Jump to content
Miramax

Смяна на зимни с летни гуми

Recommended Posts

Здравейте колеги !Снощи реших да си сменя зимните с летните ми джанти с гуми, за да си пазя другите за следващата "Тежка" зима.Оправих ги и реших да направя едно кръгче.При което колата трепереше сякаш ми е разбит предния мост или пък все едно карам по черен път, отивайки за риба (е не чак толкова де но все пак).Джантите са 15ки с летни гуми - 195/50, изглеждат доста напомпени(не съм ги мерил). Сваляни са от Seat IBIZa. Имат си поставяни тежести на тях , всичко е както трябва, карано си е съвсем спокойно и нормално с тях на сеата.Каква може да е причината за това ?

  • Нагоре 1
  • Надолу 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом са от Сеат, втулки на централния отвор имаш ли си?!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това че има поставени тежести не означава, че всички все още са си по местата. Сваляй и ги носи на баланс, и без това си подранил, ще вали снежец другата събота.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега не е ли рано за летни гуми :), виж дали са балансирани.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Втулки няма междудругото - възможно е това да е причината всъщност ....А иначе сняг няма да завали :D Не ме стряскай, а пък ми беше мерак да си ги сложа че ... с тея старите 13ки е много бърза хаха

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така,мисля че на сивик си ги сложил тези джанти,това им е отвора Централен Отвор-56---PCD-4x100 mm а ето и тези от ибизата Централен Отвор-58---PCD-4x98mm.Отиваш правиш едни втулки и си готов Публикувано изображение

 

п.п.А това че няма сняг....както казва колегата внимавай все пак още сме зима!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е все пак е от Хасково човека.Несъобразена скорост пак ;) Не е още ясно дали ще вали сняг.Уж го дават да застудява,дори и да няма сняг при -5 градуса тия летните гуми ще станат на камък ;) Все пак всеки си решава какво да прави,но не са чак толкова високи температурите за летни гуми.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не може да сложиш 4х98 на 4х100. Освен ако не си много силен. Втулка със стена 1мм не могат и в НАСА да ти направят.

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, тия джанти трудно ще ги подкараш на твоята кола, махай ги и си вземи други... :)/> п.п. Ти си герой, че изобщо си успял да ги качиш, ако си бил на вулканизатор, историята е още по-страшна... :lol:/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дават да вали сняг следващата седмица.Не бързай толкова :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не може да сложиш 4х98 на 4х100. Освен ако не си много силен. Втулка със стена 1мм не могат и в НАСА да ти направят.

Може да се направят втулки с тази дабелина на този диаметър без проблеми,виж на 100 или повече мм.става трудно. И да,от липсата на втулки и баланс е тресенето.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...българска работа!!!Нямало сняг ще кара с летни гуми посред зима за да спести от износването на зимните а това,че може да има заледени участъци и,че температурата може рязко да спадне вечер при влажно време и да потрошиш колата си заради икономия от грайфер на гума :o .Дано не пострада някой невинен от такива простотии :huh:

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Откъде го изкопахте това 4х98 при Сеат-а? С този размер са били джантите им когато са били под шапката на Фиат - до 1986. Едва ли такива джанти си е взел колегата. Сега са си 4х100 и само с 1мм по широк централен отвор от Хонда.

Редактирано от SilverCivic

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е по-голяма глупост не бях чел досега да си смениш зимните гуми посред зима. Какво има да ги икономисваш грайфера на зимните гуми изкарва много повече от колкото е препоръчително да ги караш като змини. И честно казано не те искам на пътя с тия тънки сметки. Ако искаш да се претрепваш карай в безлюдни места даже и по телове ако искаш. :blink::angry:

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хе хе препоръчвам на всички загрижени и толкова стриктни колеги да не припарват към Бургас и околността. Тук зимните гуми са рядкост, зимата също! :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е близките 5 месеца ще избягваме бургаско. ;) А наистина серионо както се отнасяш към колата то така и караш а именно безотговорно, затова подобни джигити са опасни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде по-леко с квалификациите...Имам познат гумаджия, който кара или с летни, или със зимни с шипове, които слага само като падне сняг.Събужда се човека, поглежда времето навън, решава какви обувки да си обуе на краката и с какво да обуе колата.Според мен той би имал пълно право да обвини теб в "безотговорност" за това, че караш при 20 градуса със зимни гуми ;-)

