Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 14.08.2018 in Мнения
-
3 точки午後, хонданджии! От много години насам ми се иска да науча японски. Не, не съм почнал. Знам основни фрази и вероятно не са правилни. Повечето заучени от best MOTORing. Освен японските автомобили, японската култура също представлява голям интерес, както и въобще начина им на живот. Звучи доста силно, но за мен тези хора са може би последните представители на човечеството. Не знам... много силно казано. Може би не са баш. Свърши се добро количество работа по колата. Предстоят проверки, оглеждане за проблеми и довършителни работи, но скоро време колата ще работи. Абе трябва да си кажа, че бая се поозорих. Без въобще да се шегувам, ако сумирам времето прекарано под и около колата решавайки проблеми ще мина 400 часа със сигурност. Почнах Януари. Последно говорех за зацепването на вала към главата. Ще ми се да стане един отделен пост. Имах доста моменти, в които се чесах по главата там дето не ме сърби. След като сложих главата и тръгнах да зацепвам вала постоянно се притеснявах, че ремъка ми е хлабав. Е... заех се да го затегна, ама това трябва да стане докато всичко е синхронизирано. Както казах ще се постарая да направя отделен пост с проблемите, които срещнах и как съм ги решил. За сега само ще кажа, че много зор видях с вземането на луфта. Забавих се главно заради това, че ремъка не е обтегнат както според мен трябва. Сега ми е трудно да го усуча на 90 градуса. По-скоро стигаме до 45 градуса. Съпротивлението е нито голямо, нито малко при проверката му. Доволен съм. Тоя двигател в момента е с прекъсвач на 8200 оборота и последното нещо, което искам е да прескочи зъб или да стане някъв проблем със синхрона. Ще се види дали ще се върти до 8200, но все пак всеки опит да се избегне проблем е добре дошъл. Ето така беше преди. Сега не мога да го усуча, не и с тая сила вложена. Разбира се идеята е със сравнително малко сила да го усучете главно да се види колко е обтегнат. Това е моя начин. Еми след като 3 часа се занимавах с настройването на ангренажа и обтягането му в крайна сметка реших, че е време да се сглабя лека по лека. Доста приятно чувство, защото вече ми треперят ръцете да я карам. След като разглобих 3 пъти главата, за да се направят процедурите по зацепването бях готов за реглажа на клапаните. Ето как изглеждаше главата с махнат механизъм на клапаните. Между другото трябва да сте доста търпеливи и методични при зацепването на вала. Трябва да се внимава постоянно за положението на ВТЕК кобилиците, да се съблюдават успокоителите над кобилиците и много важно да не пада прах, боклуци и т.н. при шийките на разпределителния вал. Уплътненията също трябва да се гледат... абе много пипкава работа е. Та реглажа на клапаните - стандартна процедура. Вземате луфтомери 0,2мм и 0,25мм. Респективно всмукателни клапани и изпускателни. Поставяте белега UP или съответно знака на раздвижната ролка с деленията да са в горна позиция. И почвате с първи цилиндър всмукателните и изпускателни. Това е процес, който трябва да усетите, но има логика зад нея. Ако не можете да вкарате 0.25 на изпускателните начи 100% не е 0.25, ами е по-малко. Отвивате и проверявате. Никво съпротивление, лек допир, леко съпротивление, посттояно съпротивление през цялата дължина на луфтомера. Е когато има посттоянно съпротивление по целия луфтомер и съответно можете с почти никва сила да го преместите начи сте близко до истината. Принципно аз ги оставям с по-голяма междина. Предпочитам междините ми да са големи сега, защото двигателя е ненастроен, сгъстен и не се знае какви боклуци и простотии ще има по горивната система. Да не говорим за качеството на горивото. Та това е една от няколкото мерки, които вземам, за да може двигателя да работи надеждно докато се настрои. Тук трябва да благодаря на Иван (fenabg), че даде съвет да бутна разпределителния вал с два градуса. Два градуса в аванс. Реално разликата между фабричния ми двигател и този е всъщност 0.3мм челосване на главата. Такаче дори и да съм на 0 сиреч абсолютно фабричното зацепване няма да имам проблем. Същото важи, ако сложа