Jump to content
Markony

FAQ-2:Двигателни масла-обсъждане 2, част Втора

Recommended Posts

@Japanese fever

Fine, но реално го "рисайзнах" на 600*800, бъркайки DPI с Pixel.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, goga написа:

Едното е pdf файле сканиран с резолюция 600/600

@goga можеш ли да качиш цветна снимка на скана? pdf файлът съдържа черно бяла снимка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@crown_bg, дори капката да е сканирана с по-голяма резолюция от 600 dpi не е проблем. Важното е да е селектирана самата капка, а не целия лист. Проблем е, когато капката съхне повече от 24 часа. Хартията абсорбира мърсотията и се получава невярна информация за състоянието на маслото - изглежда по-чисто.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@emod

Добре, аз така или иначе имам оригинално сканирания файл, утре ще го кача.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@goga

goga_pila_final_crop.thumb.jpg.933b2c22c9284a50444fa275ba697a9d.jpg

Ако се доверим на горната капка (тази от снимката ти) то:

Маслото се намира в завидно добра форма - като се има предвид, че това е дизел и се кара в режим извънградско/градско - 55%/45%, и че маслото е експлоатирано цяла зима и почти 7 месеца. Тук трябва разбира се да се отбележат 6-те литра масло в картера (+ 400 мл. свежа доливка) – почти двойно повече от моята д15-ка, ако не източвам картера със спринцовка, и с 2 литра повече от някой други бензинови мотори. Изгореното гориво също не е много - 454 л. дизел. Явно и моторът ти е в добра форма, защото иначе маслото щеше да е пълно със сажди от блоу-бай газове. Разбира се трябва да се отдаде заслуженото и на самото масло – стабилно представяне, добра дисперсия на мърсотията. Ако се съди по капката – в маслото има още живот поне за 1000 км. Ядрото е още цяло, макар и замърсено. Зоната на дифузия (зелената) не е наситена плътно с мърсотия и няма парчета от ядрото в нея. Вижда се и свежо масло – синята зона. Направи нов тест на 7000 км, за да го видим, ако искаш.

Редактирано от emod
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Emod, благодаря.  Учудващо и за мен е, че маслото още е годно. На 7000км. ще направя нова проба. Само не разбрах достатъчна ли е само снимка с телефона. Ще пробвам и цветна снимка на скана, не знам с наличния скенер дали е възможно, но ще се пробвам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снимката може да бъде "подвеждаща", тъй като светлината не винаги пада равномерно и еднородно, както при скенера. Отделно влияе и самата светлина - слънчева, лампа с нажежаема жичка, диодна и др.  При снимката се налага допълнително, по усет, да се балансира бялото, за да изглежда листът бял (какъвто е в действителност) и капката да бъде с аналогични цветове - както реалната капка пред теб. Точно тук се получават и големи разсейки в образа - зависи от самата снимка и нейната обработка. Затова много по-меродавно е сканирането - при него ги няма изброените недостатъци на снимката. Така по-достоверно се проследява стареенето на маслото и се оценява състоянието му.

Редактирано от emod
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно, разбрах. Ще пробвам с нова капка да я сканирам цветно тези дни. Инъче снимката е на стайна светлина правена, без изкуствено осветление и без пряка слънчева светлина върху листа. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 12 часа, crown_bg написа:

@emod

Добре, аз така или иначе имам оригинално сканирания файл, утре ще го кача.

@emod

@Japanese fever

Ето суров формат на сканинга:

 

00000001_Fine.PDF - от вчера

Ето и ТИФФ от днес, малко под 24ч. от вземане на пробата:

 

00000001.TIF

Редактирано от crown_bg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

tif-a нещо не мога да го отворя. Може да е и заради формата. Можеш ли да го сейфнеш в jpg, jpeg или png?

@crown_bgEDIT: реших проблема!

Редактирано от emod
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето я пилата от pdf-a:

Не мисля, че има някаква разлика с вчерашната обработка.

Crown_bg_03-04-2018_pila.thumb.png.6dd9eb94722a1f0dc3a397a8e62da49e.png

ЕДИТ:

Ето го и tif-a:

00000001_pila.thumb.png.c1092e82efbf1de769f9f0f44c9ff73d.png

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 59 минути, emod написа:

Ето я пилата от pdf-a:

Не мисля, че има някаква разлика с вчерашната обработка.

Crown_bg_03-04-2018_pila.thumb.png.6dd9eb94722a1f0dc3a397a8e62da49e.png

ЕДИТ:

Ето го и tif-a:

00000001_pila.thumb.png.c1092e82efbf1de769f9f0f44c9ff73d.png

@emod

@Japanese fever

Като че ли вчерашната, която е била по прясна има по-отчетлив контраст, а днешната може би не е много меродавна, поради причините които ти посочи (мръсотията е абсорбирана от хартията, може би).

Струва ми се че синята зона на днешната е повече, сигурно заради дългия престой..

 

Благодаря на колегите които помогнаха!

 

Може ли да кажете какъв едитор използвате за да постигнете този контраст?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 8 минути, crown_bg написа:

Като че ли вчерашната, която е била по прясна има по-отчетлив контраст, а днешната може би не е много меродавна, поради причините които ти посочи (мръсотията е абсорбирана от хартията, може би).

Имам въпрос: колко време бе сушена "вчерашната капка"?

 

Питам, защото:

Преди 1 час, crown_bg написа:

Ето и ТИФФ от днес, малко под 24ч. от вземане на пробата

Т.е. едва днес са изтекли около 24 часа от вземане на капката.

Ако е така, то днешният tif е меродавния за състоянието на маслото, защото е сушен около 24 часа.

 

Относно редактора - аз лично ползвам GIMPPortable_2.6.11, за да съм в унисон с oil-club.ru. Ето тук (поста на igork) е редакторът + пила и синусоида - КЛИК

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, emod написа:

Имам въпрос: колко време бе сушена "вчерашната капка"?

 

Питам, защото:

Т.е. едва днес са изтекли около 24 часа от вземане на капката.

Ако е така, то днешният tif е меродавния за състоянието на маслото, защото е сушен около 24 часа.

 

Относно редактора - аз лично ползвам GIMPPortable_2.6.11, за да съм в унисон с oil-club.ru. Ето тук (поста на igork) е редакторът + пила и синусоида - КЛИК

@emod

Около 6 часа бе сушена, към 9.40 ч. сутринта взех пробата, към 15:15 ч. съм сканирал.

Благодаря за имидж редактора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, Japanese fever написа:

Изображенията изглеждат различно, защото са с различно качество/резолюция. Първото е много по-малка резолюция и е пикселирано, вторите две притежават много по-голяма разделителна способност изглеждат много по-добре и представят повече детайли. Като цяло PDF-a гледам, че показва най-много информация.

 

За това споменах преди време, че как се придобива дигиталното избражение има особена важност за анализа след това.

 

 

 

@Japanese fever

Според теб, гледайки пдф-а, колко живот има това масло?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@crown_bg

Ако разглеждаме съвместно капковата ти проба с вида масло - Motul X-Clean 8100 5w40, което е хидрокрег, и отчетем налятото чисто масло = 4,4 л. (с доливката), и изразходваното гориво = 601 л. ще получим следния коефициент Ктм (топливо = гориво; м = масло)

Ктм = 601/4,4 = 136,6

Граничният Ктм за хидрокрег е 150. Т.е. изчерпваш ресурса на маслото по този показател.

В тази връзка и предвид доминиращия ти градски режим на експлоатация на колата, в момента и следващите 500-1000 км си в „идеалната теоретична граница/зона“ за смяна на масло с презастраховане. Ако си маслен маниак :D, планираш смяна.

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, Japanese fever написа:

Според мен като гледам това, което си написал за маслото и ПДФ-а, спокойно може да караш 1000 км или общо да му навъртиш 6000 км. Хубаво е също, ако имаш време, през уикенда да я изкарваш малко на магистралата, защото там се разбира дали на маслото му е паднал вискозитета, ако изгори повечко.

 

По принцип маслото ти е направено да щати околната среда. С такова масло карат предимно в Швейцария. Има нисък TBN и сулфатна пепел, но за сметка на това има добър HTHS показател, все пак е 5W40. Ето му спецификациите:

https://oilgroupbg.com/pdf/motul/motul-8100-x-clean-5w40.pdf

 

Аз бих го сменил на толкова, колкото ти пише в книжката на Акорда.

