Jump to content
cn4427

Проблем с климатроника

Recommended Posts

Здравейте колеги,проблема на климатроника е,че копчето А/С на климатроника мига постоянно и не реагира на команди.Колата е Хонда ЦРВ 2.2 дизел 2006г.Правиха и диагностика,но не открива грешки,заредена е и с фреон.Какъв може да е проблема,дайте мнения.Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре дошъл колега.Ако можем да ти помогнем ще трябва малко повече информация да получим.Разбрахме ,какъв е автомобила,сега обясни как разбра че е зареден с фреон(с подробности),как и с какво и правиха диагностика(с подробности) .За в бъдеще ако искаш помощ обеснявай подробно,да не гадаем.Ще ти е трудно сега с ограничението в броя на постовете,затова в един пост дай максимално информация ,за да не чакаме утре.Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направена е компютърна диагностика ,чрез обд буксата,но компютъра не отчита грешки в климатичната система.От сервиза имаха съмнение за липса на фреон.Същият е проверен на специален стенд в сервиз имаше около 200гр.и го допълниха с фреон до 500гр.Намя разлика копчето А/С си продължава да мига постоянно и не поема команди,при изключване на вентилатора за обдухване спира да мига,това е.Ако някой може да помогне ще съм благодарен,поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно платката за централната конзола е сдала багажа, тя е обща за температурата, климатика,вентилатора и т.н. Ако има как да пробваш с работеща, за да отхвърлим този вариант.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудесно,сега ти трябва опитен хондаджия да пусне климатика.Изключваш контакта,спираш вентилатора на парното,температурата на студено,духалките в посока лицето.Даваш контакт,натискаш бутона за рециркулация на въздуха и докато го държиш натиснат,натискаш и бутона за подгрев на задното стъкло 5 пъти.Това всичкото трябва да стане в рамките на 10 секунди.ЗАпочва самодиагностиката с 2-но мигане на бутона за рециркулацията.Броиш след това колко пъти ще измига ...максимално 15 пъти.ЗАпомняш номера на грешката и изключващ от контакт.ЗАпомни цялата операция внимателно и я повтори 2 пъти.Пиши какво се е случило....

Редактирано от Markony
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за компетентните съвети колега.Климатроника се оправи.Бъди все така отзивчив приятелю.Весели празници!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като идвам по Тунджа ще се обадя!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той Маркони си ги разбира тези неща, а и си заслужава почерпка определеноПубликувано изображение.

Черпете го /и не само на думи/, че ми е обещал,да почерпи един тонингован фреон, като имам път през Русе.

Маркони, няма да забравя,само да минаПубликувано изображение!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

дали мойете да ми помогнете и на мене

 

здравейте станах собственик на хонда сивк 7 генерация обаче имам проблем склиматроника немога да прехварлям топло и стодено от копчето за градосите....... ръчно обаче го направих .свалих CD-то но там нямяше жило а само кабели .....някои ако знаели какъв ми е проблема моля да помогне.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери си серво моторчето което отваря и затваря клапата , няма йила само кабелчета са .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще използвам тази тема, за да не отварям нова. Става въпрос за ЦРВ 2003 г. с климатроник Въпросът ми е нормално ли е сега при тези температури да светва зелената лампа на копчето А/С. Ще се опитам да обясня по-подробно - при завъртяно копче на парното на крайно дясно положение, т.е. на най-топло, вентилаторът е на средно положение, а клапите са нагласени да духа на краката и прозореца и по някое време като погледна зеленото копче А/С светнало. Това нормално ли е или не? Същото се получава и при други положения на клапи и вентилатор, също така понякога лампата светва със самото включване на вентилатора. При Вас получава ли се нещо такова?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен също е така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще използвам тази тема, за да не отварям нова. Става въпрос за ЦРВ 2003 г. с климатроник Въпросът ми е нормално ли е сега при тези температури да светва зелената лампа на копчето А/С. Ще се опитам да обясня по-подробно - при завъртяно копче на парното на крайно дясно положение, т.е. на най-топло, вентилаторът е на средно положение, а клапите са нагласени да духа на краката и прозореца и по някое време като погледна зеленото копче А/С светнало. Това нормално ли е или не? Същото се получава и при други положения на клапи и вентилатор, също така понякога лампата светва със самото включване на вентилатора. При Вас получава ли се нещо такова?

