Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 12.11.2024 in Мнения
-
5 точкиРазбирам че не си наясно с този бизнес. То никой не е бил, преди да смени няколко коли в живота си. Най-читава е сделката да купиш кола от комшията, когото си наблюдавал как си я е поддържал и от какво се е оплаквал няколко години. Ако не - минаваш на търговците. Там е "пари - стока - пари прим". Те харесват нещо на вид, гледат за повърхностна корозия отдолу, проверяват документално, слушат как работи на място и в движение, а познавайки пазара, преценяват дали да си затворят известната сума пари за неизвестен период, та да изкарат 10-на % за себе си. Те не купуват кола за теб - дори не подозират че съществуваш на планетата, преди да влезеш в контакт. Те не разглобяват колите и не проверяват подробно всеки възел. Мият/почистват и оправят някоя дреболия, па пускат колата в нета. Тези дето внасят "скрап" си имат доверени майстори, които правят нужното за да е прилична на вид, но там също общата инвестиция е почти като на добра кола без нужда от ремонти. Реалното техническо състояние няма как да се знае в детайли. Ако са я докарали на ход, могат да споделят впечатления, както и ако са я взели от представителство на марката, а там колата обикновено е проверена обстойно и обслужена, защото също е на пазара - местният. На ход, от дилърство и обслужена е рядка комбинация - това е "бяла лястовица", но си струва. И пак - Кола на старо е котка в чувал. Като нямаме пари за нова, "бъркаме в чувала" и се молим да не сме сбъркали. Секънд хенд-а е с остатъчен ресурс, а новите пък са с умишлено ограничен, та клиента винаги може да се окаже прееб@н. Всичко зависи от това човек как гледа на нещата от живота. Ако се чувства обиден от него - и тази сделка ще е такава. Ако е позитивен реалист - ще е доволен. Нищо не е вечно - ние също. Уж се чувстваме добре и хоп - некое вирусче или нещо по-сериозно. Не обвиняваме живота или родителите си. Носим си кръста и се лекуваме. Е, с колата е същото - вземаме, караме, каквото излезе - правим. Важното е какви ползи и радости ни носи, а не какви средства отнема! Успех с намирането и късмет с притежанието!
-
4 точкиКакво е интелигентността все пак? Когато бях войник, изкарах 160 точки на един тест за пригодност, вместо обичайните 100. Никой в базата не беше виждал подобен резултат и за около два часа около мен се вдигна голям шум. В общ план не настъпиха никакви промени – на другия ден си бях общ работник в кухнята, най-високата длъжност, до която се издигнах в армията. През целия си живот съм отбелязвал подобни резултати, поради което се имам за високо интелелигентен, а очаквам и другите да ме смятат за такъв. Макар че всъщност, не означават ли тези постижения, че просто ме бива да отговарям на въпросите на хората, които измислят тестовете и чиито интелектуални наклоности са близки до моите? Имам например един автомонтьор, който според мен не може да е изкарал повече от 80 точки. Винаги съм смятал за разбиращо се от само себе си, че от нас двамата по-интелигентният съм аз. Само че като се повреди нещо по колата ми, търча при него – гледам го трепетно как ѝ разглежда вътрешностите и чакам да се произнесе, сякаш е свещен оракул. И той винаги ми поправя колата. Ами да си представим, че моят монтьор състави въпросите на тест за интелигентност. Или пък ги състави някой дърводелец, или фермер – който и да е извън университетските среди. Всеки от тези тестове би ме охарактеризирал като пълен идиот. И то съвсем основателно. В един свят, където не бих могъл да използвам моята академична подготовка и уменията да си служа с езика, а се налага да правя нещо сложно и трудно с ръцете си, аз бих се провалил. Моята интелигентност следователно не е абсолютна, а е функция на обществото, в което живея, както и на факта, че една малка група от това общество си е присвоила правото да се произнася по въпросите за интелигентността. Да вземем пак моя автомонтьор. Той винаги се шегува като се видим. Веднъж си измъкна главата изпод колата и каза: „Докторе, един глухоням влязъл в една железария да си поиска гвоздеи. Сложил си двата пръста на тезгяха и показал с другата ръка, сякаш чука върху тях. Продавачът му донесъл чук. Той поклатил глава и посочил пръстите си. Продавачът донесъл пирони. Човекът ги взел и си отишъл. Следващият обаче, който влязъл в магазина, бил сляп. И искал да си купи ножица. Как мислиш ти, докторе, че си я поискал?“ Аз най-простодушно вдигнах дясната си ръка и изобразих с два пръста рязане на ножица. На което моят автомонтьор се изсмя язвително и каза: „Ех, ти, лапнишаран. Ами той просто му казал какво иска“. После прибави снизходително: „Цял ден пробвам клиентите с тая история“. „И хвана ли много?“ – попитах аз. „Само няколко. Ама знаех, че ти ще се хванеш.“ „Че защо?“ „Ами, защото, докторе, си дяволски образован. Знаех, че не може да си много умен.“ Имам неприятното чувство, че думите му не са лишени от основание. Айзък Азимов
