Jump to content
KrIv

Звук след смяна на вериги Акорд 2.2 i-CTDi

Recommended Posts

Здравейте колеги!

Както е ясно от заглавието, всичко се случва след смяна на веригите - ангренажна и на маслената помпа. Смея да твърдя,че ремонта е извършен идеално, като са сменени всички възможни части по пътя на веригите, в това число водачи, обтегачи, зъбни колела (на разпредел. вал, на коляновият вал и на маслената помпа) и разбира се двете вериги. Всички части са нови и са купени от Бултрако (оригинални). Като цяло типичният звук за проблемна верига изчезна и мотора заработи тихо, но след форсиране над 1500 оборота, започва да се чува едно виене, което с повишаване на оборотите се повишава пропорционално. Шумът е силно изразен в долната част на двигателя, около демпферната шайба. Педположихме, че може да е нещо свързано с пистовият ремък или шайбата, но след отстраняване на ремъка и след смяна на шайбата с нова , звукът остава. Някой сблъсквал ли се е с този проблем?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм сменял само веригите без нищо друго и нямах виене след това, но съм чел на много места за това виене при някои след смяна. Не помня имаше ли обяснение и дали след време изчезва...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста се порових из нета и има писано по въпроса, но повечето от постовете са недовършени, като резултат. Стигнах до извода, че проблема се появява само при тези, които сменят всичко. А при тези, които сменят само веригите, виене няма. Но като видях как са износени колелата и водачите, е доста налудничаво да не се сменят. Дори има публикувани официални становища на Хонда,че това е нормално, което ми звучи адски безотговорно, като изявление, без да се посочва причина за шума на фона на целият проблем. Факт е, че шумът е свързан с веригата на маслената помпа. Аз дори смених още две маслени помпи, съмнявайки се че проблема е в помпата, но разлика няма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз смених само веригите с оригинални и тогава се появи същия шум. Най-отчетливо се чува в ниските предавки, особено като отпусна газта - преди оборотите да паднат под 1500-1800. След 2800-3000 оборота, като че ли не го чувам вече. Майстора ме извика да чуя едно ЦРВ, което смени всичко - същата работа и при него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не може да е нормално! Така, както не е нормално и тракането с износената верига. Звукът е достатъчно силен, за да се срамувам докато се движа из улиците. Излиза, че се спасяваш от един шум, но си късметлия, че караш Хонда и се сдобиваш с друг, още по дразнещ. За сега ще продължа с изследването на проблема. Като за начало ще сменя всички възможни лагери в маслената помпа, за да съм сигурен, че заради новата по-натегната верига и хлабините в помпата, няма предпоставка за виенето. Ако пък се стигне до там да връщам старите части, за да изчезне звука, директно я пращам на отпадъци. Все пак, ако някой е намерил решение преди мен, ще е добре да се знае от всички, защото пак казвам това е АНОРМАЛНО звучене на двигател.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз смених само веригите, и нямам проблем. Имам виене, но от турбото. Ако си от Варна, може да ги сравним.☺☺☺

 

Изпратено от моят SM-G388F с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е подобно на моторите, там виенето от ангренажната верига се получава като е пренатегната. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не може да е нормално! Така както не е нормално и тракането с износената верига. Звукът е достатъчно силен за да се срамувам докато се движа из улиците. Излиза,че се спасяваш от един шум,но си късметлия че караш Хонда и се сдобиваш с друг,още по дразнещ.------------------------------- това е АНОРМАЛНО звучене на двигател.

Абсолютно съгласен с теб, няма как да е нормален всеки нетипичен шум от двигател, дори и да не вреди...Странно ми е, ако Хонда са казали, че е ОК. Може би са го казали преди да разберат причините, за да успокоят недоволни клиенти, на които са сменяли в Хонда. Каква е логиката нова Хонда със същите части да не шуми, а със сменени със същите да започва? Излиза, че не е от веригите, ако е от плъзгачите, значи различен материал, формата не може да е различна. Ако е от обтегачите, да са по-натегнати, не виждам логика. Имай предвид, че са два типа - старите са с храпов механизъм (тресчотка), новите били хидравлични и работели с налягането на маслото. Моите бяха от старите, въпреки фейслифта.

