Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 10.07.2022 in all areas

  1. 4 точки
    Абе хора какви са тези цени на газта? В Бургас няма цени под 1.55, само една верига предлагат по-евтино но те поначало са си на ниски цени. За сетен път се убеждавам че с такива скапани държавници си заслужаваме тази скапана държава. Цялата тази отстъпка е прах в очите на наивния плебс, и той се радва, радва та чак и банкети ще почне да вдига., па и да гласува за следваща отстъпка, може би 26 или 29 стотинки наесен. Интересно какво ще стане като свършат парите в бюджета за тези отстъпки, за намаленото или нулево ДДС на редица стоки, за безпринципното и безконтролно вдигане на пенсии, изкуствено задържане на цени? Изобщо има ли хора които да помнят че през всичките социалистически опити на които и да е управляващи, сме влизали така дълбоко в батака че поне десетилетие не можем да изплуваме. Радвайте се, дерзайте и да видим след месец-два като се приберете от евтиното море каква ще я сърбаме. Сори за политиканстването и лекия офтопик ама не издържах!
  2. 3 точки
    Рециклиране при Аутофрен. В 9 часа закарах колата в 11:30 бяха готови 4 апарата. Имат и човек който ги сваля те ги правят нови и е добре и супортите, за да не пипаш скоро там. 60 000км вече нямам проблеми . Новите са с условие да върнеш старите защото не са нови а са рециклирани 😆 А чисто нови идват поне по х2 като цифра. Процедурата е песакоструене, боядисване, нови бутала и уплътнения. Супортите ако хлопат нови, с нови легла. И накрая нова течност и си ок. Доволен ще останеш от сервиза без ангажименти си при точните хора и ти показват какво точно правят за нула време и с кеф да оставиш 400-500лв за тази процедура. (Това за 2 апарата) . Другия вариант е ако можеш сам ги сваляш , разглобяваш, чистиш, сменяш, слагаш и ше ти дойде 100-150лв. Но задните са трудни трябва да си го правил щото може да го объркаш. И после пак при майстори , и ще загубиш 2 дена поне. Минах и по двата пътя за тва споделям кво те чака.
  3. 2 точки
    Предлагам всички, колеги да напишат тук, колко компресора има кварталния им Шел. За да не се чувстват изключени колегите, които карат на бензин, те може да споделят за компресора за помпане на гуми, на колко атмосфери работи.
  4. 2 точки
    Врътката е такава, че като махнат акциза за пропан-бутана на таблото и цената се променя надолу. Акцизът е махнат само за пропан-бутана и метана, и това автоматично сваля цената на газта между 15-20 стотинки, което виждаш и на таблата по бензиностанциите, след което начисляват и отстъпката от 25 стотинки. Всичко точно и ясно е описано в държавен вестник, тъй че като заключение мога да кажа, че няма врътки и картели :D.
  5. 2 точки
    Маслото е с наличие на силно замърсяване още на 125 км! Но проблемът категорично не е в маслото! Shell Helix Ultra 5w30 (от ато24) е доказано много добро масло. Възможни причини: 1. Двигателят не е в добра кондиция. 2. Мръсен двигател и/или значителен несливаем остатък старо масло. По данни: "Capacity 4,2 litre (Service fill), Capacity 4,9 litre (Dry fill)". 3. Неработещ маслен филтър. Възможно е и съвкупност от няколко, от горните. Маслото видимо е за смяна. Препоръчвам ти да направиш една промивка с евтино масло и нов, хубав филтър, за 20-30 км, за да обере всички остатъчни мизерии и го източи. Например https://www.ato24.de/en/shell-helix-hx7-10w-40.html След което изтегли несливаемия остатък от картера и тогава налей отново Shell Helix Ultra 5w30, и сложи хубав филтър. Ако и след това картинката е същата - значи има някакъв проблем с двигателя. Я инжектори, я EGR, или друго...