и фабричната ролка. Да ама идеята е да се улесни човека дето ще я настройва. Та след като направите 1-ви цилиндър въртите наляво с 90 градуса UP белега сочи към фаровете. Отивате на 3-ти. После пак 90 градуса 4-ти, пак 90 2-ри. Сигурен съм, че има и друг начин. Така го правя аз. Лесно е да се запомни, защото повечето 4 цилиндрови редови двигатели реда по, който палят е 1-3-4-2. Приключих с реглажа на клапаните и се приготви изпускателя. Челосах повърхността до колкото мога и сложих гарнитурата. Това беше бая назад във времето. Можеше да се направи по-добре. Имах достъп към машина, но вече го бях направил. Както и да е. Хубаво е да се сложи медна грез по шпилките на изпускателния фланш. Приготвих и 240 кубиковите дюзи. Провериха се уплътненията, връзки и т.н. и всичко беше готово за монтаж. Поглед към 65мм-овия дросел. Той ще претърпи модификация. Можеше да си спестя мъките и да махна старата гарнитура от всмукателния фланш на главата, ама карай. Що да е лесно като може да е трудно. Ето една снимка отгоре и отстрани. Еми всичко беше вече въпрос на водни, вакумни и електрически връзки. Радиатора следваше. За него ви говорех. Е... ето му широчината. Еми сглобих кажи-речи почти всичко. Остава акумулатор, шнорхел с филтър, смяна на маслото на двигателя и сипване на маслото в скоростната кутия. Ето поглед отгоре и встрани. Естествено нямаше как да няма някви тъпни едната от тях е: Това е една от шпилките за носещия тампон на скоростната кутия. Хубаво е че има още 2, не е хубаво, че сега постоянно ще ми е на главата това. Другата тъпня са свещите. Хич не са добре. Преди да ги сваля от главата си мислех, че ще са те, ама след като ги видях реших, че ще си купя нови. Като говоря за старата глава ето я нея как изглежда след 205 хиляди км. Бая нагар има по нея, но нищо, което да не може да се премахне. Интересно е да се видят леглата на клапаните и главата в какво състояние са. Това обаче не знам дали ще се случи. Както и да е. Следват довършителни работи и проверки. Трябва да се види как ще работи маслената система, какво се случва със съединителя, охладителната система к'во ства с нея, течове, спирачките дали и как ще работят, проверка на болтове, проверка на запалителната и горивна система и т.н. Все пак тая кола е с нова задница, предницата е също нова, модифициран двигател, нов съединител и още дребни неща. Много ми се ще края на тая седмица тоя двигател да заработи, но да видим.
-
2 точкиТова изпадна някъде по разни линкове, аз лично ще си направя от 3 различни материала и ще чакам да се разбия
-
1 точкаДнес, около 2 часа изкарах в чоплене, мога смело да заявя (ако не се повреди) китайската машинка си струва всяко левче. Бърза е макар с по малко RAM, всичко което се сетите тръгва от Google Play, пробвах OBD2 диагностика (добре работи), GPS , Bluetooth и wifi много добре работят, стартира за около 10 секунди, може да се програмират бутоните на волана кой какво да прави, камерата за задно се стартира мигновено, мултимедията до сега не е забивала, изтеглих офлайн картите на Google maps за цяла Европа, вътре си има и Sygic навигация, която работи отлично, блутут разговорите не са много ОК ( получаваше се някакъв шум) но стават. 4G модула работи с карта на Теленор (с друга не съм пробвал) , YouTube работи отлично, Видео и музика перфектно. Общо взето съм много доволен
-
1 точкаКолега не съм рециклирал, но съм се интересувал превантивно, защото това им е слабо място, а не и не само на Легендите... 1. Вариант - в Бултрако ми казаха 700лв. 2. Вариант - Правят ги корифеите в Техническия университет, но трябва да е свалена - мисля така излиза около 400лв. - 150 за ремонт и 250 качване и сваляне...
-
1 точкаАко е от О-пръстенчето ще засмуква въздух и ще има балончета в казанчето. Аз веднъж натегнах болчето, което държи пластмасовото коляно на помпата и ми се получи този номер, върнах го както беше и всичко си дойде на мястото.
-
1 точкаДа налея малко масло в огъня. https://www.capital.bg/biznes/kompanii/2016/04/13/2741848_nad_50_ot_vsichki_obezshteniia_na_garancionniia_fond/ Те нещата се натрупват. Иначе кучето си лае, керванът си върви.