Как си сигурен, че идва от областта на масл. помпа, толкова ясно ли се чува ако легнеш под колата?

Как така си сменил 3 масл. помпи, то е много разглобяване, но ако не ти е проблем и го правиш сам, отваряй и връщай поред старите обтегачи, после плъзгачи, за да локализираш причината.

Мисля, че без разглобяване може да се инспектира/смени само обтегача на дългата верига. (прозорче/капаче с 3 болта в ляво на капака на ангренажа)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще следя с интерес. Все повече почват да ме отчайват японските коли.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Категоричен съм , че звука е от малката верига или от системата, която върти (маслена помпа и балансиращи валове). Много ясно изразен е шумът в долната част на двигателя около шайбата на к.в. Да, шумът наподобява пренатегната верига или пренатегнат ремък, но за това отговаря обтегача, който е оригинален и чисто нов. Различен е (свободно плуващ) от този, който свалям, но е същия ОЕМ номер. В няколко чужди форума четох мнения на хора, които са връщали старите обтегачи, предполагайки че звука е заради пренатягане, но разултат няма. Факт е, че след смяната на всички елементи с нови, системите на водене на веригите стават по-плътни и по-стегнати, и точно това предизвиква виенето. В ангренажната верига шум(виене) не се чува. И точно разсъждавайки каква е разликата между новата кола с нови вериги и карана кола със сменени такива (в т.ч. и водачи и колела и т.н.), стигам до извода, че разликата е в малслената помпа. Тя е единствения елемент ниско в картера, който е в зоната на звука. И явно в следствие на износването на лагерите и износването на зъбчатките на балансиращите валове, в комбинация от натегнатата верига, започва да вие. А мнението на Хонда е, че това няма отношение с качеството на веригите и всичките джаджи около тях. И нали се сещате, че сега най-вероятно ще трябва да се сменят и валовете, за да няма виене, което ще удвои ремонта и ще стигне сигурно 4000 лв ? А кой нормален човек ще си купи Хонда, ако знае, че за да му е тиха колата, трябва да изръси пари колкото за нова?! Явно затова от Хонда мълчат и си траят. Взехме ви парите за нова кола, а след гаранцията не сте наш проблем.

 

Аз ще го направя ремонта докрай. Колата ще си остане вечно моя, но искам да знаят повече хора какво да не си купуват или с какво се захващат, купувайки си Хонда на над 150-160 хил.км.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Новите обтегачи са различни от старите и от хонда предлагат само от новите. Със сигурност звука не е от обтегачите, защото аз смених само веригите и тогава се появи този звук. Според майстора е нормален този звук точно заради балансиращите валове, но преди го нямаше и според мен не е нормално това.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Kолеги, можете ли да запишете по някакъв начин този, толкова дразнещ звук, та да го чуем и ние?

Благодаря! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги много се депресирате, а колегите от ваг групата какво да кажат, като тди-то трака? Все едно има една шепа гайки в мотора.☺☺☺☺С какво масло си, колега??

 

Изпратено от моят SM-G388F с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последната информация която имам е, че независимо дали мотора е N22A1 или N22A2, проблемът го има.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мене пък мотора "мърка" след смяна на веригите.. Обаче аз, за разлика от колегата, не съм барал зъбните колела и маслената помпа, а само вериги, плъзгачи и обтегачи.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

И моят мърка, смених само голяма верига febi и малка оригинална, масло 5/40 на bardahl. Тук повечето колеги препоръчват да се сменя всичко, но ако няма нужда, няма смисъл. Важно е да се смени на време, иначе почва да разбива обтегачи, плъзгачи.........☺☺ А сигурни ли сте, че тия балансиращи валове са зацепени както трябва? Аз имах същия проблем с акорд 1.8 v-tek, виеше като чакал след смяна на ремък и след като ги зацепихме както трябва, запя.

 

Изпратено от моят SM-G388F с помощта на Tapatalk

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще следя с интерес. Все повече почват да ме отчайват японските коли.

