Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 9.12.2022 in all areas
-
3 точкиЩе споделя и аз няколко думи за контакта ми със Стефан и Аутофикс. Счупих лявата полуоска на Акорда, а при щателния оглед на колата излезе и спирачна помпа за смяна(започна да губи спирачна течност). Комуникацията - перфектна. Частите- полуоската дойде след 2 работни дни-заспа на колата. Изпробвана е във всякакви режими и скорост на движение- от 0 до 180км/ч. Няма вибрации, няма тресене, няма виене, няма тропане, няма нищо. Спирачната помпа Trw...все едно съм с други спирачки сега😁 Като голям плюс слагам и 2те години гаранция. Цените- полуоската ми струваше толкова, колкото оригинална втора употреба, на незнайно колко километри и в незнайно какво състояние. Помпата- не намерих по-ниска цена в нета. Това не го пиша като реклама, нито познавам човека, нито съм го виждал. Споделям личен опит, може да съм полезен на някой.
-
3 точкиСега да представя филтърът, който аз ползвам от доста години. До сега сърце не ми даваше да разрежа някой, но накрая любопитството надделя! Маслен филтър NITTO 4HM-113. Произведен от Shanghai Nitto Filter Co Ltd. (предполагам в китайското подразделение на Nitto Kogyo Co Ltd.). Поръчан от amayama.com. Доставен от Осака, Япония чрез услугата - International E-Packet (with tracking). Преди 2020г. изглеждаше така: През 2020г. изглеждаше така (кутията е същата): А тази година пристигна Made in Japan! Преди да пристигне последната пратка, реших да разрежа сивия. Противодренажният клапан е оранжев, силиконов, много еластичен и гъвкав. Възвръща моментално първоначалната си форма след прегъване. Металната кутия е изработена точно и прецизно. От вътре е абсолютно чиста. Няма и следа от оксидация. Филтриращият елемент също е изработен точно и прецизно. Снадката на филтърната хартия е без метална пластина, но е залепена и пресована здраво. Филтърната хартия е положена специфично за Nitto - може да се види ясно след разрязването на макарата. Не знам какво е предимството на това конструктивно решение, но явно има някакво предимство. Nitto си знаят най-добре... Хартията, а и макарата са залепени здраво. Няма мърдане на конструкцията. Хартията е сравнително дебела и доста влакнеста, но е една идея по-тънка от тази на Mahle OC617. На просвет почти не прозира. Виждат се по една-две микро точици на около 25 см2 площ. Като цяло отстъпва по този показател от тази на Mahle OC617, но все така е една от най-добрите хартии, които съм "изследвал". Височината на филтриращата част е 5,9 cm, a дължината на филтърната хартия е 126 cm, което прави полезна филтрираща площ от 743.4 cm2 – много добра! Байпас клапанът е метален с пружина. Отваря се при натиск от 0.72 kg. При диаметър на отвора 8.07 cm се получава налягане от 1.408kg/cm2 = 1.38 bar - добър резултат! Байпас клапанът ще отваря, когато е необходимо. Заключение: Здрава конструкция. Правилно работещ байпас клапан. Относително много добра филтрираща способност. Иска ми се, филтърната хартия да е малко по-дебела, като на Mahle, но и така ще предоставя добра филтрация на маслото. Много добър филтър, нищо, че е правен е Шанхай. Явно японците контролират добре качеството там.
-
2 точкиАйде юбилей, тази година станаха 10г. Откак я имам, и ударих 300 хил. По километраж. Дето се вика 10 години пиша вече в тая тема.
-
1 точкаПроблемът не е толкова в маслото, което си ползвал, а най-вече интервалът му на смяна! При предимно градско, на къси разстояния, интервалът на смяна e трябвало да бъде съкратен до 4000 - 5000 км. Особено при АСЕА С2/С3, където и TBN е доста нисък. Иначе може да ползваш, масла по ACEA A3/B4, ACEA A5/B5, API SN, API SN Plus, API SP, ILSAC GF-6A. Но за този тежък режим, отново със съкратен интервал на смяна - до 6000км.
-
1 точкаДа, имам само тези. Горе долу се вижда какво трябва да се извади от фара, за да се прехвърли на нов. Също така до колко е нужно да се свали бронята, че да се извади фара.
-
1 точкаБлагодаря на всички които ми дадоха някакъв съвет. Като приключа с проблема ще пиша за резултата. Говорих и фена и той ми даде някои съвети ,така че до скоро.