-
1 точка
-
1 точка2.Като светне зелено слагаш диск и тръгва Чете записани дискове. Ама има , някой дискове не ги чете. 3. Натискаш копчето круйз и ти светва на таблото , после като си харесаш скорост натискаш другото копче Сет и вече си на авто. Като натиснеш спирачката или cancel ,бутона се изключва. 4. Значи натисни копчето за вдигане на слушалката , ако ти говори някой значи ти работи блутута , ако не ти приказва никой значи не ти работи. Да ги свържеш с тела е лесно , ама ти трябва доста нерви. Има инструкции за блутута. Ако не знаеш дали е са сменяни масло филтри си ги смени.
-
1 точка
-
1 точкаАз лично не съм съгласен да ми се вдига ГО, ш...та винетка, данъка и т.н., но кой ме пита. Но явно ние не сме дори и като Румънците вижте ги какво правят в момента, дори и нищо да не се случи ( в което се съмнявам), техните политици ще имат едно на ум. А въобще не съм съгласен, че в чужбина се бачка повече, бил съм в Германия и Англия за по няколко години не сериозни позиции (не го казвам за да се хваля) и чак се чудя тези нации как оцеляват, но там има ред, закони, огромн9и пазари и т.н. Петрола се равнявал по международните пазари, другите стоки и те, а защо нашите заплати не се равняват по техните? Който каквито статистики да ми извади съм видял с очите си как бачкат и чак се чудя откъде накъде са толкова продуктивни или никой не отчита и ставката за час труд дори на лейбър ниво. Всичко се вдига така тихомълком - вода,парно,ток,ГО,каско , данъци и ние си траем...........евала на румънците. Дори и в чужбина се държат, а там където срещнеш Българин всеки вика не искам да виждам българи.................................................. Не искам да давам за пример други държави, защото не е по темата и е смешно, но когато за първата година трябваше да плащам иншуранс на Авенсис 2 1,8 бензин застраховката ми беше 1400 паунда (като в нея ми влиза т.нар. в Бг гражданска отговорност и нещо като каско, което покрива някакви дребни щети, като драскотини,счупен фар или броня), като ако тоталнеш колата ти плащат мисля 80% от сумата и на пазара. За кражба и дума не може да става защото такъв авенсис струващ 3500 паунда никой не го поглежда.........там. И най-важното - на втората година застраховката ми ПАДНА с 200 паунда за добро държане, като ако за 5 години нямам нищо пада на около 500-600 паунда за такъв автомобил годишно, което е абсолютно нищо и това за Лондон, ако си в провинцията е поне с 300 паунда надолу. Всъщност там за застраховка, като каско аз не съм чувал, може и да има. А да имах и роуд такса от порядъка на 50 паунда. Вече ако те хванат друсан или пил и да караш кола ................. За Германия за кратко имах Е-класа от ония гадните 99 - 00 година бензин, после Сивик 2002 дори и не помня какво съм плащал но не беше повече от 800-1000 евро за година, което като за начало е супер СЪИЗМЕРИМО с тамошните заплати. Ей това ме е яд, че тука нищо не е съизмеримо с тукашните заплати - храна,дрехи,маратонки,режиини, всичко. А като прибавими в пъти по-изнервения живот.................но това е друга тема.
-
1 точкаКакво е обезщетението и за какво важи е написано в Общите условия на съответната фирма, както вече написах. Няма какво да се умува по форумите. Като не се чете преди да се подпише полицата, вината е само и единствено на застрахования. Да, наистина всяка кола е индивидуална по Шваке. Зависи от месец на производство, ниво на оборудване, боя и лаково покритие, наличие на предишни щети по купе, ходова част и още такива фактори. И оценката не е фиксирана, а има някакъв толеранс. До момента при сключване на застраховката брокерите са ми предлагали както долната граница, така и горната и аз да посоча застрахователната стойност в този диапазон. Ако не греша и изплащаните щети на елементите се изчисляват на базата на застрахователната оценка на целия автомобил.
