Jump to content
Markony

FAQ-1:Двигателни масла-обсъждане 1, част Първа

Recommended Posts

d27ee193b05d67f13fd4a5f9af428ec3.jpg

Иначе това са ми сложили като табелка в германия. Явно около 2к км са я покарали и там след смяната на маслото. Или да изчакам 1год или км които са ми посали германците.

 

Sent from my HUAWEI GRA-L09 using Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото трябва да е 0W20. Сменя се на една година и около 300 моточаса, което настъпи първо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

 

След 2 часa четене и 2 бирички ;), гледане на качената таблица, моята сервизна книжка, а и опит да се задълбоча в разгадаването на TBN-и и т.н. (след 5 мин се отказах), стигнах до извода, предимно от постовете на Markoni, че за моя R20A3 CW1 мога да наливам 0w30 като компромис между защита на двигателя и икономия, въпреки че в „Таблица за препоръчаните двигателни масла” от тази тема за моя двигател се препоръчва или 0w20 или 5w20.

Като взех колата, тя беше обслужена и й бе налято 5w40 в Швейцария, а и като гледах сервизната книжка само такова й е наливано. Някои смени бяха на по 15хил. км, но имаше такива и на 30хил. км. и то още в гаранционния период, когато е обслужвана в Хонда Швейцария. Не знам какво масло е слагано за да са го сменявали на 30хил. км и то в Хонда?

 

Аз сложих ГИ и, доколкото прочетох тук, това намалява окисляването на маслото и би трябвало да изкара по-дълго и пази двигателя повече.

Все пак, въпреки отделеното време, не успях категорично да реша точно какво да слагам.

Видях в общите поръчки, че някои колеги с К24Z3, като Veseliq, си поръчват 0w20, но имаше пък други и с 0w30 и дори с 5w40.

 

Айде моля ви кажете ми какво масълце е подходящо за мен?

 

  • Двигател – R20A3 CW1 с инсталиран ГИ;
  • Режим на шофиране – 50%/50% градско/извънградско като средната скорост по бордкомпютър за последните 5хил.км е 37км/ч.;
  • Най-честите маршрути са ми до работа – сутрин 2км за 3-4 мин градско, 13км за 8-9мин извънградско, 14км за 30мин градско, вечер в обратния ред;
  • Стил на шофиране – спокоен/икономичен, като много рядко я вкарвам над 5 хил. оборота;
Редактирано от romborak

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен 30000км с едно масло си е гавра с двигателя, пък каквото и да е "супер-дупер" то...

Според посочените от теб режими на каране означава, че попадаш в т.н. "severe driving conditions". Т.е. трябва да сменяш маслото по-често 5 - 7 хил. км.

Следвай инструкциите на форумната таблица, избери си качествен производител на масло, ползвай качествени маслени филтри и не се вкарвай в излишни главоблъсканици.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо да съм в "severe driving conditions"?

Може не съм се изразил правилно.

Паля и карам всеки ден по 27-28км сутрин в едната посока и също толкова вечер. Нямам къси разстояния и чести паления и гасения.

Просто описах поотделно етапите на тези 27-28км и сигурно заради това е станало объркването.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Седенето в задръствания също е severe.

Иначе сменяй на 10 хил. км. да ти е мирна главата. :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Седенето в задръствания също е severe.

Иначе сменяй на 10 хил. км. да ти е мирна главата. :)

SERVICE LIFE

• Normal Service – Up to 25,000 miles, 700 hours of operation

or one year, whichever comes first, in personal vehicles not

operating under Severe Service.

• Severe Service – Up to 15,000 miles, 700 hours of operation

or one year, whichever comes first. Е

 

Това масло е http://www.amsoil.com/lit/databulletins/g2880.pdf е премиум и е най-доброто има и други марки също, така че си карай 15 000 мили -20 000 м или 1 година и си свиркай , само сложи и премиум филтър или оригинален с междинна смяна на 15 0000 км!!!

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе, аз на хамериканците не им вярвам...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз им вярвам доста повече от на Европийските "масла" пакетирани и налепени в Румъния.

