Jump to content
Cyreon

Разминаване между борд компютър и действителен разход

Recommended Posts

Колеги,

 

засякох я при пълно/пълно на една и съща бензиностанция и дори на същата колонка заредих, за да ми е сигурен теста.

Борд компютъра ми дава 0.5 л/100 км по-нисък разход от действителния.

Или компютъра не отчита вярно или ме лъжат в литрите. 

Колко са допустимите норми за отклонение между компютър и действителен разход?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато правих преди такива засичания,пълнех резервоара до капачката-докъто видя бензина за се покаже от горе.Така мисля е най точно, но моите засичания бяха за разход на бензин при каране на газ. Такъв само на бензин не съм правил.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги борда дава по нисък разход от действителния, по наблюдения е 0.5-0.7л/100км, вярвай на колонката, борда е за горе долу, по скоро на моментния може да вярваш като число.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дори да зареждаш пълно-пълно, някой път остава малко въздух в някой край на резервоара и от там има разминаване. Пък ако друг ти зарежда колата - заради разпенването на горивото (нафтата се пени много повече от бензина), пистолета изключва различно, от там също има несъответвие. Както и имай предвид, че бордовите компютри не са винаги точни. При мен Акорда си дава 0.5/100 отклонение спрямо данните от пълно-пълно. Имам чувството, че колкото повече е гасена колата (карана доста градско, с чести изключвания на двигателя), толкова по-голямо е отклонението. Като съм карал на дълъг път с по 1000км за един ден с няколко почивки, разхода по борд е супер точен.

 

Ако искаш хубава статистика - ползвай сайтче като CarSpending.com (който аз правя) и си пази историята. Ще натрупаш много точни осреднени данни за разхода ти за някой друг месец и ще видиш разхода на други шофьори с подобни условия на каране. Пък и ще можеш да се похвалиш във форума със сигнатурка с ниския разход, който често изтъкваш, че постигаш  :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дори да зареждаш пълно-пълно, някой път остава малко въздух в някой край на резервоара и от там има разминаване. Пък ако друг ти зарежда колата - заради разпенването на горивот, пистолета изключва различно. Както и имай предвид, че бордовите компютри не са винаги точни. На Акорда си дава 0.5-1л/100 отклонение спрямо дългосрочно засичани данни от пълно-пълно.

 

Ако искаш хубава статистика - ползвай сайтче като CarSpending.com (който аз правя) и си пази историята. Ще натрупаш много точни осреднени данни за разхода ти за някой друг месец и ще видиш разхода на други шофьори с подобни условия на каране. Пък и ще можеш да се похвалиш във форума със сигнатурка с ниския разход, който често изтъкваш, че постигаш  :)

 

Еуфорията ми е била напразна. Разходът, че е нисък, нисък е, но явно не толкова колкото ми се иска. Например сега за 700 км изминати ми даде 5.8 л/100 км по борд и 6.3 л/100 на колонката. Това за 4 човека с багаж, основно магистрала.

Ще си направя регистрация на сайта. Благодаря за уточненията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  Откакто взех моя Акорд (7-ма, дизел фейс) винаги зареждам до горе (никога досега не съм зареждал "частично" за определена сума), като всеки път казвам да дозаредят колкото се може повече, след като изключи пистолета. В повечето случаи зареждането е било възможно най-скоро след като светне "резервата" - до горе. По-редки са случаите да заредя преди да е светнала "резервата", но и тогава пак е било - до горе. 

  Винаги досега пресметнатия действителен разход е бил с до 0.5-0.6 л. по-висок, в сравнение с показанието на борд-компютъра. Няма да споменавам брандове, но аз лично винаги зареждам от една и съща верига бензиностанции, винаги с едно и също гориво (скъпото). Основно зареждам на 3 бензиностанции от тази верига, просто защото те са ми най-удобни спрямо основните ми пътувания/дестинации. Но и в случаите когато съм зареждал на други - разликата пак е била такава. 

  Дали тази разлика е в "допустимите норми за отклонение", ако въобще някои може да дефинира такива, може би знаят само онзи дето е измислил алгоритъма за изчисление и ...група съветски учени... :D Според мен е съвсем нормална. Факторите, на които би могла да се дължи не са 1-2. По-важното според мен, е тази разлика (била тя и по-голяма) да бъде "сравнително константна", т.е. да е една и съща при всяко зареждане, дори на различни колонки и/или бензиностанции. По този начин елиминираш вероятността да те лъжат в зареденото количество и/или проблем водещ до неоправдано висок разход (не отчетен от борд-компютъра (ако е възможно това)). 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля изобщо, че това е проблем, също така и не мисля че има борд компютър на автомобил, който да ти даде абсолютно реална и точна цифра за разхода, освен може би борд компютър на самолет.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дефакто бордкомпютъра изобщо не е прецизна система за измерване ,а само помощник,който да те научи да караш икономично.Имаше изследване преди 6-7 години за влиянието му върху опита на шофьорите....

