Emicha 1834 #41 Отговорено 23 Септември, 2017 Джакомо, не коментираме разхода на дизела, а даваме информация от първа ръка. А я даваме защото автора на темата пита за него,а и ти му отговори пътви за него, но леко неточно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jaccomo 96 #42 Отговорено 23 Септември, 2017 Незнам къде съм бил неточен но няма значение. Мисълта ми беше че колегата се интересува от кола с автоматични скорости а ние каточели малко я обърнахме темата на бензин срещу дзел при положение че дизел автомат няма. Та за това ми беше интересно дали ще склони да купи по скъп автомобил след 2010г. или ще направи компромис с автоматичната кутия. От тази гледна точка ми се стори безсмислено да ги съревноваваме. Незнаех че караш дизел автоматик, извинявам се. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Petyo Tsanov 0 #43 Отговорено 23 Септември, 2017 Колата ще е автомат със сигурност дали ще е бензин или дизел след 2010 няма значение от гледна точка на пари. В момемта както казах карам 2ген бензин ръчка и до момемта ядове не съм имал. Единствено което ме дразни че е ръчка и че на 5-та по магистралата с 120 като има баир и е пълн с хора и багаж се замисля и трябва да вкарам 4 да кажем. С дизела този проблем няма да го има съм почти сигурен заради турбото, но пък друго ме яде бавно загряване зимата, дпф-а трябва да се маха защото тия галимаци с регенарацията няма да ги права със сигурност. Има ли проблеми с турбото? Дюзи? Зимата с паленето защото знам че нафтата ни е скапана? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DMZ 125 #44 Отговорено 23 Септември, 2017 След като си решил категорично за автомат и казваш, че си спокоен водач, не знам какво те притеснява на коя скорост ще наемаш байра Както ти казах не съм карал автомат, но като гледам снимката на Jaccomo как на 3 оборота е с 160 за мен е много добре тъй като аз на тази скорост съм на около 4 000 оборота. На 3.5 оборота съм с 140, даже малко под тях. Когато купих моето ЦРВ и тръгнах по магистралата и веднага казах на жената, че следващата ни трябва да е автомат, просто на по- големи коли някак си не им отиват ръчките Аз лично ако си взимам дизел бих го взел или от колега във форума или лично да го докарам от чужбина, иначе не вярвавам на километрите им, тъй като в повечето случаи там дизелите се карат здраво, но това си е мое мнение Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1834 #45 Отговорено 23 Септември, 2017 Незнам къде съм бил неточен но няма значение.... Еми относно разхода през зимата и в задръстванията по светофарите. Ама карай, всеки си преценява дали му е голям или нормален - важното е да се казва истината а питащия ще си прецени. А и още нещо и на двете СРВ-та съм с ръчка, защото не обичам автоматиците. Та колегата ако иска автомат и по-евтин вариант, да си взима бензинова и да си слага газова - така и така си е свикнал,та няма да има изненади. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Petyo Tsanov 0 #46 Отговорено 23 Септември, 2017 Май така ще стане по бия към бензин само се чудя дали да дебна за 2.4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
docev 449 #47 Отговорено 23 Септември, 2017 Точно там дебни. Друго няма да съветвам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sredez403 39 #48 Отговорено 23 Септември, 2017 Колата ще е автомат със сигурност дали ще е бензин или дизел след 2010 няма значение от гледна точка на пари. В момемта както казах карам 2ген бензин ръчка и до момемта ядове не съм имал. Единствено което ме дразни че е ръчка и че на 5-та по магистралата с 120 като има баир и е пълн с хора и багаж се замисля и трябва да вкарам 4 да кажем. С дизела този проблем няма да го има съм почти сигурен заради турбото, но пък друго ме яде бавно загряване зимата, дпф-а трябва да се маха защото тия галимаци с регенарацията няма да ги права със сигурност. Има ли проблеми с турбото? Дюзи? Зимата с паленето защото знам че нафтата ни е скапана? Добре де защо пък трябва да е след 2010 за да е дизел автоматик?Има и 2010 автоматици със какъвто съм и аз.Проблема с бавното загряване може да го решиш със монтиране на една печка.