Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 2.01.2025 in Мнения
-
5 точкиЧНГ За много години, живи и здрави, и само безаварийно Така изтече още една година. Отново ще споделя подробно разходите за колата за една година Та да започвам Първо разните данъци, застраховки и такива: Данък - 187,26 лв. ГО към Булстрад - 291,93 лв. Каско към Булстрад - 563,72 лв. Преглед - 57,00 лв. Винетка - 87,00 лв. Общо - 1186,91 лв. Да започвам с основното. За една година съм си отбелязал три автомивки 😂 Със сигурност са повече Ама колко не се знае. Общо - 60,00 лв. Взех си антифриз Ravenol HTC 1,5 л., концентрат - 24,00 лв. Губя от някъде по малко ама не съм се занимавал да търся от къде и затова си доливам, като ми иде към минимума в казанчето. Ходих 2 пъти да ми правят реглаж на фаровете, че претърпях инцидент и имаше размествания Два пъти по 15,00 лв. - общо 30,00 лв. Наместване на праг след едно мое аматьорско изпълнение 😁 - 30,00 лв. Смяна на масло и филтри, реглаж на клапани: Масло Ravenol SSO 0w30 5 л. - 160,00 лв. Маслен филтър BOSCH - 18,00 лв. Филтър купе BOSCH - 9,00 лв. Гарнитура за капака на двигателя Elring - 18,00 лв. Панелен въздушен филтър K&N - 110,00 лв. Труд - 80,00 лв. Общо - 395,00 лв. Смяна на радиатор на климатик NRF - 250,00 лв. Дехидрататор NRF - 35,00 лв. Дозареждане с фреон - 50,00 лв. Труд - 80,00 лв. Общо - 415,00 лв. Оригиналната медия се счупи и се наложи да взема китайска, че цените на оригиналната, втора употреба, изобщо не ми харесаха и реших да си взема нещо, което поне ще ми върши работата, като пълноценна мултимедия. Junsun V1 Plus 6/128 от Алиекспрес - 450,00 лв. Монтаж - 70,00 лв. Общо - 520,00 лв. Изби ми ръжда на едната задна вежда. Кърпене, обработка и боя - 400,00 лв. Надявам се да изкара поне няколко години Майстора определено не ми даде такава гаранция но се постара доста. Филтри за газовото - 30,00 лв. + доставка 5,92 лв. - 35,92 лв. Оранжеви лед габарити - предни - 15,00 лв. + доставка - 6,00 лв. - 21,00 лв. Лед крушки за халогените Bullvision, понеже единия замина, от Алиекспрес - 21,00 лв. Определено ми харесва повече визията с оранжеви габарити Поради незнание от моя страна и явно и човека, който ми монтира мултимедията се наложи да си взема допълнително мини усилвател, за да може да се върже баса на колата. Колата е с премиум саунд и оригиналния усилвател беше премахнат и всичко беше вързано към 4 каналния китаец. За да се получат нещата както трябва взех една дребна джаджа и всичко си дойде на мястото. 20,00 лв. "усилвателя" и 20,00 лв. монтаж - 40,00 лв. Продукти за поддръжка на K&N филтъра - 30,00 лв. + доставка 5,00 лв. - 35,00 лв. Последва нещо доста неприятно и непредвидено - скъсах верига по време на движение. За щастие нямаше други последици. Голяма верига ОЕМ - 190,00 лв. Плъзгач ОЕМ - 38,00 лв. Два банана ОЕМ, съответно - 128,00 лв. и 98,00 лв. Хидравличен обтегач ОЕМ - 157,00 лв. Доставка 11,86 лв. Масло Ravenol SSO 0w30 5 л. - 145,00 лв., доставка 12,64 лв. Маслен филтър BOSCH - 10,00 лв. Антифриз Termotec G12+ розов 20,00 лв. Имам малко колебание относно антифриза, който са избрали майсторите но казаха, че бил хубав и подходящ за този двигател. До сега карах с оригинален и съм доливал малко от Равенола, който е същия цвят, като оригиналния. Дано да не е грешка новия антифриз. Реглаж клапани. Труд - 300,00 лв. Общо - 1110,50 лв. Ето я и скъсаната верига. Не е ОЕМ Странно скъсване. На още няколко места има започнало да се къса по