Jump to content
mousy

Моля за съвет - започна да загрява

Recommended Posts

Колеги, знам, че доста е изписано по въпроса с покачването на температурата, но от прочетеното не мога да отсея моя проблем - затова моля за мнение:Преди  2 дни ми се наложи да пътувам от Бургас за Варна, нямаше проблеми по пътя, карах разумно бързо, през повечето време с включен климатик, въпреки че беше преди обед (исках да го тествам как работи, защото тъкмо му бяха сменили компресора и заредили с фреон).

На влизане във Варна, обаче, се случи - стрелката на температурата мръдна от обичайното си място - което е малко под средата - започна леко да се повишава - имаше малка "тапа" на входа на града и докато чаках, стрелката стигна средата и леко я задмина. Спрях климатика, потеглих на светофара, започна да се връща в нормалното си положение. Обаче на следващия светофар отново започна леко да  пълзи нагоре. За радост, бях пристигнала, паркирах, изгасих, след няколко секунди дадох на контакт и стрелката си беше ОК.

На следващия ден, колата не я местих, но на по-следващия сутринта отидох да проверя антифриза - в радиатора беше ок, в разширителното казанче - също. Тръгнах успокоена за Русе, по магистралата всичко беше ОК, стрелката си беше "замръзнала" на обичайното място.

На влизане в Русе пак започна леко да се мести, отидох при 1 познат в сервиз, там при работа на място той я огледа, каза, че перката се включва. Извади кабелчето на датчика, пръсна го с нещо, каза, че вероятно се е замърсило. След като го включи отново, колата си работеше съвсем нормално на място - стрелката "замръзнала" на обичайното си място. Същия ден карах малко градско - без никакви проблеми -  стрелката си е на мястото и не мърда. На другия ден тръгнах сутринта за Бургас. До Шумен кара бързо - 3000-4000 оборота, колата се държи перфектно. Успокоих се. Обаче като влязох в Ришки проход, на 1 по-дълго нагорнище - започна леко да се мести нагоре, стигна средата. Като почнах да пускам - се върна до нормалното ми място. Това го направи няколко пъти. Когато, обаче, влязох в Бургас, отново започна да се повишава, стигна до средата, на един светофар даже мина. Притесних се, че ще влезе в червеното. Не знам дали е правилно, но понеже продължи бавно да се изкачва нагоре, отбих на 1 спирка и изгасих мотора, като оставих на контакт и вдигнах капака. Само на контакт - много леко се премести надолу стрелката, но продължи да е над средата. Перката на вентилатора въртеше. Изчаках я да спре. Огледах разширителния съд - по капачката му имаше капчици течност, отворих я - беше над максимума. После забелязах, че има капки и по самия разширителен съд, а долу, върху кората, която е под бронята - има мъничко течност(антифриз) - не видях да капе от никъде.

Тръгнах отново, отначало се върна до нормално, после обаче на светофарите пак започваше да се мести нагоре, като от време на време се връщаше в нормално положение. Ситуация да ми прегрее колата ме ужасява - жена съм и може би реагирам малко емоционално. На майстори нямам 100% доверие - колкото на колегите тук, във форума. То е ясно, че ще се ходи на сервиз, но много бих искала да чуя мнение на тези от вас, които наистина разбират.

Досега колата винаги се е държала перфектно, и на място като работи, и на натоварване по баирите.

 

Извинявам се за по-дългото описание, но исках да съм максимално подробна, защото вече се качвам със страх в колата.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Размишлявам върху твоя проблем и се чудя върху кой от детайлите да фокусирам вниманието си. Първоначалните симптоми са за термостат, но той ще дава и други признаци. Ако загрява (достига твърде бързо работна температура) или пък твърде бавно стрелката стига до нормалното си положение с наклонност да я подминава.. може да гадаем за термостат. Ако имаш някъде въздух по системата.... но пък ти твърдиш, че има течност в разширителния съд и радиатора. Всъщност нивото на антифриза се проверява винаги на студен мотор, защото на загрял винаги се разширява... ;)

Да не би температурния датчик да задейства твърде късно перката? Трябва да се провери на колко градуса включва.

