Ivan_Bozhanov 0 #1 Публикувано 20 Януари, 2015 Скоро закупих Хонда Джаз, 2003г, 83к.с. След рестартиране на акумулатора или изчистване на грешката светва чека. При проверка в два сервиза се установи, че проблемът е в АГР клапана. Смених го с втора употреба, който ми гарантираха, че работи, но няма промяна. Иначе колата си върви нормално. Може ли някой да даде съвет? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tino 293 #2 Отговорено 20 Януари, 2015 АГР клапана знам че се чисти, не се сменя, но аз лично не съм правил такава манипулация. В какво се изразява проблема, какви са симптомите, тресе, прекъсва, не ускорява ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivan_Bozhanov 0 #3 Отговорено 21 Януари, 2015 (Редактирано) Колата си работи нормално. Първо пробвах с чистене но без ефект. След това минах на вариант втора употреба. (Нов е 600 лв.). Не съм сигурен а никой до момента не може да ми каже дали проблема идва от нещо друго. Едното място където я тестваха с два вида софтуер (японски и някакъв друг) е сервиз Bosh и един друг в Асеновград. След изчистване на грешката минавам около 100 км и отново светва чека. Колата си ускорява нормално; двигателя не тресе; почти не се чува че работи особено вътре и на затворени врати. На светофарите имам чувството че е изгаснала. Само този чек дразни окото. Редактирано 21 Януари, 2015 от Ivan_Bozhanov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vanax 87 #4 Отговорено 21 Януари, 2015 Нека да ти проверят за всеки случай дали горивния филтър не се е задръстил и е са смяна, намира се в резервоара. Това е само предположение, не съм сигурен... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stivenj 35 #5 Отговорено 21 Януари, 2015 Имаше тема на колега с подобен проблем, ри него почистваха пътищата на газовете преди да влязат в клапана, или нещо такова беше, то колегата писа , че се е оправила и вече не показва грешки.Тук във форума съм чел темата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
diterh 1 #6 Отговорено 21 Януари, 2015 Здравей колега! Аз съм въпросния човек със същия проблем. Не е било необходимо да сменяш ЕГР-а. Най-вероятно си е бил наред. Трябва да се почистят магистралите от клапана към двигателя. Моите бяха яко затлачени със сажди, като на поне две места, напълно затапени. За да стигнеш до тях обаче, трябва да се свалят колекторните тръби. Ако не се наемаш да си ги чистиш сам, мога да те насоча към човек в Пловдив, който ще ти свърши работа качествено, а и на съвсем прилична цена. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivan_Bozhanov 0 #7 Отговорено 21 Януари, 2015 Колега diterh, Ще ми е много драго да се видим, ако е удобно и да коментираме проблема а и други проблеми с тази "малка - голяма" кола. Ако не, то ще е добре да ми напишете телефона и мястото където е човека от Пловдив, който може да свърши тази работа с "ръцете" си. А доколкото за клапана - имах уговорка и хората, от които го купих си го взеха и ми върнаха парите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
diterh 1 #8 Отговорено 22 Януари, 2015 Няма проблем да се видим колега. За мен също ще е удоволствие, да си покажем Хондите. Пращам ти телефона си на лични. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #9 Отговорено 20 Май, 2015 Най-честия проблем с ЕГР-клапана е свързан с разхода на масло и се свежда до почистване на следните пътища със съответния инструмент: Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
spas1980 0 #10 Отговорено 24 Декември, 2015 Здравейте от Пловдив съм и от една година си купих и карам Джаз 1.4 2006 година. Още с купуването ми светеше ЧЕКА. След диагностика при двама различни майстора ми казаха че проблема е от ЕГР клапана. Казаха ми че това не влияе на разхода на гориво или на друго и ако не ме дразни да карам така. Аз обаче святам че оказва влияние на мощността. При нормална работа на двигателя на празен ход стрелката на оборотите показва около 500 оборота като играе нагоре и надолу което мисля че е свързано с ЕГР-а. Един майстор ми свари пред мен ЕГР-а уж го чисти със спрей без да го разглобява после го монтира и мека не светеше то още на следващия ден светна отново за постоянно и така си корам до днес. Искам да оправя тоди пробрем и моля за съвети включително заслужава ли си да купувам нов крапан за около 600 лева доколкото разбрах и колко ще ме изкара той. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