При мен се получава същото почти :) топлото е на макс, когато завъртя да кажем от някоя от крайно левите позиции към крайно дясна позиция / прозорец + крака / и светва зелената лампичка на климатроника и просто я изкл. ръчно нз. защо се получава така и дали е нормално някой по в час ако може да обясни :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз до сега като я видя, че свети все натискам копчето и го изключвам, но все си мисля, че щом се включва, значи има защо. Да изчакаме някой, който е повече в час да каже :rolleyes:/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами то за нормално, нормално е, но не бих казал, че е едно от най-мъдрите решения на инженерите на хонда ;) Просто са се опитали да предугадят причините и следствията, поради които би насочил струята към прозорците, демек че вероятно ти са запотени прозорците и искаш да ги изсушиш. Моето мнение е, че не е много удачно решение и при редовно несъобразяване с начина на включване на климатика, това със сигурност ще доведе до неговото прецакване. Когато ще насочвам струята към прозореца и знам, че ще се включи климатика просто давам врътката на студено или поне в неутрално положение/но не и на червено/ и изключвам от скорост за да са максимално ниски оборотите на двигателя, когато зацепва компресора на климатика. След това, ако преценя, че няма нужда от него го изключвам и си връщам врътката на топло. Според мен това е правилния подход, има по-компетентни колеги да си кажат и те мнението ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички марки са така ,не само инжинерите на Хонда са го решили.Наистина е заради изпотяването на предното стъкло.Програмата работи до 30 градуса на мотора,после си пуска топъл въздух.Проблем за климатика няма,даже е полезно да се пуска всеки ден компресора.Мощността която тегли зимата е нулева.Нямате повод за притеснения...

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора, значи да си го оставям да си работи щом така си е решило :)/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да си работи климатика от време на време хубаво, ама не е ли лошо за компресора да се включва, когато му скимне ако двигателя в момента е на 5 хил.оборота примерно?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Врътката за посоката на струята, ако я зададете на позиция към челното стъкло, или челно стъкло и крака, не само се включва климатика, но се и изключва опцията за циркулация на въздуха в купето / ако сте я оставили на такова положение/ и започва да вкарва външен въздух.Всичко това е направено с цел, да не се запотяват стъклата и е един вид като екстра.При всички по-нови модели с климатроник е така - както казва и Маркони.И още един съвет за ЦРВ-то,за зимата, на база три години проби:Дръжте си врътката за включване на вентилатора, на положение Ауто, градусите настроени на 22-24, посоката на струята на положение челно стъкло/крака и си свиркайте. Системата сама си се включва след около 3-4 км. /за толко стрелката се вдига до първото деление/, след това бързо наваксва до работната температура и след това поддържа тази приятна температура в купето.Казвам 22-24 градуса, защото на колкото повече е зададена температурата, толкова по-силно ще върти вентилатора, ще е по-шумно от него и се получава една некомфортна хладна струя, докато не се достигне нормалната работна температура на двигателя. След това естествено струята става топла, но пак е силна, за да навакса по-бързо зададената по-висока от вас температура, а ако е зададена на максимална, този период е доста дълъг.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да използвам темата на колегата да попитам за евентуален проблем с климатроника. Колата е Хонда ЦРВ 2.2 дизел 2005 г.,При външна температура  22 градуса ,температурата която има въздушната струя излизаща от предните духалки при включен климатроник е 12 градуса в движение и при покой.В следствие на което не може да се охлади купето, климатроника е дозареден преди 2 месеца,филтъра на купето е нов.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти човек за информацията, що ядове брах с тоя климатик,що майстори се събраха но не успяха да го пуснат. Да си жив и здрав дълги години.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, малко да съживя темата.

от 1-2 седмици ми прави впечатление, че когато вклюва компресора на климатика, препъва тягата на мотора доста по-осезаемо от обичайното.

Респективно, когато се изключва сякаш колата получава ритник отзад... иначе температурата е чудесна при включен климатик. 

На тихи обороти също се чува по шумно компресора, когато е включен.

Светна ми, че нещо ще се случва, но трябваше да разхождам възрастен роднина по болници няколко дни и реших за сега да огранича ползването на климатик само в най непоносимите часове на деня.

Уви, днес реших да не тормозя клетия ми спътник и на климатик изкачвах един баир на 4-та с около 3500 оборота, когато внезапно се разнесе нехарактерен шум от страната на компресора. Нещо между стържене и бръмчене... 

В рамките на 2-3 секунди реагирах и го изключих. Звукът изчезна и колата се движеше нормално.

Като се прибрах огледах около ремъка, всичко нормално. Включих за секунда климатика на тихи обороти и страшния звук се завърна, при което веднага го изключих.

Ясно, че докато не се изтъркаля компресора от коша няма как да се каже какво точно му се е случило и какво следва.

Понеже автомобила точно сега ми трябва да е в движение няма възможност да влезе в бокса и се притеснявам да не вземе да блокира и шайбата и да увисна на пътя със скъсан ремък и всички последици...

Ясно се вижда, че има възможност да се вдене по-къс ремък и компресора да не учства в уравнението.

Накой правил ли го е, да сподели каква дължина пасва?