И последния вариант, който е най-непрепоръчителен.. е просто да продълажаваш да си караш, и ако проблема е по-сериозен просто ще си покаже от къде ще избие. Проблема в един момент ще излезе наяве ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди да тръгна от Варна за Русе проверих радиатора и разширителния съд - колата беше  стояла паркирана ден и половина - всичко беше наред - радиаторът беше пълен, антифризът в разширителния съд - между минимума и максимума. Но, както писах, много малко време я карах в положение, в което стрелката беше по-горе (бързо след това пристигнах и я спрях). Преди малко, 2 часа след прехода ми Русе-Бургас, отново проверих - при студен двигател, течността в разширителния съд е леко над максимума, а в радиатора не е до горе  :hmmm:  - мислех си да купя някаква по-голяма спринцовка и да върна колкото може в радиатора и да долея с вода....Монтьорът от Русе направи предположение за датчика, защото след като го размърда вчера - спря да прави този проблем - дори на място като работеше, а преди това и на място като работеше в сервиза стигна до над средата....Ако можете да препоръчате и човек в Бургас, който да разреши казуса, ще съм много благодарна :sad:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени капачката на радиатора и ако пак продължава ще правиш гарнитура на главата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен има 3 възможности:

Въздух в системата

Прецакана капачка

Издухана гарнитура

 

Моя съвет е да смениш капачката на радиатора, обезвъздушаваш и тестваш... Ако продължава да прави мизерии вероятно е гарнитура, въпреки, че тогава би трябвало да надува маркучите, да гори от охладителната течност и т.н.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен ,смени първо термостата,така и така е консуматив и сигурно скоро не е сменян,пък после може би капачката и после ще видим за по-сериозните варианти.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обърни внимание когато се вдига стрелката, дали пуши повече /бял пушек/. Възможно е ако е гарнитура, пробивът да е малък и да смесва само при загрял двигател

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абре, колеги... това да не е БМВ или VW, че да духа гарнитури. :р Не е типично за японките да дават такива ядове.Наистина наличието на бял пушек е симптом за пробив на вода в горивната камера, но и работата на мотора на празен ход ще играе. Аз просто накланям везните към датчика ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ключовия момент е преливането на водата от разширителния съд.За да се получи има повишено налягане в охладителната система,най-вероятно въздух.От там радиатора остава с малко вода и перката дори да се включва не може да охлажда добре.Обикновенно се случва след като е карано извънградско на висока скорост и се влезе в града по светофари. Това съм го преживявал и знам колко е кофти,освен това имам впечатление,че и доста други колеги са го минали това.Не мисля ,че е рядко срещано явление.По-евтиния вариант все пак да се отхвърлят други евентуални причини е да се смени капачка на радиатор,да се допълни с вода и обезвъздуши и то ще си покаже. Термостата е по-малко вероятно според мен,но не пречи и той да се смени.

  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах абсолютно същият проблем(колата загряваше само при по-високи обороти и на влизане в града).Сменях капачки, следях течността, докато един ден в софийският трафик видях как от радиатора започна да излиза пара.Оказа се ,че пластмасовият му колектор се беше отлепил,явно от там е и засмуквал по малко въздух и е правил въздушна тапа.Смених го и всичко се оправи.След една година смених и гарнитура на глава защото веднъж леко прегря, така че не подценявай проблема.И все пак както са написали колегите е добре да се тръгне в посока от капачка на радиатор и термостат към по-сложните радиатор и гарнитура.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така...вчера колата се държа абсолютно нормално, както винаги. Карах 10 км градско и още толкова извънградско. Държах я да работи и на място - никакъв проблем, всичко 6.

Днес сутринта дигнах капака и видях, че си е дръпнала част от антифриза от разширителния съд, беше малко под средата между минимума и максимума, а вчера беше близо до максимума.

Днес отново карах - малко извънградско и малко градско с включен климатик - всичко точно, стрелката не мръдна.

