервиз" или са реалната фирма, която стои зад hybrids.bg:

 

http://koorteh.com/elektromobili/

 

Едно че са във Варна, второ че дейността им е подобна, и трето че hybrids.bg са им в списъка на "партньорите". Те вече имат контакти и местоположение.

Малко късно го виждам но сайта е на колегите от фирма Коортех.Занимават се основно с координатен шлайф,стругарски и фрезистки услуги,шлайф на глави и така нататък.Познавам ги понеже работим заедно и сме на една и съща улица.Имат разработени собствени електомобили и активно работят исе занимават в тази сфера, предлагат също и конверсия на автомобили (бензин-дизел към 100% ток). Не съм сигурен обаче до колко предлагата собствено рециклиране на батерии за хибриди.Ако мога да помогна на някой колега може да питам собствениците дали предлагата съответната ''услуга''-да я наречем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И мен интересува като се изключи батерията дали ще работи ,сподели като пробваш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Работи, ама върви все едно са умрели половината коне :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, а дали ще зарежда малкият акумулатор? Тя да работи, а конете, колкото са умрели в сравнение на 1,4-90 коня на газ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен ,варианта е смяна на цялата батерия с нова ,рециклирането със смяна само на дефектните клетки няма да е ефективно за много време ,на всички останали е спаднал капацитета малко или много ,после как ще става пълноценно  зареждане с различни по капацитет от времето елементи ,особено като са последователно свързани  ,спада на напрежение на всяка клетка ще е различен -едни ще се презареждат ,други ще остават недозаредени .

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да това е идеята защото с подмяна на отделни елементи изкарва около шест месеца до година и пак на ново светва ИМА

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип на батерия от последователно свързани клетки не се препоръчва / направо е "забранено" / да се сменят неработещи е нови клетки. Ако се "рециклира" т.е. имам в предвид цикъл на контролиран разряд и заряд то всички клетки трябва да са от един и същ сорт, стари, втора употреба и т.н.т. За това може би и китайците продават на пакет новите клетки. Другото е "радиолюбителска" дейност :) . Но пък и не може да се изисква от една 10г. батерия минала през толкова цикли да има завиден капацитет. Ориентирането е към нов пакет . Но за да си поръчам трябва да разваля сегашния , ще чакам. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 15 часа, borko 30 написа:

Според мен ,варианта е смяна на цялата батерия с нова ,рециклирането със смяна само на дефектните клетки няма да е ефективно за много време ,на всички останали е спаднал капацитета малко или много ,после как ще става пълноценно  зареждане с различни по капацитет от времето елементи ,особено като са последователно свързани  ,спада на напрежение на всяка клетка ще е различен -едни ще се презареждат ,други ще остават недозаредени .

Има решение. Г-н Деветаков го е измислил вече... :)

http://www.vc-convert.com/pokl.html

Трябва да се попита дали става за NiMH и за Li-Ion (Polymer) батерии...

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето зарядното с което има много нагледни постове в Тубата как се рециклират батериите. Може да се закупи и от България.

Изпробвах го на няколко типа барерии и акумулатори, чудесно е ! Моля не го разбирайте като реклама.

IMG_20180504_104820.jpg

IMG_20180504_104921.jpg

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Внимавайте с това зарядно, защото е пълно с китайски клонинги.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А това зарядно реално какво прави ? Зарежда батерията докрай или ? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отхвърля лоши клетки/батерии, проверява капацитета на клетките/батерията/, измерва вътрешното съпротивление, разрежда с константен ток, зарежда и дозарежда. Има опции за много видове клетки/батерии, настройки стандартни и "ръчни". Ако можем да го наречем "умно" устройство.

Да ! има ментета на половин цена, внимавайте какво купувате :).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ти използва ли го на твоя хибрид?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И как да разпознаем ментето и оригинала?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, нов съм във форума и обмислям покупка на Сивик хибрид. Говорих с човека от Русе и доста ми обясни за батериите. Извършва проверка на заряда на батерията(50 лв.) и смяна на батериите, ако се налага. Самата батерия струва 100 лв. като се сменят по двойки. В Сивика има 7 или 11 двойки батерии, зависи от модела. Пускам снимка на сайта му, ако админите преценят да я изтрият, а инфо за човека ще дам на лични.

IMG_20180519_104923.jpg.jpg

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво колега, много полезна информация, за първи път сервиз за хибрид.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм развалял пакета още, повече ме интересуват размерите на сегашните ми клетки за да поръчам нови. Предлагат се два размера , а не искам експерименти за толкова пари. Оригиналните зарядни за защитени с холограмен стикер, надписи и са по-скъпи. Освен това се проверяват в сайта на фирмата. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Наскоро минах през фирма Кортех във Варна. Казаха ми, че ако си намеря батерия за хондата могат да ми я сменят и да ми замерят новата. Обаче не се наемали да ти търсят, само ако имаш toyota го правят. Замерването ще ми струва 150лв, а смяната също толкова. 

 

Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 5/21/2018 at 20:50, FlipSs написа:

Здравейте, нов съм във форума и обмислям покупка на Сивик хибрид. Говорих с човека от Русе и доста ми обясни за батериите. Извършва проверка на заряда на батерията(50 лв.) и смяна на батериите, ако се налага. Самата батерия струва 100 лв. като се сменят по двойки. В Сивика има 7 или 11 двойки батерии, зависи от модела. Пускам снимка на сайта му, ако админите преценят да я изтрият, а инфо за човека ще дам на лични.

IMG_20180519_104923.jpg.jpg

 

Гледам, че колегата е попаднал на фирма занимаваща се с хибриди. Някой друг да им е звънял или да е използвал услугите им?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...