този начин. Веригата е сменяна от мен преди около 35000 км. Нямаше абсолютно никакви шумове. Не ми се рови сага да търся каква марка беше. До сега при моите майстори не е имало скъсване на верига от тази марка. Да не говорим пък за такова. Купих си крик, не оригинален за 30,00 лв., че нямах. Чистачки, предни Valeo First Hybrid - 28,00 лв. Тотал до тук за тези разходи - 3206,42 лв. Заредено гориво за 1668,08 лв., като съм дал 147,42 лв. за бензин, останалото е газ. Всички разходи общо - 6061,41 лв. Изминати 9880 км. за една година. Гориво на км 0,18 лв. Общ разход на км 0,64 лв. Като цяло ако не беше проблем ас веригата и медията, щеше да е доста добре разход за година но уви Случват се такива неща. Добре, че нямах повече поражения Тази година трябва да сменя задни дискове и накладки. Щях да го правя предходната ама непредвидените разходи за другите ремонти ги избутаха на заден план Сега малко почивка, надявам се и пак се започва 😂
-
2 точкиТова е цената и марката за комплекта от две вериги и всички обтегачи през 2021 г. За препоръките на майсторите - аз им казах да сложат по тяхно усмотрение тогава. Препоръката им беше ОЕМ но точно тогава не можех да си ги позволя за съжаление. Сега като се скъса, като говорих с тях, потвърждават, че ползват тази марка още преди аз да им стана клиент. До сега скъсване не са имали. А са слагали вериги на коли, които се карат доста агресивно, не пенсионерската като мен 😁 Имали са разтегнати от тази марка но не и скъсана. Да не говорим по този начин. Викали са търговския представител на фирмата доставчик за района, който да види за какво става дума. И той не може да си обясни такъв вид скъсване на веригата. Сега до колко може да се вярва на търговци е друг въпрос 🙂 Но определено имам вяра на момчетата, които ми ремонтират колата. Не казвам, че са перфектни но работят съвестно и не се опитват да подвеждат клиента по някакъв начин. Важното е, че за късмет нямаше други щети.
-
1 точкаАко няма драма, според мен, не пипай нищо. Работи, не дава грешка, карай и не го мисли толкова.
-
1 точкаФренски ключ, стискаш маркуча, отвиваш тръбата и я освобождаваш да не пречи, махаш помпата на два болта се държи, обратната процедура по сглабяне и следва обезвъздушаване, нищо сложно. Колегата, който говори за сваляне на кутии, визира разни други случаи, при които долната помпа е част от лагера, но тук си е външна.
-
1 точкаЗдравейте! Честита Нова година! Всички пратки, пътуващи с Еконт бяха изпратени на 31.12, а тези, които са с доставка със Спиди ще бъдат изпратени утре. Поръчките за лично получаване може да се взимат.
-
1 точкаЧ.Н.Г! Маслото е било експлоатирано 50/50 магистрала и градско на къси разстояния. Стойностите на износване са незначителни, като се има предвид, че не е източван несливаемият остатък и от него също има принос към стойностите на металите, окисление, нитриране и т.н. Предполагам, че TBN е измерван по ASTM D-2896, който дава завишени резултати за стойността, понеже е метод за свежо масло. Поне така измерват в Германия (не знам защо). Ако се измери по ASTM D-4739, който е за отработено масло, тогава, реалният TBN, трябва да е поне с 2 единици по-нисък. Тоест, вече се е изравнил с TAN. Като цяло, маслото се е представило превъзходно, с оглед на спецификациите, които притежава и не големият ресурс от това, съответно 150 - 180 моточаса при гориво бензин. Да не забравяме, че началният TBN на свежото масло е само 7.8 mg KOH/g. Успешна Нова 2025 година!
