Jump to content
Fiend

Питане за сонда на F20B6

Recommended Posts

Въпроса ми е дали въпросната сонда (от снимките) е оригинална или сменена с някое менте и трябва да я пратя на почивка?

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на мойта сонда пише : Denso 192 400-1002 04F12 и мисля , че си е оригиналната.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не успявам да намеря каквито и да е следи от надписи и затова се опитвам да я определя по-картинка :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този двигател на Акорд е доста претенциозен към сондите и трудно можеш да го подкараш с неоригинална сонда. На мен ми изглежда като оригиналната, но и не оригинална да е ако работи коректно защо да я пратиш да почива?п.п. надписа би трябвало да е лазерно гравиран и ако е мръсна е възможно да не го виждаш

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята изглежда по същия начин, и пак така ръждива и кабелите с виждат. Колата е 2000 г., аз я карам от 2005 и досега да чукна на дърво не съм имал проблем.Щом върви добре и не ти светва оранжевата лампа не барай нищо !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Проблема е, че нещо не успявам да и хвана стойностите като хората и не мога да преценя дали работи коректно. По-компютър стойностите са доста различни и в повечето случай варират около 0,8/0,9V за 1-ва и 0,9/1/1,1V за втора сонда. След малко повече газ, втората отива на 0,1/0,2V но не винаги. Преди две седмици се появи грешка "primary O2 sensor malfunction" и след изчистване не се е появявала!

Редактирано от Fiend

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и на мен ми се беше изкочила грешка за втората сонда , но се оправи явно имаше проблем в конектора- не беше наместен добре.Втората сонда не влияе на разхода и вървежа , така че няма от какво да се притесняваш.Аз карам от поне 10 месеца с изгорял подгрев на главната сонда и няма кой знае какви проблеми с разход и вървеж.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мойта също като на колегата по-горе означение е Denso 192400-1002 04F12 Japan и би трябвало да е оригинална. Имам инфоборд и той дава напрежения около 3-4 волта от сондата... Незнам колко е нормалното работно напрежение което би трябвало да даде нашата сонда, не намерих и в нета инфо точно за този модел. В интерес на истината понякога имам грешки от компа за първата сонда, но ги чистя и си карам още така. Чакам ептем да "кихне" за да мисля да я сменям :)/>.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте побратими! Някой да знае колко ома трябва да е съпротивлението в подгрева на задната ламбда сонда и дали двете са еднакви и със еднакви параметри? Питам щото на предната подгрева бе изгорял и сега като я смених с нова - Денсо, чека пак светна :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Показанията за първата трябва да са в границите между 0,5 - 1,5V а втората между 0,3 - 0,6V ако не се лъжа. Също така знам, че първата сонда се сменя единствено и само с оригинал и няма заместител.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

NS5 DENSO 234000-2157 06828JapanТова пише на новата сонда и колата не вървеше добре а видеше ли баир направо спираше все едно няма гориво :blink: След като светна чека си тръгна нормално и разходът извънградско си е нормален. За града зиме няма да е добре и трябва да я върна. Лошото е че не знам дали тая сонда е менте или има и друг проблем от който тя се шашка? В наше село нама читав диагностик, а София не е близо. Дали някой може по тоя номер да ми каже що за джаджа съм си купил (ако правилно съм видял всички букви и цифри) Благодарско предварително

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен тази не е твойта сонда.Колко пари плати за нея? Оригиналната струва над 300 лв. Link

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...а видеше ли баир направо спираше все едно няма гориво