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

TipoMan, няма нужда да цитираш предходен пост...А иначе не всички имаме сервизи за гуми като твоя познат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един колега от форума продаде кола на един приятел, и беше набил джанти 4х98 на шпилки с разстояние 4х100. С малко напъване и изкривяване явно стават нещата. Нашите инженери ще изненадат дори учените от НАСА...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един колега от форума продаде кола на един приятел, и беше набил джанти 4х98 на шпилки с разстояние 4х100. С малко напъване и изкривяване явно стават нещата. Нашите инженери ще изненадат дори учените от НАСА...

...тая тема само "специалисти" се изказват.Никакво изкривяване не е нужно. Щеше да е хубаво да можеш да си представиш, че отвора за всеки болт/шпилка е с 2-3-4mm по широк от диаметъра му/й. На шпилки разположени на диаметър на окръжността 100, няма дори да забележиш, че си монтирал джанта на 98mm.Отделно, центрирането на джантата се постига чрез централния отвор и израстъка на главината. Стига те да пасват добре един към друг, можеш да си сложиш болтове, ако искаш един на 108, един на 114 и два на 100mm стига джантата да го позволява.Отеделно, Сеата е 4х100.Отделно, хората са си направили труда да тестват зимни срещу летни гуми, когато няма сняг, а е мокро и студено. Може вие да си направите труда да прочетете, кои гуми как са се представили.
  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...тая тема само "специалисти" се изказват.Никакво изкривяване не е нужно. Щеше да е хубаво да можеш да си представиш, че отвора за всеки болт/шпилка е с 2-3-4mm по широк от диаметъра му/й. На шпилки разположени на диаметър на окръжността 100, няма дори да забележиш, че си монтирал джанта на 98mm.

Зависи от джантата, защото ако отворите й са с диаметър точно като шпилките на главината и шпилките са 4х100 а джантите 4х98, това прави 4мм разлика в посока. Ние 'специалистите' се затрудняваме с поставянето на такива джанти, но ти явно не.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък онзиден си сложих джанти 5х114.3 на моите главини, които са 4х114.3.Е, ... успях да завия само 3 гайки, и едната шпилка я нагрях с оксижена и я изкривих с 4мм. на ляво, а четвъртата шпилка я резнах с флекса. Ама централния отвор е еднакъв, и гумата няма никакво биене, или вибрации.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Не че това доказва нещо, но в случая изобщо не говорех за ADAC.

...тая тема само "специалисти" се изказват.Никакво изкривяване не е нужно. Щеше да е хубаво да можеш да си представиш, че отвора за всеки болт/шпилка е с 2-3-4mm по широк от диаметъра му/й. На шпилки разположени на диаметър на окръжността 100, няма дори да забележиш, че си монтирал джанта на 98mm.

Зависи от джантата, защото ако отворите й са с диаметър точно като шпилките на главината и шпилките са 4х100 а джантите 4х98, това прави 4мм разлика в посока. Ние 'специалистите' се затрудняваме с поставянето на такива джанти, но ти явно не.
Продължаваш с глупостите ... нарисувай си го ... щом не можеш да си го представиш. Разликата в посока е 1mm - не 4мм.... и трябва да си изключително умен, за да предвидиш отвор с нулев толеранс - производителите на джанти не са толкова умни и предвиждат поне 3мм - вземи си измери джантите за да го видиш.

Аз пък онзиден си сложих джанти 5х114.3 на моите главини, които са 4х114.3.Е, ... успях да завия само 3 гайки, и едната шпилка я нагрях с оксижена и я изкривих с 4мм. на ляво, а четвъртата шпилка я резнах с флекса. Ама централния отвор е еднакъв, и гумата няма никакво биене, или вибрации.

