Jump to content
rangchev

VSA система и 4x4

Recommended Posts

Здравейте колеги и честита и успешна нова година!Искам да попитам 2 неща.1:Има ли отношение vsa системата към 4x4 задвижването.Т.е.ако изключа vsa-а от бутона,веднага ли при тръгване от място примерно в/у дълбок сняг ще включи едновременно и предно и задно предаване и обратно,ако е включена vsa системата,при тръгване първо ще товари в/у предното предаване и чак когато пребоксува ще включи и задният диференциал или няма никакво отношение vsa-a към 4x4!?Питам от чисто любопитство понеже днес правих малко екстремни планински разходки и поруших по различни терени и ми направи впечатление,че когато изключа vsa-a, и съм в дълбок сняг,тръгвам някак доста по-уверено и по-лесно.Може и да си внушавам,ако може някой да обясни!

2:Някой може ли да даде съвет как и от къде мога да си изключа системата за измиване на фаровете.Става въпрос за CR-V 2,150 к.с. бензин,2006 год.Просто в тези условия ми се струва излишно да мия и фаровете всеки път когато пръсна на стъклото,а и тея пръскалки на фаровете ми имат огромен разход на течност тъй като пръскат с голямо налягане.Благодаря предварително!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

VSA  и 4х4 не ска пряко свързани

4х4 се включва при пребоксуване на предните спрямо задните колела - т.е. вероятно би имало индиректна връзка

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пръскалките се елиминират с махане на бушон или по практично като си монтираш модул за дневни и го вържеш на дългите, аз направих така щот и ксенона иначе бачка нон стоп...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пост #5 в тази тема:

http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=99830&do=findComment&comment=1057448998

 

Индиректно, индиректно, колко индиректно са свързани VSA u DPS?!

 

VSA e пряко свързана и работи едновременно с TCS, ако изключиш VSA-то означава, че си изключил и TCS-а.

После TCS-a сработва точно, когато сработва и DPS-a, при пробуксуване на едно от предните колела. Тoчно това обаче се оказва проблем. Например наближаваш продължителен, хлъзгав наклон. За изкачването му са ти нужни обороти, мощност, въртящ момент и включено 4х4. Да, ама в момента, в който пробксува едно от предните колела сработва и TCS-a, и оборотите, барабар с мощността и въртящия момент се оттеглят :D

 

Следователно (не е само мое мнение), при потегляне на почти равен, хлъзгав участък VSA/TCS e добре да е включено. Обаче при по-тежък офроуд тази система трябва да се изключи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изключен ВСА , тръгване по заледено с газ и задницата тръгва да занася.

Включваш и няма такива работи (право напред).

Предполагам че ВСА при потегляне работи изцяло отпред и само в случай на едновременно пребуксуване отпред задейства и отзад.

Като съм правил експерименти по стръмен наклон с включен ВСА отзад не пребоксува щото зацепват 2-те предни и тръгва.

Мои впечатления. Не знам дали е така наистина

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За тръгването според мен е по- добре да е с включен VSA, но понякога трябва да го изключиш за да изкачиш някой стръмен наклон и то със засилка, който с включен VSA не межеш да изкачиш /попадал съм в такава ситуация/. Може ли само някой да ми каже има ли проблем ако VSA го включвам и изключвам по време на движение?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип относно пръскалките за фаровете, аз процедирам така - когато искам да измия само предното стъкло, с лостчето за светлините изключвам за малко късите(габаритите си остават) пръскам си на стъклото и после пак пускам късите( предполагам знаеш, че те пръскалките са вързани със светлините и работят, когато си на къси или дълги). Да сигурно има възможност да се изключат за постоянно, но на мен ми се струва, точно сега когато всички отпред те засипват с кал, луга и други не е излишно отвреме на време да изплакнеш и очите(фаровете) :) Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към колегата Bongo789.Колега бушонът който споменаваш да махна,отделен ли е само за пръскалките на фаровете или как?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Модулът за дневни е 30 кинта и е перфектен, тва е по-добрия вариант...мисля, че е само за тях без да съм сигурен...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно пръскането на фаровете, точно така е както е казал колегата, при изкл. фарове не пръскат.

За VSA и 4х4. VSA е системата за стабилност на колата, която не ти позволява да се завъртиш и при поднасяне изправя колата. Ако е изкл. като даваш газ предните гуми пребоксуват и тогава се вкл. задните да помагат и 4-те започват да въртят с пълна сила.

Ако е вкл. VSA, даваш газ до дупка, предните колела превъртат и се вкл. задните, НО колата не се форсира, работи на 1000-1200 оборота, гумите се въртят бавно и те изкарват от поледицата по-бързо и по-безопасно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Модулът за дневни е 30 кинта и е перфектен, тва е по-добрия вариант...мисля, че е само за тях без да съм сигурен...

Привет.

Къде могат да ми сложат такъв модул?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Модулът за дневни е 30 кинта и е перфектен, тва е по-добрия вариант...мисля, че е само за тях без да съм сигурен...

Привет.

Къде могат да ми сложат такъв модул?

 

почти навсякъде където монтират аларми

взеха ми 55лв. с монтажа 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И едно тъпо питане-къде се намира бутона за VSA,щото купих джипа предимно за зимата,за баирите към вилата,но май няма да се възползвам от това,щото счупих крак и временно съм инвалидизиран до Април,а тогава вече сняг няма и удоволствието от него остава мечта за другата зима.Моделът ми е CRV2 2003г.Имам книжките,но никъде не видях такъв бутон.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не го търси, при теб няма VSA.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От коя година в CR V Хонда започва да има VSA система? От горните отговори разбрах, че 2003 няма, но по нататък?