Пък имам и кръстинкв USA искара камионите с това масло доста повече мили :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е да, ама да караш в щатите е едно, а да караш в БГ е съвсем друго! Тук и разстоянията са къси (според американските стандарти), и горивото е доста по-некачествено с голямо съдържание на сяра + незнайните пълнежи дето бутат по бензиностанциите за по-голяма печалба. Има и други фактори. Всичко това в съвкупност води до по-бързото скапване на маслото.

Пък и не мога да се съглася с тези 700 моточаса на Амсойл, хем за нормална експлоатация, хем за тежка. Не се връзва... Мани ги километрите...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пък и не мога да се съглася с тези 700 моточаса на Амсойл, хем за нормална експлоатация, хем за тежка. Не се връзва... Мани ги километрите...

 

Масла от среден клас като Мобил или Кастрол със спецификация  VW504/507/до 650м.ч./ , изкарват без проблем по 500 часа и нагоре, та не виждам проблем Амса да изкара повече предвид по добрата база. Инак за качеството на горивата си прав ... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре си направил ,че си прочел.Информаация по даден проблем никога не е излишна.CRV-то си го карам с 0W-30 на Petro-Canada.В никакъв случай не правя реклама на марката.За цената си и пробег 5000км просто няма равно.За 0W-20 цените почват от 10 евро/литър и най-достъпното е Равенола.Но то в никакъв случай няма да изкара 10000км ,така че излиза малко по-скъпо с него.

И канадците имат супер масло 0W-20,но цената му е 14евро/литър.Друг компромис е 5W-20 както споменаваш за 7,5 е/л.

 

С каквото и да е масло не бих карал повече от 8000км щом имаш градско...да не говоря за Перник/София....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смяна на 8хил.км. е приемливо. Ще сменявам 2-3 пъти в годината.

Но да сменявам най-много на 5хил.км ми се вижда малко прекалено. Че то аз трябва абонаментна карта да си изкарам при масларя :no: .

По-скоро съм склонен да дам повечко пари за по-качествено масло и да го сменявам възможно най-рядко.

Но пък ако наистина никое масло не може да изкара повече от 8-10хил.км, то тогава ми е чудно как, аджеба, стриктните и точни швейцарци са сменявали на 30хил.км на гаранционна Хонда?!? :dunno:

 

На старото ми А4 1.9 tdi съм си сменявал както е по стара българска традиция - 10хил. или 1 година и винаги с 10W40 на Agip за по 8-10лв литъра. Навъртях му 150хил., а жена ми продължава да си го кара и няма никакви проблеми.

Не знам дали дизелите са по-некапризни или ние задълбаваме повече от нужното? :dunno:

Само си разсъждавам.

Редактирано от romborak
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки решава сам за себе си как да си поддържа колата. Тук само обсъждаме маслата и това как им влияят различните фактори за съкращаване на работните им свойства.

Ти поиска съвет и ние си даваме мненията. А крайният избор е твой.

Между другото, имаш база за сравнение - двигателят от снимките на колегата bobcho (по-нагоре в темата) и твоя двигател. Отвори капачката за наливане на масло, на Хондата и погледни какво се вижда под капака на клапаните. Ако направиш и снимки, още по-добре. Тъкмо и ние да видим състоянието при 5W40, сменяно на 30 хил. км.

Наистина ми е любопитно...

 

Ето моя двигател, навъртял при мен 45 000 км с Champion Active Defence 10W40 B4, сменяно на 7500км.

Specifications: ACEA: A3/B3-10 ; ACEA: A3/B4-08; API: SL/CF.

post-17338-0-87387400-1475685068_thumb.jpg

post-17338-0-03187000-1475685085_thumb.jpg

 

След като прочетох темите за маслата и благодарение мненията на колегата Markony ( а и на други съфорумци), както и лабораторните анализи на масла в oil-club.ru , разбрах доста неща, над които преди не се бях и замислял.

Сега съм с Ravenol DXG SAE 5W30 и само след 700 км забелязвам изчистване на лаковите отлагания, а двигателят направо мърка като коте.

При следващата смяна на маслото ще направя нови снимки за сравнение.

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

romborak - от къде си сигурен че е сменявано на такива километри ?

