Jump to content
btdjazz

Проблем с разход на Джазз 1.2 2002г.

Recommended Posts

Здравейте колеги!

Ако можете помагайте, че след две седмици ще пътувам близо 2000км. с моята Джазка. Не съм в България и жена ми я кара. До преди 10-на дни колата показваше 6,7/100 разход градско, а сега се качил на 9/100??!!

Вчера е обслужена в хонда сервиз, масла филтри, свещи, реглаж на клапани и т.н. Но промяна нямало. Показвала 7,9/100. Не разбирам от коли, няма да се правя, та помагайте, че не ми се разделя с нея.

Благодаря

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменяш предна ламбда сонда.90% случаите на висок разход.Но ми се е случвало и бобина да прескача.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Да се включа и аз в темата... Напоследък колата ми определено гори повече, верно не толкова много, като колегата, но с около литър, литър и половина.

Сменил съм свещи и филтри, но разлика никаква... Двигателя си работи като часовник, никакви признаци за някаква нередност, но факта си е налице...

Та.. да ме посъветвате, къде да отида за диагностика и лечение? В Хонда много ли ще се изръся за диагностика, пък за ремонт ще му мисля, ако се налага...

 

Поздрави,

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!
Някой може ли да каже къде се намира предната ламбда сонда и къде е задната, ако има такава? Две ли са? Моят Джаз е 1,4 2002 г. но предполагам, че няма да има разлика с 1,2

Редактирано от detdid

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не греша тук...

Редактирано от zhivko83

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще си позволя да пиша в същата тема, тъй като и при мен разхода на гориво се повиши. Никой от колегите не е написал нищо повече дали е открил причина за повишаване на разхода и дали са се оправили нещата.

Може ли някой да ми каже тези показания дали са нормални:

 

https://www.youtube.com/watch?v=1Gn048uN-EU

 

Гледам, че втората сонда не си променя динамично напрежението както първата. Отделно от това немога да разбера, софтуера с който правих диагностиката коя сонда брои за втора и коя за първа. Това ще го разбера с изключване, но поне да знам нормално ли е да се държат по този начин и ако е да не се мъча изобщо с тях. Звука е отвратителен защото колата беше в гараж и ехото стана ужасяващо.

 

Колега zhivko83, благодаря за снимката!

 

П.С. Втората или задната сонда незнам как е по-правилно да я нарека, оказва ли влияние върху разхода на гориво или това го прави само първата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като сменихме 8 броя свещи, компютъра показва средния разход с 1-2 литра надолу.

Градско 8/100 през зимата, не е трудно да бъдат изгорени.  :tooth:

Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миналата зима с удоволствие наблюдавах среден разход от около 7.5 градско, но то и не беше страшна зима. Сега при големите снегове и до -12 си удари към 11 разход. Ще уточня, че говоря за градско на много къси разстояния и постоянно студена. Това сега много ли е, малко ли е?!

В момента се върти около 8/100 пак при същите курсове. Излезе ли извън града..., преди няколко дена направих 5.1/100 с нормално каране по правилника. Установявам, че когато е студена си гълта здраво, при ускоряване от спряла също (ръчни скорости - редиш ли ги често и в големи обороти няма икономичност), на място не отчита на час, но се вижда как покачва средния.

Това е при обслужена кола със сменени свещи, регулирани клапани и дросел. При следващо обслужване ще попитам и за почистване на ЕГР пътищата, но предполагам че това са нормалните стойности за разход - 8/100 градско (с разни условности - да кажем до 7/100 лятото) и не по- малко от 5.5/100 извънградско - магистрала до 6.5/100.

Ще се радвам някой да коментира и за своя разход.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така като чета явно разхода като е студено си е такъв.  Поста на колегата toinspire все едно, че аз съм го писал - при мен е горе доло същото положение. Колата съм я карал малко и в началото докато беше по-топло бях изненнадан от разхода. Като застудя и се вдигна изведнъж толкова рязко и се замислих че има проблем. На моята само свещи съм сменял. Значи да не очаквам чудеса и да не търся проблеми. Само ако може някой да ми каже за ламбда сондите от клипчето дали е нормално да се държат така.

Благодаря!