 

По принцип маслен филтър най-лесно се реже като го хванеш на менгеме и с флекса режеш в основата, там където машината е щамповала двете части. Най-важното е да го оставиш преди това хубаво да се оттече от маслото. За по-лесно може да го нанижеш на наколко пирона или дебели парчета тел, които да държи гумената/силиковата мембрана отворена, за да може виското масло да се изтече за няколко часа. Ползвай защитни очила, ръкавици, а може и маска за уста/боя.

 

Този го реже на струг:

 

 

А този реже направо с клещите за ламарина:

 

 

@Japanese fever

Супер, мерси за инфото, ще го направя и ще кача снимки.

За жалост нямам книжка, и нямам представа по книжка колко е, но имам сервизния мануал и там има за Normal и Severe експлоатация.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 12 минути, emod написа:

@crown_bg

Ако разглеждаме съвместно капковата ти проба с вида масло - Motul X-Clean 8100 5w40, което е хидрокрег, и отчетем налятото чисто масло = 4,4 л. (с доливката), и изразходваното гориво = 601 л. ще получим следния коефициент Ктм (топливо = гориво; м = масло)

Ктм = 601/4,4 = 136,6

Граничният Ктм за хидрокрег е 150. Т.е. изчерпваш ресурса на маслото по този показател.

В тази връзка и предвид доминиращия ти градски режим на експлоатация на колата, в момента и следващите 500-1000 км си в „идеалната теоретична граница/зона“ за смяна на масло с презастраховане. Ако си маслен маниак :D, планираш смяна.

 

@emod

Днес сменям маслото, както отбелязах по-нагоре 1 път съм карал над 5К км., и то точно с това масло, но нямах избор.

Положението е плачевно по Околовръстен път (добре че вече спорадично минавам оттам), въпреки че тази година като никоя друга за 2 дни бяха изровили и закърпили почти всичко. Средна скорост 12-15км/ч. за около 25м., разстояние от 6-6.5км.

По някога ми е жал на какво подлагам колата ни :o...:blink:...:D

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Japanese fever написа:

Нищо й няма на колата ти, просто сменяй маслото навреме заедно с филтъра. Също поддържай възд. филтър  и EGR (ако имаш) чисти, защото влиаят на чистотата на маслото.

 

@Japanese fever

Има ЕГР, само трябва да видя как се чисти.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пак да направя едно лирическо отклонение.

Това, което остава в картера и изсмуквате със спринцовка и маркуче не може ли да се напръска с някакъв спрей да го разтвори и да си изтече с помощта на гравитацията както си източвам старото масло? 

С удоволствие бих си свалил картера да го почистя ама е огромна хамалогия. :D

Имам от на Liqui Moly химиите дето чистят, ама знам ли. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде едно отклоне и от мен. Тея кошове колко мислите да ги карате Леонардо и Клаус са име зели здравето  през последните 300000 и ще изкара още 300000 като сменяте маслото на 6000 щото била кофти капката, па ше го и точа със спринцовка. 

Абе хора живота е твърде кратък.

Редактирано от fenabg
  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 16 минути, fenabg написа:

Айде едно отклоне и от мен. Тея кошове колко мислите да ги карате Леонардо и Клаус са име зели здравето  през последните 300000 и ще изкара още 300000 като сменяте маслото на 6000 щото била кофти капката, па ше го и точа със спринцовка. 

Абе хора живота е твърде кратък.

Тази е другата гледна точка,разликата е в това,че за твоята няма да плащаш на "майстори“ :D(до колкото съм разбрал,техническо лице си):).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Е те ви мотор на над 400кКм каран против всякакви препоръки от капки и тем подобни. Та каран е само с 5в40(150 ккм) и 10в40(250+ ккм) и маслото е сменяно на над 10ккм. Разход на масло - почти нулев, изгорил съм 13-14 хил. литра газ със него и все още върви, макар да не е в моите ръце.

