Jump to content

Fresh1974

Фен
  • Мнения

    38
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Days Won

    1

Fresh1974 last won the day on Април 23 2016

Fresh1974 had the most liked content!

Обществена Репутация

9 Neutral

Относно Fresh1974

  • Ранг
    Начинаещ

Profile Information

  • Кара
    FR-V, 2.2 i-CTDi, N22A1
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    София
  1. ... 'Ми като не казвате и пробвах: махнах ДПФ, и мерих. Виж моите постове в темата : http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=103506
  2. Манипулация на километража

    Просто не ми се вярва германците да нямат подобно нещо - някои да знае ? Или поне немски да знае и да потърси ...
  3. Манипулация на километража

    Ако питаш за колата от аватара, за нея се знае, че е ходила на прегледи на острова както следва: Test date 27 January 2014 -> Odometer reading 104,135 miles Test date 29 January 2013 -> Odometer reading 93,434 miles Test date 26 January 2012 -> Odometer reading 83,214 miles Test date 25 January 2011 -> Odometer reading 69,791 miles Test date 18 January 2010 -> Odometer reading 60,881 miles Test date 30 January 2009 -> Odometer reading 54,740 miles Test date 29 January 2008 -> Odometer reading 47,438 miles Test date 13 January 2007 -> Odometer reading 40,670 miles Test date 25 January 2006 -> Odometer reading 33,285 miles Няколко пъти дори е било отказано минаване на преглед... Може да видиш и за какво... С английските коли е лесно: отиваш на правителствения сайт https://www.check-mot.service.gov.uk/ и даваш номера и марката... Намира се лесно - ако потърсиш : "Check the MOT history of a vehicle", а може и да провериш за платени данъци или до кога е прегледа, ако потърсиш "Check the MOT status of a vehicle".
  4. Ето още едно интересно наблюдение: по-горе (виж четвъртия пост в темата), съм разказал за един експеримент, които си направих, докарвайки колата от Германия - на хоризонталните участъци, грубо между Загреб и Белград. Преди дни се върнахме по същия път от ски ваканция. Разликата е, че сега колата е без филтъра за твърди частици (ДПФа). Жената се размрънка и не можах да си поиграя като хората, но данните са следните: С ДПФ (копирано от по горе): - празен автомобил, 2400 оборота, 6та, 10 км хоризонтален терен Обороти Скорост Скорост Разход на мотора според ГПС по табло по комп. 2400 121 км/ч 126 км/ч 7,4 л/100 км Без ДПФ (засечено пак на 6та, пак за 10 км с постоянни обороти, пак на хоризонтален терен ускоряване/намаляване заради трафик) - 2ма възрастни + 2 деца, багажника пълен до тавана, + кутия на покрива с 4 комплекта ски/обувки/щеки Обороти Скорост Скорост Разход на мотора според ГПС по табло по комп. 2400 121 км/ч 126 км/ч 6,9 л/100 км Гумите са по спецификация и в двата сучая. Другото ми наблюдение е, че мотора N22A1 гори под 7 л/100км (на 6та за ФРВ), ако го караш с до 2500 об/мин. - т.е до 125 км/ч по километраж. (130 по гпс) Минеш ли обаче 2500 (аз не знам при 2500 точно колко е разхода, но при 2400 е под 7), моторът иска да се храни....
  5. FR-V - документация

    Още един интерсен документ по темата: сертификата за съвместимост за Хода ФР-В. В него,производителят е декларирал доста данни, които варират из различните сайтове - размери, маса, разход, шум, основни (и допълнителни) размери на джанти и гуми...
  6. Тино, това е добра новина - за ЕГРа - ще му видя сметката без предварителна подготовка, щом се стопли времето. Благодаря. Около 5 % излиза разликата в масите на двата автомобила по груби сметки. Което не е много... Здраве... А за адаптерите, да уточня: това, което се вижда на линка на колегата HFA e "оригиналния" Honda Interface Module (HIM), които търговеца продава, заедно със софтуера за ровене в нашите автомобили - Honda DIagnostic System (HDS) v3.017. Този същия софтуер може да си го изтеглите от ДОКСа от линка, който съм дал по-горе. Имам и по-стари верси, ако някой му трябват. Има из мрежата една по-нова 3.101.019, но не мога да се докопам до нея, все още. Същия този софтуер HDS, работи и с по-евтината версия, на адаптер: MINI-VCI J2534 OBDII. <- това е адаптера, които продавам. С MINI-VCI J2534 OBDII се твърди, че може да четеш и Тойоти, и Волва със съответния драйвер+софтуер (драйвер пак от линка по горе). Аз не съм го пробвал.
  7. FR-V - документация