Това ми звучи много познато и за моята кола. От две години се появява това усещане и то сезонно, т.е. и минава и на колата. Да разбирам ли, че най-вероятно е проблем в сондата?!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази ми я поръча Мони (мs-auto) от В. Търново 200лв. Относно вървенето на колата мога да кажа че когато преди време светна чека не е имало проблем със усещането за отзивчивост на мотора. Колата вървеше еднакво и преди да светне чека и след като го гасихме, и след като вече не можеше да се угаси изобщо. Факт е че и разхода извънградско си е ОК, но в града зимата (3км до работа и 3км обратно)отиваше на 15л/100км и не искам и тая зима да е така. Като сложиха тая сонда и първоначално уж всичко беше ок до първият баир, когато колкото повече натисках гаста, толкова по-нищо не се случваше и чак след газ до дупка и 2-3 секунди колцата стряскащо се събуждаше. Реших че е свършил бенца, налях, и пак така. Пробвах я и на дълга права и пак при плавно подаване на газ ОК но режим ускорение е само с газ до дупка и след "мислене" :angry: Това не го е имало с предишната неработеща сонда (изгорял и е подгрева). След като пак светна чека колата се оправи и дори като я откачихме от буксата си върви нормално. Мони смята че новата сонда си е ОК. Тоя дето чисти грешката не може да каже коя от двете сонди е проблемната (според него са 2 еднакви) а само че новата грешка е като старата. На една схема видях че двете сонди са вързани заедно и дават обща информация, та може и от втората да е но и мерихме напрежението на подгрева (16 ома), а на тая която свалихме отпред е 0 ома. Гледам че в руското ръководство има кодове за грешки отделни за предна и задна сонди но дали тея датчици са еднакви или само изглеждат така а имат различни експлуатационни параметри? Тая колца ми е служила вярно вече 9 години, но ми омръзна, а не искам следващия който я вземе да му боде в очите тоя чек.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай да окъсиш буксата под филтъра на купето , мисля че е синя на цвят поне при мен е така.С две пинчета е, и гледай на таблото колко пъти ще мига.А този разход 15 зимата е нормален според мен.Тя колата няма време да загрее, и при мен е горе долу толкова.Причината за мудното ускорение може да е другаде.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно има колеги които слагат такива сонди

Публикувано изображение

Аз лично ако трябва да сменям ще се замисля за ОЕМ или такава на NGK.Другите според мен са компромис.Не си заслужава 1 път да дадеш маса пари и после пак да трябва да даваш същите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Причината за мудното ускорение може да е другаде.

Така каза и пича дето чисти грешката , че сондите не оказват влияние върху поведението на мотора, обаче е факт че със предишната оригинална с изгорял подгрев колцата си вървеше нормално, а с тази :unsure:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробва ли да прочетеш грешката с окъсяване на онази букса под жабката? За да разбереш каква е грешката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грешките за първа и втора сонда са различни, светвали са ми и двете. Втората сонда я оправих със смяна на катализатор а първата само я чистя за сега, дава грешка за прецакан подгрев. Цената за първа сонда OEM тук е 680 левчета а от другата страна на океана е малко под 160$ и предпочетох да си я викна оригинал. Ето и линка Това което са ми казвали майстори (добре познати във форума) е да не се пробвам с друга сонда различна от оригинал на този мотор защото няма да стане.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

от другата страна на океана е малко под 160$ и предпочетох да си я викна оригинал.

Здравей. Вече си я сложил или още я чакаш? За колко време идва и има ли нещо за плащане върху тая цена докато я взема в ръце? Нямам опит с такова пазаруване.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробва ли да прочетеш грешката с окъсяване на онази букса под жабката? За да разбереш каква е грешката.

Не съм че е голям ветрилник, а в гаража е тясно, но така ми каза момчето преди време -подгрев на 1-ва сонда, поръчах си я при Мони , сложена е а според майстора отчита същата грешка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове,на този мотор само оригинална сонда,инак хвърляте пари на вятъра!Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

от другата страна на океана е малко под 160$ и предпочетох да си я викна оригинал.

Здравей. Вече си я сложил или още я чакаш? За колко време идва и има ли нещо за плащане върху тая цена докато я взема в ръце? Нямам опит с такова пазаруване.
Моята я чакам към края на декември защото тогава ще се прибират познати. Ако искаш провери в раздела "поръчки ....", така или иначе колегите ги поръчват от този сайт, ако не бъркам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте побратими. Някой да знае какви са параметрите на оригиналната сонда за тоя (F20B6) мотор, тъй като "новата сонда" не се разбира с него и доставчикът иска доказателства че тая свещ не е подходяща. Грешката е изгорял подгрев на първа сонда но с нея мотора работи и харчи нормално. С "новата" колата въобще не върви а тестера каза подменете кисл. датчик 1. Трябват ми някакви напрежения и съпротивления с които не съм много на ясно щото зависели от работещ и неработещ ДВГ, температури и т.н. А и мойта като не е в ред може да дава грешни параметри. Някой може ли да измери неговата (работеща коректно) сонда или да изрови от нейде данни които да са за оригиналната сонда. Ще съм Ви мнОо благодарен и задължен!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С "новата" колата въобще не върви а тестера каза подменете кисл. датчик 1.