  6. 1 точка
    Продава се Хонда Акорд купе 3.0 V6. Перфектно състояние на двигател и скоростна кутия. Самата кутия е ревизирана. Кожения салон е идеален. Волана е претапициран. Всички говорители в колата са сменени, така че да не си личи. Добавена е и 9 инчова андроид навигация. Самата навигация е от по-скъпите(6gb RAM и 128gb вътрешна памет) за да няма дразнещо забаяне при работа с нея. Два чифта джанти и гуми. Летните са 225/45R17, а зимните са 205/55R16. И двата чифта джанти са пребоядисани, и изглеждат като нови. Цената е 7000 лв. и е крайна. Тел. 0895613238
  7. 1 точка
    Аз пък от 2011 година карам лятото със седемнайски а зимата с шестнайски и до сега не съм имал никакви проблеми. Колата е от подписа ми, тоест предните дискове са възможно най големите за модела. На всичкото отгоре нямам и резервна гума (оригинално). Ако не съм прав, нека някой да ме поправи, няма да се сърдя. Охлаждането на спирачния апарат няма да го коментирам, просто звучи несериозно. А относно това да изкривиш джантата до степен да опира в апарата, тогава мисля, че това ще е най-малкия проблем за колата. А пък и винаги на пътя можеш да размениш предна със задна гума. На алуминиевите джанти може да се сложи вътрешен баланс, моите са точно така и не опират в апаратите. Стоманени джанти 16-ки не могат да се монтират на предните колела, опират в апартите. Според мен най-оптималния вариант за този автомобил е: Лятото - 17-ки, Зимата - 16-ки (единствено с алуминиеви джанти).
  8. 1 точка
    За круиз контрола са. Прочети и пробвай какво правят.
  9. 1 точка
    Здравей, Ето и моята поръчка: Линк: https://www.ato24.de/de/motul-8100-eco-clean-0w-30.html Вид и количество: MOTUL 8100 ECO CLEAN 0W-30 1x1L + 1x5L (общо 6 литра) Линк: https://www.ato24.de/de/motul-8100-eco-lite-5w-30.html Вид и количество: MOTUL 8100 ECO-LITE 5W-30 1x5L Стойност на поръчката: (12,59 + 49,99 + 36,05)*1,9775 = 195,05 лв. Начин на плащане: - Парите са преведени по сметка в ОБЕДИНЕНА БЪЛГАРСКА БАНКА АД Начин на получаване: - Лично в кв. Малинова долина Поздрави, Захари
  10. 1 точка
    ..Да му пожелаем успех !
  11. 1 точка
    Сервиз преглед окачване,пружини,амортесьори.
  12. 1 точка
  13. 1 точка
    Не ми се мисли даже!Идат избори,за едните популистки ход,а за новите властимащи ще бъде заложен капан.А...,забравих Народа,той пак ще гледа към летищата! Памет българска...,няма такова нещо!
  14. 1 точка
    Много заглеждах това: https://www.navtool.com/acura-mdx-2007-2009-apple-carplay.aspx Тогава обаче долара беше около 1.5лв., а сега е над 1.9лв. На черния им петък имаше допълнително намаление, но така и не си я взех
  15. 1 точка
    Второ лято карам Пр.контакт 6.Добре се държат.няма значимо износване.Предишните обаче Пр контакт 5 се изтъркаха за една година....,а първите Пр контакт 2/не 4 както съм писал по горе/издържаха мнооооого,толкова че съм пропуснал 3 и 4. Сегашните 6 са XL ги карам на Волво ХЦ 70 3.0 т6 300к.с. и съм много доволен.Обезшумяването на Хонда е слабо място по принцип.За износоустойчивостта мисля че всички производители ги правят по износо НЕ устойчви последните години .Но няма пълно щастие.Ако е много икономична,няма да спира както трябва.Мисля че Мишелин са по износоустойчиви,но аз не бих взел.Най важното за една гума според мен е устойчивостта ,спирането в сухо и мокро време.Веднъж да ти се наложи -ще свършат работа.Единственото което отделя колата/колкото и скъпа и екстри да има/ от асфалта са гумите.Тук компромис не е добре да се прави.Ако се кара бавно и се цели само икономия и нисък шум има и други предложения.в АДАС 2022 е на първо място Пр контакт 6.Дано да съм бил полезен.Поздрави.
  16. 1 точка
    Качил се Бай Ганьо на луната и го попитали: - Как, Бай Ганьо се качи толкова на високо? - По цените, по цените... - А как смяташ да слезеш? - По заплатите, по заплатите...
  17. 1 точка
    Заповядай! Това е и с отстъпката с Лукойл картата. Иначе за 20 литра се получаваха 62.40 лв.
