Jump to content
Vader

Измръзвам в колата

Recommended Posts

От известно време - (2-3 седмици) лявата част на колата започна да ми духа студено, при задаване на макс за топло, а дясната горещо. Мисля, че има запушване на радиатора. Но само мисля и споделям. От вчера усетих, че и дясната страна започва да духа студено. Но като надуя газта до 4-5 хил. оборота, започва да духа в дясно топло. А лява страна пак остава студена. Моля за съвети, и рецепта за оправяне на проблема!!! Благодаря на всички, които ще ми пишат!!!

Колата е HONDA Accord Tourer VII 2004 година. Бензин 155 к.с.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен пролетеска когато почнах да ползвам климатроника положението бе същото. Отидох да ми дозаредят фреона и нещата се оправиха. Не знам защо е така, но фактически така се получи. Това при стандартната позиция, а не при "дуал" -когато се задават различни температури за ляво и дясно.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-скоро е проблема описан от Полисмен. На -° компресора не работи.

Редактирано от crown_bg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-скоро е проблема описан от Полисмен. На -° компресора не работи.

При (-) темп. ако натиснеш бутона за изсушаване на стъклото пак ли не работи компресора?  Известно е, че в това положение компресора се включва, за да изсуши входящия въздух.

 

Това с дозареждането на фреон оправяше студеното духане само от едната страна, но то беше при охлаждане не при отопление...

 

Офтопик:

Канех се да свържа временно свето диод със захранването на компресора, за да следя кога се включва, но не бях сигурен кой е куплунга.

От компресора излиза един проводник, влизащ в куплунг закрепен на радиатора, той ли е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами, натисни копчето и виж дали се включва, и после пак пиши.

Аз съм го пускал на 0° и не включва.

Редактирано от crown_bg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема ти не е в компресора на климатика.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взимаш течен препарат за перални машини тип "Калгон"(аз лично ползвах на Sano) и наливаш в единият маркуч до напълване.Изчакваш и допълваш,като вдигаш и другият на високо,за да не изтича.Оставаш да престои няколко часа,като допълваш,ако спада нивото.Сам ще видиш после какво излиза.Промиваш с маркуча до чисто и си готов :zen:

Чакай сега , Калгона няма нищо общо с препарат за пране ... или това Sano e някво специфично ?! Я кажи точния модел ?!

А не може ли вместо препарат за пералня да се налее препарат/flush/ за промивка на радиатор ?! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами, натисни копчето и виж дали се включва, и после пак пиши.

Аз съм го пускал на 0° и не включва.

Е как да го видя, от вътре не се чува щракането когато включва, може би някой отвън на отворен капак и работещ двг да слуша дали включва...

Със светодиод ми е много по-удобно да следя известно време какво става при различни режими/температури...

Никой ли не знае кой е куплунга за компресора? То може и от релето което пуска компресора, ама и него не знам кое/къде е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предлагам да изчакаме развръзката от колегата, който измръзва. Дотогава спрете с раздумката за компресорите :)

"Калгона" е за да разкисне мизериите в радиатора на парното най-вероятно, чел съм всякакви илачи, оцет, лимонтузу ... :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема се получава от разреждане,или каране с недистилирана вода.В радиаторчето се отлага котлен камък и запушва тръбичките.Препарата за перални го разлага.Аз лично съм пробвал с течност за отпушване но нищо не помогна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам абсолютно същия проблем с моя Акорд, но за жалост не духа топло от дясната (при мен шофьорската) страна. Майсторът ми се изсмя и ме попита за какво ми било топло - в Малта никой не ползвал парното. Но мен сутрин ми е студено малко, а и по-принцип ме дразни нещо да не работи. Ще пробвам тия дни метода описан по-горе, дано налучкам правилните маркучи.... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никой не казва за блокирала клапа!? НЕ, че искам да го чуя. РАзбирам, че няма да е това. Благодаря на всички!!! Супер сте! В спора се ражда истината, да не забравяме. И според мен има запушване. Лека седмица на всички!!! На адашите Николаевци, весело посрещане на празника, и още много такива да празнуват!!!!