 

Това, което си мисля са няколко условия, които може би са допринесли за проблема, който направи:

- По принцип колата я карам доста "щадящо" - не я натискам, извън града карам 80-100, по баирите не я напъвам  - комби е, малък мотор за теглото си, а е и с обикновено газово(което работи добре). Когато, обаче, карах за Варна, не я карах по обичайния начин, а я понатиснах - може би както доста от вас нормално си карат колите (3500-4000 оборота). Тогава и за първи път на светофара във Варна стрелката мръдна. По същия начин карах и от Русе до Бургас, отново същия  проблем.

- Възможно ли е да има въздух в системата - съвсем малко количество, което при леко каране да не влияе, но като й дам зор да пречи и затова да реагира така?

- Другото което се сещам е радиаторът - ако е затлачен от прахоляк, насекоми и т.н. - в нормални условия да се справя добре, но при по-голямо от обичайното си натоварване да не успява да охлади достатъчно антифриза, оттам да се вдига налягането и да връща течност в разширителния съд?- Смятам, все пак, да сменя капачка, ще съм благодарна ако препоръчате марка, моята е 1.1

- Отделно мисля да отида да ми почистят радиатора с водоструйка, но не на автомивка, а човек, който разбира.

- За термостат - честно казано се колебая още, но в близко бъдеще и него ще сменя.

- Въпреки че много се съмнявам да е гарнитура на главата, бих искала да отида на анализатор за газ в охладителната течност, не знам обаче в Бургас къде разполагат с такава техника. Препоръки?

- И на последно място - обезвъздушаването - ако някой ми обясни как се прави  (в случай че мога да го направя сама, разбира се) - може би направя първо това.

Маркучът от разширителния съд към капачката на радиатора държи вакуум.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много лошо ни подведе съвсем скоро един такъв газ анализатор.От тогава не им вярвам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

- Възможно ли е да има въздух в системата - съвсем малко количество, което при леко каране да не влияе, но като й дам зор да пречи и затова да реагира така?

- Другото което се сещам е радиаторът - ако е затлачен от прахоляк, насекоми и т.н. - в нормални условия да се справя добре, но при по-голямо от обичайното си натоварване да не успява да охлади достатъчно антифриза, оттам да се вдига налягането и да връща течност в разширителния съд?- Смятам, все пак, да сменя капачка, ще съм благодарна ако препоръчате марка, моята е 1.1

- Отделно мисля да отида да ми почистят радиатора с водоструйка, но не на автомивка, а човек, който разбира.

- За термостат - честно казано се колебая още, но в близко бъдеще и него ще сменя.

- Въпреки че много се съмнявам да е гарнитура на главата, бих искала да отида на анализатор за газ в охладителната течност, не знам обаче в Бургас къде разполагат с такава техника. Препоръки?

- И на последно място - обезвъздушаването - ако някой ми обясни как се прави  (в случай че мога да го направя сама, разбира се) - може би направя първо това.

....

1-во тире - не

2-ро - пак не / 3 - 4к оборота не са натоварване /

3-то - ОЕМ

4-то - не пречи

5 - не е той, мисля

6 - няма смисъл

7 - на студен двигател в радиатора трябва да има антифриз до горе, в разширителния съд между мин и макс, няколко загрявания с последващ престой ще махнат въздуха от системата - ако изобщо има такъв. 

 

Редактирано от s.s.d.d.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гарнитурка е,...  :punk:  - тъкмо ще си смениш гумичките, клапаните ще паснеш, когато я отвориш... Туй - онуй... 

Една глава за колко се сваля, споко...  :drunk:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, отново благодаря за мненията, съветите и предположенията. 

Днес следобед отново гледах нивата на охлаждащата течност в радиатора и разширителния съд - всичко е точно, колата се държи съвсем нормално, и в задръстване, и на светофари.

 

Обадих се на моя познат монтьор, който я гледа в Русе. Бях я оставила да сменя накладки също, днес ми каза, че същия ден, я е покарал и нарочно я е настъпвал, за да я тества как се държи при натоварване - не е загрявала. Според него не може да е гарнитура. 

