Jump to content

Fresh1974

Фен
  • Content Count

    41
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

10 Neutral

About Fresh1974

  • Rank
    Начинаещ

Profile Information

  • Кара
    FR-V, 2.2 i-CTDi, N22A1
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    София

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Благодаря колеги, Значи се теорията казва че ако няма надлъжни греди - 55 кг, ако има 80 кг. Това е екстра да се знае. Аз се престраших (под натиска на жената разбира се) и вече имам 2 екскурзии (София/Боровец и София/Белмекен) по пътища пълни със завои, натоварен с 3 велосипеда на покрива - общо всичко 58+ кг: имам надлъжни греди, върху тях 2 напречни от правоъгълен профил 40х20х2 мм, върху тях 2хThule 532, 1xThule 598, 3х26" велосипеда 11, 15 и 18 кг... Без резки маневри, скорости до 110 км/ч (моментно), всичко мина спокойно, нез скърцане, пукане и проблеми....
  2. Да, това е Owners Manual-a на колата, обаче там има само вертикалното натоварване на теглича.
  3. Привет колеги, Въпрос: попадал ли е някой на данни за максималния товар върху надлъжните греди на FR-V? Не можах да намеря такова инфо в книжката на колата. Производителите на греди, багажници и прочее неща за покриви дават товара който може да бъде поет от тяхното изделие, като обикновенно завършват изречението ... "depending on the vehicles recommendations" ... Единственото което намерих беше от шведите - https://www.car.info/en-se/honda/fr-v/fr-v-285615/specs - и то никак не ми хареса: целта е да се качат 4 велосипеда върху колата.... А 4 + стойките за тях надминават това число...
  4. ... 'Ми като не казвате и пробвах: махнах ДПФ, и мерих. Виж моите постове в темата : http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=103506
  5. Просто не ми се вярва германците да нямат подобно нещо - някои да знае ? Или поне немски да знае и да потърси ...
  6. Ако питаш за колата от аватара, за нея се знае, че е ходила на прегледи на острова както следва: Test date 27 January 2014 -> Odometer reading 104,135 miles Test date 29 January 2013 -> Odometer reading 93,434 miles Test date 26 January 2012 -> Odometer reading 83,214 miles Test date 25 January 2011 -> Odometer reading 69,791 miles Test date 18 January 2010 -> Odometer reading 60,881 miles Test date 30 January 2009 -> Odometer reading 54,740 miles Test date 29 January 2008 -> Odometer reading 47,438 miles Test date 13 January 2007 -> Odometer reading 40,670 miles Test date 25 January 2006 -> Odometer reading 33,285 miles Няколко пъти дори е било отказано минаване на преглед... Може да видиш и за какво... С английските коли е лесно: отиваш на правителствения сайт https://www.check-mot.service.gov.uk/ и даваш номера и марката... Намира се лесно - ако потърсиш : "Check the MOT history of a vehicle", а може и да провериш за платени данъци или до кога е прегледа, ако потърсиш "Check the MOT status of a vehicle".
  7. Ето още едно интересно наблюдение: по-горе (виж четвъртия пост в темата), съм разказал за един експеримент, които си направих, докарвайки колата от Германия - на хоризонталните участъци, грубо между Загреб и Белград. Преди дни се върнахме по същия път от ски ваканция. Разликата е, че сега колата е без филтъра за твърди частици (ДПФа). Жената се размрънка и не можах да си поиграя като хората, но данните са следните: С ДПФ (копирано от по горе): - празен автомобил, 2400 оборота, 6та, 10 км хоризонтален терен Обороти Скорост Скорост Разход на мотора според ГПС по табло по комп. 2400 121 км/ч 126 км/ч 7,4 л/100 км Без ДПФ (засечено пак на 6та, пак за 10 км с постоянни обороти, пак на хоризонтален терен ускоряване/намаляване заради трафик) - 2ма възрастни + 2 деца, багажника пълен до тавана, + кутия на покрива с 4 комплекта ски/обувки/щеки Обороти Скорост Скорост Разход на мотора според ГПС по табло по комп. 2400 121 км/ч 126 км/ч 6,9 л/100 км Гумите са по спецификация и в двата сучая. Другото ми наблюдение е, че мотора N22A1 гори под 7 л/100км (на 6та за ФРВ), ако го караш с до 2500 об/мин. - т.е до 125 км/ч по километраж. (130 по гпс) Минеш ли обаче 2500 (аз не знам при 2500 точно колко е разхода, но при 2400 е под 7), моторът иска да се храни....