Николай

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оказа се запушване на радиаторчето. По едно време днес се, оправи и сега си работи много добре. Но по едно време пак падна температурата в лявата страна. Като дам газ до 3000 оборота, в ляво започва да се стопля въздуха. Бях при един доста свестен автоелектричар. Всички моторчета по парното работят без проблем. Оказа се запушване. Това е. С моя късмет ще се запуши точно в края на годината. В студа. Сега ще го промия, и се надяам да има положителен резултат. Благодаря на всички, още веднъж! Обещавам, да не забравя да пиша, какво се е случило след промивката на казанчето.

 

П.С. Онзи пич (електричаря) каза, че антифриза бива да се точи целия, на 3 години веднъж. И да се сменя с нов. На 3 години, ако е зелен или син. На 5 години, ако е розов.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Излиза, че:

-лятно време при духане на студено само от едната страна- трябва дозареждане на фреон.

-зимно време при духане топло само от едната страна- трябва промиване на радиаторчето.

Ако се знае устройството/разположението на въздуховодите вътре, може би има обяснение горното, но когато не знае човек, логиката е повреда в управлението на клапите, което се оказва погрешно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

П.С. Онзи пич (електричаря) каза, че антифриза бива да се точи целия, на 3 години веднъж. И да се сменя с нов. На 3 години, ако е зелен или син. На 5 години, ако е розов.

 

 Tова пише в графика за обслужване ,при нормални експлотационни условия ;

Замена охлаждающей жидкости двигателя

Через 200 000 км (120 000 миль) или 10 лет, затем заменяйте через каждые 100 000 км (60 000 миль) или через каждые 5 лет

Редактирано от aleksandur

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сутринта бе -7, та и при мен май има същия проблем. Докато стрелката се качва до работна температура има разлика в духалките. Потока е настроен на лице и крака. Централните 2 духат топло, но лявата е с по-ниска температура, а от крайните (до стъклата) дясната отново е по-топла от шофьорската.  Колцата загрява нормално и преди това не я форсирам над 2200об/мин (автомата тогава качва горна предавка). После ако ги надвишавам, вече постепенно температурата се изравнява. За същия проблем ли става дума и при мен и това http://www.emag.bg/raztvor-protiv-kotlen-kamyk-sano-scale-remover-za-peralnja-500-ml-7290010935260/pd/DTBCRBBBM/ ли е въпросният препарат?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

10Q. Ако разликата започне да нараства, ще трябва и аз да правя процедурата, но за сега ще изчакам, понеже при топъл мотор е почти неосезаема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали не очаквате при нула градуса или минусови температури да почне да духа топло на секундата, в която запалите двигателя? В зависимост от температурата навън, ще почне да духа леко 3-4-5 мин., след което ще засили. Когато вече колата е загряла ще почне да духа повече, но ако му зададете да стартира на пета степен вентилатора, естествено че ще духа студено когато физически топъл въздух няма откъде да дойде.

Редактирано от crown_bg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След 30 годишен стаж и всякакви МПС-та смело мога да кажа, че първото ти изречение не ми се е случвало, но техниката се развива с главоломни темпове. Колко му е да се сложат обезопасени като досег и противопожарно подсигурени реотанчета зад духалките и те да топлят моментно студения поток до вдигане темп. на охл. течност? Значи по седалки, волани и стъкла може, а в дефлекторите не може :( . Сигурно има причини, но ...

Тук въпросът бе, че в процеса на загряване от десните ми духалки потокът е с малко по-ниска температура, а при достигане на нормална работна , разликата е вече съвсем минимална. Миналата зима не съм го забелязвал и едва ли е нормално, както и колегата (автор на темата) е споделил. Апаратурата никога не ползвам в крайни режими и целогодишно си стои на 25 градуса. Дори на дълъг път, зиме парното е изключено, а насрещния поток преминаващ през колата се стопля и поддържа последно зададената температура преди изключване на системата.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен е важно, че след 5 мин вече е топло в колата, а след 10 мин е за без яке. Повече от 23° не съм пускал като 22° са градусите, на които държа парното през зимата.

Аз си мисля, че затлачването се получава от нередовна смяна на антифриза, нередовно каране, мое мнение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Колко му е да се сложат обезопасени като досег и противопожарно подсигурени реотанчета зад духалките и те да топлят моментно студения поток до вдигане темп. на охл. течност? Значи по седалки, волани и стъкла може, а в дефлекторите не може :( . Сигурно има причини, но ...

 

На Авенсиса имаше такива нагреватели (не знам дали на всички модификации), но не  съм усещал някакъв страхотен ефект, очевидно трябва да са  с мн. голяма мощност и сложни защити, че при слабо/повредено обдухване да не се подпали...

На дизеловия Акорд в книжката се споменаваше, че има някакво подгряване (печка с нафта) работещо до загряване на антифриза, но така и не разбрах има ли го, как/кога/къде/дали работи... Всеки случай ефект нямаше, на кратки разстояния си е студ...за разлика от бензиновия.

Редактирано от JapCar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата, автор на темата,така и не написа дали си е решил окончателно проблема и как. Искам да попитам и аз,защото незнам дали е проблем ,но при мен много бавно загрява парното.Не съм забелязал дали има разлика в духането на ляво дясно,но досега всички хонди, които съм карал са имали много добро парно, на 5-10 мин. Правят жега в колата. При акордът, който имам сега, много бавно се отопля купето. Сутрин, до работа , пътят ми е 15-тина мин. Докато ситигна, не мога да кажа ,че купето е добре затоплено, даже ми е студено. Винаги паля колата да поработи на място преди да тръгна, поне 3-4 мин, тогава почва да духа топлото , като вентилатора го слагам на макс, както и градусите. Чета тук ,че повечето колеги казват, че до 10-тина мин. в колата става горещо и аз така съм свикнал със старите ми хонди. Но с този акорд не е така. Дали и при мен е възможно да е от радиаторче на парното или просто то си е по - слабо от на старите хонди?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не би трябвало да има по-лошо парно от всяка друга бензинова Хонда.

Термостат?

 

Отделно този, големия хамбар, докато се стопли, ще мине повече време от колкото да кажем предния ти Акорд купе, но това едва ли е проблемът.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Катафалката я имам същата (комби СМ1 с К20 мотор) и бих казал точно обратното - това е най-бързо загряващата хонда, която съм имал лично аз! И по-старите акорди загряват по-бързо и имат по-силно парно от да речем Сивик 5-а и Сивик 6-а. Но Акорд 7 ги бие всичките - много бързо идва топлото и самия мотор много бързо достига оптимална работна температура. Хамбрата е голям, но се стопля за броени минути.

 

Така че, явно радиаторчето се е запушило. А както каза Чавдар - може и термостат да е дал фира (ако и самата кола не достига работна температура в близките 10 - 15 минути и все стои студена - значи е термостат).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда. За 10-тина минути градско в комбито е вече жега, но ме мързи да се събличам. Ако е термостат, дори и да загрее на малките градски скорости, при излизане извън, от силният насрещен поток работната температура и тази в колата ще спаднат осезаемо. Така че,едва ли може да се пропусне разликата. Смисъл от високи обороти на вентилатора, при под-работна температура на ДВГ-то няма, както и от зададени мах. градуси. Моят климатроник целогодишно стои на 25 (че ми харесва огледалната симетрия на цифрите) и АУТО, а тя си прави всичко самичка :).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това "ауто" не включва ли компресора? И въобще нужно ли е неговото включване през зимата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали компресорът изсушава въздуха, съответно предпазва прозорците от изпотяване или аз бъркам?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е над 0 гр. -да, но понякога е полезно, щото като влезеш и " надишаш" предното стъкло минава време докато се "развидели". Като е много минус вън, дори и със "специализираното за целта бутонче", става по-бавно, понеже то си има защита. Та, като влезеш от големия студ вътре и си мокър със сняг по дрехите + внесения с обувките, е добре да работи, но... няма пълно щастие.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Збаравил съм да напиша, че колата загрява доста бързо , като всяка бензинова Хонда. Като тръгна, след 2-3 км. стрелката си е вече почти на средата, където седи при напълно достигната работна температура. И аз си мислих ,че понеже купето е доста голямо е по-трудно да се отопля,но явно не е от това.Другото е ,че като я запаля, клапите си ги оставям на авто и незнам накъде духа.Вентилаторът и температурата на макс и a/c off. Като се постопли, свалям на 26 градуса и вентилатор на авто.Ако има друг начин за по-бързо затопляне споделете, в смисъл първоначално да оставям клапите на определена позиция, за да стопли по-бързо или да са си на авто?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лично аз затварям клапите(на студено) и не пускам да духа докато стрелката на температурата за антифриза не отиде на 1/4 от скалата. След тово отварям на макс топло и пускам вентилатора на първа или втора степен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странно ми е, че масово хората пускат вентилатора на МАХ, надявайки се да стоплят по-бързо купето при незагрял мотор. Нима не е ясно, че при определена температура на течността в радиаторчето, по-силният поток все още студен въздух от купето (или външен) прекарван през ламелите му, я охлажда повече?