 

Колата започва да загрява при по-продължително каране 3500-4000 оборота, като по време на карането стрелката е промърдвала единствено в прохода, при изкачване на дълги баири. По магистралата нямаше проблем. И в двата случая, след по-дългото каране, проблемът възникна в града, на светофарите. Количеството вода, която долях в радиатора беше под 100 мл. 

Какъв тест може да докаже 100% че не е гарнитура?

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си мисля, че проблема ще е в капачката, щом разширителя се пълни до горе, т.е. над максимума.

Стрелката почти до червената зона ли стигна или съвсем малко над средата?

Маркучите на охладителната система твърди ли са, когато мотора е загрял нормално?

Колежке, като за начало може да вземете една капачка за проба от някой колега. Виждам, че сте от Бургас, а там има доста колеги, които мисля, че няма да ви откажат. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с теста за газове в охладителна система и това кой как бара маркучите е пунта мара.Няма такъв тест който да ти е гаранция.Но гаранция,че ако е гарнитура ще продължи да ти мърда стрелката на температурата и да доливаш вода,може и в радиатора,или в капачката да е проблема ама едва ли ще познаем с баене.Факт е ,че аз имах същите симптоми и след като смених всичко друго,отворих и смених гарнитурата.Особено щом има газчица :)

   Дано при теб не е така!

Редактирано от civic 1.6 aerodeck

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо не бяха повечето жени като теб, колежке... :yes:Инъче това е лесно установим проблем, само време и внимание се иска:

Под ред:1. Сменяш капачката с на някой познат от твоя град, когато е удобно и установявате дали е от нея или не по симптомите.... Ако не е, следва>2. Мембраната на изпарителя ти - /викат и мембрана за високо налягане/, тази мембрана е виновника за така плавното вариране на стрелката ти, понеже вътре където уплътнява от едната страна на охлаждащата течност се запушва, затлачава се и няма достатъчна циркулация и ако е вързан входа на байпаса на термостата започва да прави така... това също е много възможно в твоя случай.... трябва да се следи термостата дали си отваря на време и дали си работи както трябва винаги, визирам случая когато почва да ти загрява, а не когато майстор уж я гледа и точно тогава всичко си изглежда наред....и ако се окаже че не са тия работи..... следва>3. Първоначален стадий на пробив някъде в гарнитурата... Понякога можеш да изкараш хиляди километри на този етап както си сега преди да ти духне много и проблема да стане голям... а и съдейки по начина по който я пазиш още повече ме кара да мисля така. Обаче тва е риск, понеже може да  я прегрееш и от там пък са на лице още допълнителни главоболия и повече пари за ремонт...Не искам да ти пророкувам обаче точно както си го описала ми звучи точно това което ти обяснявам в тази точка 3. Дано не е това.По принцип ремонта за гарнитурата ти не е кой знае колко пари и ако се окаже че е тя това е :приблизителни цени:- 40лв. - 60лв. гарнитура глав- 20лв. - зачистване или шлайф на главата- + пари за труда на майстора,+ ~ 15 - 20лв. за гарнитурка на всмукателния колектор ако я скъса....Гарнитурата на главата може да се разбере по следният начин:- Колата трябва да ти е студена, сутрин преди да я запалиш отвий капачката на радиатора, водата трябва да ти е на нормалното ниво горе, ако трябва долей си, След това палиш си нормално колата на бензин  и даваш рязко гас до към 5 хил. оборота не повече, няма смисъл!  Пробвай с 2 - 3 форсирания точно както ти обясних!  Ако ти бликне водата на горе като фонтан.... значи имаш издухана гарнитура.(ако и даваш много гас е нормално водата да почне плавно да ти излиза от гърлото на радиатора)Всъщност дори и да даваш газ до към 3- 4 хил оборота, като гледаш гърлото от водата ще ти излизат мехурчета въздух ако има пробив някъде в гарнитурата...Това не е на 100%, защото понякога когато загрее надува и се проявява по тоя начин, обаче си е обективен, поне на мен не ми се е случвало до сега да е гарнитура и да не духа по тоя начин, повечето коли са сивици от които съдя и имам опит.Обаче направи тази проба и пак пиши, какво е станало...Успех;) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти

малко проба да направиш на студен двигател отвиваш капачката на радиатора и палиш колата за 5 минути и гледаш дали изкарва мехурчета ако изкарва значи е гарнитурка

друга възможност според мен е запушен радиатор или капачка на радиатора

също може и да се провери датчика за температурата да не се бъзика нещо той

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямаш проблем. Все пак това е сравнително тежка кола с много малък двигател,на газ. Времето е топло,карала си малко по-бързо,на климатик и тн. Няма и нищо! Напълно нормално за такава кола е малко да мръдне стрелката при това топло време,на газ и при положение,че изкачваш-нещата са ясни. Ако беше гарнитура щеше да надува маркучите и да изчезва охладителна течност.

  • Downvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Хонда не е нормално да мърда стрелката на температурата!Това не е Голф 2.

  • Upvote 1
  • Downvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дай да не влизаме в пререкания,но ако всяка Хонда беше като голф 2,то Хонда би бил много по-добър автомобил отколкото е,ама уви,ще си остане просто Хонда! Явно не ви е ясно,че тези уредчета по таблото служат за най-обща информация. Напълно е нормално да има отклонение по стрелка при изкачване на баир през лятото-черно на бяло го пише в техническата документация на автомобила. И още нещо,не само при изкачване а и при всяко загряване на мотора стрелката се покачва леко и после пада щом термостата почне да отваря. Едно е сигурно и в този форум всеки си хвали неговата марка барака и други марки няма. Мъка ли е да го опишеш.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ох, вече съвсем се обърках...Колата и днес се държи перфектно, карах с 3500 - за кратко, че нямах дълъг път, а и дълъг скоро не се очертава да направя тест..Маркучи не надува - като загрее са нормално твърди (поне според мен не са раздути и твърди като камък). Този тест с отварянето на капачката на радиатора и последващо палене с отворена капачка - вероятно трябва да го направя с още някой, който го е правил - т.е. знае как точно се прави, защото от обясненията не си го представям в детайли...Мембрани на изпарителя мисля да сменям - тъй като въпреки, че върви мн добре на газ, не съм ги сменяла досега, а и не знам първият й собственик кога го е правил  (имам документи само от газ-анализатор). Скоро няма да имам дълъг път, за да я пробвам, а и да си призная, малко ме е страх: в тази връзка ще съм благодарна ако някой ми посочи правилна реакция в ситуация като гореописаната от мен (загряване) - не съм сигурна как точно трябва да действам правилно. За информация: температурата не е влизала в червеното, мина средата на скалата стигна до 3/4 от нея. Това след Ришки проход, на влизане в Бургас. Тогава и преля течност в разширителния съд, малко излезе и извън него (под 100 мл). 

Капачка също ще сменя, ще направя и измиване на радиатора.

Иска ми се проблемът да не е сериозен май :thumbs:

Не че не ме притеснява един по-сериозен ремонт като смяна на гарнитура на глава - но ако съм сигурна, че е това - нямам избор. Как се движат цените на труда и за колко време се извършва? Притеснява ме и дали ще попадна на читав майстор, аз някакси бих искала майсторът да е фен, т.е. "хондаджия", та да съм по-спокойна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Напълно е нормално да има отклонение по стрелка при изкачване на баир през лятото-черно на бяло го пише в техническата документация на автомобила.

Напълно нормално ама друг път..Стрелката почва да катери ако има проблем в охладителната система(капачка,радиатор,помпа,гарнитура,маркуч и т.н) Ако всичко е наред стои като закована при топъл мотор !

По тази логика че мърда,като тръгна да карам по пистата трябва да ми стои в червеното ли ?

Към колежката: Намери някой който разбира от нашите коли,в смисъл се е сблъсквал с тях да я огледа.Проба с друга капачка,промиване на радиатора(не винаги помага).Общо взето да огледа охладителната система за проблем.

  • Upvote 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към колегата,който цъка минусите-когато не знае нещо поне да не пише!Има хора,които от доста време карат Хонди и знаят какво е нормално и какво не.Това НЕ Е фаворитизиране на марката,просто стрелката при загрял двигател трябва да е малко под средата.Тръгне ли да се катери-значи има някакъв проблем,може да е малък,може да е голям,но го има!