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На къси разстояния и студена 8-9 е съвсем нормален разход,преди Джаза карах турбо дизел(уж супер икономичен) и пак бе такъв разхода студена на къси.Аз от Джаза съм доволен,пъргав икономичен поддържащ 140км/ч(гори 7.2 тогава) елементарна поддръжка,няма турбо и дрбр :))какво повече???Е и като Акорда 7 слаба шумуизолация-абе Хонда :)).Със 100км/ч гори 5-5.1,това е точния разход и при мен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, ударете едно рамо за следното - Jazz-а на жената - все се оплаква че гори много (8..9 сега на топлото) и аз не и вярвах. Обаче вчера - напълних до горе, отидох до Банско (празна кола), там малко напред назад, после обратно в СФ - общо 409 км. Според компа - 5.9 л/100 км. Обаче колонката на шелл каза 9 л/100км - 36,85 литра за 408 км....

 

Имам HDS 3.012 - > никакви грешки....

 

Идеи... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, а ти сигурен ли че тези 37 литра които е показала колонката са реални. Аз докато карах джазката един единствен път успях да заредя 37 литра наведнъж и то след като бях изминал 80км на светеща лампа и в резервоара буквално бяха останали само изпарения. Напълних я до ръба и това което побра бяха 36,9....литра. Обикновено когато съм зареждал веднага след светване на лампата побираше 32-33 литра макс. По каталог резервоара е 40л, но тъй като се намира под предните седалки е с доста неправилна форма и реално максимума който може да побере е 37,5-38л. Същото е положението при 9ката която карам сега, наложи ми се преди време да я карам буквално на изпарения, след като изминах почти 100км на светеща лампа и зареждане до ръба, количеството което побра беше 45,8л, при положение че по каталог резервоара е 50л. Тъй като се познавам с шефа на сервиза на тукашното представителство, при едно от обслужванията коментирах казуса и той ми потвърди че заради неправилната форма на резервоара в сивика повече от 47 литра няма как да влязат, при джазката са 38.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано да не си заредил в Банско на ЕКО или Петрол.Там само в Газпром не лъжат...

Отделно 5,9 е малко нереален разход.По магистралата си карал 140,после в колона без да можеш да изпреварваш,после си качвал Симитли- Банско...

Нормалния ти раход е 7.Маршрута го познавам много добре....

ХДС-а не хваща всичко.Налягане на бензина,тръгнала предна ламбда сонда,спукан маркуч вакуум.Трябва да гледаш живите данни .

Цвета на свещите показва най-точно как гори двигателя..

Виж и адаптациите на празен ход и на 3500 с климатик как се движат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аууууу 37 литра,наистина трябва да сте били на изпарения почти.Има нещо сбъркано,иначе около 6.0 е реален разход,които е по компа.Но това което е на бензиностанцията не е ок :)).Аз имам втори трип компютър(не е блутууд,а е вързан с кабел постоянно в ОБД-то) и показва това което е и на таблото.При мен няма голямо отклонение и при пълно-пълно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен разхода е различен само ако карам аз. Тогава борда отива на 9 - 9 и малко. Е, не винаги но ...... абе крачето ми е доста тежичко. При женами драстично пада надолу. Има обаче разлика от 1.2 и 1.4 мотора. То вярно, че като кубатура и коне е смешно да се говори, за разлика, ма аз я хващам. 1.2 е малко по-мудна и не му достига силица във високите. Съответно и газенето е по-голямо. А заради това и разхода отива нагоре. Като, че ли оборотите извън градско на 1.4(1.3) са по-ниски. Не съм карал автоматик, но смятам да си купя до месец два и един автомат. Като го покарам, ще реша дали да го оставя за нес и да продам някоя от другите две джазки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да "изокам" и аз ;) Т.е. да похваля моята джазка. От Бургас до Еленския балкан и обратно, навъртях 465км от които близо 100 в "пътища" за джип, а не Джаз. И всичко това с 31 литра ГАЗ, които пълня само на Газпром. Винаги ми пълнят толкова при бутилка 38литра номинал, за разлика от други, на които само съм пробвал /ОМВ и Ромпетрол/. А, забравих да кажа - 3ма възрастни и багаж - минимум 350кг товар. Както казах по-горе, трудно е пътят до махалите там да се нарече път - карал съм и само 1-ва, 2-ра. Газовото ми е БРЦ на 16к километри - никакви лампи, чекове и др. глупости. Тия дни ще ходя за смяна на филтри.