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи да я оставям на auto, още като я запаля е най-добре, доколкото разбирам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз това правя първите 20 мин и после оставям само на стъклата да духа + подгрев.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.Вентилаторът и температурата на макс и a/c off. Като се постопли, свалям на 26 градуса и вентилатор на авто.

Когато първоначално в купето е студено и двг. е студен, няма никакво значение дали вентилатора и температурата са на Макс, все едно, няма да започне да духа топло по-бързо, отколкото ако са на Мин. (ceco го е казал по-горе).

Зададената температура означава единствено, че при достигането й започва да смесва така топъл/студен въздух, че да не я надвиши (да я поддържа).

Ако задам 20гр, когато в купето стане 17-18гр (имам термометър до ск. лост), започва да намалява духането на топло и когато достигне около 20гр, духа слабо хладък въздух...

Споменавал съм, че когато стрелката отиде в нормалното си положение, двг въобще не е загрял напълно (85-90гр) достатъчно, за да духа топло, но не с макс. си температура, както става след известно време.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При 62 градуса на антифриза, стрелката е вече горе и стои там (с милиметър разлика) до към 95 градуса.

 

пп От 66 до 95 градуса няма никаква промяна на стрелката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При 62 градуса на антифриза, стрелката е вече горе и стои там (с милиметър разлика) до към 95 градуса.

 

пп От 66 до 95 градуса няма никаква промяна на стрелката.

Това исках да кажа и аз, да не се съди по стрелката за напълно загрял двг...

 

Тази сутрин пробвах Auto как работи на по-дълъг път.

Тръгнах на път около 20 мили, отвън/вътре 6гр.. Тръгнах и включих на Auto. Настройките бяха 19гр (не знам как държите 23-26гр зимно време, с якето е жега не е комфортно...). Започна незабележимо да духа хладен въздух от всички дюзи(май) . Всъщност почти не духаше, по-късно постепенно започна да духа повече и по-топъл въздух (но никога горещ и макс обороти) докато наближи 17-19 гр, когато почти спря пак да духа.

Очаквах, че теоретично алгоритъма би трябвало да е- след като двг загрее напълно, да включва, горещия въздух/вентилатора на Max за да загрее максимално бързо до желаната температура (повече в краката, в лицето е неприятно) и когато я наближи, да мине в по-кротък тежим, само да поддържа. Но не- работеше си безшумно плавно и си вършеше работата. Условията бяха такива, че стъклата не бяха запотени, та да видя как ще се справи и с това. Като тръгнах влажността в купето беше 81%, накрая стана 45%, вероятно и компресора се е включвал (ама пусто липсва индикация), защото вкарвания външен въздух няма как да е толкова сух (в къщи имам Метео безжична станция и влажността навън беше над 80%, защото беше валял дъжд)

На дисплея имаше само зададената темп. и AUTO, няма индикация как са клапите, компресора, вентилатора... Въпреки, че е автоматично, не пречи и да ги показва, според мен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При 62 градуса на антифриза, стрелката е вече горе и стои там (с милиметър разлика) до към 95 градуса.

 

пп От 66 до 95 градуса няма никаква промяна на стрелката.

Лятото следих с ОБД температурата, при голямо километрично задръстване на граница с гърция. Стрелката не мръдна от там където си стои при достигната работна температура, а градусите стигаха до 103°-105°, и в този момент нещо се случва и градусите почваха да падат с 1°-2° постепенно до към 89°-96°, след което пак до към 103°-105°. Редактирано от crown_bg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...