Ще продължиш ли да се отчайваш, ако се окаже, че споменатото виене е от неправилно зацепени балансиращи валове?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще следя с интерес. Все повече почват да ме отчайват японските коли.

Този извод след притежаването на колко от горе споменатите е ? :hmmm:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам с масло 0w30, след смяната на веригите с оригиналното Honda, след това две смени с Кастрол H2 и така 25к. км. Има ли други симптоми за неправилно зацепени балансиращи валове, че скоро идва смяната на маслото и ако трябва да се отваря пак всичко.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смея да твърдя, че е зацепена правилно, съобразявайки се с всички белези на каолянов вал ,разпределителни валове, вала на маслената помпа и белезите по веригите. И в този ред на мисли, да допуснем, че не е зацепена правилно... Аз лично си мисля, че трябва освен виенето да се появят вибрации, които да са осезаеми. Или греша?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не грешиш - би трябвало работата на мотора да стане леко неравномерна, с леки вибрации.

Защо не запишеш това виене / както предложиха по-нагоре / и го пусни да го чуем, че всеки си интерпретира виенето, по един или друг начин.

И сигурен ли си, че виенето идва от към маслената помпа и малката верига?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моторът работи идеално-равномерно и без вибрации(достатъчно съм свикнал с него и най-малката аномалия щях да забележа). В горния край на мотора всички звуци за нормални. Въпросният шум е ясно изразен откъм картера на колата. Не е турбина. Утре ще направя клип със работата на мотора и ще публикувам тук за по-голяма яснота.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Зависи от разминаването,но няма от какво друго да е,от масленната помпа на горе ако имаше разминаване щеше да е страшно,450d2712495a444410f7dd128087c72a.jpg

Аз си оставих старият обтегач.

Изпратено от моят SM-G388F с помощта на Tapatalk

 

Редактирано от dido0o_

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ба си, аз ако знаех, че след смяна на всичко ще имам този звук, въобще нямаше да го правя...При мен преди смяната само на веригите шумът беше доста по-търпим, нямаше това дразнещо виене. Понеже нямах кората под двигателя, шумът чувах само при отворен прозорец минавайки покрай близка стена/ограда (отразен). Колата беше на около 400хил км, но не знам дали при мен не е било втора или трета смяна... :)

При теб шумът преди смяната не беше ли по-поносим?

Това въобще не е нормално...мислех, че трябва да се заслушаш да го чуеш, а то... ще разлае кучетата из махалата...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При теб и в купето се чува...Никак не е оптимистично след изгарянето на куп мангизи такъв резултат...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубав микрофон - добре се чува.

Обаче,според мен има два неприятни звука, въпреки доста твърдата и стегната работа на двигателя.

Разбирам, че те дразни този който наподобява зъболекарска машина, но точно преди да се получи той, се чува едно много леко причаткване (нещо наподобяващо като резонанс).

Имам чувството, че някоя от веригите е хлабава и при подаване на газ,притреперва първо ( правейки този звук като от резонанс) , след което се пренатяга и започва да пищи като зъболекарска машина.

Все си мисля,че има нещо сбъркано при монтажа и зацепването.

Но допускам и вероятността, частите които си сложил да не са читави (особено обтегача-който е в основата на проблема с веригата ) - въпреки че си ги взел от Бултрако.

Проверявахте ли зацепването и монтажа допълнително, или просто си сигурен, че е както трябва?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пречукването което се чува е от аванса на двигателя. Винаги така е претраквал,а съм забелязал,че не е само при мен така. Същият звук се чува и когато двигателя успокоява оборотите след форсиране. И това само когато мотора е студен,а на клипа е току що запален след 3 дневен покой. Зацепването е проверено няколко пъти.Заради съмненията ми че проблема е в помпата и валовете сменихме 3 помпи и истината е че звукът винаги го има,но е различен по големина с всяка помпа.Това ме кара да съм убеден,че проблемът е в помпата и валовете. Проверих цената на новите валове,но е много висока и колата не си заслужава.Има и други алтернативи и тази седмица ще се разбере за резултат. В интернет има много клипове на коли зацепвани в различни точки на света и ефекта е един и същ,както и въпросителните пред собствениците.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Днес показах видеото майстора дето прави моят акорд,и каза че има вероятност да е от плъзгачи те.Колеги пробваите наи-лекият вариянт,през ревизията да си върнете старите обтегачи.