В никакъв случай не отричам други марки.Пет години съм карал Голф 2 и за него беше нормално подобно колебание на стрелката,за това използвах подобно сравнение,защото съм го виждал,а не говроря наизуст.Поздрави!

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах същият проблем - колата ми не загряваше при градско каране, а загряваше извън града като карам над 100км./ч. След дълго търсене и смяна на всичко изброено/водна помпа, термостат, капачка на радиатора, промивки и други щуротии, влючително гарнитура на главата/ .. причината се оказа в ЗАПУШЕН РАДИАТОР и то толкова запушен, че никакви промивки не му помогнаха.. Сложих друг радиатор и забравих за проблема!

Редактирано от GS=

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

GS,  как установи това с радиатора - в смисъл радиаторът трябва ли да се свали, за да се види реално дали и колко е запушен ? Прави ли му се някакъв тест (под налягане)?

При мен охладителната течност е бистра, синкава(от антифриза), разширителния съд, който е бял също е чист.

Днес се наших в една тапа в Бургас(хем знам, че там е кофти), не изпусках от очи стрелката - но не помръдна. Не знам доколко е вярно това за хондите, но откак я имам наистина щом загрее и стрелката заковава малко под средата на скалата. Имала съм друга марка кола, която имаше спукан радиатор, отделно смучеше въздух от кутията за въздушния филтър и  знам какво е да трепериш да не прегрее, но с хондата в това отношение имах адско спокойствие (поне до скоро :( )

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени го този термостат де.Лесно се сменя и не е скъп -търси марка ТАМА .Оставяш я после с отворена капачка на радиатора да се обезвъздуши -пусни парното на топло-докато спрат да излизат мехурчета,впрочем никъде не видях за какъв сивик става въпрос.Ако е като моята седма генерация имам нов термостат -давам ти го без пари само да го сложиш и да видим резултата!Ако продължава в което се съмнявам ,сменяш капачката и после пак ще се умува.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе то е ясно, че мнението е като задниците - всеки си го има, ама защо пишете толкова глупости... 

И затова имате две уши и очи и една уста, ама, ... луда работа, ...

всеки стана " майстор "  в тая държава...

 

п.п. Момичето е мечтател - едва ли някой е забелязал, ама много " мъже " в тоя форум бре, ... и то " знаещи "...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен пък ми мерише на спукан радиатор. Имал съм подобни ядове. Случва се да сълзи лекичко и от там да губи по малко течност. Теста е елементарен, Пали се колата, кара се докато почне да включва перката / на тия жеги е 10тина мин от студена кола / и после на място с вдигнат капак и се подава масивно газ, без да се жали / 4-5к+ / и се гледа от къде сълзи. 100мл са си бая за система, събираща 2-3л. Ако е духнала гарнитура по- скоро градско ще си трае, извън ще е проблем. Може и датчика да е заминал на перката. Имал съм случай на счупена и заклинила перка на радиатора, от там моторчето е въртяло, стопявайки пластмасата и накрая и то самото изгаря, като релето, датчика и бушона остават здрави. В резултат- само на място загрява, иначе няма проблем.В тоя случай направете теста за теч. Не помогне ли окъсете датчика на перката. Вредно е за колата, но я покарайте като крадена 30-40км градско и не загрее ли е от него. Ако включва късно може да изхвърля и антифриз.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ама защо пишете толкова глупости... 

Я пак

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
borko 30, колата е 6-та (мисля след фейса) -  Honda Civic 6 Aerodeck (MB,MC) 1.4is 16V (MB8) - 90 коня

За радиатора - и аз съм мислила, но чак да е спукан не ми се струва вероятно, защото щеше де губи течност.

При  моето все пак щадящо каране нито губи течност, нито загрява, перката се включва само като работи по-дълго време на място. Стрелката не мърда. 

Проблемът се появи при по-дълъг преход с повече натискане от обикновеното за колата - и то единствено като намалих оборотите (влязох в град а).