-
1 точка
-
1 точкаНай-вероятно си пропуснал някоя регенерация, или си я гасил един два пъти когато таман е започвала да я прави, затова и вероятно ти е светнала индикацията. Друга възможност е, наистина да се е затлачил доволно и затова да не може да направи регенерацията. Виждам, че си със стария двигател /2,2 i-ctdi/ и при теб може би, ДПФ-филтъра е друг, а и софтуера е различен. Може да питаш в Бултрако, дали за този двигател /2,2 i-ctdi / има евентуална сервизна акция /, като тази за аербеците/ за смяна на софтуера и да го обновиш, защото за колите след 2012г. , с 2,2 i-DTEC двигател, има такава сервизна акция и е безплатна. Иначе, ако не ти е светнала индикацията за ДПФ-а с / ! /, може да покараш малко с над 60 км.ч. и да поддържаш 2000 оборота и би трябвало за около 10/15 км. да си направи регенерацията докрай и да изгасне индикацията- това при загрял двигател естествено. Другия възможен начин е през компа - принудително, /но не е много желателно/ , обаче ако влезне в авариен режим с / ! /, трябва да го направиш , като после задължително го нулирате и му давате от настройките, че е нов.
-
1 точкаДнес взех колата , с монтирания вече почистен и нулиран ДПФ филтър, като същевременно смених и маслото и започвам да следя, как ще са нещата от тук нататък. Ето го и този хубавец, който ни създава толкова много проблеми: На тази снимка се виждат и данните за запушването и %-те след почистването: Ако някой сваля този филтър да го почиства, да не напъва да развива температурния датчик който се вижда на снимката, защото е тънкостенен и е лепен и има опасност да го прецака. Човека който прави почистването, ме предупреди изрично да го пратя така ,защото те имат машина която си го хваща, нагрява и го развива безпроблемно. Също след монтирането на ДПФ-а е добре колата да се запали и остави да работи на място около 30/40 минути, за да може гела с който се третира след почистването ( с такъв гел идват и абсолютно чисто новите ДПФ-и) да си обгори и изпари. И нещо много важно което научих: Когато по време на движение колата влезне в режим на регенерация и я усетите, или когато ви светне първата индикация за проблем с ДПФ-а без ! , от инструкцията на Хонда, казват само да продължим да караме още около 10/15 км. със скорост 60 км/ч. и нищо друго. От слуховете и легендите, ние си го знаехме газ над 3000 оборота и тя ще се оправи - да обаче не е така. Реално ако хванем че колата прави регенерация, или вече е светнала първата индикация без ! , продължаваме да караме с 60 км/ч. но с 2000 максимум 2100 оборота, защото след тези обороти, компа изключва процеса по регенерация и нищо не правим - а затлачваме допълнително филтъра. Не случайно, когато миналата седмица правих принудителната регенерация, наблюдавах точно на колко оборота се извършва тя - точно на 2000 , като за 10/15 секунди вдига на 3000 об. и след това сваля за целия процес 15-на минути, точно на 2000 оборота, след което завършва пак за 10-на секунди на 3000 оборота. Споделям ги тези неща защото мисля че са важни, а който иска да слуша. п.п. Бранко в петък ще ги питам точно какво променят софтуерно с новите настройки за ДПФ-а и ще пиша.
-
1 точкаНяколко месеца по-късно, индикацията на ДПФ светна на таблото, но вече с (!). Естествено, колата влезна в някакъв ограничителен режим и отидох до приятел да направим принудителна регенерация на ДПФ-а , за да може да се кара нормално. Въпреки ,че много трудно ни пусна да регенерираме ( а защо така , не можахме да разберем) накрая ни пусна и направихме процедурата до 100% почистване - съответно индикацията си изгасна и колата се оправи. Сега ,знам че това принудително регенериране може и е препоръчително да се прави, не повече от 3/4 пъти , затова реших, утре свалям въпросния ДПФ и го пращам във Варна за основно почистване. Преди финалния вариант ( физическо и софтуерно премахване) реших да му дам още един шанс , а и отзивите за този сервиз който е във Варна и извършва това почистване , са много добри и дават гаранция, че филтъра се почиства и става неразличим от нов. Разговарях със собственика , в последствие и с познати, които са ползвали неговите услуги и всички са супер доволни. Повече информация , естествено след операцията.
-
1 точкаАз съм карал 2.0 за кратко като за тест. Но мога да кажа малко повече за 2.4. Според мен няма да съжаляваш дори и да е по-големия мотор. В моя случай е автоматик и на газ. Разхода на газ е среден над 11 газ. Градско над 13, а извън над 9.На бензин беше с литър на долу. Аз немога да повярвам да паднеш под 11 бензин в града. Някои го "правят", но дори 2.0 аз личено не вярвам.
-
1 точка2.4 Турер автомат15 бензин или 17 газ в Бургас.Извънградско около 9 и малко газ при 120, 130 на магистрала
-
0 точки
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00