Ако имаш сервизна книжка подпечатана с некви печати пък било то и от Хонда - смятай за пълно менте.....ако имаш сервизни отчети по дати км и т.н. или фактури е друга работа.

Търговията с подпечатани книжки и печати е много актуална особенно за коли които се продават в БГ :yes:

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

romborak - от къде си сигурен че е сменявано на такива километри ?

Ако имаш сервизна книжка подпечатана с некви печати пък било то и от Хонда - смятай за пълно менте.....ако имаш сервизни отчети по дати км и т.н. или фактури е друга работа.

Търговията с подпечатани книжки и печати е много актуална особенно за коли които се продават в БГ :yes:

 

Aйде стига с конспирации де! Не го шашкай човека. Ти откъде разбра, че му е менте книжката и написаното в нея? Направи разследване на всички официални представители на Хонда в Швейцария ли? Щото моята кола е от Хонда в Германия, има книжка и съм 1001% сигурен, че всичко отразено в нея е реално. Ако я внасял наш джамбазин може всичко да е фалшифицирал. Но тамошните официални дилъри не смеят да правят подобни золуми. Знаеш ли какви са глобите, ако ги хванат че лъжат с километри или със смени? Подобни действия са криминализирани от закона и има решетки и зандан за тарикатите.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление колко е качествено дадено масло се разбира кято му направиш анализ преди да го налееш и след като га източиш пак един анализ ...ама пусто мноо пари са това за нас....затова черпим инфо от чужбина.

Верно и това за кофти горивата и кратките разстояня ама какво пречи да налеем вносно скъпо читяво масло един път в годината....да струва 150 лв макс ?

Пп

Колега, виж сега нямам идея да шашкам някой! По скоро да разкажа това което знам. В Швейцария е пълно с българи които внасят ....и печатят. Също много зависи от Швейцария колата дали ще се изнася от там - тогава правят големи номера.

Очаква се да си купувам точно от там автомобил - щото имам служебна работа там та наистина евтини коли там няма освен ако не са за износ!

В Плевен е пълно със "Швейцарски" брички -навремето бяха първите такива...с печяти на волана и книжки и ....бракувани и със 6-7 годишен напукан мишлен :)

Та не ми се вярва в Швейцария да сменят маслото на 30 0000 км в офицялен дилър след като се карат коли максимум 20010-2011 г. от нормално работешите хора, а от новодошлите българи макс 2008г.които се водят стари автомобили вече!

За сега имам само две Хонди, едната е германск -няма сервизна книжка но има ръжда от долу ама и фактури прегледно съхранени от Офицялен дилър и наисхина съм втори собственик- двигателя е часовник щото още под 100 000 км. За съжаление е слаба бира 1.6. 110 к.с :)

Другата е от БГ на 300/000 истински и още е огйн :)

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОК, ако българска ръчичка е пипала е опасно и съмнително, съгласен съм. Но ако отидеш сам, до официален представител на Хонда където и да е в Европа (особено в Западна и Централна Европа), няма опасност от врътнати километражи и измислени смени.

Както преди време писах на един колега, дето някакъв горублянски джамбаз го прекарал, кола най-добре да идеш в чужбина, да си харесаш, или от официален представител или от частно лице. И далеч да бягаш от автокъщи, държани от нашенци, араби или балкански призраци. 

А щом е евтино и то евтино в БГ значи трябва да се бяга далеч. Евтино и хубаво няма.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен, всичко е до късмет! Да вземеш кола от официален дистрибутор, пък даже и на старо, си е скъпо удоволствие, не всеки може да си го позволи! Автокъщите наистина имат оправдано лоша репутация, но като се замислим, не те са произвели и карали колите, които продават! Вземат и предлагат това, което може да им донесе печалба, не са качествен контрол! Не ги оправдавам, но съм сигурен, че всеки от нас, ако е на тяхно място, би постъпвал по същия начин, друг няма, пък и системата им го позволява! И не съм съгласен, че всичко, що е евтино, е задължително да е леш, а скъпото е перфектно, пак е до късмет! Впрочем, трябва да изясним и понятието за скъпо и евтино, защото и то е много разтегливо!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бягате от темата , колеги ! ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко свързано с маслата тръгна от там ,че масово се спекулира с това ,че Хондите горяли масло.Така говорят,сервизни техници,газаджии,гумаджии,продавачи в автокъщи,хора каращи Хонда.Като имаш голям опит с всички марки автомобили  и си наясно какво се случва в един двигател ...няма как да останеш безучастен в темата.Има хора мърлячи и табиетлии.Иначе ветробрана,музиката ,спойлера и джантите трябва да са "лачени"...гумите "ниски".Не става въпрос за пари.Става въпрос за това ,че маслото не се вижда,не се пие и не мирише...демек не ни интересува.А то е най-важното за един двигател.