-
3 точки"Една вечер той се появи на вратата ми - мокър, кльощав, пребит, уплашен до смърт, бял, без опашка и кривоглед котарак. Пуснах го вътре и го нахраних. И той остана. Научи се да ми се доверява. Но един ден един приятел, когато ми дойде на гости го прегази в двора. Веднага занесох при ветеринаря това, което беше останало от него. Ветеринарят каза: "Шансовете са малки, ето ви тези таблетки, които трябва да му давате, гръбнакът му е счупен, но той е бил чупен и преди, и незнайно как е зараснал. Погледнете снимките, по него са стреляли, има останали сачми в тялото, някой му е отрязал опашката. Ако оживее, никога няма да може да ходи." Прибрах котарака вкъщи. Беше едно много горещо лято. Сложих го на пода в банята. Дадох му вода и храна с таблетка в нея, но той не докосна нито храната, нито водата. Тогава намокрих с пръст устните му и започнах да му говоря. Не се отделях от него и му говорех непрекъснато, галех го нежно, а той в отговор ме гледаше със светлосините си кривогледи очи. Минаха дни. И изведнъж той помръдна от мястото си. Пропълзя с предните си лапи (задните му отказваха). Добра се до леглото си и се изтегна на него. В ушите си чух фанфари, които известяваха тук, в тази баня, а и на целия град, за една възможна победа. Беше ми мъчно за котарака - аз също бях наранен от живота, не толкова много, колкото той е бил наранен, но все пак немалко. Една сутрин той се изправи и на четирите си лапи, веднага падна и ме погледна въпросително. Казах му: "Можеш". Той се опита отново и отново, ставайки и падайки няколко пъти, и накрая, можа да направи няколко крачки. Залиташе като пиян, задните му крачета не искаха да се движат, но той падаше, почиваше си малко и отново се надигаше. Останалото го знаете: сега той е добре. Пак си е кривоглед и вече почти без зъби, но котешката му ловкост се върна, а и особения му поглед, който притежаваше, не се изгуби. Когато давам интервю, обикновено ме питат за живота, за книгите ми, а аз се навеждам, вдигам моя кривоглед, безопашат, прострелян и прегазен котарак и казвам: "Ето, погледнете". Но те не разбират и питат отново: "Казвате, че сте повлиян от прозата на някого?", "Не!" -казвам аз и показвам котарака - "На мен ми влияе това, което се случва около нас! Например това! Или това! Или това!" Разтърсвам котарака и го вдигам високо, почти да тавана, но той е спокоен, той ме разбира. И с това интервюто приключва. Но понякога аз се чувствам горд, когато виждам снимки в списанията: ето това съм аз, а това е моята котка, на снимка, на която сме двамата заедно. Котаракът знае, че това са глупости, но все пак от това ни става по-леко и на двамата." Чарлз Буковски "Историята на един упорит кучи син"
-
2 точкиАко през студените месеци намерите "мъртъв" таралеж, не го погребвайте, не го изхвърляйте в кофа за боклук. Никой не иска да види мъртво животно в двора си или на пътя, но това може да е таралеж, който спи зимен сън в продължение от ноември до март. Обикновено копаят дупки, за да останат в безопасност, но имаме все по-малко зелени площи, храсти или гори и става все по-трудно да намерят безопасно място, където да прекарат зимата в сън. Някои могат да влязат в дворовете ви, търсейки безопасност и топлина, за да заспят зимен сън, някои са толкова изтощени от търсенето, че в крайна сметка заспиват на различни странни места като крайпътни улици или тротоари. Когато са в хибернация, сърдечната им честота и общото функциониране на тялото се забавят доста, като начин за пестене на енергия, което може да обърка човек че таралежът е умрял. Във всеки случай, ако видите неподвижен таралеж, уверете се, че е на безопасно и топло място и че може да издържи 5 месеца. Ако намерите таралеж в двора си или някъде на улицата, направете дупка в картонена кутия и на сухо, безопасно и тихо място, за да може да прекара студените месеци там. Таралежите са застрашен вид, напълно безобидни са и много важни в нашата екосистема. Ядат бръмбари, охлюви, жаби, гущери, змии, включително отровни. Също така унищожават миши гнезда. Не се страхуват нито от пчели, нито от оси. Таралежът може лесно да унищожи гнездото на стършели и да изяде обитателите му, игнорирайки ухапванията им. Учените отдавна са забелязали имунитета на таралежите към силни отрови, включително ухапвания от усойници. Този феномен на антидот все още не е известен на учените. Бъдете наясно, когато видите таралеж през студените месеци. Не ви коства нищо да помогнете на толкова крехко животно. Нека бъдем добри с животните!