Наясно съм, че не е нормално стрелката да мърда и че натискането при мен не е никакво натискане, всъщност - нормално каране си е и не би трябвало колата да реагира, ако всичко й е наред. Сега, като я карам по моя си начин - а именно "по-гальовно" (не твърдя, че е правилно) - нямам никакви ядове. Остава си, обаче, в мен притеснението, несигурността и не искам като щраус да си заровя главата в пясъка и да се самоубедя, че проблем няма :no:

Въпреки много мнения, полезни съвети, препоръки - така и никой не ми каза как трябва най-правилно и адекватно да реагирам, ако това пак ми се случи (повече газ на по-дълъг преход и покачване на температурата при влизане в града по светофарите) - да отбия и да работи на място, да отбия и да изключа двигателя, като оставя на контакт? Определено ще съм по-спокойна, ако знам какво се прави в такъв случай, а не да импровизирам - интуицията едва ли ще е добър съветник.

Не разбрах и как да проверя радиаторът дали работи правилно - т.е. дали има запушвания разни - трябва ли да се сваля, за да се промие и т.н.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още в първия пост пишеш за малко течност долу при радиатора. За това направи теста за теч. То не е точно теч, а по- скоро сълзене, но го има при натоварване. Губиш малко течност, от там докато се нормализират нещата се получава аномалия. Проблема се проявява точно като почне да се кара бавно и охлаждането от въздуха намалее.Иначе, при загряване над нормата, за аварийно нормализиране на нещата се пуска парното на топло и на макс да охлади ударно. Даже, ако не гасиш климатика няма да ти е много горещо. И не гаси колата като загрее. Парното на макс, ако е в червеното вдигаш капака, но не я гасиш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колежке карам същото комби като теб. Не е нормално да вдига температура колкото и да я зориш количката. Колегата преди мен ти е обяснил как се сваля температурата при прегряване. Следващият път когато вдигне температура отбий някъде и спри без да гасиш мотора. Погледни разширителния съд колко е пълен с антифриз. Само погледни без да пипаш нищо, че е горещо. Ако е гарнитура - ще е пълен и чак ще прелива. Газовете го надуват и изхвърлят. Съответно от това преливане - пада нивото в радиатора и прегрява. Ако е така сменяш капачката на радиатора с читава и се молиш да е капачка. Ако пак прави проблеми да я гледа за мехурчета в радиатора някой който ги е виждал и разбира. Няма да се плашиш не е толкова скъп ремонт. И аз минах по същия път. На извънградско при по-височки обороти изхвърляше антифриза от радиатора в казанчето и съответно на първото спиране - веднага вдига температурата. Гарнитурка. Вече всичко е оправено и това лято на магистралата с 5000 оборота и климатик нямаше никакво мърдане на температура. 

Редактирано от Bobo5
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никакъв мечтател не съм бе ''разбирачи''. Но дай да не навлизаме там. Точно на 6-а генерация хонда има само едно слабо място на охладителната система и това е скобата на долния маркуч на радиатора,с времето изгнива,цепи се от едната страна и почва да си изпуска малко по малко. Между другото ''разбирачи'' точно тази хонда няма разширителен съд а само ПРЕЛИВНИК. Ама то пък всъщност откъде да знаете какво е разширителен съд... И да,черно на бяло в книгата за експлоатация на модела която ми е пред очите в момента,пише,че е напълно нормално стрелката да се вдигне до 3/4 приблизително на скалата когато се изкачва баир в лятно време,или се тегли нещо. Те японците са го писали-не аз. Въпроса е дали е гарнитура. Дотук никой от вас не и каза как най-лесно да разбере дали е духнала гарнитурата към цилиндър и дали вкарва компресия в охладителната система! Много просто,след като колата си я покарала около 20 километра да речем и си е направила охладителната система работното налягане от 1.1 бара,гасиш колата,изчакваш да изстине мотора ИЗЦЯЛО и тогава,най-добре на сутринта,отвърташ капачката на радиатора и се ослушваш за изсъскване. Изправната охладителна система не задържа допълнително налягане в себе си,след свиването на охладителната течност в следствие на падналата и температура. Теста с мехурчетата в радиатора също не е 100 процента показателен,даже и ще ви кажа защо,при лек теч на входящото маркуче към охладителната матрица в купето се получава частично засмукване на въздух поради посоката на въртене на охладителната течност. Така,че всичко трябва да се провери щателно. За в бъдеще коментари за техническата грамотност на някой който не познавате лично,при положение,че нямате 5 години следване в чуждестранен колеж специалност автомобили,може и да не давате! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много просто,след като колата си я покарала около 20 километра да речем и си е направила охладителната система работното налягане от 1.1 бара,гасиш колата,изчакваш да изстине мотора ИЗЦЯЛО и тогава,най-добре на сутринта,отвърташ капачката на радиатора и се ослушваш за изсъскване. Изправната охладителна система не задържа допълнително налягане в себе си,след свиването на охладителната течност в следствие на падналата и температура.