-
1 точкаТози път "бялото" е малко по-бяло от предходните снимки. Без корекция на бялото нещата изглеждат така: Така представена визията показва, че маслото е в пълна кондиция и има още доста ресурс от към диспергиращи свойства. Този път капката изглежда като от друго, по-ново масло. Явно и доливането на общо 1.2 литра оказват съществено влияние, особено при гориво LPG, така, че капката да изглежда като на 4 - 5 хил. км. на бензин. За още 1000 км. маслото изглежда годно от към диспергиращи свойства, а предполагам - и от към физико-механични. Въпросът е дали ще стигне като количество...? Е, винаги може да долееш 200 - 300 мл. от друго, ако се наложи... Ето и малко ретроспекция:
-
1 точкаКапков тест 5. За референция - първата капка е в пост 1218 / втората в пост 1249 / третата в 1291 / четвъртата в 1303. 1) Автомобил – Honda LEGEND KB1, J35A8, 2007г.; 2) Масло – Ravenol SSO 0W-30 , ACEA A3/B4, API SN/CF. 3) Маслен филтър – Honda OEM USA. 4) Общ пробег на автомобила – 344766 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - точно 12 000 км . 6) Цикъл (извънградско/градско) – приблизително 82% / 18% - 9848км / 2152км . 7) Приблизителна средна скорост - извънградско 85 км/ч / градско 25 км/ч. Стил на шофиране - лежерно (2000-2500 об/мин 100-120км/ч) ако няма трафик и "безпощадно" ако има, а в градското полека. 😎 Сезон на експлоатация – 413 дни (зима / пролет / лято / есен) - 16.10.2021 - 04.12.2022. 9) Мото часове – около 116 извънградско + 86 градско = 202 мото часа. 10) Приблизително изразходвано гориво – спрях да ги смятам, но промяна в разхода няма. 11) Kолата си пали на бензин и на втората минута обръща на газ. А-95 харчи само при първо палене и ако мотора влезе във VTEC. 12) Пробата е взета в рамките на 10-тина мин. след 3 км градско, от напълно загрял двигател и е сушена 1 денонощие на стайна температура. 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 3,7 л. Събира по мануал 4,3л, но другото няма как да се източи, а и не наливам на макс. 14) Доливане на масло - 3 пъти по 0,4 л. Разход на масло за целия период - около 1,2 литър. Сега е на средата и нямам за доливане. 15) Други - Пробата е сканирана - за разлика от предните се постарах да намеря апаратура. - "цък на "кламерчето". 16) Предишно масло Ravenol DXG 5W-30 dexos1 gen 2, ILSAC GF5, API SN, с което минах 14140 км (10 месеца / 210 мото часа / 85% извънградско) с разход 1.5 литра за целия пробег. Явно разходът и с това масло си е около 100 м/л на 1000 км. Долях на макс преди лятната ваканция август, но вече е на средата на щеката - малко се разля докато я снимах. Питанката е дали в петък да му направя още 1000 прощални км - за 1 ден и ... Kapka 04_12_22.tiff
-
1 точкаЗдравейте, С цел да бъда полезен, ще разкажа за моя опит с харч на масло.... След закупуване на Хонда FR-V, 2006 г., с двигател 1,7 безнзин, V-TEC (модификация D17A2), изминах няколко хиляди километра и всичко беше наред с колата (включително не харчеше масло). При закупуването, колата по документи (имаше всякакви сервизни документи) и километраж беше на около 135 000 км. (внос от Италия). След смяна на маслото с което беше купена колата с масло със зелен цвят (0W20), купено от представителство на вносител на автомобили, при първата проверка на нивото установих, че колата харчи мнооого масло. Пробвах масла с различен вискозитет, като последно карах с 10W40. За съжаление, проблемът с харча на масло (около 1 литър (а може би и повече) на 1000 км) остана. Реших да пробвам с т. нар. разкоксоване (разлагане на нагара на маслените сегменти) - сипвах всякакви видове специални течности през свещите (за пръскане и наливане) и в маслото, включително и добавки Xado. За съжаление, резултатът беше равен на нула. След това поръчах от https://www.amayama.com комплект оригинални гарнитури и гумички на клапаните (внимавайте - при оригиналните гумички изпускателните и всмукателни се различават по цвета на пружинките - черен или сребрист). Пратката от Япония бе обмитена и цената стана около два пъти по-висока от например Elring, налични при търговци в България. От други места купих сегменти (RIK), ремъци, водна помпа, биелни лагери, антифриз, свещи. С общите поръчки от форума ми бяха доставени масла, включително масло за разработване на двигател (т. нар. Brake-in oil). Майсторът, който прави ремонта ми каза, че маслените сегменти са били свити, гумичките зелени (т.е. неоригинални), а някои от пружините на изпускателните клапани са били сложени на всмукателните (т.е разместени) - явно някой неуспешно се е опитал да реши проблема с горенето на масло. След ремонта изминах около 200 км с маслото за разработване на двигател, след което го смених с нормално 5W30. След около 1000 км (1200 км след ремонта) отново смених маслото с хубаво 5W30 масло. В момента съм изминал около 6 500 км след ремонта, а колата не харчи масло (дано да продължи да не харчи). Говорих с човека от който купих колата - каза, че при него не е имало проблем с горенето на масло...... В един от сервизите преди ремонта ми казаха, че имам счупен маслен сегмент и основния ремонт трябва да се направи по-бързо, за да не задере....е, ремонта бе направен на друго място, а счупен маслен сегмент нямаше .....
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00