Иначе си мери циклово количество гориво и скорост,при колите с дебитомер,взима данни и от него.Не отчита полусъединител,гуми и вятър..

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте

Ползвайки бордови компютър (infoboard) мога да допълня, че само една малка разлика в налягането на гумите дава различен разход. Давам пример: разлика в налягането от  2,1 атм., 2,2 атм. и 2,3 атм. може да достигне 0,5-0,6 л/100 км, като колкото е по- ниско налягането на гумите- толкова е по- голям разхода (разбира се при 2,3 атм. разхода ще е оптимален).

 

П.С. Разхода показан чрез infoboard може да бъде сведен до 0,1 литра бензин грешка- и това е така, защото може да се настройва с голяма точност и да се сравнява спрямо реалният разход (по колонка). Но при всяко пътуване условията на пътя са различни и постоянно се променят- и никога тази грешка не може да бъде постоянна стойност- а винаги варира.

Поздрави

Редактирано от JoroHondata
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят опит категорично показва 0,5 л. по-нисък реален разход от показанията на компа. И на дълго и на градско. Колата е Accord 2009 2.2 i-dtec. Няколко засичания и все едно и също.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук има хубава статия, която описва защо бордовия компютър дава отклонения и защо са неизбежни:

http://blog.caranddriver.com/why-your-trip-computer-isnt-giving-accurate-mpg-readings-and-how-to-fix-it/

 

Оказва се, че нашата любима марка използва повече сензори от повечето автопроизводители, за да е по-точна, но разминаванията са неизбежни. Нещо, което ми се стори интересно е, че тъй като модерните коли са с пластмасов резервоар - той се свива и разширява от температурата, като разликата в обема му достига 4%. Тоест ако си заредил в прохладна вечер и после караш и дозареждаш в жегата, на второто зареждане можеш да събереш до 4% повече гориво заради разширения резервоар.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук има хубава статия, която описва защо бордовия компютър дава отклонения и защо са неизбежни:

...на второто зареждане можеш да събереш до 4% повече гориво заради разширения резервоар.

Интересно тези 4%, когато не караш колата, и стане достатъчно студено за да се свие и ги "изяде", какво се случва с горивото в излишък?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обикновено колкото и да напълниш колата - винаги остава някакъв въздух (може би дори точно с тази цел резервоарът е с форма, която да оставя въздушен джоб и не може да се изпълни идеално). Ако хванеш да я разклатиш хубаво след като заредиш, ще излезе част от въздуха и ще влезе още гориво. Пък и обикновено все караш поне малко докато се прибереш и освобождаваш място. Въпросните 4% са пример - вероятно са максимума от много горещо към много студено време. При 50л резервоар, това са 2л разлика.

 

Но да кажем, че си препълнил колата в жегата без да е останал въздушен джоб, веднага си я паркирал на студено - имаш и преливник. При някои коли (например Мазда 6 дизел първа генерация) при препълнен резервоар и по-рязко потегляне даже ти прокапва гориво отдолу. Предполагам същото ще стане и ако резервоарът се свие :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен го има това разминаване,но не е винаги . Ако съм изминал 500км ми дава разход 7,7л.примерно, изминавам още 200 км и ми пада до 7.2л. Обаче като заредя сметките ми излизат 7,7л/100км.

Поздрави

 

Enviado do meu ALE-L21 através de Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Базирайки се на чистата статистика, най-достоверен среден разход може да се изчисли когато се направят достатъчен брой зареждания по един и същи начин.

Дали ще е пълно-пълно или ще нулирате километража и ще си записвате колко км сте изминали от последното зареждане с колко гориво, няма значение, важното е да е по един същи начин всеки път.

Така няма да има значение дали единият път е било +30 градуса, а другият е било -30градуса, дали бензиностанцията е една и съща и т.н.

Когато се натрупат достатъчен брой зареждания (30-40-50) и се води отчет, ще се елиминират в достатъчна степен отклоненията и грешките и средният резултат ще бъде максимално точен.

Това обаче изисква редовно и точно водене на отчет и предполагам, че не всеки би се занимавал.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят опит категорично показва 0,5 л. по-нисък реален разход от показанията на компа. И на дълго и на градско. Колата е Accord 2009 2.2 i-dtec. Няколко засичания и все едно и също.

И при мен е абсолютно същата ситуация. Винаги зареждам до гърловината, нулирам дневния километраж и се стремя да мина възможно най-много километри преди следващото зареждане. С калкулатора разделям литрите на километрите и резултата винаги е с 0.5 лтр/100км по-малък от показанието на борд компютъра.

Правил съм и експеримент. Един път нарочно оставих колата почти без гориво в резервоара, така, че компа да покаже 0 оставащи километри. И след това изминах още 10 километра докато заредя и колата не угасна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Моят опит категорично показва 0,5 л. по-нисък реален разход от показанията на компа. И на дълго и на градско. Колата е Accord 2009 2.2 i-dtec. Няколко засичания и все едно и също.

