Привет колега,
Идеята на форумите е да се споледеля информация, а не да се слагат оценки на предходни коментари. Ето защо аз ще споделя моя опит с точно този лагер - от тази и от предишни автомобили.
Лагера наистина е пластмасов. Номера му е 51726-SJF-004 и е еднакъв от двете страни. Тампона който е върху него е ляв и десен. Мойте лагери изкараха почти 290 000 км. И нищо им няма. Не се прецакват лесно. Нито бързо. Аз го сменях наскоро заради прогресиращо усилващо се скърцане от дясно (и по слабо от ляво) отгоре. Лагера се продава заедно с тампона - купих на NTN SNR KB674.04/5 за по 60 лв на страна. Аз лично си правих ремонта - не да дам на "майстор" и после да пиша какво ми казал/измислил (за да не го занимава повече с мен) по форумите, както се случва в 80% от случайте. На базата на това какво видях, а и какъв предишен опит имам, смятам че този лагер и тампона нямат нищо общо с твоя проблем.
Купих нови гуми. Монтираха ги. Балансираха ги. Колата тръгна осезаемо в ляво. ???? Колата носеше леко в дясно с предишните. Казвам: Бре, мам.... *!*!*. От кога не съм ходил на реглаж??? Година + Отидох на реглаж - всичко в зелено. Обаче колата тегли. Младежа казва - ето разпечатката, ами незнам, може да е от гумите.... Казвaм си: да бе - от гумите, нали са кръгли всичките.... Проверка на налягането, еднакво. WDF ???? И ги размених - лява с дясна - само отпред. И колата се оправи...Нямам обяснение.... Но съм го пробвал и стана.
Предишния ми автомобил - Мазда Премаси (купуван от Варна !) - винаги ходеше в дясно. На какъвто и да реглаж отида - навсякъде каваха - ето протокола, всичко е ток. Най накрая отодох на так наречения 3Д стенд - или 3Д геометрия. Спецялна измерватена система мери разстоянията между предварително зададени от производителя точки по купето - отдолу, отгоре, къде ли не и ги сравнява с база данни. Оказа се че целия кош, моторния отсек, двата рога, са малко вдигнати нагоре - малко, разбирай милиметри, но различно от двете страни - роговете са извън/сочат нагоре спрямо равнината на пода на колата. Примерно 1мм от едната страна и 3 от другата. Резултата беше че единия амортесьор реално е закачен с 2 мм по високо от другия и пружината му не оказва същия натиск въру колелото някак си .... и колата винаги ходеше в дясно .... Според мен, няма абсолютно никакъв начин да износиш лагера с толкова че колата да си променя посоката.
С една дума - почни от простите неща - размени гумите. предни със задни. или леви с десни. Провери им налягането. Виж за изтекъл амортесьор. Провери пружините - рулетка и мериш от земята до една и съща точка на двата калника.....