И така - средно 6.66/100км !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така и сме я обърнали на тема за разход,та вчера съпругата ми от Влас-Стара-Влас в голяма жега,много яко задръстване до качване на магистралата и после е шпорила със макса(140км/ч) даде 7.3литра.Караме със 17ки летни на 2.6 атм.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към колегата Маркони (надявам се да се получи една пълноценна дискусия).

 

140 не е скорост която използвам - на магистрала се "влача" обикновенно с 110 ..115 км/ч. При тази скорост колата има някакъв резерв ако искам да я засиля да изпреваря нещо. При 140 ускорението се измерва с календарче ...  А през предела реалната скорост е 60..70 ако има движение ... А там винаги има... Та 5.9 л/100км е нещо което е по скоро реално...

 

А свещите бяха светло кермидено червени.по скоро светло от колкото червени. И предните и задните. За спукан маркуч не ми е хрумнало - трябва да прверя тази версия. Има ли методика за търсене на подобен проблем ?

 

Ето как изглежат параметрите на Джаз 1.2 л 2004 г. свалени с Honda HDS 3.017.012 и HIM adapter.  На празен ход при топъл автомобил. В жълто са тези които не са в норма.

 

CLV: - Calculated Load Value (%)

Calculated load value refers to the current air flow divided by peak air flow.
It indicates the percentage of engine capacity being used.

OPERATING RANGE (IDLE)  20% - 43%

 

Spark Advance (°)

Various sensors input to the ECM so that ignition timing can be optimized for different driving conditions.
It is the advance angle of number 1 cylinder.

OPERATING RANGE (IDLE)  13° - 18°

 

А по надолу има и резултатите които ми даде теста на кислородния сензор - ама не се разбра кой от двата...

 

Някаква идея в коя посока да задълбая ???

 

Ако има фенове на експеримента в София, с удоволсвтие бих се закъчил към още някои Джаз в района на Бизнес Парк Младост да сравним резултати...

 

 

 

post-11231-0-73578900-1475519721_thumb.jpg

post-11231-0-89104400-1475519731.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако 2 дни по-рано го бяхте написали поста с радост щях да взема участие в експеримента,докато бях в столицата.За продължение на темата,та от Свети Влас-София 3ч.40мин.Навсякъде с максимума на ограниченията,тръгнах точно в 12.00 на обед и в 15.40 бях пред Народното събрание-разхода бе 7.7литра.Не по борд,а на колонка почти ми бе светнала резервата :)).На връщане карах със 120км/ч до Бургас и после със трафика и даде 6.9,стрелката беше на 1/4 даже не беше наближила резервата.Та видях колко голяма е разликата в челното съпротивление :)),но и от София към крайбрежието си е спускане.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,аз съм нов във форума и пиша за първи път.Наскоро си купих Honda jazz 2003г. 1.4 / 83 к.с. автоматична с.к.,заредих 10 литра бензин в Еко когато светна жълтата лампичка за бензина и изминах 110км до следващото светване на лампичката.Това си е разход почти 10 литра на 100км.,което много ме озадачи.Колата съм я карал само градско на къси разстояния,но времето не е толкова студено за да имам такъв разход на бензин.Карам изключително кротко.В хонда сервиз Пловдив ми смениха маслото на двигателя и скоростната кутия,като ми казаха ,че са направили и диагностика на колата за тези пари(400лв.).Какво да правя ?

Редактирано от chuchkov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

(Колата съм я карал само градско на къси разстояния) Според мен сам си отговорил.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разхода е адекватен,ако е само на много къси разстояния.Не търсете проблем в колата.А борд компа колко Ви показва?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,аз съм нов във форума и пиша за първи път.Наскоро си купих Honda jazz 2003г. 1.4 / 83 к.с. автоматична с.к.,заредих 10 литра бензин в Еко когато светна жълтата лампичка за бензина и изминах 110км до следващото светване на лампичката.Това си е разход почти 10 литра на 100км.,което много ме озадачи.Колата съм я карал само градско на къси разстояния,но времето не е толкова студено за да имам такъв разход на бензин.Карам изключително кротко.В хонда сервиз Пловдив ми смениха маслото на двигателя и скоростната кутия,като ми казаха ,че са направили и диагностика на колата за тези пари(400лв.).Какво да правя ?