 

Да се върнем на швейцарците.Колко да са стриктни???Нали гледам и анализи на нови автомобили....

 

Първите 15к км желязото е 100 ppm,алуминия 25-30.Двигателя се разработва,все още е стегнат.Количеството гориво,което минава в маслото е минимално.

До 100к км маслото се сменя точно през 15000 км Желязото пада на половина алуминия се качва с 5-10 ppm.Тук идва момента за киселата среда в двигателя от неизточваната част масло в картера.Ако предположим теоретично ,че маслото ще изкара 15000км то това по никакъв начин не се връзва с проблема 3л ново масло+0,5 л силно кисело масло.Тук убиваме маслото още като ново.Хлабините вече са по-големи,горивото в маслото е по-голям % и вискозитета е променлива величина...сутрин се разрежда ,след дълъг път се сгъстява,защото горивото се изпарява.Поглеждаме и една друга страна.Съдържанието на силиций.Един от основните камъни пред каруцата.Силиция е прах минал през въздушния филър под формата на микро песъчинки.Това си е жив абразив.Дали улиците в швейцария са чисти като нашите и колко често си сменяме въздушния филтър?А колко качествен филтър слагаме?Ще кажете ,че филтъра не трябва да пуска никакъв прах в двигателя...Това не е вярно!!!Всеки път като имаш проблем с празния ход-било дросел или МПХ това е омешан пясък с маслени пари.

С две думи факторите каращи маслото да старее са много и не са еднозначни,та с лека ръка да кажеш щом швейцарците карат 15000км,защо аз да сменям на по-малко...?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи като сипя амсоил и имам по 200км градско на седмица ще тряа го сменя на след 8к км ? 

 

Колите, които горят масло са тези на които не им е сменяно редовно такова. Моята беше само на доливане, няма как да не гори след като я промих ;) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички колеги.

 

Колега, dandilov, ще се пробвам да снимам през отвора на капачката, но не знам какво ще се вижда.

 

Относно сервизната книжка си мисля, че е истинска.

Причината да си мисля така е, защото колата я видях в Autoscout в обява на автокъща, в същия град, от който е купена като нова, и се обадих на мой познат хондаджия, който живее в Швейцария. Той отиде и я гледа още на следващия ден, капарира ми я и ми я докара.

Не е имало джамбази.

Вярно че нямам нито една фактура, а само сервизна книжка, но в нея всичко изглежда наред. Първо всички обслужвания са си били в Хонда, а малко след изтичане на гаранцията в друг сервиз в същия град.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, а какво ще кажете за фюлериновата добавка на Бардал? Пише, че може да се кара 15к, след сипването и в масло, което вече е за смяна?!?! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако сметнеш маслото+добавката ще ти излезе по скъпо от това да си купиш качествено масло, а няма нищо по хубаво от това да сипеш качествено масло и да забравиш за всички "вълшебни" добавки, които уж ти правят мотора нов все едно вчера е излязъл от завода, промиха ни мозъците с реклами на всякакъв вид продукти, на които нито можеш да видиш нито да усетиш ефекта, защото мотора няма да ти проговори дали му е добре като му налееш добавката.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Използване: сипва се при смяна на маслото. Опаковката е достатъчна за 6 литра масло (1:15). Пробег 15 000км.

Цена:

 400мл. - 56.60 лв.