-
2 точкиДоколкото помня, си с 2.0 сивик и ОЕМ номера ти, по който трябва да търсиш е 45022-TBA-A00. От личен опит, аз съм доволен от АТЕ и TRW, а от EBC - не.
-
1 точкаЗапушен радиатор парно,въздух в системат. Виж дали е на мах в радиатора,и над минимума в разширителния съд антифриза.
-
1 точкаЗдравейте! Ето и една поръчка от мен: https://ato24.de/en/amsoil-signature-series-5w-30-synthetic-motor-oil.html Вид и количество: AMSOIL Signature Series 5W-30 Synthetic Motor Oil 1 X 3.785L Стойност на поръчката: 60.15*2.15 = 129.33лв Начин на плащане: - Парите ще бъдат преведени по сметка в ОБЕДИНЕНА БЪЛГАРСКА БАНКА АД Начин на получаване: - Доставка чрез куриерска фирма: Speedy; Варна - офис "СТРУГА"; Венцислав Тотев тел. 0888288940 За филтрите ще пиша на Viber. Лека вечер! Парите са преведени.
-
1 точкаЗдравейте, Моля за следната поръчка: Линк: https://ato24.de/de/honda-full-synthetic-0w-20-advanced-protection-0-946-l.html Вид и количество: Honda Full Synthetic 0W-20 Advanced Protection 0,946 L 6 x 0.946L Стойност на поръчката: 6*12.95*2.15 = 167.06 лв Начин на плащане: Чрез наложен платеж Начин на получаване: Доставка чрез куриерска фирма Приятен ден!
-
1 точкаhttps://fb.watch/vP4wTbzdQW/ Да зарадваш дете е безценно! Няма как да си купиш по-голяма радост - безплатно.
-
1 точкаИ подсуши (може със сешоара на жената) при клемите на алтернатора и акумулатора. Мил съм си двигателите доста пъти (разумно де - не с директна струя), но не съм патил.
-
1 точкаВкарай я в някой гараж ако може с нещо да се затопли,виж в отсеците за предпазителие дали няма вода. Виж дали не е пълно с вода там където са свещите.
-
1 точкада. потвърждавам --сега ще ти преведа още пари.
-
1 точкаТая нашата Хонда е Леджънд вярно е, уникална кола,ноооо цените покрай нея някой път ме ужасяват. Явно им е дошло времето на амортисьорчетата 2 броя на предния капак спряха да държат последните дни откак застудя. Отивам до БТ да търся нови. Имаме ми казват до две седмици са тук 256лв броя☠️💀☠️ -А бе за предния капак не за окачването! - Да де за предния капак! -Чао Звъннах тук там по втора употреба те и там им търсят едни пари като за нови предни амортисьори за някой други марки коли примерно. Здобих се с два в крайна сметка та утре монтирам.
-
1 точкаGavrilov ,баш минерално масло 3-та група (хидрокрекинг) са Мотул .Тва ,че продават скъпо не означава че продват нещо ексклузивно. Ще ти дам елементарен пример . Възможно най-калната и мръсна вода я пречистиш с обратна осмоза,след това я превариш и добавиш към нея жизненоважни минерали,соли и хим.елементи-ще стане ли тя "синтетична" ? Всички масла рафинирани от нефт са минерални с различна степен на очистване .Това е на 90% от продукцията на пазара . Влез в немския сайт на Мотул и виж дали там предлагат туби с надписи full syntetic или 100% syntetic .Аз не твърдя ,че продуктите им са лоши но не отговарят на цена -състав-качество.Мотул ,Бардал ,Яко ...това са бутикови брандове разчитащи на агресивен маркетинг .
-
1 точка@scyberboy, баш там ходих. Знам, че са един от най-старите и добрите пунктове за реглаж. Преди 15 години някъде, с една от предните хонди, пак се връщах 2 пъти там. Да кажем, че е била стара машината за реглаж тогава ( примерно ), кофти ден на човека там или просто късмет, претенции от моя страна и тн... Сега обаче, нещата имаха нужда от реална корекция. Жалко, че не взех разпечатката от 2-рият реглаж. Ходих в 6 плюс сега. Ама аз там ходя от 3-4 години, просто сега реших да ида до зеленчуковата борса, нали са едни от най-добрите уж. Разочарован съм честно казано. В 6 плюс, момчето специално ме викна да покаже едното колело как излиза, че трябва корекция и ме пита къде и кога съм ходил последно на реглаж. Грешки винаги и навсякъде стават, въпроса е, да се коригират. Минавам цяла София, за да стигна до борсата, казах им го ( все им е тая ). То са уговорки, записи на часове, търсене на същият човек правил реглажа, като можеше просто за 10 мин всичко да е приключено ( след проверка ) а и нямаше МПС качено да се регулира. Оправдания да не се свърши работа, винаги се намират, ясно е. Може би щях да ида пак там и да търся същият човек, вместо да давам нови пари за същото нещо, просто трябваше да пътувам и не бях сигурен дали всичко е както трябва, ама на кой му дреме така или иначе.
-
1 точкаПо всяка вероятност точно това отчита(изминати км., работно време, стартове, средни оборити, температура и прочие). На база косвени показатели, прави качествени заключения(ама от масло до масло). По никакъв начин не 'анализира' състоянието на маслото. Кажи на колко км. е маслото и какъв е режимът на шофиране, за да може да се даде някакъв корективен отговор.
-
1 точкаНа твое място, да, бих отишъл да видя колко фреон липсва. В тия коли е около 400 грама мисля. При мен специално така започва да съска като намалее и преди да откаже да хлади.
-
1 точкаХайде дойде време и аз да се похваля с дългоочакваното "повдигане". Всичко мина нормално при монтажа, с малко изключение, че се наложи да режа амортисьорите. Сложих нови газови амортисьори SACHS, уж немски за по 215лв бройката. И огромно благодаря на @Markony, че ми помогна да се сдобия с усилени пружини "Eibach". Сега бабичката изглежда мноооооого по-добре ...
-
1 точкаПозанимах се малко с "товарния отсек". Бях забелязал че ламарината на задните облегалки на места бе крива, та сигурно е возено нещо тежко, а и вероятно пак ще се наложи - студентска кола. Поизправих / понамазах / резнах малко вата / скроих от фазер 2 плоскости и ги завих със шрафтчета, па закачих тапицерията. Самото багажниче е малко и падащите облегалки са полезен бонус - нали за това му взех хеч. Обаче "патерицата" и сета инструменти който му сложих в нея, пак заемат доста място, та ги закрепих с ремъчка за дясната облегалка. Скроих и нов под от други 3 парчета фазер (мебелен гръб), за да е равно и удобно. Емърджънси сета разпределих и закрепих по-удачно и му лепнах с велкро (като мед. комплекта) 1 "тъч" лампа под кората, че стоковата е неудобна, а и може да я забрави, а тази си е независима от колата. Може да се сваля (да освети другаде), а и да и сменя батерийките.
-
1 точкаКакво казваш с тоя пост? Имам пари и си купих кола от магазина? После съм технически неграмотен и я обслужвам в Бултрако...Да си жив и здрав и да си я караш със здраве! Твоя двигател не влиза в селекцията.Аз съм технически грамотен и знам какво се случва вътре...в двигателя.Знам всяко едно болтче за какво служи. И да виновно е маслото и експеримента на някой доставчик на части към Хонда. Открили са го и са го оправили след 2-3 години.Факт е че тънките масла са много малко разпостранени и не се ползват от незнание или нарочно ,като в твоя случай. Просто не им пука за твоя автомобил. Освен това имат неграмотна политика,неграмотно управление и неграмотни механици. За ценовата политика няма да говоря..Благодарение на скромната ни тема за масла ми звънят от Мазда, Нисан, Лексус форумите за съвет как да си решат техните си проблеми.Там явно си нямат мислещи и рабиращи хора..
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00