Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 16.05.2019 in Мнения
-
3 точкиИ аз да обновя малко темата, с моят Gold MK7.5 и какво мисля за избора си (както на кола, така и да си взема нова такава) Финаносва част Колко струва една кола ? Или по-точно, колко НИ е струвала една кола ? Това е сумата, която сме дали по време на притежанието на дадената кола (което включва абсолютно всичко - консумативи, лизингови вноски, ако има такива, гориво, гуми, застраховки, ремонти) минус сумата, която сме получили при продажбата й, след края на притежанието. Аз бих искал да дам възможно най-малко първоначално, и да взема възможно най-много след края на притежанието. Предполагам всеки би искал. Ето как: 1. Да е марка/модел, който по принцип държи по-висока цена и не се обезценява рязко (френските са пример за бързо обезценяване) 2. Фейслифтови коли, които им остават още 1-2 години "живот", преди да бъдат сменени 2а. "Детските" им болести са изчистени + отстранени неизправности по купе/окачване/сглобки (тракания на пластмаси и тн) 2б. Представителствата правят по-добри отстъпки (20% в моя случай), което намалява първоначалното обезценяване. 2с. На вторичния пазар тези коли държат по-висока цена, заради точка 2а Минусът на тази "тактика" е, че не карате най-новото (въпреки че е нова кола) и не сте уникални на пътя. За не малко хора това е голям минус, за мен изобщо не е фактор. Но за сметка на това обезцянването на чисто новите модели, след 3-4 години, е умопромрачително. Двигател и трансмисия Двигателят е 1.5л, 150к, 250нм с Cyllinder on demand технология. Това означава, че когато не се нуждае от цялата работоспособност на двигателя, само 2 цилиндъра работят. В реалния живот това се наблюдава като буквално се гали педала на газта, на равен път, когато колата се движи по инерция без да се дава газ, и когато се движи по наклон надолу с лека газ. Трансмисията е 7DSG. Поведение на пътя Колата е с гуми 205/55/16. Базата ми за сравнение е Акорд 8 2.2 dtec, на 225/50/17. Комфортът е много добър, колата се справя прекрасно с неравонсти и дупки. Аз я усещам по-комфортна от Акорда. Ежедневно карам по павета с неравности (4км), колата се държи чудесно. Шумоизолацията е на ниво. По магистрала е по-безшумна от Акорда. "Замерял" съм шума с app от Google Play Store, Акорда беше с 2 децибела по-шумен, ако може да се разчита на този апп. В колата става по-шумно след 190км/ч, което в БГ по принцип не е позволено и съм го правил с цел тестове. Също така, въпреки по-късото междуосие и по-тесни гуми, колата я чувствам стабилна колкото акорда на тези скорости. Едно от нещата, които много ми харесаха първият път като карах Акорда, беше колко "залепена" я усещах в завоите. В Голфа се усеща по същия начин, дори една идея по-добре, заради по-малкото килограми и системата, която симулира limited slip differential на предния мост. При подаване на газ в завой колата много приятно се "мушка" в завоя, даже се получава усещане за леко излизане на задницата, което не знам дали може при предно предаване и може да си въобразявам. Динамика Колата е същите коне като Акорда, но е по-лека, и е автомат. Усеща се много пъргава(*). Единственият минус е, че този двигател за тези гуми е малко силен, защото дори и при вече 30-40 км/ч и "залепяне" на педала за газта до пода, колата пак превърта гуми и се включва тракшън контрола. До колкото съм чел, този "проблем" се отсранява със 17ки на 225 широчина, но за мен е безмислено да давам пари за гуми+джанти за такова нещо. Изпреварванията са много лесни, колата набира доста бързо от 70-80км/ч до 100-120км/ч, но тук трябва да отбележа, че до сега тези неща са правени само с 2ма човека в купето + багаж. (*) - Акорда съм го карал и с евтин дизел (от големите вериги), както и с премиум такъв. Разлика никога не съм усещал. Не е така обаче с Голфа. Аз усещам огрмона разлика между евтин бензин, и Shell Racing 100. Толкова голяма, че колата я карам само с втория. С евтин бензин (от различни бензиностанции, включително Шел), колата се чувства мудна, даже се усеща едно придърпване на по-ниски обороти и скорости. Това със 100 Racing го няма. Разход Градското е много зависимо от темепратурата. Въпреки че колата загрява иключително бързо (до 10 минути в -15 температура), при студено време градско може да даде разход 11-13 в задръствания. При нормална темепратура, в задръствания, разхода е 8-10, в зависимост колко я настъпвам. Без задръствания, с умерен трафик, е 6-8. Извънградско, разхода е между 5 и 6.5, в зависимост от това дали се кара по магистрала или не. Пробег София - Атина - София върна разход 6, с каране по ограниченията в Гърция (120-130), и 150 в БГ. Екстри