 

 
1. Значи се сипва в новото масло.
2. С тази цена + цената на маслото идва много златна тая "супер - дупер" добавка.  :tooth:
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно добавките първо трябва да се прочете препоръките на маслото дали се разрешават допълнително да се доливат добавки, по назад в тематя имаше писано -някои производители на масла забранявят доливането на добавки допълнително тъй като ще влошат качеството на маслото!!! В премиум маслата като Redline, Amsoil и определени модели масла има всички необходими и качествени добавки, които също са съобразени и със самото масло!

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бях чел, че има свойствата, да регенерира старото масло. Иначе се продава и масло на Бардал, с фабрично заложена такава добавка и се води С60. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето снимки на това, което се вижда през капачката и маслото на щеката:

post-33989-0-62449200-1475829441_thumb.jpg

post-33989-0-21732300-1475829447.jpg

Това масло е на 6хил.км.

Сменявано е в Швейцария.

Не разбирам и не мога да преценя дали това, което се вижда на снимката е "добре" или "зле".

Редактирано от romborak

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да регенерира до известна степен мазителните свойства на маслото, но само това съвсем не е достатъчно! Прочети по-горе Markony какво е написал за вредните компоненти в старото масло. Всички те ще си останат и ще "ядат" двигателя отвътре. Единственото решение е по-честа смяна на маслото и по-пълно източване на старото!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пишеше че регенерира старото масло. Аз не го тълкувам еднозначно това. Възможно е и да е пълен боклук и да не си заслужава. Аз си сипах тази добавка, към 5w30 на Бардал, със смяната на маслото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ползвам майстор в шишенце nano добавка за промиване, слагам гадно и дебело масло _минерално масло наливам добавката ,работи 1 час на место на обороти и източвам. По този начин си промивам двигателя от старите остатъци. Добавката за промиване е скъпа защото не ползва разтворители и т.н. химии но пък минералното масло е евтино.Пропуснах също сменям и един евтин филтър преди да направя промивката.

 

Естествено като налея новото читавото масло слагам и OEM филтър минимум или по хубав.

 

ПП

Интересро е как от тиня и утайки ще стане ново масло с добавка за регенериране.

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко общи "локуми", стори ми се интересна.

link

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Малко общи "локуми", стори ми се интересна.

link

 

Мнение 33 е впечатляващо. Отне ми около час да го осмисля. Благодаря за линка. Доста полезно!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
romborak: Ето снимки на това, което се вижда през капачката и маслото на щеката:

 

Двигателят изглежда добре. Поне това, което се вижда... Маслото е нормално потъмняло като за 6000 км.

Бих се съобразил с Markony за смяна на 8000 км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко общи "локуми", стори ми се интересна.

link

  Казва се, че молекулата на синтетичното масло, на практика е неразрушима и ако се сипе подходящата добавка, то може да се кара вечно с едно и също масло, защото то не губи от смазочните си свойства. Смяната на маслото се налага поради изхабяването на самите спомагателни добавки в него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В допълнение - молекулите са също така с еднакъв размер, структура и "чистота".

Малко за базовите масла:

http://www.kewengineering.co.uk/Auto_oils/mineral_or_synthetic_oil.htm

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да кажа нищо за маслото на колегата ...мразя щеката на ЦРВ-то.

Направете една капкова проба ,за да се види колко масло ,колко бензин и колко сажди има.

Dindin може да обясни как се прави точно проба на лист офис хартия А4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това масло не е двигателно, но много ме интересува дали е на синтетична основа или минерално. Благодаря предварително!

 

http://catalog.lubricants.total.com/en/products/377/FLUIDE%20ATX

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това масло не е двигателно, но много ме интересува дали е на синтетична основа или минерално. Благодаря предварително!

 

http://catalog.lubricants.total.com/en/products/377/FLUIDE%20ATX

Най вероятно е крекинг, сиреч на минерална основа, защото никъде не е упоменато, че е синтетика, едва ли някой производител би пропуснал тази информация, ако продукта е такъв.

Ето ти лабораторни анализи на различни масла за скорости от братушките http://elit-oil.io.ua/s1196112/laboratornye_analizy_transmissionnyh_masel

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...