-
1 точка
-
1 точкаОборотите се вдигат заради ЕКУ-то,което минава в сервизен режим.Това може да е поради дефектен сензор, липса на сензорен сигнал или показания на сензора, които са извън спецификацията.
-
1 точкаКолега запознат ли си със спецификациите на маслата произвеждани 90-98 година, химичните присадки добавяни тогава и към днешна дата...хващаш се за вискозитета само. В книжките за обслужване на много марки автомобили сигурно си видял таблиците с препоръчвани диапазони от различно по вискозитет масла относно средногодишен РАЗЛИЧЕН КЛИМАТ!? Някъде да пише не карайте с 10W40 или 5W40 и т.н. А запознат ли си с прехода между двигателни масла с различни спецификации според изминалият пробег и износване на двигателят с вътрешно горене. Моята кола още НЕ изразходва 3л масло при изминаване на 10 000 км и до достигане на такава консумация ще я карам и обслужвам по един и същи начин. Двигателят на този модел, без належащ ремонт, какъв пробег има с нормално обслужване? От мой опит до тук 400 000 км, като в Италия до 150 000 е карана с 5W30 и след това с 10W40. Колко още живот има...никой не може да каже ти го гарантирам. Според теб понеже е карана с 10W40 и постоянното ти обяснение във всички теми засягащи думите масло за двигател в honda cr-v rd1 аз нямам работещ двигател в колата. Ами за твоя изненада имам същият си двигател, с който е излезнала колата от завода. И нищо чудно да работи по-добре от твоят обслужван с цитираният от теб едва ли не задължителен вискозитет. Ако искаш помисли и как така клапаните в оригиналната ми все още глава търпят реглаж през 40 000км. Колата ми работи предимно на газ с оплюваната къде ли не българска газова система ФОБОС 1. И да не збравя, колата ми е още с оригиналният си катализатор Прекрасен автомобил, за мен достатъчно здраво конструиран и изработен!
-
1 точкаЩе го следим "изкъсо" - на дълги разстояния. Имам 2 натурално аспирирани "инжекции" с общо 10 буркана.
-
1 точка
-
1 точкаЗа гарнитурата на капака - като купих колата преди 3 г. се наложи да отварям двигателя заради издухана гарнитура на главата. Не знам каква гарнитура са ми сложили на капака но от тогава три пъти съм правил реглаж на клапани, като веднъж беше при Маркони, като ми слага газовото. Нямам теч на масло. И не съм сменял гарнитурата при всяко отваряне. Колегата @svemar и на мен ми се иска да мога да си правя ремонтите на част от нещата, които се налага да правя ама не смея. Нямам гараж или подходящо място, където да вкарвам колата да чопля. Моята стои на пътя. Като я взех още в началото се опитах да оправям един прекъснат кабел в задна врата за сваляне на прозореца. Трябваше да разглобявам - кора и т.н. С гледане на клипчета и мъки - успях да счупя модулчето, където е копчето за сваляне на прозореца. Не можах да стигна до въпросния кабел и се наложи да ходя пак на майстор. От тогава съм решил, че нещо, което не съм видял на живо как се прави или не го правя с някой, който знае какво и как да пипа - да не са захващам 😁 Че скъпо ми излизат такива самостоятелни ремонти Единствено филтрите на газовото сменям сам. Маркони ми показа, кое как се прави точно Ти щом си сръчен - ще можеш сам да си правиш и реглажа на клапаните. Ще са ти нужни само пластини за измерване на хлабините и да знаеш съответните хлабини. До колкото съм чел споделено от хора тук във форума и разни други групи, било доста лесен процес
-
0 точки
-
0 точки
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00