И 2003 щом няма тази с-ма, има ли нещо подобно или само ABS? И постоянно зацепена (раздатъчна кутия)??? Моля?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От 2005 нагоре (фейслифт) при европейските.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...И 2003 щом няма тази с-ма, има ли нещо подобно или само ABS? И постоянно зацепена (раздатъчна кутия)??? Моля?

Няма нищо подобно на VSA.

 

п.п. Какво разбираш под "постоянно зацепена (раздатъчна кутия)"?

По-скоро, какво разбираш под "раздатъчна кутия"?

 

Питам, защото "постоянно зацепена раздатъчна кутия" навежда на мисълта, че предния и задния диференциали получават еднаква мощност, въртящ момент, или, каквото там получават. Понятието "раздатъчна кутия"(още повече пък постоянно зацепена), някак си не се връзва със системата RT-AWD на Хонда.

Иначе, онова второто 4х4 возило в подписа ми си има раздатъчна кутия със всички екстри, включая постоянно зацепване (т.нар. "блокаж").

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 11.01.2017 г. at 1:29 PM, dindin said:

От 2005 нагоре (фейслифт) при европейските.

Здравейте, и в този ред на мисли да попитам и аз за моята англичанка 2005 фейслифт, всички фейслифтови дизели 2.2 i-CTDI - N22A2, трябва да имат VSA система или зависи от оборудването на конкретният екземпляр?

питам защото моята няма бутон за вкл. - изкл. на VSA който трябва да се намира до круиз-контрола ако не се лъжа, не светва и лампа на таблото за чек на VSA при не запален мотор на контакт обикновенно в жълт цвят на почти всички марки и модели автомобили, не обичам да си тормозя колите освен ако няма причина, за това и не съм пробвал по екстремни маневри за да видя дали ще се включи ако поднесе, приплъзне или пробоксува просто още не съм я изкарал на сняг.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си мислех, че всички фейс модели трябва да имат VSA. :) Я снимай копчетата. Ако се върже на компютър трябва да може да си каже има ли - няма ли.

Много странно, че го няма копчето и не светва лампата. Какво има над круиза тогава?

SW7001.jpg

Някои нямат темпомат (круиз-контрол).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
4 hours ago, dindin said:

Аз си мислех, че всички фейс модели трябва да имат VSA. :) Я снимай копчетата. Ако се върже на компютър трябва да може да си каже има ли - няма ли.

Много странно, че го няма копчето и не светва лампата. Какво има над круиза тогава?

SW7001.jpg

Някои нямат темпомат (круиз-контрол).

cruise.thumb.jpg.752f44d976354ab4507bc8e0681765c7.jpgcruise_and_multimedia.thumb.jpg.4ddee2e08ca19031fe30b24dab5bea03.jpg

Ето ги и бутоните; круиз или темпомат не знам кое е по правилно, шибидах и реглаж на светлините

coolBox_and_climate_controls.thumb.jpg.8cc6e6b26bab323ae366c67625abfc87.jpgclima_control.thumb.jpg.924d759ea93eb06f95d600baaeee4302.jpg

Климат контрола или климатроник, подгрев на огледала + задно стъкло и coolBox или както си му викаме ние хладилна джабка-Жабка не знам кое е правилно ;)

tabloto.thumb.jpg.0922f586ba5eafddc36b8712e5003b35.jpg

и тук малко оф-топик за да не пускам нова тема макар че, с толкова голям внос на англичанки в България май няма да е зле да се направи нова тема,
- та въпросче за по-компетентните:
има ли начин да се преправи електронната частт на таблото с моментният разход и изминатите мили и галони да стане в километри и литри? снякой софтуерен ъпгрейд или нещо подобно?
С километража се свиква ама пусти сметки дето все трябва да правя всеки път като погледна в хипнотизиращата лентичка на икономайзера ми идва доста сложно иначе (много ме кефи една такава семпла и изчистена).

motoretkata.jpg

Моторетката пак малко оф-топик... добра е, и за нея имам питане ама май ще е в общата дискусия...
Първо да си мина и аз по реда при Дидо- (Миямото) в понеделник да я види за да не дрънкам празни приказки, за това момче все хубави работи чувам... и се надявам и аз като многото ми познати които го препоръчаха да остана доволен.

ko_i_tui_nieshtu.jpg

и пак оф-топик ама не мисля че е за нова тема да питам тия решетки до плафона за къ'в бяс са там че им се чудя става месец и не намирам нищо освен едно мнение някъде мярнах че имало обемни датчици, което млко ме съмнява прекалено са големи според мен?!?!

Редактирано от Ба'т Ачко

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3 Хонди като твоята видях в AutoTrader-а и всичките са така - без копче за изключване на VSA. Ако и на таблото не ти святка като дадеш на контакт...

... c'est la vie :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
10 hours ago, dindin said:

3 Хонди като твоята видях в AutoTrader-а и всичките са така - без копче за изключване на VSA. Ако и на таблото не ти святка като дадеш на контакт...

... c'est la vie :)

Ми не!!!
Нъцки, нема светлинка в тунела, и светеща ламба нема... пфуу... ам'чи то те май всички англичанки са така...

 

сега имам друга дилема с хидравликата на мойта "Конда" както я нарича Жената...
като почна да навивам геврека волана започва да пулсира все едно се опитва да ми върне ръката в обратната посока... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×