А проблема с филтъра е ясен и е отстраним без проблеми.Проблеми с турбото, дюзи и зимата с нафтата не съм имал.Зимата си вземаш една добвка за дизела и нямаш ядове. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Georgiev crv 27 #49 Отговорено 24 Септември, 2017 Markony като спомена демпфера на феродовия диск, май имам точно този проблем. Тропа ми при натиснат съединител и изкарване от 1ва скорост. Основно при маневриране напред назад. Гледаха я разни майстори, шума е точно откъм скоростите-съединителя. Иначе други проблеми няма. Съединителя не приплъзва, като тръгнеш няма шумове, нищо. Само при маневри 1ва-задна сякаш изскача освободена пружина нещо като "трррр" В бултрако казаха че само с разглобяване може да разберат. Само смяна на целия съединител ли е решението? Комплекта е 400-500 лв и около 250 за труд при познат майстор. Признаците при "заминал" демпфер - на празен ход и най - вече натиснат педал на съединителя се чува характерно леко чаткане от корпуса на съединителя. При потегляне на първа понякога колата изгасва. Има вибрации на празен ход, които се отразяват на оборотите на двигателя. Тия неща се получават от безвъзвратно омекване на пружините на маховика. Моя (на Тойота) го смених с conversion kit, значително по - евтин, въпреки митовете и легендите, че ще скъсам колянов вал карам така вече 50000 км. Всеки си преценява рисковете и предимствата. Sent from my TSD Octa A0520P using Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DTEC 514 #50 Отговорено 24 Септември, 2017 Много моля без крайни изказвания! Темата трябва да даде полезна информация ,а не лични предпочитания. Колега Цанов според европейските директиви се спира производството на дизели в цяла Европа. Евро5 се постига много трудно на дизел!Хонда пфициално спря дизелите тази година от производство. Може ли линк към европейските директиви, според които се спира производството на дизели? Хонда не само не е спряла с производството на дизели, ами даже представи усъвършенствания/модифицирания 1,6-i-DTEC, който от март 2018 ще се вгражда в Сивик - http://www.honda.de/cars/honda-welt/news-events/2017-08-17-modifizierter-diesel-ergaenzt-civic-motorenpalette.html Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jaccomo 96 #51 Отговорено 24 Септември, 2017 Няма така директива. Просто хората масово са на друга вълна и от много места вече чувам и чета че избягват дизеловите двигатели. Показател е и това че много дизели седят по салоните с много занижени цени и трудно се продават (на запад). Като двигател дизела е по можещия мотор, за това се вгражда в тежкотоварни коли. Спор няма, сила голяма е и не усеща натоварвания , което се усеща повече от потребителя тъй като го усеща веднага в ниските. За това някои хора си мисля че бензинката ще роди. Не, няма да роди, напротив в свои води е точно след 4000 и мен дори ме кефи звука. Но който си обича да му мърка и да му трака не го възприема 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vesss 12 #52 Отговорено 24 Септември, 2017 Това, което съм чел е, че затягат еко тестовете за новите модели и повечето производители ще изоставят дизелите за малките модели. Освен това и таксите са по-високи за дизеловите автомобили. Последно четох за града Щутгарт, че били спечелили дело във върховния съд, че могат да налагат забрана за влизане на дизелови автомобили ако климатичните условия са неблагоприятни. Предполагам това е сериозен мотив при закупуване на нов автомобил. Ако нямаше горните ограничения, потребителите в Европа според мен пак биха предпочели дизеловите мотори. Малко насила им променят нагласата. Доколко тоталното отхвърляне на дизела е правилно в полза на бензина пак е спорно според мен. Оказа се, че и малките 3-цилиндрови турбинирани мотори за вятър и мъгла и не са екологични и икономични. Обаче и там тестовете са далеч от реалността. Иначе и бензина и дизела си имат своя чар. Според мен човек сяда и пробва и което повече му допадне. За екологични ограничения за БГ мисля няма да има почва скоро, за съжаление. Ако се появят повече от половиата авто парк ще трябва да остане на трупчета. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #53 Отговорено 25 Септември, 2017 Хората викат, че качиш ли се веднъж на дизел няма връщане назад. Не знам защо точно, но си мисля, че ако е голяма и тежка кола трябва да е дизел за да тегли. Има и джипки с 3,5 бензин мотори, и те теглят, но разхода е 20/100. Какво е положението вече с малките турбо мотори не знам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2242 #54 Отговорено 25 Септември, 2017 Много моля без крайни изказвания! Темата трябва да даде полезна информация ,а не лични предпочитания. Колега Цанов според европейските директиви се спира производството на дизели в цяла Европа. Евро5 се постига много трудно на дизел!Хонда пфициално спря дизелите тази година от производство. Може ли линк към европейските директиви, според които се спира производството на дизели? NOx conformity factors: 2.1 from September 2017 for new models and from September 2019 for all new vehicles 1.5 from January 2020 for new models and from January 2021 for all new vehicles PN conformity factor: 1.5 from September 2017 for new models and from September 2018 for all new vehicles (one year later to both dates for N1 Class II and III and N2 vehicles) Следи и новините за (EURO7) .Новите норми нямат покриване.Съвсем скоро ще има информация и в българското медийно пространство за изискванията за минаване на преглед от дизели с премахнати катализатори и DPF филтри. Новите изисквания са от сайта https://www.dieselnet.com/standards/eu/ld.php Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vesss 12 #55 Отговорено 25 Септември, 2017 Полезна информация колега Markony, благодаря Имаш ли някакви подробности относно промяната на ГТП? Аз много бих се радвал ако поне най-димящите МПС бъдат спрени, но нещо все не мога да го повярвам, че ще стане... Аз четох, че данните по време на тестовете за емисии ще се изпращат електронно в ДАИ и само след зелена светлина от там ще може да се даде знак за преминат преглед. Това добре, ама мисля си, че поне 50% няма да минат прегледа... Или ще се развие бизнеса с катализатори под наем, а и кражбите на катализатори, не на последно място... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2242 #56 Отговорено 25 Септември, 2017 Имам информация ,но е служебна .Това до колко ще се спазват наредбите е друга бира,но да димящите пакостници ще се принуждават да плащат нов данък,като навсякъде по белия свят.Искаш да ти върви дизела и да пуши..плащаш.Това ,че по талон имаш катализатор и ДПФ ще отпадне по подразбиране и ще трябва да се доказва, но същото важи и за бензина. С ГТП-тата проблема се реши още миналата година.Минавах преглед без да стъпва колата там.без данък,без гражданска и т.н. срещу скромна сума. В момента скромната сума е 5000 лв в произволен пункт можеш да минеш... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DTEC 514 #57 Отговорено 25 Септември, 2017 Markony, имам чуството, че си прочел нещо от някъде, но или не си прочел целия текст или не си разбрал за какво точно става дума. За да избегна бъдещи недоразумения ще кажа, че спиране от производство на дизелови автомобили не е планирано поне до 2022г. Цитирания от теб текст се отнася до нововъведените методи за определяне на разход на гориво и отделяне на вредни емисии за бензинови и дизелови двигатели от 01.09.2017, т. нар. Euro 6c и Euro 6d-TEMP. От 01.01.2020 влиза в сила Euro 6d. Разликата между Euro 6d-TEMP и Euro 6d е в намаляване на стойностите на NOx емисии, както за бензинови (от 126 на 90), така и за дизелови (от 168 на 120) двигатели. Други промени към момента не са предвидени. Ще започна от самото начало: От 1.07.1992 се въвежда т.