Мога да го измеря, но от личен опит знам, че се улучва от 2-рия или 3-тия път...

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 3-та генерация (в съответния раздел) колега е дал точният размер на ремъка, обаче неговия двигател е друг.

Така че трябва да пробваш и ти, пък после качи размера за други колеги,защото не намирам да е писано по казуса, за твоя двигател. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аха... има и доста щатски клипчета в тубата за К24, но за к20 ъ-ъ...

Но пък за К24А1 по japancars продуктовия номер е идентичен с този на К20А4. 38920-PNB-004    7PK 1730mm

Редактирано от Glavanov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложих по-къс ремък, да изолирам компресора.

Има една разлика в конструкцията на ремъка.

Този, който свалих на гърба има грапав филм. Нещо между гума и пластмаса. Гърба върти водната помпа и минава през обтяжната ролка.

Новия по-къс ремък на гърба е с гладка гумена повърхност, но водната помпа се върти с почти никакво усилие, та се надявам да няма проблеми.

Иначе го уцелих на дължина от раз.

 

Това е новия ремък:

Belt.thumb.jpg.6ae3a60babe900cc91602b2f4843e726.jpg

Предполагам ще пасне и на К24, тъй като парт номера на оригиналния ремък за К20А4 и К24А1 е един 7PK1730

 

Стрелката на обтегача стои в средата на дългия маркер:

Mark.thumb.jpg.602c790295cbd147fd63aa6ba34911e5.jpg

При запален мотор пуснах всички възможни товари.

Габарити, къси, дълги, за мъгла, вентилация на мах и 2-та вентиатора на радиатора и кондензатора... няма свирене, няма свистене и всичко изглежда наред.

За всеки случай съм извадил релето на компресора и ще чака по-светли дни в джабката.

Така, объщайки да духа към прозорците няма да се включва съединителя... 

Май както отиват нещата, чак на пролет ще свалям компресора. Иде хладинка и не си струва сватбата!

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 14 часа, Glavanov написа:

Иде хладинка и не си струва сватбата!

Да,ама и помага за премахването на ''изпотяването '' на стъклата.:)

Така че е хубаво да си в ред целогодишно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, чудесна екстра.

За пръв път видях тази функция, когато едно другарче къде 2000г. докара еди Passat B3 с богато оборудване. Беше късна есен и му бяха запотени стъклата. 

Вика ми -глей са! Обърна клапите към челното стъкло и за секунди го избистри от долу на горе, все едно някой вдигна щорите. Пулих се като тиква! :cool:

Дори в наши дни малко хора знаят защо се включва климатика когато...

Принципно студения въздух е беден на влага и много лесно я абсорбира при наличието на такава.

Както беше споменато по-горе от колегите, постъпващия външен въздух, независимо топъл или студен преминава през изпаритела, където се изстудява и влагата в него кондензира по топлообменника. 

Така изстудения и по-важното сух въздух бързо абсорбира влагата по стъклото.

 

За съжаление имам сериозни подозрения, че климат системата ми я е застигнала така наречената черна смърт. 

 В щатите има огромно количество хора, които имат този проблем точно с CR-V 2 ген. 

На около 40-50К мили инплодира кейхина, като финни стружки се разнасят из цялата система.

Дилара  с недомлъвки признавал, че е конструктивна недомислица при проектирането на компресора и направо заменя цялата система, а тези които сменят само компресора и се опитат да промият системата от метални частици ги спохожда същото съвсем скоро.

Извън гаранционно дилъра сече с $4600 за услугата.

 

Странно, като рових преди да купя CR-Vто не попаднах на подобни оплаквания.

А и Markony има кейхина за надежден...

 

Аз се опитах да диагностицирам проблема до колкото е възможно на място.

Лагера на шайбата е перфектен. разстоянието на плочата е в норма, бобината е жива и сцеплението добро. 

Въртя компресора на ръка. усеща се усилие от някаква компресия и няма луфтве на оста.

На всеки оборот обаче се чува отчетливо пречукване от вътрешната част на компресора, но не звучи като повреден ротор на скрола, а все едно клапан или някаква пружина удря в метал.

Мискя че ротора не трябва да издава такива звуци по време на работа.

Мисълта ми е... евакуация, сваляне, отваряне и присъда... за това трябва свободно време, желание и не наа последно място лев!

 

Редактирано от Glavanov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега на празен ход при мен също се усеща когато включва и изключва компресора, просто вибрациите стават една идея по-силни при включен компресор, но това само на място и не в обороти. Надявам се да не ме сполети същото като при теб въпреки, че от както съм я взел си е все така. В началото на лятото имах много неприятно метално почукване (като от лагер) в момента, в който компресора работи, оказа се че пружината на обтяжната ролка потропваше само и единствено когато компресора работи, най-вероятно заради по-големите усилия, смених целият механизъм и всичко заспа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имах в началото съмнения и тайничко се надявах да идва шумът от обтгача, защото само ролката му сменихме при първо обслужване.