Чудех се дали да пиша за екстрите, реших да спомена тези, които наистина ме изненадаха приятно 1. Автоматична "ръчна" спирачка - С нея колата ти автоматично "държи" спирачката натисната, след като колата спре (примерно на светофар). Звучи простовато, но пък на мен много ми харесва. Мисля, че почти всички нови коли го имат това. 2. Адаптивен круиз контрол - Очаквах това да го ползвам само на магистрала. И го ползвам там, но тази екстра най-много впечатлява в междуградско каране, по еднолентов път със засилен трафик. Най-добрият пример е кресненско дефиле или по-точно липсвашият участък на магистрала Струма. Колата я слагам да е на "най-близаката" дистанция от преден автомобил, слагам го на 90км/ч (въпреки че рядко се вдига над 70) и колата си ускорява и спира сама. Ако спре изцяло, трябва само да се натисне леко педала на газта да тръгне, и пак всичко сама си прави. Уникална за мен екстра ! Работи идеално и в София на околовръстния път, където е еднолентов. 3. Старт-стоп система - Лично на мен ми харесва колата ми да спира на светофар. Заради адаптивния круиз контрол, посредством радара, колата вижда кога тази пред нея тръгва, и си включва двигателя без да те чака ти да натиснеш нещо. Работи много добре. 4. Музика - Музиката в Голфа, по моите скромни критерии, е много добра. Няма "премиум" озвучение, има 8 говорителя (entry level голф е с 4, ама май всичките ги дават с 8 вече) и се чува много по-добре от Шкода Октавия или Хонда Сивик. В англисйки форуми четох, че дори било по-добре от Ауди А4, но то това е разбираемо, този тип коли си правят парите от екстри. Android Auto Слагам отделен отдел за това, защото то бе една от основните причини да си взема нова кола, или по-точно не бих си взел нова кола, без Android Auto support. Android Auto просто променя колата като продукт, като средство за работа и пътуване. Може да се ползва Google Maps, Waze, което работи по-добре от премиум системите на Mercedes/BMW/Audi, които освен, че струват 5-6к лева, ами имат и годишна такса от порядъка на 1200 евро (поне в Германия), ами и е и безплатно. Покзва къде има задръствания, камери, полицаи и намира алтернативни маршрути. Допълнитъелно на това ги има всичките музикални платформи (аз ползвам Spotify), можеш да гледаш времето, да си четеш съобщенията, или колата ти да ти ги чете. Андроид Ауто се интегрира с говорителите и микрофоните на колата, следователно може да й говорите. Можете да й диктувате съобщение, което да прати, можете да й поискате определена песен, която да ви пусне по Spotify, можете да й кажете дестинация, до която да настори навигацията. Аз примерно си купих смарт крушка за вкъщи. Ако си сложите крушката в хоридора, можете докато паркирате да кажете на колта да ви запали крушката в коридора, та като си отключите да ви е светло. Или пък в гаража, ако имате такъв. Най-хубавото е, че това е безплатно, и го има в повечето коли, дори и Дачия. Та дори на една Дачия можете да й кажете да ви светва крушка Естествено всичко това го прави телефона ви, но през интерфейса на колата. Заключение Колата е на 8200 км за 5 месеца. За това време съм доволен и със сигурност ми харесва повече от Акорда. Само багажникът е по-малък. Харесва ми "спокойствието", че карам нова кола и вероятността да ме остави на пътя е много малка. След 2-3 години като се разделя с нея ще разбера дали си е заслужавала инвестицията, и колко реално съм платил за удоволствието. Ако някой има въпроси, нека да пита.
-
2 точкиОт самото начало ходя там и съм чакал 1 месец за да приемат колата.Това е едно от малкото места в които съм сигурен, че колата ще излезе сервизирана и прегледана.Силно се надявам да продължават в същият дух и да не пада качеството на работа във времето.
-
2 точкиМожеш успешно да отпушиш твоето радиаторче,не се хвърляй на ново.Имаше подобна тема в която съм описал процедурата,елементарно е и не е нужно разглабяне.Вадиш маркучите на парното от към двигателният отсек и наливаш течен преперат за котлен камък колкото хване,след което оставяш за няколко часа,като допълваш междувременно,защото пробива и нивото пада.Аз моето на ЦРВ-то го киснах около 4-5ч,след което промиваш обилно с вода от единият маркуч.Ако не си удовлетворен от резултата,можеш да повториш процедурата,но почти винаги се получава от първия път.Става като ново радиаторчето.Аз съм ползвал течен препарат за котлен камък на "SANO".Потърси ако искаш предишната ми темата във форума ,някъде я има.Успех! Ето и другата ТЕМА
-
1 точкаКолеги вчера не успях за Еконта, но нещата вече са изпратени - утре ще са по офисите. За който ще получава лично, да има предвид, че утре съм отпуска и след днес съм на линия чак понеделник.