Това със светването на лампичката е малко относително колега, при мен при показание близо една чертичка над най долното деление ако кача двете десни гуми на не много висок тротоар и паркирам така, при следващото палене ми светва лампата а преди това не е светила. После дори и да ти се нивелира колата стрелката мърда леко обратно но лампата не угасва. Направи си извънградски тест на разхода. Това което повече ме втрещи е сумата от 400лв. за смяна на двете масла дори и да добавим диагностика?????

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Здравейте,аз съм нов във форума и пиша за първи път.Наскоро си купих Honda jazz 2003г. 1.4 / 83 к.с. автоматична с.к.,заредих 10 литра бензин в Еко когато светна жълтата лампичка за бензина и изминах 110км до следващото светване на лампичката.Това си е разход почти 10 литра на 100км.,което много ме озадачи.Колата съм я карал само градско на къси разстояния,но времето не е толкова студено за да имам такъв разход на бензин.Карам изключително кротко.В хонда сервиз Пловдив ми смениха маслото на двигателя и скоростната кутия,като ми казаха ,че са направили и диагностика на колата за тези пари(400лв.).Какво да правя ?

Това със светването на лампичката е малко относително колега, при мен при показание близо една чертичка над най долното деление ако кача двете десни гуми на не много висок тротоар и паркирам така, при следващото палене ми светва лампата а преди това не е светила. После дори и да ти се нивелира колата стрелката мърда леко обратно но лампата не угасва. Направи си извънградски тест на разхода. Това което повече ме втрещи е сумата от 400лв. за смяна на двете масла дори и да добавим диагностика?????

 

Колега,не само лампичката светва но и  стрелката на бензиномера е на "0",освен това колата е била в гаража който е  нивелиран.Относно 400лв. които ми взеха в Бултрако,бяха малко над 400лв. просто го закръглих на 400лв.Първо ми смениха маслото на двигателя заедно с маслен филтър,въздушен филтър и филтър за купето,като казаха,че работят само с оригинални филтри и масла,то ми струваше 245лв.,но понеже още със закупуването от автокъщата при потегляне тресеше,смениха и маслото на автоматичната скоростна кутия и така закръглихме сумата на 400лв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес за експеримента занулих борд компа,та сутринта до детската градина 1.6км(гася оставам детето),после на работа още 1.5км.На обед взимам детето :),и така нататък да не Ви правя съпричастни на всичсо :)).Край на деня-почти 11км,раазход 8.9 на 100.При всички трипове светеше индикацията за незагрял автомобил.Така че всичко Ви е ок :).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разхода е адекватен,ако е само на много къси разстояния.Не търсете проблем в колата.А борд компа колко Ви показва?

Показва 9литра!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги!

Ако можете помагайте, от октомври 2016 карам Хонда Джаз 1.4 – от 2004 г. Още като я купих, имаше голям разход, карам главно градско на къси разстояния. Гореше 10,5 – 11 л./100 км. Минах през чистене и смяна на ЕГР, МАП и ламбда-сонда, реглаж на клапани, и това, което постигнахме е 9,5 – 10 л./100 км. Но лошото е, че и извън градско пак харчи много 8,5 – 9 л./100 км., при скорост от 90 до 110 км. Замериха компресия, само на единия цилиндър е 10,5, другите били по 11,5. Зареждам само на една и съща бензиностанция на Лукоил. Показанията са от компа, , но при зареждане ми дава разлика с 0,2 – 0,3 л.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами почни да зареждаш от друго място (да не е Лукойл) и направи замерванията отново. Да имаш база за сравнение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това при 90-100 не е нормален разход за Джаз, разхода варира около 5.5-6.0 литра при тази скорост. Сега, като се затопли, разходът градско падна до 7.4 литра.

Вече 3 ти Джаз използваме и купувам само 1.4, тест драйв ми е достатъчен, ако го усетя бавен и муден, значи не е ок. Макар и само 83 коня, трябва да е пъргав.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×