Купих датчик оригинален от човек в ОLX.
Днес си отделих достатъчно време да го сменя, знаейки че процедурата е тегава.
Ръководството казва:
1. Сваляш кората
2. Махаш буксата
3. Развиваш и сваляш датчика
4. Всичко в обратния ред
Силата на мечтите зависи от това докъде ти стигат и каква сила имаш в ръцете!
Тегаво е, тясно е. Отгоре без да се сваля колектор абсурд да се смени, трябва да е отдолу.
Има един сноп кабели в шлаух, един от който е за датчика. Тоя сноп е хванат за скобичка.
Най-добре да се развие болтчето, който държи скобата и да се избута встрани, за да може да има повече място за ръката.
Работи се само с 1 ръка.
Влиза достатъчно светлина и без да е нужен челник, с напипване се получават нещата. С пръст трябва да се натисне отгоре палчето да се извади буксата.
Къса вложка №27 влиза като буксата е дълга, но все пак остава някакво място за тресчотката.
Слага се вложката и тогава гедорето, че иначе не става. Развива се сравнително лесно, 1/8 - 1/4 оборот при мен и вече можеше да се върти на ръка. Но си е тегаво!
После се навива новия датчик на ръка.
Със сложна система от чупещ преходник + още 2 удължителя успях да изкарам навън тресчотката, НО НЕ МОЖЕ ДА СЕ ВЪРТИ. Единствено и само с тресчотката стана - директно на вложката, колкото да се развие старата и колкото да се завие новата.
Динамометричен ключ? Беше един път и половина по-дълъг от тресчотката и не можеше да се движи изобщо, защото опираше в железата.
По-късно ще направя тест драйв да видим дали ще светне при каране. Дано не се наложи, че не ми се прави същото упражнение пак.
Снимки няма по обективни причини.
Осъзнах, че нямам подходящите щипки (2 вида са - на кората, която пази двигателя splash shield и при калниците), съответно ще си купя повечко.
Забравих да добавя - откачете клемите на акумулатора, че тресчотката опря някъде и хвърли искри.