  18. 1 точка
    Здравейте, Споделям 4 последователни теста (125, 1125, 4044, 5250 км) на масло Shell Helix Ultra 5w30. Заминало ли си е масълцето още на 4000 км? Дали не е извънредно мръсен двигателя и иска промивка преди следваща смяна? 1) Автомобил – Toyota Avensis, 2.0 бензин, ръчни скорости, 2008г.; 2) Масло – Shell Helix Ultra 5w30; 3) Маслен филтър – BOSCH 0 451 103 276, Въздушен – MANN-FILTER C 2620 ; 4) Общ пробег на автомобила –140 400 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на 4-та проба - 5250 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 50/50; 7) Средна скорост - N/A; 8) Сезон на експлоатация – от 01.02.2022; 9) Моточасове – N/A; 10) Изразходвано гориво – А 95 около 440 л. 50% Rompetrol; 11) Kтм = (л.440 / 4 л.) = 110; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател след градско каране около 10 мин след гасене и е сушена 24 часа на стайна температура 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,0 л; 14) Доливане на масло – не 15) Предходни 3 бр. смени на масло с Amsoil Signature 5w30 на период 1 година и пробег съответно 8300, 8000, 8200 км. Маслото става напълно черно на по-малко от 1500 км.
  19. 1 точка
    Най-новите технологии - бази, подобрители на вискозитете, IL (ionic liquids) и т.н., се внедряват в масла 0w-20, 0w-16 и 0w-8. Като качество на изработка тези масла в момента са лидери на пазара. Индустрията вече не влага (серизони) ресурси за развитие на останалите вискозитети (от 0w-30 нагоре) - те просто са изчезващ вид в областта на леките автомобили. Горното следва да се разглежда през призмата на избор на масло за нормална, ежедневна експлоатация на автомобила. Не визирам бутикови масла и "състезателен режим" на експлоатация . Дали 20-ката е по-лоша от 40-ката при опазването на мотора е спор, които не може да се реши "теоретично". Проблемът не се свежда просто до вискозитета, а е много, много по-комплексен. Хубавото е, че всеки има право на избор... или може да си забърка нещо сам, ей тъй, да вдигне вискозитета, за всеки случай .
  20. 1 точка
    Благодаря, за информацията dandilov, съжалявам ако съм звучал груб по-горе, не е било лично. Вероятно ще взема това за целогодишно ползване. Спрял съм се на марката защото мога да го взема от вносител на много добра цена, знам че има и други разбира се. Все пак ако някой предложи друго по-добро 5w30 от същата марка, нямам напротив. Galaxie 5W30_BG.pdf
  21. 1 точка
    Само с два поста,мисля че ти показа! Друг е въпроса,че само в тази страница от темата,има толкова ценни мнения,та незнам кой друг форум ги има?Поне аз не съм срещал. П.П. -С добри чувства...🙂!
  22. 1 точка
    Маслата с грейд 0W-40 по принцип са много добри масла, но имат един главен недостатък. Съдържат повече VIIs ( полимерни подобрители на вискозитета), които не са толкова термостабилни и се разграждат при високи температури. Това води, от една страна до допълнително снижаване на вискозитета, а от друга - до повече високотемпературни отлагания в двигателя. Е, в последно време се разработват и нов вид VIIs, които са значително по-термостабилни, но се срещат, за момента, само в определени масла на определени производители. Кои по-точно не мога да кажа сега, но не са масови, все още. Като цяло 0W-40 имат вискозитетни х-ки по средата между W30 и W40, но съвсем не може да се каже, че са от нисковискозитетния клас. 40-ската не го позволява. По-горе в мненията от темата бях споменал, че твоето Galaxie 5W-40, учудващо не е отбелязано, че съдържа PAO (полиалфаолефини), за разлика от Galaxie 5W30. Поради това, а и поради другите особености, аз бих се насочил към Galaxie 5W30 от ресинговата серия на Yacco. Макар, че за R20, (според мен) най-подходящо би било една хубава термостабилна PAO синтетика по ACEA A5 със силен ZDDP пакет, за да пази и веригата, или на PAO база по ILSAC GF-6A. Макар, че и една добра, термостабилна, PAO синтетика 0W-20 не вярвам да навреди по какъвто и да е начин на нормално експлоатиран мотор! Тук летните температури в България не могат да окажат влияние.