    За този протокол J2534 знам че може да обслужва освен HDS, Techstream на Toyota а също и Vida на Volvo. Слагат се различни драйвери - има ги в папка XHorse .... (виж последната версия), в Дропбокса от линка които съм дал малко по нагоре. Аз лично не съм пробвал да се закача към Тойота. Към Волво пробвах но се оказа че са съм избозил инсталацията и оня с Волвото изгуби търпение... Абе с една дума - пробвано за хонда, за другите може и да става.
  8. Моята не гори масло. Нито грам. Даже доскоро връщаше - имам в предвид, че прекъсвайки регенерациите, наливаше нафта в маслото и реално източвах повече от налятото... Вече два дни нямам ДПФ и наблюденията ми са малко. ЕГРа е следващ в списъка. Ако някои си е чистил ЕГРа - нека разкаже. Най-вече каква химия е ползвал за почистване и доволен ли е ? Задължителна ли е смяната на гарнитурките, като сваля ЕГРа или мога пак да ги използвам. За диагностика ползвах първо Mini-VCI J2534 OBDII to USB адаптера (който в момента съм пуснал за продажба във форума), а вече съм на Honda Interface Module (HIM). Показването на реалните км е според мен въпрос на софтуер. Нямам идея за сега как да го постигна. А иначе съм със HDS 3.017.012 - линк към него съм дал в темата за документация... Ако някой знае, моля да каже... Към колегата Тино - моля те виж в документацията, твоята генерация акорд колко тежък го дават, защото моето ФРВ е 1580 км и ми е любопитно колко да е по-тежък акорда? Моторът е същия, а купето ми е по-късо, но по-широко и съм с ръчна ск. кутия...
  9. FR-V - документация

    Колеги, наскоро попаднах на: - ESM за Jazz и FR-V на аглийски, вместо на руски и по нова версия - HDS 3.017.012 Kачил съм ги на http://dox.bg/files/dw?a=acc3dc246f
  10. Колеги, както всички знаете, разходът зависи от много параметри и ситуациите "с 20 лв отивам до Пичковци" обиновено излагат отиващия.... Хубаво е обаче да има отправна точка. Ето как постъпих аз и какви цифри получих. Колата си докарах сам от Германия и на прибиране засичах разхода. Изходни данни: - HONDA FR-V, 2.2 CDTi Comfort Life/S, 10 Jan 2007, Type BE5 , Engine code N22A1, 2,204 cm, - 193 000 км пробег на автомобила. - обиновен дизел (не премиум ). - само шофьор, 1 чанта ръчен багаж. - безкрайните равнини в Сърбия, хоризонтално - без изкачвания или спускания, магистрала, нощем (т.е. никакъв трафик), темп. - около10 градуса (по спомени). - колата е на 6та скорост, през цялото време. - на покрива са само надлъжните греди, всички прозорци затворени, климатик = офф. - стабилизирам оборотите и при постоянни такива, нулирам брояча в движение - това изключва елемента на ускорение при тръгване, т.е. движа се с постоянна скорост през цялото засичане. - карам 10 км, точно, по "дневния" километраж, с еднакви обороти и засичам показанието за среден разход според компа на колата, за тия 10 изминати км. - в колата има и навигационно устроство с Primo iGo софтуер, показващ текуща скорост. Както се знае, скоростомерите показват известен процент по-висока скорост от реалната. Обороти Скорост Скорост Разход на мотора според ГПС по табло по комп. 1600 80 84 4,3 л 1800 91 95 5,2 л 2000 101 105 5,8 л 2100 106 110 6,2 л 2200 111 115 6,6 л 2400 121 126 7,4 л 2600 130 136 8,3 л Не само тава, но понеже съм фен на статистиката, правя и нещо друго - от 2006 насам, като наливам гориво, слагам само до като го видя - не до щракване на пистолета, а докато го видя в дупката на резевоара. Така грешката е май 200 грама на 1 резервоар. Решил съм, че е безсмислено да се слага за по 20, 40 лв - парите все се дават и само се чудя, ще стигне ли или не... Трябва да се знае, че разликата между изключването на пистолета и горивото "до дупката" зависи от вида гориво и околната температура. В-паура на шел се пени по-малко от обиновения - при едното гориво доливам 2 л след щракане, а при другото 1.5 литра. Обаче от друга страна, 2 литра разлика на резервоар, водят до не малка грешка в калулирания разход. И не, не прелива и не се излива от никъде, ако заредите до горе, Пробвано и при текущата, и при предишнте ми две дизелови коли - Мазда и Ситроен. И всичко това се записва прилежно в екселска таблица. Файла, бих го изпратил на всеки, който се интересува, но няма как да го кача тук. За Хондата, до момента имам изминати 21649 км, с общ /среден разход 7,18 л/100 км., с ДПФ и 16 регенерации. (днес махнах ДПФ и ще почна ново наблюдение). Максималния разход, който съм имал е 8,94 л с ромпетролска нафта и една регенерация (тя вдига малко разхода), а минималния - 5,32 л/100 км. ====== Към blues_man Според мен, ако наистина си карал със 130+ постоянно, особено като се има в предвид, че непрекъснато се намалява и ускорява, заради смотаняци, каращи с 90 в лява лента, разхода ти е съвсем нормален. А за ДПФа, ако имаш път към София - ще се закачим с Хонда адаптера, който си купх специално за целта и ще ти кажа, имаш ли или ти е пипан софта... Офертата, е отворена за всички ФРВта... Пари не искам. =========== Въпроси: В документацията към колата ми пише, че резервоара е 58 (15.3 US gal , 12.8 Imp gal). Аз максимално съм наливал 53,89 л без пяна, до капачката, а компа показваше, че мога да мина още 8 км (т.е поне още литър половина..). - Колко максимално гориво сте слагали на дизеловото ФРВ? - Накой стигал ли е до 0 км оставащи, според компа и колко още може да се кара след тази 0 ?
  11. Дамм, това се оказа нещо което съм пропуснал. Захранването на плафона е наистина постоянно. Закачих се с мултицета и се оказа че и тока консумиран от огледалото е почти "постоянен": 14,2 милиАмпера при включено огледало 13,5 милиАмпера при изключено огледало т.е. имам една постоянна консумация от 13,5 милиампера при "изгасена" кола.
  12. Привет колеги, Искам да се похваля с едно простичко подобрение, което се оказа много полезно - смяна на вътрешното огледло на Honda FR-V от обикновено, с такова потискащо блясъците на фаровете на задната кола - Auto-Dimming Mirror. Изобщо не е ауто всъщност - има си бутонче за включване и изключване. Огледалото се оказа универсално - хонда ги доставя от GENTEX. Някой Акорди имат такова - в моя случай беше от един 2006 год.. Поръчках малко в ебей и срещу около 60 лв се сдобих с показаното на снимките. Точния модел на огледалото е GNTX-455 или ( GENTEX autodimming mirror, Model-455 ). Може да бъде намерено и по номер 015892 - виж последната снимка. Монтажа е елементарен: захвата към стъклото е еднакъв - махаш осигурителното болтче, повдигаш и старото е свалено.Така е май не само за FR-V, CR-V, HR-V, Accord, а и за някои субарута, мазди, тойоти и други. 12 волта дойдоха веднага от плафона за осветление в купето - цели 20 см кабел. Който му се занимава - препоръчвам - очите далеч не се товарят толкова, когато някой аматьор се закачи на влакче нощем..... Ето как работи в "лабораторни условия":
  13. Нов собственик на FR-V

    Часовника на таблото се сменя сам при смяна на радиостанциите: функцията която сменя часа на радиото се казва СТ - central time - радиото се опитва да си свери часовника от радиостанцията, която сушаш. Трябва да сетнеш CT = off. Задържаш бутона Volume при включено радио. После с НАТИСКАНЕ на другия кръгъл бутон TUNE, сменяш различни опции, докато стигнеш до СТ. Сега ЗАВЪРТАШ въпросния TUNE обратно на часовника (това е = off , по часовника = on). Кликаш VOLUME, за да се махнеш от режима на настройка (или го оставяш така, то излиза след малко). Това се прави след всяко откачане на акумулатора. ===================== ФР-В отзад има 2 вида накладки: 43022-SJF-E00 - за диска (за крачната/основната спирачка) 43053-SJF-E00 - за барабана (за ръчната спирачка) Можеш да гледаш къде какво имаш по колата (с номера от сервизната документация) на http://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda (остава да си напишеш и VIN-а). А накладките от по горе са на: http://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda&hmodtyp=20596&nplgrp=4&cmodnamepc=FR-V&xcardr=5&dmodyr=2007&carea=KG&ctrsmtyp=6MT&xgrade=2.2%20COMFORT%20LIFE/S&nplblk=B__1910 http://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda&hmodtyp=20596&nplgrp=4&cmodnamepc=FR-V&xcardr=5&dmodyr=2007&carea=KG&ctrsmtyp=6MT&xgrade=2.2%20COMFORT%20LIFE/S&nplblk=B__1920
  14. Колега, отвори темата FR-V Документация (в същия форум). Там съм дал линк към ESM (Electronis Service Manual) за различни модели. Изтегли си за Стриим и си прочети вътре методиката за смяна на антифриза, която производителя е дал. Ако случйно няма - погледни за който и да е друг модел с двигател като твоя. Загадка: 15 мин четене ли е повече или 3 часа ръчкане ; )))).
  15. Предна броня на ФРВ

    http://www.ggbg.bg/pages/prices Обемните части са най-долу....
×