Имаше колега из темите, при който заслабнал обтегач и повишен товар от включване на компресора водеше до шум в ремъчната група... може и ти да си бил Diezz.

Уви при мен страшмия саунд идва само и единствено ниско долу от keihin HS110R! :cry:

Редактирано от Glavanov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

контакт, натискаш бутона за рециркулация и докато го държиш натиснат, натискаш и бутона за подгрев на задното стъкло 5 пъти. Започва самодиагностика. изключващ от контакт. Лампата вече не мига. Климатика работи. Много бири и от мен! Благодаря!

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,да попитам за климатроника, CR-V 2003г.бензин.един път спря да духа студено след 2дена пак започна да си духа студено изкара така около месец и пак спря фреон има.от какво може да е??? Благодаря предварително

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 11.05.2021 г. at 22:24, литков написа:

контакт, натискаш бутона за рециркулация и докато го държиш натиснат, натискаш и бутона за подгрев на задното стъкло 5 пъти. Започва самодиагностика. изключващ от контакт. Лампата вече не мига. Климатика работи. Много бири и от мен! Благодаря!

Направих същото, но лампата за рециркулация не мига, свети постоянно и като пусна вентилатора зелената лампа си мига отново. Какво може да е причината?

 

На 13.12.2013 г. at 16:33, Markony написа:

Чудесно,сега ти трябва опитен хондаджия да пусне климатика.Изключваш контакта,спираш вентилатора на парното,температурата на студено,духалките в посока лицето.Даваш контакт,натискаш бутона за рециркулация на въздуха и докато го държиш натиснат,натискаш и бутона за подгрев на задното стъкло 5 пъти.Това всичкото трябва да стане в рамките на 10 секунди.ЗАпочва самодиагностиката с 2-но мигане на бутона за рециркулацията.Броиш след това колко пъти ще измига ...максимално 15 пъти.ЗАпомняш номера на грешката и изключващ от контакт.ЗАпомни цялата операция внимателно и я повтори 2 пъти.Пиши какво се е случило....

Направих го същото, но лампата продължава да мига. Системата е напълнена с фреон, но диагностиката не отчита нищо. Каква друга може да е причината?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 13.12.2013 г. at 16:33, Markony написа:

Чудесно,сега ти трябва опитен хондаджия да пусне климатика.Изключваш контакта,спираш вентилатора на парното,температурата на студено,духалките в посока лицето.Даваш контакт,натискаш бутона за рециркулация на въздуха и докато го държиш натиснат,натискаш и бутона за подгрев на задното стъкло 5 пъти.Това всичкото трябва да стане в рамките на 10 секунди.ЗАпочва самодиагностиката с 2-но мигане на бутона за рециркулацията.Броиш след това колко пъти ще измига ...максимално 15 пъти.ЗАпомняш номера на грешката и изключващ от контакт.ЗАпомни цялата операция внимателно и я повтори 2 пъти.Пиши какво се е случило....

При мен е същия проблем само, че не се получава и лампата мига отново. Кава може да е причината?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Обърнете внимание на положението на копчетата.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 21 часа, firediesel написа:

 

Обърнете внимание на положението на копчетата.

 

Колега сърдечно благодаря за клипчето, но проблема аз съм го направил. Разместил бях положението на копчето за посоките на вентилация. Поставих го на положението срещу лицето направих процедурата и всичко си дойде както трябва. Отново голямо благодаря. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 13.12.2013 г. at 16:33, Markony написа:

Чудесно,сега ти трябва опитен хондаджия да пусне климатика.Изключваш контакта,спираш вентилатора на парното,температурата на студено,духалките в посока лицето.Даваш контакт,натискаш бутона за рециркулация на въздуха и докато го държиш натиснат,натискаш и бутона за подгрев на задното стъкло 5 пъти.Това всичкото трябва да стане в рамките на 10 секунди.ЗАпочва самодиагностиката с 2-но мигане на бутона за рециркулацията.Броиш след това колко пъти ще измига ...максимално 15 пъти.ЗАпомняш номера на грешката и изключващ от контакт.ЗАпомни цялата операция внимателно и я повтори 2 пъти.Пиши какво се е случило....

Здравейте!Направих всичко както е описано.Копчето за циркулация мига 5 пъти след рестарта.Каква е грешката и къде да се насочвам да търся проблема.Климатроника се оправи но след няколко дни А/С започва пак да мига при по влажни атмосферни условия.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ти стига фреон,но това на лято се прави..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, Markony написа:

Не ти стига фреон,но това на лято се прави..

Благодаря 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...