нар Евро 1 екологичен стандарт, в който се определя и как трябва да бъде извършено измерването на вредни емисии. Цикълът е взаимстван от един немски стандарт (от 1962г). Та след много години преработване и взаимстване от редица европейски страни, през 1992 европейската комисия преработва директива 70/220/EWG, и въвежда т. нар. Neuer Europäischer Fahrzyklus (NEFZ) на немски или New European Driving Cycle (NEDC) в превод на английски. Та този стандарт указва как трябва да се управлява едно МПС при валидиране за пускане в производство на МПС или с други думи определяне на разход и вредни емисии. Изискването изглежда така: Заради огромното недоволство на европейските потребители, че данните за раззход на гориво от производителите на автомобили не отговарят на истината и в последствие развихрилата се дизелова афера, ЕС е принуден да смени цикъла за изпитване на МПС. Новият цикъл беше разработен доста отдавна, но автомобилното лоби не допускаше неговото въвеждане сравнително дълго. Но когато се видя, че вече няма на къде, то ЕС се реши и въведе (от 01.09.2017) новия WLTC (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Cycle), който заменя NEFZ. Заедно с WLTC се въвежда и Real Driving Emissions (RDE). Та цитирания от теб текст се отнася към RDE, където трябва да бъдат определени реалните NOx емисии - виж по-горе. В гарфичен вид промените за дизеловите двигатели изглеждат така: 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lelemale13 47 #58 Отговорено 29 Септември, 2017 Имам един въпрос който би трябвало да заинтересува и автора на темата: Здрави ли са АТ скоростите? До колкото знам по старите по трудно устискват на 3л 3.5л особено на дизела според някой защото са направени да работят по плавно за разлика от този на по слабите двигатели май до 2литровите. На новите хонди май слагат и скорости от ZF което ми се струва че ще е крачка назад. Sent from my A700 using Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sredez403 39 #59 Отговорено 29 Септември, 2017 Имам един въпрос който би трябвало да заинтересува и автора на темата: Здрави ли са АТ скоростите? До колкото знам по старите по трудно устискват на 3л 3.5л особено на дизела според някой защото са направени да работят по плавно за разлика от този на по слабите двигатели май до 2литровите. На новите хонди май слагат и скорости от ZF което ми се струва че ще е крачка назад. Sent from my A700 using Tapatalk Чук са.Я се поразрови и намери да има някой изревал от автоматика.Не говорим за CVT. a четери и пет степенния на Хонда.Няма такъв. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jaccomo 96 #60 Отговорено 29 Септември, 2017 Малко по рязко превключват и се усеща но иначе и аз знам че са доста сполучливи. Аз лично като я лупих съм ходил със съмнения за проблем в 3 специялизирани сервиза и на всякуде ми отговаряха "ми ела ще я погледнемеамаааа.... надали има проблем тая кола със скоростите" явно си бяха наясно хората. Но винаги има греди. Ако някой е бил немърлив и не е сменял масло и т.н. и съответно маслото е почерняло като масло на дизел..... шанза за проблем не е малък. Има лека вероятност дизела да ги тормози малко повече кутиите заради доста по големия въртящ момент нооо.... слабо вероятно е чак да ги мачкат. Все пак не е 3.0ТДИ на 2 тона купе. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lelemale13 47 #61 Отговорено 30 Септември, 2017 Май на дизела основния и по голям проблем е торгконвертора, дотолкова че субару са се изплашили и на дизела им и то след доста години слагат линеатроник само. Но при тях двигателя си е излагация нищо че върви добре и бензиновите им и те вървят с висока скрост надолу особено тия с верига. Sent from my A700 using Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
niksi 75 #62 Отговорено 2 Октомври, 2017 Здравейте, за този прословут ДПФ, голям спор стана. Първите бройки CRV-3 се продават от Бултрако без ДПФ, но незнам колко време е продължило. Тези хора как ще минават преглед, предполагам няма да им монтират принудително такъв? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pln 61 #63 Отговорено 2 Октомври, 2017 Здравейте, за този прословут ДПФ, голям спор стана. Първите бройки CRV-3 се продават от Бултрако без ДПФ, но незнам колко време е продължило. Тези хора как ще минават преглед, предполагам няма да им монтират принудително такъв? Те сами ще си го монтират като си видят данъка Или поне така си го представям да се случва в "нормалните държави" (как ме дразни този израз) 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