-
1 точкаMarkony, бутилката умишлено съм я сложил там,защото 1.Ще имам резервна гума на предвиденото фабрично место за това 2. Бутилката събира повече газ.Имам друга кола с малко бутилка и повече не искам да имам такава и да търся бензиностанции постоянно. 3. Дълбочината на багажника ми,на мен лично ми е безполезна,няма какво да слагам там,ако не беше бойлера за газ най-вероятно щех да сложа 12" бас туба. Но предпопитам обемна бутилка с газ,казах защо. Всеки сам си решава според личните си виждания и според нуждите си. Колегата искаше снимки на бойлер в багажника - дадох му.Да прецени кое го устройва него. Ако все пак е наистина стане чааак пък такава драма,както го описа ти за тази бутилка ,винаги мога да я сменя за 50-60лв с такава за резервната гума.А тези "камшични удари,нестабилности в завой" и другуте неща не съм ги усетил нито на тази кола нито на другите 3 на газ които имам
-
1 точкаЗдрасти колега, мен ако питаш е филтъра! При големи обороти пропускателната му способност явно е по-ниска и прави тая мизерия (просто размишлявам, не казвам че съм прав). На старата ми кола (нисан), горе-долу същата мизерия ми правеше. След смяна на масло и филтър, препоръчани от производителя, нещата заспаха. Всички бензинови двигатели на хонда.. 1,4 или 1,8 тук в Англия задължително им слагат 0W20, или по изрична молба, 0w30 ... марка, или Мобил 1, или масло на Хонда. Филтри, само на Хонда или на Ман. Филтърите са горе-долу 10-12 паунда (маслените). Без да се впускам в ненужни спорове, но защо си караш хондата с 5w30, след като и Хонда си препоръчват или 0W20 или 0W30? A пък отделно от това, ако се кара с 0w20 дава и по-малък разход. Аз моята я карам с 0w30 и замерено с приятел каращ неговата с 0w20, моята харчи повече, факт! Да, не е болка за умиране, но има разлика. На следващата смяна, и аз мисля да сложа 0w20 на Мобил 1, всички филтри на Ман.
-
1 точкаЧак толкова притеснения дори да нямаш нужния размер, като сложиш старата няма да стане нищо.В повечето случаи проблем е с развъртане на филтъра че е затегна и иска инструмент за отвъртането .Пробвай първо него преди всички процедури ,да го развъртиш не до край а да поддаде да си сигурен че ще то свалиш.
-
0 точкиЗдравейте! Казвам се Жоро, и имам регистрация във форума от много години, но никога не съм писал до сега. Имам следната молба към някой добър собственик на Акорд 7 автоматик / комби 2003-2006 година от гр. София: Моля ако има възможност да се срещнем в удобно за собственика място и време в гр. София, където да мога да седна и да направя няколко километра пробно каране на този автомобил? Искам да закупя такъв, но преди да отида за оглед бих искал да усетя как трябва да включват скоростите, как трябва да вози, как трябва да звучи двигателя и др. подобни. Независимо къде харесам такава Хонда ще бъде прегледана в сервиз преди покупка, но все пак да имам някаква яснота какво да очаквам. От мен е почерпката! Благодаря предварително!
-
0 точкиДа се включа и аз в темата. Реших да потърся Фена ,тъй като след многото планирани интервенции по Харвито в родния град (пълно обслужване, сменен съединител и лагери -по думите на майстора и още много други ремонтчета ) колата не беше това което очаквах. Та закарах колата на Фена за ремонт на кутията, смяна ангренаж и пълна инспекция . Всичко нужно беше отремонтирано и подменено. Крайния резултат. Харвито е в състояние, което почти три години се мъчехме да докараме в Бургас. Двигателя работи много по тихо и без никакви паразитни шумове, няма го вече прословутото румолене в кутията, скоростите влизат перфектно и мазно. Изчезна и друг проблем,за който не бях споменал на Фена и не бях се подготвил за такъв ремонт сега -а именно горенето на масло.Бях свикнал след шофиране особено на магистрала да ми пада нивото по щеката. За голямо учудване, като се прибрах в Бургас, а си я пържих по магистралата -маслото не беше мръднало от максимума. И всичко това от семерингите на колянов и разпределителен вал. Наред с другите сменени части спомена Фена че са протекли и ги е сменил,но не очаквах такъв ефект. Голямо Благодаря Ванко за всичко направено по автомобила ми ! Наистина останах много доволен от ремонта и приятелското отношение!
-
0 точкиСигурно и разпределителния вал, спира да се върти ? шегичка.
-
0 точкиЗдравейте, Линк: https://www.ato24.de/en/petro-canada-supreme-synthetic-5w-30.html Вид и количество: Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30 1x4L Стойност на поръчката: 25,96*0,95*1,9675 = 48.52 лв Начин на плащане: Парите ще бъдат преведени по сметка в БАНКА ПИРЕОС БЪЛГАРИЯ АД Начин на получаване: Чрез куриер (пращам данни на ЛС)
-
0 точкиПо телефона - преди първото гостуване тет а тет: — Ленче, аз съм в мола. Какво да ти взема? С портокалов вкус или горски плодове? — О, Краси! Колко си мил... Ама аз предпочитам естествения вкус. По-добре вземи с оребряване и балончета. — Ти у ред ли си, ма? Къде си виждала фреш с оребряване и балончета?!?
-
0 точкиЗдравей Чавдаре, бих искал да се включа и аз: Линк: https://www.ato24.de/de/ravenol-ssv-sae-0w-30.html Вид и количество: Ravenol SSV SAE 0w30 1x4L Стойност на поръчката: 39,95 *0,95*1,9675 = 74,67 лв Начин на плащане: Парите ще бъдат преведени по сметка в БАНКА ПИРЕОС БЪЛГАРИЯ АД Начин на получаване: чрез Куриер
-
0 точкиДа, жалко е че няма Сивик 10 комби. Би било страхотно! Може да обмислиш и това: https://autoreview.ru/news/novyy-ford-focus-st-predstavlen-v-formate-universala Чувам че също било добро.
-
0 точкиКогато сменях машинките на моя Акорд установих, че могат да бъдат капсуловани и не. Взех от морга такива, които могат да се разглобяват, за да може при проблем евентуално майсторът ми да може да ги поправи. Проблемите с централното заключване са много чести при този модел наред с моторчетата за ел. стъклата, при които пък четките им издават багажа и се налага смяна на цялото моторче с ново. Изобщо електрониката е много слабо място при Акорда(калпави фарове при модела без ксенони с дефектни букси,изгаряне на платки на радиото, изгаряне на диодни платки на алтернатора и много други). Колкото и да харесвам тази кола, тези проблеми са ми изяждали нервите милион пъти.
-
0 точкиТи нямаш помпа в резервоара, а само една "кошница" на която ти е закачен поплавъка за нивото и нещо като филтър, което можеш да изчистиш. При мен е с DTEC двигател и има помпа. Прав е колегата, че може да се направи ключ, но когато аз правих тази манипулация, не ми се занимаваше.
-
0 точкиЗдравейте! https://www.ato24.de/en/honda-atf-dw-1-0-946-l.html Вид и количество: Honda ATF DW-1 3x0.946 L Стойност на поръчката: (3*12,99)*0,95*1,9675 = 72,84 лева Начин на плащане: Парите ще бъдат преведени по сметка в БАНКА ПИРЕОС БЪЛГАРИЯ АД Начин на получаване: Чрез куриер (пращам данни на ЛС)
-
0 точкиПри мен така се е получило. Бутилката е 30-35л. забирал съм макс 31-32л. и стигат за около 220 - 330 км. според зависи.
-
0 точкиМаркучът от eBay пристигна. На външен вид е неразличим от оригиналния, даже майстора, който ми поддържа колите и е заклет хондаджия от десетилетия, помисли че съм се изръсил 600 кинта за оригинален от Бултрако. Изглежда китайчетата са се постарали във всяко едно отношение, защото маркуча не само залепна за Акорд-а, ами и всякакви свирения, тласъци, вибрации и тям подобни изчезнаха. Волана стана супер-лек и мазен, точно както си беше с оригиналния маркуч. Изключително съм доволен!
-
0 точкиБях писал на колега на лични, ще го копирам направо тук: Тръгваш по бул. "Президент Линкълн" посока бул. "Овча Купел". Точно преди T-образното кръстовище на двата въпросни булеварда има автобусна спирка. Веднага след нея има една рампичка на бордюра (минаваш покрай нещо като автокъща) и хващаш по една задънена улчика, докато не стигнеш края ѝ. Там има една масивна ограда с бяла врата, отзад 3 (или 4) етажна къща, а на първия етаж се намира сервизът. А това е Слави
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00