... много забавно :) Обясни ни, какво значение има къде точно стягаш колелото към главината, ако са центрирани едно спрямо друго? Редактирано от chavdu
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..четвъртата шпилка я резнах с флекса...

Proper job mate :tooth:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поправката на chavdu е уместна. Само че разликата е 2мм в посока ако трябва да бъдем точни и без толеранс. В този случай може и да няма проблем с монтирането на такива джанти. Явно обаче при моят приятел разминаването е повече от 2мм защото шпилките наистина са изкривени за да се осъществи монтажът. И въпреки всичко, не виждам нищо нормално в това да се монтират джанти с размери , различни от спецификацията на производителя!пп: И въпреки всичко, по 1мм в минус на всеки отвор на джантата означава много плътно минаване на шпилките по вътрешния радиус. Независимо от толеранса!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Весела тема... :D/> Колегата chavdu е прав за единия милиметър...Централния отвор на джантата, ако е 1:1 с главината наистина гайките ще се завият, с малко изнасилване... :lol:/> , ама те затова са конусни.По-лошият вариант е 1:1 отвори към шпилки, но разминаване на централния, тогава тресенето и биенето е гарантирано... ;)/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...По-лошият вариант е 1:1 отвори към шпилки, но разминаване на централния, тогава тресенето и биенето е гарантирано...

Ами аз карам Сивика точно с такова разминаване в централния отвор ( джантите са от голф 4х100, но с по голям централен отвор) и за 5 години търкаляне биене съм нямал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поправката на chavdu е уместна. Само че разликата е 2мм в посока ако трябва да бъдем точни и без толеранс. В този случай може и да няма проблем с монтирането на такива джанти. Явно обаче при моят приятел разминаването е повече от 2мм защото шпилките наистина са изкривени за да се осъществи монтажът. И въпреки всичко, не виждам нищо нормално в това да се монтират джанти с размери , различни от спецификацията на производителя!

 

 

Как точно са 2mm?

...понеже освен, че нямаш въображение и си мързелив - ето:

Публикувано изображение

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямал си биене именно защото гайките са конусни и са центрирали оста на джантите с главините.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...понеже освен, че нямаш въображение и си мързелив - ето:

Продължаваш да даваш определения за хора които не познаваш. Започваш да ме дразниш. Под "в посока" имах друго предвид, а не...изток, запад, север, юг. Два срещуположни отвора с по 1мм в минус дават колко??? 1мм+1мм = 2мм

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямал си биене именно защото гайките са конусни и са центрирали оста на джантите с главините.

Точно ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Продължаваш да даваш определения за хора които не познаваш. Започваш да ме дразниш. Под "в посока" имах друго предвид, а не...изток, запад, север, юг. Два срещуположни отвора с по 1мм в минус дават колко??? 1мм+1мм = 2мм

:D Ясно, а отначало според теб бяха 4mm, защото 1+1+1+1 = 4mm разлика. Разбирам.И за да престанеш с празните приказки - искам да ми намериш джанти 4х98, които няма да могат да се нанижат на шпилките на сивика ми, БЕЗ УСИЛИЕ. Дай да сложим пари!
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано изображение Много си оригинален.

Давай. Колко пари искаш да ти пратя? И ако се запъне една от 3 джанти, утрояваш и ми връщаш сумата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...И ако се запънат 1 от 3 джанти, утрояваш и ми връщаш сумата.

... прекалено сложна концепция ми предлагаш. Дори не ми стана ясно ... ако искаш да разделим на косинус от 30 градуса, ако не станат ... пак съм навит.Защо да ми пращаш пари? Просто намери приятел с Фиат, ела с неговата кола и ще видим дали ще станат джантите му на моята или не. Ако не станат ти предавам предварително уговорена сума или пък ако, магически, някак, все пак влязат - ти ми изплащаш сумата на мен. С колко пари си готов да се разделиш?
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Публикувано изображение къжете предварително, къде и кога ще е експеримента, да се посъберем малко кибици :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде край на седянката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...