 

Та както ви каза Фен-а, гледайте си живота и стига треперехте над купчините ламарини, които притежавате.

d14z4.jpg

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се, че не е отварян никога. За смяна на части, ако броим гарнитурата на картера за части, че беше станала на пластмаса, да сменяни са части.  Никъде не съм казал да не си поддържат колите колегите. Просто личното ми мнение, е че прекалено много се преекспонира темата за маслата. Да не говорим, че според мен смяна на масло на 4-5000 км, щото според капката е свършило, е силно пресилено. Тая купчина ламарини съм я взел, за да ми върши работа на мен, а не да и треперя дали това или онова масло ще и хареса.

 

Пак казвам, че това си е мое мнение.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На фона на това че има доказали се във времето масла, да и припадам няма как да стане. JHM да мога си направя двигателя и знам какво и кога може да го повреди и вярвай ми смяната на 6000км, няма го спаси. 

Защото Леонардо вярвай ми хич не му дреме и долива и кара по 30000 докато иде в сервиза. 

Редактирано от fenabg
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е то е ясно на всяко дете,че няма го спаси ма поне да удължи агонията му.

  • Нагоре 1
  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разни хора - разни идеали. :)

Интересува ме нещо и питам, пък Рафаело или Волфганг като са й взели животеца дай ние да я довършим. :D

И не сменям на 6000.

Отделно моторът ми не е D14A4, нито си треперя над колата, нито мога да я определя като "купчина ламаринки".

 

Ванка, кои са тея доказали се във времето масла да ги пишем тука и да заключваме темата?

А, и да затворим oilclub.ru и bobistheoilguy, че е безмислено да съществуват.:D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една неправилна центровка или зацепване , калпав запушен  радиатор , гаден антифриз , кофти свещи  е те тея неща могат да го убият много по бързо .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Диндин не е до затваряне а до преекспониране . виж горния ми пост.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де Ванка, и на мен това с капките ми е прекалено, ама колегите като си ги кефи и се интересуват тая тема е точно за тва. :)

 

Аз си знам горе-долу ресурса на маслото и кога да го сменя, дет се вика не робувам чак толкова, интересува ме повече съотношение цена-качество. :)

 

Кажете с какво да си разтворя остатъка от маслото и да изтече през пробката, че ше слагам Амсойл за лятото. :D

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еи са пускам тема как да не си доубием мотора . Александър продължавам да го твърдя.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, dindin написа:

 

 

Кажете с какво да си разтворя остатъка от маслото и да изтече през пробката, че ше слагам Амсойл за лятото. :D

 

Звънни утре ще ти пратя един спрей . Не мога да кажа марката че ще е реклама.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тва неслучайно ми е в подписа. :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провокиран съм от твърдението на колега в телефонен разговор , Който твърди че го сменя макс на 6500 а не ползва никак лошо масло . И друго друг колега наскоро му обслужвах англичанката ми се поqви с 0w20 . Темата е хубава и полезна но обикновения потребител  възприема доста крайно нещата . 

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дам, тва с километрите е много относително, писали сме неколкократно...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, Japanese fever написа:

 

Сигурно е от школата на @Markony. Той си кара Д16-ката с 0W20, но поне твърди, че двигателят му е инспектиран преди това, въпреки липсата на ролки на кобилиците, както е при К двигателите. Да не говорим, че за К20А/А2 (Civic Type R), К20Z3 (Civic Si) и К20Z4 (Civic Type R) се препоръчва само 5W30.

Дискусията тръгва май по пързалката...?И защо се намесва колегата Markony,без да е в дискусията или се търси сензация..?:o

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък се отказах да правя основен ремонт, щото колата ми гори 1.5л на 10000к км И смисъл да набутам 1000лв в кола, която ще карам макс още 1-2 години ми се струва безсмислена. 

Вози, работи си като часовник, въпреки, че преди мен маслото май не е сменяно никога. И май е към 400к :D При мен уж дойде на 193к, но силно ме съмнява да е бил на толкоз.

Та карам си я с Ато24 масло, сменям на 7-8к щото след това маслото е адски гнусно и те така :) 

И събирам пари за Лексус :D 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да направим тема за снимки.? 

20171101_124721.jpg

20171101_151333.jpg

20171128_160721.jpg

20171128_164321.jpg

20171101_165703.jpg

20171101_180346.jpg

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...