Какво точно означава охладителната система да си е направила работното налягане от 1.1 бара?

От работа до вкъщи имам около 15 км, смесено каране (градско и извънградско), т.е. минавам ги всеки ден. Почти всяка сутрин преди да тръгна вдигам капака и проверявам нивата на течност в радиатора и разширителния съд(преливника, както явно е правилно да казвам) -  не съм чувала да изсъска, не ми е направило впечатление самата капачка на радиатора да има някакво налягане.  Тези проверки ги правя след като ми скрои този номер с покачването на температурата, преди това не съм ги правила (признавам, че единствено масло  съм проверявала от време на време, защото минах на 5w40)

Civic Owner, тази скоба на радиатора, за която говориш - не би ли следвало,  в случай, че по малко изпуска, да ми се налага да доливам антифриз? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,ще ти се налага,то по-скоро сълзи от там. Аз съвсем не твърдя,че е това,просто коментирам. Към момента поне от написаното от теб,според мен автомобила няма проблем. Не бива да се забравя,че моментното покачване на температурата може да е комбинация от много фактори,а пък и при теб не е системно,та да се шашкаш.

 

Към разбирачите в темата-да ви помоля да насочите момичето как да си провери дебита на водната помпа при така(като на хондата) конструирана охладителна система(без разширителен съд с малък маруч за охладителната течност от горния край на радиатора). Защото все пак при този тип автомобили и децата знаят как се прави. Интересно ми е-да науча нещо и аз...  :|  Не прочетох и някой да я насочи да си изчисти питата на радиатора от насекоми отпред... Термостата също се проверява без да се вади. Момента на отваряне на термостата се следи по момента в който почва да се загрява долния маркуч. 

Редактирано от Civic Owner

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

GS,  как установи това с радиатора - в смисъл радиаторът трябва ли да се свали, за да се види реално дали и колко е запушен ? Прави ли му се някакъв тест (под налягане)?

 

Тест колко запушен е трудно се прави.. Тя вода пак си минава през него ама като са запушени ламелките/тънките тръбички по цялата ширина на радиатора/ топлоотдаването е много много по-малко и насрещният вятър/перката за охлаждане не успява да охлади достатъчно радиатора. Един показателен тест за това е при сглобена кола.. когато е хубаво загряла и се включи перката... сложи си ръката зад перката на радиатора.. ако не усетиш хубаво горещ въздух да духа, значи наистина има запушване

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моля модераторите да изтрият по-горния ми пост. Явно тук си имаме господин всезнайко, който много чете и другите няма смисъл да пишем. Аз просто си карам хондата и си я подържам. Само незнам защо не виждам каква хонда кара той...А за колежката знам, че в Бургас има колеги които могат да я насочат къде ще и свършат работа...Но нещо и те си мълчат...

Редактирано от Bobo5

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към господина от чуждестранния колеж специалност автомобили,на старата ми англичанка няколко различни и независими един от друг майстори ми се кълняха че не е от термостата като пипаха маркучи радиатори и какво ли не и накрая смених си сам термостата и няма ядове повече при подобни спонтанни загрявания ,така че няма точна диагностика за този проблем -почваш с консумативите и къде ще приключиш един бог знае!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×