Здравейте. Поздравления за темата за двигателно масло, част 1-ва, 2-ра и 3-та. Определено надгради и надхвърли по значимост, широкообхватност и развитие темата на Subaru форума.
През изминалите месеци с удоволствие чета и следя, какво споделяте за двигателните масла апликирани в Honda двигателите. Отначало като нерегистриран user, а в последствие, когато темата остана само за регистрирани такива се регистрирах за да бъда с вас.
Във връзка със стандарта на GM Dexos1 Gen2, бих искал да споделя, че е съставен главно за справяне с LSPI в проблемните двигателите с директно впръскване. Лятото на 2017г към централата на API имаше петиция от водещите азиатски производители и американски, спешно да се създаде нов стандарт, който да включи в себе си тестове (освен на GM) и на други фирми (напр. Ford). От около 20 Май 2018 започна лицензирането му и той се казва API SN PLUS. Вече с излизането на бъдещия ILSAC GF-6, последния ще обедини всички до сега тестове и ще редуцира до минимум LSPI.
Един бърз поглед в TDS на Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30 показва, че е по последните тенденции за справяне с LSPI: API SN PLUS, GM Dexos1 Gen2, но си е ориентиран и към приложения изискващи SN, SN-RC, ILSAC GF-5. Поздрави.