И при мен е абсолютно същата ситуация. Винаги зареждам до гърловината, нулирам дневния километраж и се стремя да мина възможно най-много километри преди следващото зареждане. С калкулатора разделям литрите на километрите и резултата винаги е с 0.5 лтр/100км по-малък от показанието на борд компютъра.

Правил съм и експеримент. Един път нарочно оставих колата почти без гориво в резервоара, така, че компа да покаже 0 оставащи километри. И след това изминах още 10 километра докато заредя и колата не угасна.

и при мен излиза около 0,5 л.по нисък разход отколкото показва борд компютъра. Колата е 2.0 I-vtec 2013.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И след това изминах още 10 километра докато заредя и колата не угасна.

 

Ако си спомням правилно караш Акорд 8. Мога да потвърдя, че и на Акорд 8 и на Акорд 7 имаш поне 5 литра оставащо гориво след като стигнеш "0 оставащи километра до зареждане", което в зависимост от пътните условия и вида гориво може да са още 50-100км. Но тъй като не е хубаво за горивната помпа да пресъхва, индикацията е направена да те накара да заредиш навреме.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

И след това изминах още 10 километра докато заредя и колата не угасна.

 

Ако си спомням правилно караш Акорд 8. Мога да потвърдя, че и на Акорд 8 и на Акорд 7 имаш поне 5 литра оставащо гориво след като стигнеш "0 оставащи километра до зареждане", което в зависимост от пътните условия и вида гориво може да са още 50-100км. Но тъй като не е хубаво за горивната помпа да пресъхва, индикацията е направена да те накара да заредиш навреме.

 

Точно така, и аз смятам, че при показание на борда "0 оставащи километри". В резервоара има достатъчно гориво за около още 50 километра. Един единствен път съм го правил, просто любопитсвото надделя над разума. По принцип зареждам малко преди да светне лампата, точно за да не остане помпата на сухо. А и не знам как стои въпроса с обезвъздушаването на горивопровода на 8-ма генерация, дизел ако случайно глътне въздух.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен средният разход по борд комп бе 8.6л срещу 8.68л реално гориво на 100км. Това за 1320км с 2 зареждания от светеща (отскоро) лампа. Като тръгнах отпуска 57.18л -до капачката (минати 660км), на връщане 57.36л -пак до капачката. Аз, жената, синковеца, котката и пълен боекомплект щуротии за море, до щората на багажника. Федерални шосета с трафик и колони, които не позволявах да ме бавят 100-120км/ч, Магистрали 140-160км/ч, планински преходи, 50-60км/ч, че на жената и прилошава по серпентините + малко градско и всичко това на 25 градуса постоянно включен климатроник. Докато карах "свободно" разхода беше под 8, но след колоните, баирите и магистралите вече нямаше как средната стойност да се върне на това показание. Имаше моменти в които бе над 9 на 100. Това си е нормално. По странен ми се видя моментният разход. На хоризонтален участък с малко газ и 90 км/ч показва 7л, при 110 км/ч показва 6л, при 140 км/ч показва 8 , при 160 -9л. Това също е обяснимо, понеже не мери реалната консумация, а пресмята с колко литра ще мина 100км в конкретните условия. И това е приемливо като метод за моментен разход, но вземайки като следствие прогнозата за оставащ преход с наличното гориво, тя вече варира доста. Примерно като напълня резервоара ми показва 760 км преход с него, а реално минах 100 км по-малко. От къде знае в какъв режим ще карам? И на двата ми трипа от пътуването (общият А и последният В) средната скорост в момента е 72 км/ч. Другата странност е че като върна газта при намаляване на скорост консумацията се нулира (което е нормално), като спирам обаче тя се качва до десния край на скалата, а веднага след спирането се занулява обратно. Последните две всъщност са нереални стойности. При работа на място показанието е 0л/100км. Как тогава постига точен среден разход ако не включва консумацията на ДВГ  на мин. об. или форсирането при покои на автомобила, за неизвестен период от време?

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен пък малко странно се случват нещата.Тръгваме по магистрала моментен разход 9.1Л/100км,след което пристигаме и колата се гаси.Пали се след 4-тия ден и показва моментен разход 7.5л/100км.След което на обратно ги свали до 7.1Л/100км.

Пристигайки в града и каране още няколко дни,разхода се качва постепенно всеки ден - 7.2;7.3;7.4Л/100км. след което оставаше да се изминат още около 80км и реших да заредя.На монитора изкочи веднага 8.8л/100км,след което показваше 10л/100,след което показваше 8.8л/100km,абе варираше доста от 8-10л/100км. Всички числа изреди.

Та се чудя какво става? 

Интересното е че заредих за 30лв - 15литра, и стрелката отчете половин резервоар,а оставаха да се изминат към 80km.Самата стрелка показваше 2,3 чертички от началото на скалата. :confused:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти на тва разлика ли викаш, моя дава с 2 и повече литра разлика в минус :) Показва че са 6-7 а те са 8-9 :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...