  23. 1 точка
    Хайде още едни 5 стинки от мен. Проблемът не са толкова маслените магистрали, колкото дренажните отвори на буталата. От лявата страна на снимката е бутало от двигателя D14. Вдясно е бутало от двигателя K20. Каналът на масления пръстен на D14 е с ширина 2,8 mm. Каналът на масления пръстен K20 е с ширина 2,1 mm. Дренажните отвори на буталото, на R18 и R20 са подобни на тези от K20 и имат по-малък диаметър от тези на D14. Дори няма достатъчно място в канала за тях! За това са разпробити и в основата на канала за маслосъбирателните сегменти. В това разстояние от 2,1 мм има два маслени пръстена и пружина между тях! Представяте ли си за каква мимимализация иде реч? Това е новата концепция на всички производители на двигатели! Не само Хонда. В този случай се налага използването на нисковискозитетни масла. За да могат да преминават безпрепятствено през тесните отвори и да имат по-голям поток. По-високият вискозитет ще преминава по-трудно. Респективно ще е с по-слаб поток. А точно там, в буталните пръстени, маслото е подложено на най-високите температури (250°C - 300°C). Като не включвам турбото, разбира се, но и в момента обсъждаме двигател без турбо. Та там колкото по-бавно преминава маслото, толкова по-дълго е изложено на екстремна температура. Следователно по-голям риск от овъгляване и разлагане. А това пък води до съответните отлагания и коксуване (запичане) на сегментите. Резултатът всички го знаем - горене на масло! От друга страна - по нисковискозните масла, поради по-големия поток и по-ниския вискозитет, имат по-добри характеристики на топлоотнемане и топлоотдаване. Тоест охлаждат по-добре. А това е и допълнителната задача на едно масло в двигателя! Това е главната от причина за изискване да се използват нисковискозитетни масла - конструктивните особености на съвременните двигатели! Не само от еколигични причини и икономия на гориво... За повечето нови двг, за хибридните автомобили се използват масла 0W-8. Как ви се струва? ...конструктивно "изпилване" на всички възли и детайли...
  24. 1 точка
    Идеята е, че по-тънкото масло ще успее по-добре да достигне вътре в звената на веригата и да я омасли. Така се намалява триенето и съответно износването / разтягането. Другият не-еко фактор за по-тънките масла е, че са по-течливи преди да е загрял моторът, а е добре установено, че при нормална (не екстремна употреба) най-голямото износване на двигателя се случва преди да е достигнал работна температура.
  25. 1 точка
    Здравейте. По-горе показах метод за избор на масло, наподобяващ вървене по изключително тънък лед. Правилната фраза по-скоро трябваше да бъде “don't try this at home”. В действителност в Honda Owner manual се изписват изискванията (говорим за бензинови двигатели) по ACEA. Но не и по кое издание са. И тук е разковничето, защото всяко издание на ACEA има дата на въвеждане и на приключване. Така например отстъпващата ACEA 2016 изтича на 01.05.2023г. След тази дата, всяко едно произведено масло по оставащите активни категории трябва да отговаря на ACEA 2021... Считано от ACEA 2008, няма как едно ACEA C3 масло да бъде ACEA A3/B4, или едно ACEA C2 да бъде ACEA A5/B5 и за да стане объркването още по-голямо, всяко следващо издание на ACEA има по-строги норми. Затова и Honda просто цитира използването на ACEA като счита, че при избора на масло, трябва да се ползва такова, по активната към момента ACEA Oil Sequences. Любознателните колеги могат да намерят в страницата на ATIEL диагарама, която показва нагледно дали комбинацията между 2 категории е невъзможна, възможна или условно съвместима. И да, вътре няма грешка защото ACEA A1/B1 отпада в ACEA 2012 (за да се кросне с ACEA C5), а чарта е между отиващата си ACEA 2016 и най-новата 2021. Поздрави.
  26. 1 точка
    По-скоро трябва да се каже, че има няколко подходящи стандарта за двигателя. Първо когато колата е била произведена е важала ACEA 2007, а тя все още не поставя изискване за TBN за ACEA Ax/Bx стандартите упоменати в Honda Owner manual-a. По-горе колегата бе споменал ACEA A1/B1 High SAPS формула, който е отпаднал и се заменя от ACEA C5. Понеже едно ACEA C5 масло може да отговаря само и единствено на SAE 0W-20, нека да не се учудва, че онлайн каталозите по този показател (ACEA A1/B1) ще предложат масло в SAE 0W-20. ACEA A1/B1 съвсем не са минимални изисквания, а равнопоставен стандарт изискван от Honda наред с ACEA A3/B3 и ACEA A5/B5. ACEA C5 и най-новата ACEA C6 са Mid SAPS формули масла. Т.е. по вид формула не се различават от ACEA C3 която автоматично става и тя правилна за двигателя и се вмества с нива на сулфатна пепел <0.8, спрямо 1.6% max упоменати за ACEA A3/B4-07. Последната категория кореспондира най-често на SAE 0W-30 / 5W-30 / 5W-40 масла. Според Honda Owner manual всичко в диапазона SAE 0W-20 до 5W-30 е правилно. И ако за R20A2 масло SAE xW-30 е един от позволените и отлични избори с маx кин.вискозитет при 100С 12.5 cSt според SAE J300, то използваното до сега масло е 12.7 cSt, чудо голямо, току що станало SAE xW-40. Отделно то е и по API SN, американски стандарт за бензинов двигател. До тук става ясно че всички нива на сулфатна папел са позволени, както за ACEA Ax/Bx, така и за ACEA C3/C5/C6. TBN още не се изисква и какъвто има маслото също е правилен, защото на пазара все по-често се явяват комбинирани масла по ACEA C5/C6. И ако за ACEA C3/C5 TBN е мин 6, то за ACEA C6 вече е мин 4. Инцедентно се оказа че вискозитетния клас с малко побутване също е правилен, така че използваното масло е правилно. Мир да има. Поздрави.
  27. 1 точка
    Предполагам няма да навреди, ако се използва разумно и се сменя на кратки интервали. Все пак има TBN само 7.7 mgKOH/g , нали е ACEA C3. Интересното е, че не пише да съдържа PAO и естери като Galaxie 5W30, например....
  28. 1 точка
    @qwsd Здравей, колега! Съвсем добронамерено и колегиално искам да ти обърна внимание, че има някои неща, с които си се вкарал в голямо заблуждение. Сулфатната пепел няма нищо общо и въобще не е показател за това, колко бързо се "скапва" маслото! Тя варира в широки граници за различните типове и спецификации масла, основно заради базовото масло в сместа и типа, и базата на противоизносния пакет присадки (ZDDP). Основен, първичен, показател ( макар и не напълно достатъчен ) за живота на едно масло са комплексът от следните две характеристики: 1. Базовото масло в %, което е използвано в смес с другите. 2. Алкалното число (TBN), особено за гориво бензин! Колкото по-високо е, толкова по-дълъг ресурс има маслото за бензинов двигател. HTHS не поддържа налягане! HTHS е характеристика, която показва колко е устойчив масленият филм на сили, на "срязване", при 150°C. Тоест по-висока стойност, съответно по-стабилен маслен филм при 150°C. Но достига ли маслото тази температура в лагерите? R18 и R20 сериите на Honda са проектирани и конструктивно изработени за низковязки масла. Най-подходящи за изправен, не износен двигател са хубава синтетика на PAO или GTL база, 0W-20, 0W-30 и 5W-30 по ILSAC GF-6А, по ACEA A5/B5, или по ACEA A3/B4. 5W-40 не циркулира добре в тези двигатели, не е за тях и не бих го ползвал. Пък и да сложа рейсинг серията в двигател за нормална употреба - то е "като на свинче - звънче". Не , че нещо, но Yacco имат други, много по-подходящи масла за R20. И накрая най-важното: "Honda обича прясно масло"! Не на по 10 - 15 хил км. Не го забравяй!
  29. 1 точка
    https://gromaudio.com/store/vline/all/acura-mdx-2018-vline-carplay-android-auto-infotainment-system-navigation-upgrade.html
  30. 0 точки
    аз заложих на Sennheser HD8DJ за уредба
  31. 0 точки
    Радвам се, че нямаш нищо против, колега!
  32. 0 точки
    Некомпетентен или хитър и нагъл газаджия, с желание да изкара някой лев, със сигурност би предложил смяна на уредба. Такъв с малко желание би сменил я някое клапанче, би погледнал сондата, би сменил я филтри, би обърнал внимание на тва какво се случва, дали пък изпарителя не държи налягане, абе кво да обяснявам… Такова нещо като няма възможност за диагностика не съществува, просто няма софтуера и кабела, Предлагам като ще те праят балък, да се пробвам и аз, дай ми 500 лв и ще ти оправя газовата и кабел ще ти подаря и програмата, каквато ще да е, дали за толко ще ти сложи прословутото романо? Мислете, позаинтересувайте се повече по нещата, марка, кой ги поддържа, отидете питайте някой друг, срамота е да се дават пари ей така, на първия самозванец… няма как магически да се случват нещата без никви усилия. Успех, ако не, да живеят Романо и шараните.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Създай нов...