 

Изпратено от моят SM-G388F с помощта на Tapatalk

 

Редактирано от dido0o_

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е пробвано вече,както е пробван и старият оптегач. Ефекта е никакъв. Вие си.

 

Стигнахме до извода,че заради новата натегната верига и евентуално износване(което за сега не е доказано още) в тунела на първият задвижващ балансиращ вал се променя ъгълът на атака на зъбите на двата балансиращи вала и от там идва виенето. Допускаме,че има износване на тунела,защото валовете се въртят с два пити по-големи обороти от тези на к.в. За сега това са само разсъждения,но до края на седмицата ще установим колко са правилни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Изведнъж да се износи много малко вероятно,стискам ти палци да излезеш от тоя филм по-скоро.☺

 

А измери ли разликата в двете вериги,при мен имаше малка разлика.Да не е по-къса новата.

 

 

c440d9c74eb86f30b6f8d19bc0b9ba3f.jpg

 

Изпратено от моят SM-G388F с помощта на Tapatalk

 

Редактирано от dido0o_

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако аз излеза от този филм ще е добре за всички,защото към момента никъде не намирам решение,а само смирение с проблема.Особено след като и от Хонда забият отговор,че това е нормално и нищо нередно не се случва.По скоро си мисля че си траят.

Износването не е станало изведнъж.Просто новата верига,колелета и водачи уплътняват по-добре и оттам опъна върху валът става голям.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 Допускаме,че има износване на тунела,защото валовете се въртят с два пити по-големи обороти от тези на к.в.

 

А защо не допускате, че може да сте превъртели 1 оборот  на помпата и валовете и да сте ги зацепили неправилно, с гърбиците нагоре, въпреки че белезите пак съвпадат .

Сам ли я правихте тази центровка или някой друг я е правил, защото постоянно говорите в мн. число .

На мен ми се струва, че точно това сте направили и за това се е появил този шум .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз като измерих новите вериги със старите нямаше никаква разлика в дължината. Може би малката верига беше 1-2 милиметра по дълга. Затова и смених само веригите /груба грешка от моя страна/. Нямах характерното тракане, по скоро лек шум. Та за себе си изключвам по добро уплътняване и по голямо натягане, но звука е факт.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При един оборот на зъбното колело на помпата валовете правят един оборот,а не половин. Така че няма как с един оборот изместване на зъбното колело валовете да се окажат дефазирани на 180 градуса и в същото време и белезите да са ОК. Веригите са зацепени правилно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и друго,след това стъргане когато е отвориш пак,може да има следи и да се види виновника.Колега от кой град си,в Варна Дидо"маямото"би ти решил проблема.

 

Изпратено от моят SM-G388F с помощта на Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо някои се насочват към неправилно зацепване или натегнати вериги?

Логиката е, че при неправилно зацепване ще има вибрации, не стържещ шум, а опъването на веригата се осъществява от обтегача и не е голяма разликата при нова или стара верига. За съжаление няма как да се завърти достатъчно бързо двигателя при отворен ангренажен капак и да се гледа/слуша...

На пр. ход на видеото почти не се чува, има ли го на практика? Шумът наподобява на въртене на "сух (без смазка) поразбит сачмен лагер" или стържене на веригата в нещо грапаво (негладка повърхност)...

Загадката е, защо при нов двигател със същите части няма шум? Няма как в Хонда да не знаят причината...да не се окаже, че я знаят, но не я популяризират, за да не отварят очите на гаражните майстори и да принудят всички да ходят при тях...Има ли някой който да е сменял в Хонда и да има тоя шум?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едва ли,нали ако си оставя колата там или където и да е няма са си е взема с тоя шум.

 

Изпратено от моят SM-G388F с помощта на Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×