maxim_pavlev 4 #11 Отговорено 25 Декември, 2015 Здравей колега и весела Коледа, няма нужда да купуваш нов клапан, твоя е наред. Аз имах същия проблем от момента в който купих колата, по същия начин беше замаскиран от автокъщата с номера с акумулатора и ми го решиха в сервиз на Хонда, като почистиха пътищата на газовете, а не самия клапан. Преди това знайни и незнайни сервизи и монтьори се надпреварваха какво по- напред да ми сменят с каква точно сума да ме цакат. За съжаление не знам с точност какво се почиства но в сервиза на Хонда ми оправиха проблема и монтьора ми показа на снимки колко са задръстени тези пътища на газовете, особенно единия. За справка работата струваше 100 лв., а бях дал повече само за диагностики в различни сервизи. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ATMV 108 #12 Отговорено 7 Януари, 2016 (Редактирано) Аз чистих и егр и магистрали,но чека продължи да свети, явно електрическата част е прицакана...колата работи перфектно..сестрата и се кефи и със светещ чек.Ако правиш процедурата използвай момента да си провериш и клапаните. Поздрави Редактирано 7 Януари, 2016 от Mad`Head Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mtm_str 1 #13 Отговорено 13 Януари, 2016 Каква грешка дава при диагностиката? Колега Mad`Head Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ATMV 108 #14 Отговорено 14 Януари, 2016 Точно не мога да го формулирам понеже не помня. Но гласеще нещо от рода на прекъсване еклектрическа верига ЕГР. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
deso83 2 #15 Отговорено 21 Март, 2016 Привет на вси4ки, от скоро съм собственик на Джаз 1.2 78 к.с. като я купих светеше 4ека (от темите 4етох 4е е ЕГР клапана и пътищата. из4истих ги изгасна , но след 100 километра пак светна . не бях я зака4ал на компютър до днес , показа някака гре6ка в катализатора. Из4истиха я и из4езна пак . (забравих да кажа преди да из4истя ЕГРа трябва6е да пътувам на дълъг път със нея и на средата на пътя запо4на да прави един дефект, при рязко натискане на педала придърпва докато и изведнъж се оправя и па4ва да ускорява нормално . На място на свободна като настъпя рязко педала нищо изрязва се нормално няма го този проблем . ина4е колата работи перфектно не треса не мени обороти гори малко(работи перфектно)......)някои да има идеяяяяяя от къде може да е това предърпване, благодаря предварително Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vanax 87 #16 Отговорено 22 Март, 2016 Привет на вси4ки, от скоро съм собственик на Джаз 1.2 78 к.с. като я купих светеше 4ека (от темите 4етох 4е е ЕГР клапана и пътищата. из4истих ги изгасна , но след 100 километра пак светна . не бях я зака4ал на компютър до днес , показа някака гре6ка в катализатора. Из4истиха я и из4езна пак . (забравих да кажа преди да из4истя ЕГРа трябва6е да пътувам на дълъг път със нея и на средата на пътя запо4на да прави един дефект, при рязко натискане на педала придърпва докато и изведнъж се оправя и па4ва да ускорява нормално . На място на свободна като настъпя рязко педала нищо изрязва се нормално няма го този проблем . ина4е колата работи перфектно не треса не мени обороти гори малко(работи перфектно)......)някои да има идеяяяяяя от къде може да е това предърпване, благодаря предварително Бобина Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
deso83 2 #17 Отговорено 23 Март, 2016 Мерси много, но може ли да се разбере коя е или вси4ките трябва да се сменят Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vanax 87 #18 Отговорено 23 Март, 2016 Мерси много, но може ли да се разбере коя е или вси4ките трябва да се сменят Да, може! Но ти трябва специализиран софтуер на Honda за диагностика, който не можеш просто така да намериш и изтеглиш от торент сайтове. А и човекът, който ще ти прави диагностиката трябва да може да работи със софтуера. Замерва се работата на мотора на място, после в движение и графиката ще си покаже на кой ред и коя бобина ти прави проблема. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
deso83 2 #19 Отговорено 23 Март, 2016 мерси Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