  8. Още един интерсен документ по темата: сертификата за съвместимост за Хода ФР-В. В него,производителят е декларирал доста данни, които варират из различните сайтове - размери, маса, разход, шум, основни (и допълнителни) размери на джанти и гуми...
  9. Тино, това е добра новина - за ЕГРа - ще му видя сметката без предварителна подготовка, щом се стопли времето. Благодаря. Около 5 % излиза разликата в масите на двата автомобила по груби сметки. Което не е много... Здраве... А за адаптерите, да уточня: това, което се вижда на линка на колегата HFA e "оригиналния" Honda Interface Module (HIM), които търговеца продава, заедно със софтуера за ровене в нашите автомобили - Honda DIagnostic System (HDS) v3.017. Този същия софтуер може да си го изтеглите от ДОКСа от линка, който съм дал по-горе. Имам и по-стари верси, ако някой му трябват. Има из мрежата една по-нова 3.101.019, но не мога да се докопам до нея, все още. Същия този софтуер HDS, работи и с по-евтината версия, на адаптер: MINI-VCI J2534 OBDII. <- това е адаптера, които продавам. С MINI-VCI J2534 OBDII се твърди, че може да четеш и Тойоти, и Волва със съответния драйвер+софтуер (драйвер пак от линка по горе). Аз не съм го пробвал.
  10. За този протокол J2534 знам че може да обслужва освен HDS, Techstream на Toyota а също и Vida на Volvo. Слагат се различни драйвери - има ги в папка XHorse .... (виж последната версия), в Дропбокса от линка които съм дал малко по нагоре. Аз лично не съм пробвал да се закача към Тойота. Към Волво пробвах но се оказа че са съм избозил инсталацията и оня с Волвото изгуби търпение... Абе с една дума - пробвано за хонда, за другите може и да става.
  11. Моята не гори масло. Нито грам. Даже доскоро връщаше - имам в предвид, че прекъсвайки регенерациите, наливаше нафта в маслото и реално източвах повече от налятото... Вече два дни нямам ДПФ и наблюденията ми са малко. ЕГРа е следващ в списъка. Ако някои си е чистил ЕГРа - нека разкаже. Най-вече каква химия е ползвал за почистване и доволен ли е ? Задължителна ли е смяната на гарнитурките, като сваля ЕГРа или мога пак да ги използвам. За диагностика ползвах първо Mini-VCI J2534 OBDII to USB адаптера (който в момента съм пуснал за продажба във форума), а вече съм на Honda Interface Module (HIM). Показването на реалните км е според мен въпрос на софтуер. Нямам идея за сега как да го постигна. А иначе съм със HDS 3.017.012 - линк към него съм дал в темата за документация... Ако някой знае, моля да каже... Към колегата Тино - моля те виж в документацията, твоята генерация акорд колко тежък го дават, защото моето ФРВ е 1580 км и ми е любопитно колко да е по-тежък акорда? Моторът е същия, а купето ми е по-късо, но по-широко и съм с ръчна ск. кутия...
  12. Продавам Mini-VCI J2534 Standard OBDII to USB адаптер заедно със предполследната версия на Honda Diagnostic System - HDS 3.017.012 Работи без забележки, има драйвери. С него можете да наблюдавате параметри на колата, интервали от последната регенрация на ДПФите както и да стартирате принудителна регенрация или различни диагностики на отделните модули. Могат да се задават и кодовете на дюзите след ремонта им. На същия диск има и Техскриим - диагностичния софтуер за Тойота. Адаптера при тях е същия и може да се логвате към тойоти. Цена 55 лв.
  13. Колеги, наскоро попаднах на: - ESM за Jazz и FR-V на аглийски, вместо на руски и по нова версия - HDS 3.017.012 Kачил съм ги на http://dox.bg/files/dw?a=acc3dc246f
  14. Колеги, както всички знаете, разходът зависи от много параметри и ситуациите "с 20 лв отивам до Пичковци" обиновено излагат отиващия.... Хубаво е обаче да има отправна точка. Ето как постъпих аз и какви цифри получих. Колата си докарах сам от Германия и на прибиране засичах разхода. Изходни данни: - HONDA FR-V, 2.2 CDTi Comfort Life/S, 10 Jan 2007, Type BE5 , Engine code N22A1, 2,204 cm, - 193 000 км пробег на автомобила. - обиновен дизел (не премиум ). - само шофьор, 1 чанта ръчен багаж. - безкрайните равнини в Сърбия, хоризонтално - без изкачвания или спускания, магистрала, нощем (т.е. никакъв трафик), темп. - около10 градуса (по спомени). - колата е на 6та скорост, през цялото време. - на покрива са само надлъжните греди, всички прозорци затворени, климатик = офф. - стабилизирам оборотите и при постоянни такива, нулирам брояча в движение - това изключва елемента на ускорение при тръгване, т.е. движа се с постоянна скорост през цялото засичане. - карам 10 км, точно, по "дневния" километраж, с еднакви обороти и засичам показанието за среден разход според компа на колата, за тия 10 изминати км. - в колата има и навигационно устроство с Primo iGo софтуер, показващ текуща скорост. Както се знае, скоростомерите показват известен процент по-висока скорост от реалната. Обороти Скорост Скорост Разход на мотора според ГПС по табло по комп. 1600 80 84 4,3 л 1800 91 95 5,2 л 2000 101 105 5,8 л 2100 106 110 6,2 л 2200 111 115 6,6 л 2400 121 126 7,4 л 2600 130 136 8,3 л Не само тава, но понеже съм фен на статистиката, правя и нещо друго - от 2006 насам, като наливам гориво, слагам само до като го видя - не до щракване на пистолета, а докато го видя в дупката на резевоара. Така грешката е май 200 грама на 1 резервоар. Решил съм, че е безсмислено да се слага за по 20, 40 лв - парите все се дават и само се чудя, ще стигне ли или не... Трябва да се знае, че разликата между изключването на пистолета и горивото "до дупката" зависи от вида гориво и околната температура. В-паура на шел се пени по-малко от обиновения - при едното гориво доливам 2 л след щракане, а при другото 1.5 литра. Обаче от друга страна, 2 литра разлика на резервоар, водят до не малка грешка в калулирания разход. И не, не прелива и не се излива от никъде, ако заредите до горе, Пробвано и при текущата, и при предишнте ми две дизелови коли - Мазда и Ситроен. И всичко това се записва прилежно в екселска таблица. Файла, бих го изпратил на всеки, който се интересува, но няма как да го кача тук. За Хондата, до момента имам изминати 21649 км, с общ /среден разход 7,18 л/100 км., с ДПФ и 16 регенерации. (днес махнах ДПФ и ще почна ново наблюдение). Максималния разход, който съм имал е 8,94 л с ромпетролска нафта и една регенерация (тя вдига малко разхода), а минималния - 5,32 л/100 км. ====== Към blues_man Според мен, ако наистина си карал със 130+ постоянно, особено като се има в предвид, че непрекъснато се намалява и ускорява, заради смотаняци, каращи с 90 в лява лента, разхода ти е съвсем нормален. А за ДПФа, ако имаш път към София - ще се закачим с Хонда адаптера, който си купх специално за целта и ще ти кажа, имаш ли или ти е пипан софта... Офертата, е отворена за всички ФРВта... Пари не искам. =========== Въпроси: В документацията към колата ми пише, че резервоара е 58 (15.3 US gal , 12.8 Imp gal). Аз максимално съм наливал 53,89 л без пяна, до капачката, а компа показваше, че мога да мина още 8 км (т.е поне още литър половина..). - Колко максимално гориво сте слагали на дизеловото ФРВ? - Накой стигал ли е до 0 км оставащи, според компа и колко още може да се кара след тази 0 ?
  15. Дамм, това се оказа нещо което съм пропуснал. Захранването на плафона е наистина постоянно. Закачих се с мултицета и се оказа че и тока консумиран от огледалото е почти "постоянен": 14,2 милиАмпера при включено огледало 13,5 милиАмпера при изключено огледало т.е. имам една постоянна консумация от 13,5 милиампера при "изгасена" кола.
×
×
  • Create New...