@Rakeem, съгласен съм за 100к км и смяната им, даже по-често..Трябва смяна през определени километри или време, защото иначе става така както при мен.
Не съм съгласен обаче, че не е голяма философия и че се прави лесно със стяга. Инструменти и то хубави си трябват при ремонтите, повярвай ми. Трябват и специализирани такива които като ги нямаш, нищо не правиш а се мъчиш като грешен дявол. Давам ти веднага бърз пример - преди време, когато ми се наложи, не си купих фуния за смяна на маншон, защото забравих. Тръгнах да правя смяната на маншона с бутилка от Кока Кола 2 литра. То става ама колко псуване отнесе цялата операция и колко време ми отне, не искам да ти казвам.
Хубава стяга за шарнири комплект с накрайници за различни размери е 200лв. Като цяло, хубавите инструменти които ти вършат работа, не се чупят често и работят са скъпи. И си трябват специализирани, не става 1 ключ и 1 клещи за всичко. Това с фурната и фризера няма да го коментирам.
Днес реших да действам, че ако го отложа, не се знае кога ще имам време. Разглобих полуоската която купих като бях сигурен, че трипода е същият на 2-те карета....да ама не е същият. Макар каналите на 2-те карета да са еднакви, триподите като размери са леко различни, съответно лагерите не пасват.. Понеже имам и такъв трипод от Type R, там също има разлика в трипода и лагерите...Общо взето, греда.
Бях отписал ремонта вече и щях да пускам теми и да търся отново карета и полуоски обаче се сетих, че преди повече от 12 години съм купувал вътрешно каре за Прелюд от магазин на Цар Симеон в града. Не знаех дали го има въобще още този магазин, гугълнах го, намерих тел и се обадих ( беше 11.30 а работят до 13.00 ). Питах ги дали имат и се оказа, че имат налично. Направо отидох и купих ново. Спомням си, че тогава когато го сменяха вътрешното каре на Прелюда в Юби Ко, още когато работеха с части на клиенти, бяха казали, че надали ще изкара много. Е, кара все още, колата се кара от близък а километрите които е изминало са над 100 000км вече. Марката обаче беше различна и беше Made in Taiwan. Това си е чист китаец. Тук единствено ме притесняваше да не тресе като набирам, нищо друго. Темите за Акорди и вътрешни карета са доста не само в този форум а принципно. С афтърмаркет карета тресяло и тн..
Захванах се със смяната му и всичко си пасна както трябва.
Сложих свинска опашка от едната страна, защото нямам подходящи клещи за опъване на скобата. Пробвах доста неща но не успях да я направя така както трябва да стане при голямата. Всъщност, доста маншони се продават със свинки опашки в комплекта та това не е никакъв проблем изначално.
Всичко беше наред при събирането освен 2 неща - спирачните маркучи бяха останали зад амортисьора и.....трябваше отново да свалям вилицата с 2-та болта и да местя амортисьора леко за да минат маркучите пред него. Изредих малко роднини и събрах колата. Второто беше, че гайката на долният шарнир при максималното му затягане превъртя...Това не е проблем докато не трябва да се сваля шенкела отново. Но както е написал колегата @Rakeem, така или иначе ще се сменят по-често та пак ще го сменя когато дойде време за тампони на носачите. И без това тези шарнири са смешни пари.
Трябваше да продължа с калника, че гумата го беше изкривила и пасажерската врата не се отваряше. Махнах го и го изправих леко с ръка там където беше голямата кривина към вратата. Всичко беше наред и стана както е бил. Другата кривина от към арката обаче реших с гумен чук да пробвам да я изправя...Е недейте да правите моята грешка, стана грозно. Наръби се и като намеря друг калник, ще сменя този. Ще трябва да сменя и мигача. Самият той е здрав но крачетата се откършиха при монтажа му. Доста е остаряла пластмасата му.
След цял следобед работа, събрах цялата кола и я тествах на магистралата с 140/км, общо взето колкото тя позволява и колкото е ограничението Не тресе, не бие волан и този път, всичко вече е "6".
Ще трябва да направя това и от другата страна ( без карето ) обаче хич не ми се занимава в момента....