deso83 2 #20 Отговорено 6 Април, 2016 Привет отново на вси4ки. Проблема с прекъсването го оправих,смених свещите и престана , мотора работи идеално даже и разхода по борд ком. падна осезателно от 6,2 на 4,9 ...5,0 ., но лампата на 4ека пак светна ЕГР клапана е по4истен и пътищата му както казах по горе свещите, филтри масло . Два пъти ходих на диагностика 1 ми казаха някаква грешка на катализатора из4истиха я пак светна след 30 км. втория път не ми каза защото първо пробва с един комп. не се свърза с колата а с втория само ми из4исти грешките . Някои има ли идея от какво може да е ! благодаря предварително Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #21 Отговорено 7 Април, 2016 Грешка P0420 ,ли е -неефективен катализатор.От какво може да е според теб ,освен скапалия се кат? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #22 Отговорено 7 Април, 2016 Deso83 ще те помоля да пишеш нормално, а не с 4ки и 6ци... Щом имаш кирилица имаш и ч и ш. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
deso83 2 #23 Отговорено 7 Април, 2016 ok Drone Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Божков 11 #24 Отговорено 31 Януари, 2017 Здравейте всички, Искам да се включа и аз в темата, с надежда да открия решение на проблем с колата на жена ми. Въпросната машина е Джаз 2005 Спорт - iDSI двигател, 83 к.с. Свети лампата на чека за двигателя, от както е купена. Ходих на диагностика в Омбре сервиз, където откриха, като записана грешка : проблем с ЕГР клапана - P0401. Провериха ламбда сондите и според тях са ОК. Правиха почистване на клапана, но проблема остана. Колата е обслужена при закупуването: масла, филтри, свещи, спирачки и какво ли още не. Клапана е чистен, в последствие и сменен. Това, което ме притеснява, освен светещата лампа, е разхода:10-11л/100км (докато беше по-топло беше около 9,5-10л). Според информацията, прочетена тук, разходът трябва да е доста по-нисък. Тъй като видях, колко спекъл беше стария ЕГР клапан, предполагам, че и всичко останало е много зле. Някой може ли да ме ориентира, къде в София могат да направят почистването на тези магистрали за въздух качествено? Благодаря на отзовалите се предварително. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ИцоД 170 #25 Отговорено 31 Януари, 2017 Колега, погледни това ! Някъде в Овча купел. Хвалят го много колегите. http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=99342&do=findComment&comment=1057481250 А и пишеш, че си сменил ЕГР клапана. какво чистене пак ?!?! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Божков 11 #26 Отговорено 31 Януари, 2017 Благодаря Ицо, ЕГР клапана явно не е единствения проблем, а също и каналите, през който циркулират газовете. За това търся някой, който да провери и ги почисти, за да реша този въпрос. Надявам се да е правилния човек .... Благодаря още веднъж и приятна вечер. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Божков 11 #27 Отговорено 3 Февруари, 2017 Здравейте всички, Записах си час за другата седмица при Слави и живот и здраве след това ще ви споделя впечатления от свършената работа. Съвсем случайно попаднах на един клип за настройка на клапани на iDSI двигател. https://www.youtube.com/playlist?list=PLj9uz2e5kYewloeKL_ipP-wNi59nV7KY3 Обърнете внимание на клип 041 и 042... явно там е проблема на всички с грешката свързана с ЕГР клапан. Тези пътища явно се запушват тотално и трябва да се почистят. Надявам се тази информация да е полезна за вас. Поздрави Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ИцоД 170 #28 Отговорено 4 Февруари, 2017 Адресът не се чете . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Божков 11 #29 Отговорено 4 Февруари, 2017 А сега? Тъй като излиза само един клип, а там са свързани клипчета, може да напишете в търсачката : Регулировка клапанов i-DSI L-15A Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pepur 175 #30 Отговорено 4 Февруари, 2017 1.5 е Fit за Щатите, не знам дали е актуално и адекватво за 1.4 и 1.2. При Братушките има много 1.5, даже ги турбинират. Има готови кит-ове, даже. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Божков 11 #31 Отговорено 4 Февруари, 2017 Да, това е 1,5 двигател, но конструкцията му изглежда същата. Днес гледах на нашата хонда, зад пластмасовите тръби се вижда същата метална плоча, както във видеото ( имам предвид тази - със запушените канали). Другата седмица, ако имам инфо ще пиша дали е същото при 1,3 мотора. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Божков 11 #32 Отговорено 11 Февруари, 2017 Здравейте колеги, Както обещах се включвам с мнение за сервиза, в който работи Слави Методиев, в Овча Купел. Днес бях там след предварително направена уговорка. Направха ми обстойна проверка на колата, почистване на колекторните тръби и реглаж на клапаните (имаше почукване). Установиха се някои детайли по ходовата част също, за смяна. Най-важното; много внимателно и прецизно се работи сервиза. Останах изключително доволен от свършената работа. Двигателя работи осезаемо по-добре, грешка на таблото вече няма и разхода тръгна надолу. С две ръце препоръчвам Слави като професионалист. Искам да споделя и две снимки от процеса на работа днес : https://drive.google.com/open?id=0B4AuZTXcqwE-Z1dLY0ZaRFo1c28 https://drive.google.com/open?id=0B4AuZTXcqwE-WnctMm8tTmZDX3c Отново голямо БЛАГОДАРЯ на Слави и колегата му! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stivenj 35 #33 Отговорено 19 Февруари, 2017 Здравейте колеги,след диагностика в Бултрако , по техен съвет изключих ЕГР-клапана, за да проверя от него ли е проблема по колата и се оказа, че не ми светна чека, пробвах няколко пъти да включа и изключа буксата, нищо, някой има ли идея защо става така ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
daniel-atanasov 179 #34 Отговорено 20 Февруари, 2017 С какъв бензин си карате колите? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mEtaka_dts 21 #35 Отговорено 18 Март, 2017 Здравейте, колеги. Попаднах на доста подробно клипче как се почиства EGR клапан и реших да го споделя с всички. Надявам се да е полезно. Поздрави. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
simeon0012 1 #36 Отговорено 4 Април, 2017 Някой може ли да сподели - какви са тез спрейчета ,които ползват за почистването ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stivenj 35 #37 Отговорено 5 Април, 2017 Днес ходих да видя до къде е стигнал майстора с чистене на ЕГР клапана и реших да споделя видяното, отнася се за хонда джаз 1.2 2003г. Всичко беше свалено отпред при входящите колектори , даже и дроселовата клапа бяха почистили, имало е клей и вътре в отворите към клапаните. Тази, алуминиева планка , която се вижда свалена също има канал вътре , който е затлачен с мизерии, видях почистени нещата , но ги беше снимал преди това. Днес им заръчах така и така е разглобена, да регулират клапаните , че нищо не е пипано от как е станала кола и утре ще я взема. За цена не знам, утре ще разбера , предполагам няма да е малко. ЕГР клапана и той беше почистен ; леглото, където ляга в отворите, бяха почистени също. Явно си е голямо упражнение това, дано да си е заслужавало, ще се разбере още утре. Поздрави на всички. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stivenj 35 #38 Отговорено 6 Април, 2017 (Редактирано) Здравейте колеги, в предния пост обещах, че ще споделя резултатите от работата на майстора. Днес взех колата и първо впечатление е , че това не е моята кола. Не се чува, че работи двигателя, няма тресене , придръпване, просто супер, доволен безкрайно и само за 60 лв. Игра си 2 дни с нея, но си струва. Това е , ако някой се интересува допълнително за други неща по тази тема, да пита на лични . Редактирано 6 Април, 2017 от vesivanova 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zikofb 1 #39 Отговорено 28 Август, 2017 (Редактирано) Привет колеги ! Имам следния проблем с Хонда Джаз 2007 - 1.4, 83 к.с. - близо преди месец при движение по магистрала колата изведнъж загуби мощност (педала на газта не реагира при подаване на газ, а усещането беше все едно ти свършва бензина) и светна индикатора за неизправност /за запалителна или горивна система/. След кратка почивка успях да потегля, като след около 30 километра чека угасна и оттогава до момента е светвал и угасвал вече няколко пъти. Колата стана тромава, няма тяга, заглъхва, а понякога и гасне. След смяна на свещите преди седмица положението е същото. Диагностиката с компютърния софтуер на Хонда установи не временен /temporary/, а постоянен /permanent/ проблем. Във форума не намерих инфо за грешка с въпросния код. Някой може ли да ми сподели някаква информация или опит относно грешка с DTC Code P0638 - throttle actuator control range/performance ? Редактирано 28 Август, 2017 от zikofb Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tonywoolf 100 #40 Отговорено 28 Август, 2017 https://www.obd-codes.com/p0638 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове