За да не правя два поста, пускам финална снимка на просвет с кастрола на 6500км. тъй като вече е в канала, макар че според мен имаше още ресурс съдейки по най-външнея ореол. Беше започнал да прави и ядро. Новото масло е :
1) Автомобил – Honda CR-V , N22A2, ръчни скорости, 2005г.; няма и не е имала DPF, EGR си има и подозирам, че цапа маслото ама здраве да е.
2) Масло – Comma Voltech 0w30, A5/B5, пълна синтетика от старата гвардия. По-долу съм качил спецификациите.
3) Маслен филтър – Mahle (Made in Austria), Въздушен – HERTH + BUSS ;
4) Общ пробег на автомобила –156 500 км;
5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 35 км;
6) Цикъл (извънградско/градско) – 90/10;преобладаващо извънградско
7) Средна скорост - N/A; вероятно около 100км.ч
8) Сезон на експлоатация – от 08.04.2023 до 08.04.23
9) Моточасове – N/A;
10) Изразходвано гориво – дизел около 2 литра Shell
11) Kолата си пали на дизел.
12) Пробата е взета от напълно загрял двигател 10 минути след гасене и е сушена 24 часа на стайна температура;
13) Обем на налятото чисто масло при смяната – около 5,5 л, което за втори път ме навежда на мисълта, че остават едни 400мл., понеже е 5,9л по книга.
14) Доливане на масло – не
15) Режим - при около 2000 об.мин . Пробата е снимана на просвет с телефон и е капната на принтерна хартия от 1см височина след около 3 секунди от изправяне на щеката Това ми е първата проба, която капва сама! Старото масло явно доста се сгъстява от замърсяванията, та се налага да докосвам капката. Надявам се това old-school масло с висок TBN да си свърши работата.
Прави впечатление, че още със слагането сякаш започва да формира ядро и си мисля, че има да събира отлагания. Имам опасения, че Тотала 5w30 на поне 15000км с който заварих колата преди да сложа Кастрола си е бил изпял песента отдавна. Следваща проба ще е след 1000км.