docev 449 #64 Отговорено 2 Октомври, 2017 Леко така по темата. ;-) 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1834 #65 Отговорено 2 Октомври, 2017 (Редактирано) Досев , аз въпроса , или шегичката ти, го разбирам така: – добра жена -> дизел – добра кола -> бензин И аз избирам първата комбинация (абе обичам си ги жените ). п.п. Я сега да видим, кой ще се признае за П *** Л . Редактирано 2 Октомври, 2017 от Emicha 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
docev 449 #66 Отговорено 2 Октомври, 2017 Ееее не така де Емич ;-) Идеята може и да е друга. Вземаш си добра жена да ти трака на главата като дизел и хубава кола после съответно. Я дай един Ледженд шестак 3.5 пък да видим после жената. ;-) 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ZERO 162 #67 Отговорено 8 Октомври, 2017 (Редактирано) Не видях много с дизел автомат да се е изказват, затова ще се включа. Аз лично си търсех 3 ген, 2011г,автомат, задължително бяла и бензинова. Такова чудо не намерих в продължение на много месеци, не само в бг, а и навън. Ако се появеше някоя, беше на цената на 4та ген. Сигурно има защо. Ей сега отворих мобилето и карса да погледна кво се е променило за година две - нищо, пак 5-6 обяви само. Автомат задължително, естествено заради комфорта от карането, особено в града. Не виждам смисъл да давам една шапка с пари и да ръчкам по светофарите. Отгоре на всичкото, това не е някой дърт сивик, да ти прави кеф да го цедиш до 7хил оборота, а просто джипка за асфалт на която задачата му е да те закара от точка А до точка Б, сравнително комфортно.Не съм чул за някой, който да е пробвал да кара автомат и ръчка на подобен тип автомобил да му хареса повече ръчкането. Повечето от тези. които бягат от автомата, го правят заради евентуалните скъпи ремонти. Води се, че е сравнително здрав,но всеки с късмета си. Не са толкова масови, както мерцедес или бмв примерно, че да са им обществено известни проблемите. Хората с големи ремонти, не обичат да пишат по форумите и често прибягват до втора употреба кутии Според мен, не са много майсторите у нас, които могат да ги ремонтират, а и доста от тези които могат, предпочитат да не се занимават с глупости, Така че, който ще си пуска мустак, трябва да си предвиди и гребенче А само да спомена, че по магистралата, по някое време на човек му се приисква 6та скорост и започва да се чуди защо кола 2011 година е само с 5 такива, при покожение, че гореспоменатите марки, а и не само, отдавна преди това сложиха по 1-2 скорости отгоре.Но все пак това е Хонда и трябва да са различни, независимо в какъв аспект Сега да си дойдем на темата - моята е дизел, търсех бензин, но когато видях алкантарата вътре, осъзнах че това което търся не съществува и скочих на дизела. Идеята ми беше разбира се, свързана с по-малки евентуални разходи по подръжка(дпф,турбо,дюзи и всякакви такива нафтови истории). Засега не съжалявам, може би като и дойде времето на помпата ще се позамисля пак Преди това бях карал 4-5 автомата, но бензинови. Някой по-горе беше споменал за куц кон - ами такова е усещането наистина. Трябва да му скочиш с двата крака на врата, за да се случи нещо. Дизела върви с лекота,не си спомням да ми е трябвало да го настъпвам да ламарината. Старта е добър, удоволствие е да се кара из града. Но както казах, това не е съзтезателна кола и бих си карал и бензиновия мотор без да ми пука. Разхода ми градско в работни дни е 12. Извънградско с 90 отива под 8, със 140-160 е 10 да речем. Извода е , че човек трябва да пробва поне бензиновия и ако не му издържат нервите, да си потърси нафтовата печка, имайки предвид и нейните недостатъци. А ако има изискване и годината да е хубава(така за вътрешно удолетворение да е 2011), бензиновата почти отпада поради липса на предлагане Е като изключим няколкото над 25хилки... Надявам се, че съм бил полезен... Редактирано 8 Октомври, 2017 от ZERO 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lelemale13 47 #68 Отговорено 9 Октомври, 2017 До колкото разбирам караш дизел явтомат на какви километри е? И за какво ти са още скорости,само да превключва нагоре надолу та да се скапе по бързо а разхода едва ли ще падне. И аз определено искам за в бъдеще да продължа да карам автомат но тенденцията е повече предавки и по малък ресурс. Sent from my A700 using Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове