Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 26.12.2019 in all areas

  1. 1 точка
    В сервиз. Не подценявам възможностите ти но.
  2. 1 точка
    Ето една схема за дневни светлини, която може да се приложи на всяка кола, без значение от марка и модел, като само трябва да се има предвид, че е подходяща за коли, на които дългите са със самостоятелни секции, например с лампи H1, а не за двусекционни фарове с лампи H4. Също така тази схема е направена само за коли, на които дългите им са винаги свързани към маса (управление с + ), например Хонда Акорд 7 Това е само идея как може да стане, не съм го правил на никоя кола. Ако се използват дългите - все пак с готов модул е по-разумно, заради възможността за настройки. Предимства: - съвсем проста схема, без електронни компоненти - простотата ѝ обуслява ниска цена от под 10 лева и висока надеждност (според качеството на 3-те релета) - автоматично задействане, независимо от шофьора - при повреда на някой от елементите - смяната е много бърза и лесна - релетата са на цокъл. Недостатъци: - появяват се известен брой кабели около фаровете - няма плавно светване и плавно гаснене - няма възможности за регулиране на силата на светене - двете лампи са зависими една от друга и при повреда на едната, другата също спира да свети (само в режим "дневни") - при определени обстоятелства и повреда в някое от релетата (залепване), може някоя от дългите светлини да остане включена след изваждане на контактния ключ - да се знае, че тази схема, както и схема с по-масовите модули за DRL - не покрива изискванията за дневни светлини. Отговорността е на собственика на колата и шофьора ѝ. Сечението на новите кабели трябва да е съобразено с поставените предпазители. Ето схемата, изполват се 3 релета, които свързват лампите последователно и при превключване - успоредно: Как работи: - При подаване на контакт, се задейства реле 1, което подава захранване към дългите светлини - Релета 2 и 3 са релета с нормално затворен контакт - захранването от реле 1 отива в първата лампа А - от лампа А през реле 2 и нормално затворения контакт 30-87а, захранването отива в лампа В - от лампа В през реле 3 и нормално затворения контакт 30-87а, се затваря веригата към маса Така лампите са свързани последователно при подаване на контакт и работят с 1/4 от мощността си, или все едно DRL модул на 25 % - при включване на дълги светлини, релета 2 и 3 превключват контактите - лампа А си получава захранване от реле 1, но вместо да бъде свързана с лампа В, вече е свързана директно към маса през нормално отворения контакт 30-87 на реле 2 - лампа В вместо да получава захранване от лампа А, вече получава захранване от реле 1 (от акумулатора) през нормално отворения контакт 30-87 на реле 2 Така двете лампи вече са свързани успоредно една на друга и всяка получава самостоятелно захранване от акумулатора. ------------------------ Тази схема често се използва при наличие на два еднакви или подобни консуматора, които трябва да могат да работят с различни мощности, например 2-те перки на воден радиатор. Така хем могат да работят успоредно на пълна мощност, хем могат да бъдат ограничители всеки на другия и общата им мощност е намалена до 1/4.
  3. 0 точки
    Приоритет на всички е да правят пари-нали затова работим в крайна сметка ,но и да намериш начин в България да правиш добри пари ,намира се някой да те спъва -институциите ли ще са ,конкуренти ли ще ти правят зулуми ,все се намират хора за тая работа .Накрая или те докарват до фалит или други неща се случват лоши -няма закони да те пазят ,пък и да има ,все едно ги няма ,как да си спокоен в такава държава ?
  4. 0 точки
    Старо и забавно, ако някъде е пускано - извинете за повторението. Дядо Коледа от инженерна гледна точка 1. На света има около два милиарда деца (лица под 18 години). Но понеже Дядо Коледа не посещава деца от мюсюлмански, будистки, хиндуистки, еврейски и други такива семейства, това намалява обема на работата до това да се занимава с 15% от децата или 378 милиона. При среден брой на деца в домакинство равен на 3,5 (според последните преброявания) това прави 108 милиона къщи, като приемаме, че има поне по едно добро дете във всяка. 2. Дядо Коледа има на разположение 31 часа на Коледа за задачата си, благодарение на различните часови зони и въртенето на Земята. Ако приемем че той пътува от запад на изток (което изглежда логично), това прави 967,7 посещения в секунда. С други думи за всеки християнски дом с поне едно добро дете, Дядо Коледа има на разположение около една хилядна от секундата да паркира шейната, да изскочи, да слезе през комина, напълни чорапите, разпредели оставащите подаръци под елхата, изяде каквито лакомства има оставени за него и да се придвижи до следващата къща (ето защо е наистина безполезно да стоите будни и да го чакате...). Ако приемем, че всичките сто и осем милиона спирки са равномерно разпределени по Земята (разбира се, знаем че не е така, но ще го приемем за целите на нашите сметки), сега си говорим за 0,78 мили за домакинство, общо пътуване – 75,5 милиона мили без да броим отбиванията до тоалетната. Това означава, че шейната на Дядо Коледа се движи с 650 мили в секунда, 3000 пъти по-бързо от скоростта на звука. За сравнение най-бързото превозно средство, създадено от човечеството – космическата сонда "Одисей" – се тътри с жалките 75,4 мили в секунда, а нормален северен елен може да бяга с максимум 15 мили в час. 3. Натоварването на шейната добавя нов елемент към пъзела. Ако приемем, че всяко дете има за подарък не повече от средно голям конструктор Лего (тежащ два паунда), то шейната носи над 500 милиона тона, без да броим самия Дядо Коледа. По земята нормален северен елен не може да тегли повече от 300 паунда. Дори ако приемем, че "летящ" елен може да тегли десет пъти повече, работата не може да се свърши от седем-осем елена; на Дядо Коледа ще са му нужни 360 000 такива. Това увеличава товара, без да броим самата шейна, с 54 000 тона или приблизително седем пъти теглото на "Куин Елизабет" (кораба, не жената). 4. 600 000 тона, движещи се с 650 мили в секунда, създават огромно въздушно съпротивление, това ще нагрее елените по същия начин, както се загрява космически кораб, влизащ в земната атмосфера. Водещата двойка елени би следвало да абсорбират 14,3 квинтилиона джаула енергия на секунда всеки. Накратко казано, те би трябвало да избухнат в пламъци почти мигновено, излагайки на опасност елените зад тях и причинявайки оглушителни експлозии. Целият впряг елени би се превърнал в пара за 4,2 хилядни от секундата, с други думи точно по времето когато Дядо Коледа достига петата къща от пътешествието си. Не че това би имало значение обаче, защото Дядо Коледа, като резултат от ускоряването от 0 до 650 мили в секунда за стотна от секундата, ще бъде подложен на центробежна сила от 17,500 G. Дядо Коледа, тежащ 250 паунда (което изглежда абсурдно малко) би бил притиснат към задната част на шейната от 4 315 015 паундова сила, която моментално би му разбила кокалите и органите и би го превърнала в потрепваща купчинка розова слуз. 5. Следователно, ако Дядо Коледа някога е съществувал, той сега е мъртъв.
  5. 0 точки
    Пожелавам на всички да са живи и здрави, както и семействата ви също да бъдат преследвани само от здраве, късмет и много любов.
  6. 0 точки
    Вчера бях в БТ, имат 0W-20 на шишета във витрината имат си наличности. Просто другия път им подчертай, че искаш такова масло и искаш да си платиш за това масло! С равен тон ще е по-добре от колкото да се карате, ти плащаш ти поръчваш музиката!
  7. 0 точки
    Колеги, моля да обърнете внимание, на промените от тази поръчка. Вече няма да можете да се възползвате от 5% отстъпка от цената. Мисля, чи ви дължа кратко обяснение на какво се дължи това. Това, което правя с общите поръчки, въпреки че генерира пренебрежимо малък приход, се води за търговска дейност. Банка Пиреос ми се обадиха, да ми обяснят, че не моге да продължавам да развивам търговска дейност през личната си сметка и за целта трябва да регистрирам фирма и да си открия търговска сметка. Някои от вас може би вече знаят, че фирма вече има регистрина и се опитваме (по-скоро съпругата ми @Елена К) да продаваме, някои от маслата от ato24.de с търговска цел. Първоначално идеята беше да минават през фирмата и общите поръчки, така че всичко да е 100% легално. Оказа се обаче, че общите поръчки ще генерират такъв голям документо-оборот (същевременно почти никакъв приход), че ще трябва да плащам двойно повече за счетоводство, което ме накара да продължа да ги правя от мое име, не през фирмата. Е това вече, не е опция и трябва да стане 100% законно, с допълнителните 5%, които ще остават в мен, ще се надяваме да могат да покрият счетоводните разходи - ако това не се случи, може да се наложи да приключим с общите поръчки на масло от ato24.de
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Създай нов...