Това не е ли достатъчно доказателство за продавача, че сондата не се харесва от компютъра на колата? Ако не е, искай официална разпечатка и от сервиз където да ти я тестват. А можеш да опиташ следното-намираш от някой побратим(съфорумник) дето е по близо до теб оригинална сонда. Возиш продавача с тяхната сонда и след това с оригиналната. И виждате разликата (би трябвало да има такава като те чета). Иначе ако има дадеш "сухи цифри" за стойности на оригиналната сонда не мисля че някак ще ги убедиш в каквото и да е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Позволявам си да вметна нещо и от мен по темата. Доколкото ми е известно кислородните сензори за HONDA се произвеждат от DENSO и/или NTK. Купувал съм от тук: http://www.lambdasensor.co.uk/main/hondantk.htmшироколентова ламбда сонда за D15Z3 и нямам никакви забележки относно качеството и съвместимостта. В момента съм с F20B7 и също купих от този сайт сонда.Спорно е кой от двата производителя е по-добър NTK или DENSO. Прикачам и два файла, които може да са полезни за някой от вас.

O2 sensor wiring colour codes.pdf

Lambda_Catalogue_NTK.pdf

Редактирано от NPN

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодарско на колегата отгоре но и в "неговата" таблица срещу моята куватура в скоби пише (Not for F20B6). Търговецът е чак в Търново и каза че официалната разпечатка от Юби-Ко не вършела работа пред тези от които е купил сондата щото ТЕ ........................... :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

от другата страна на океана е малко под 160$ и предпочетох да си я викна оригинал.

Здравей. Вече си я сложил или още я чакаш? За колко време идва и има ли нещо за плащане върху тая цена докато я взема в ръце? Нямам опит с такова пазаруване.

 

Моята я чакам към края на декември защото тогава ще се прибират познати. Ако искаш провери в раздела "поръчки ....", така или иначе колегите ги поръчват от този сайт, ако не бъркам.

 

Здравей побратиме. Получи ли си сондата и сложи ли я вече? Как е поведението  на мотора с нея? Трябваше ли да чистиш грешката или "чека" си угасна сам? Дай ако искаш някакъв тел. да се чуем ако може???

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

-Колега, ламбда сондата на твоята кола не е обикновенна (циркониева) или по точните (титаниева) лабда О2 сензор!!!

Твоята е най новият "писък на" на технологиите относно прецизен контрол на гориво въздушната смес. Тази ламба сонда.....или по точно това вече е, Wideband O2 Sensors , Air/Fuel (A/F) Sensors ,

или по простому казано Широколентова ламбда сонда(Аир-фуел сензор) или още тъй наречената ламбда сонда със "ПОМПА"!!!

Тук има ено кратко описание     attachment:/16/wraf.htm

Та този твой сензор не може да се замени със никакъв друг от обикновен тип или тъй наречените универсални!

-Тази сонда не може да се мери по стандартния за всички останали начин с осцилоскопа или с мултиметър по напрежение!

-За "здравето и" както и за работоспособноста и изправноста се съди единствено и само  във живи данни на диагностичният скенер.

Там трябва да се ГЛЕДА , показателите са няколко за AFR в няколко позиции....но трябва да се знае КЪДЕ и какво да се гледа.

Та така...., единственото неприятно нещо в ситъацията е че, ако сензора наистина е загинал то сената му е няколко пъти по висока от колкото на обикновенна циркониева сонда!!

 

И нещо в края, Европейските широколентови сонди(примерно на Бош) са със 5-пет, или 6-шест кабела. Японските (Денсо-или NTK) са си със 4 кабела , дори на Денсо са със същите цветове(Синьо-виолетов) както и на циркониевите...NTK(NGK) поне са сложили един зелен за да има разлика............та това може да ви заблуди, затова проверявайте по ОМ номер! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги. Да добавя само че и аз на свой гръб извървях пътя през "някаква" до оригинална (щатска) сонда. Срещу 100 лв повече си "научих урока" и от вчера се возя на оригиналния си двигател. Още нямам "градски" впечатления за разхода, но при вчерашното прибиране по шосета и магистрали се усеща че мотора работи конкретно и коректно , а не "по принцип" като при светещ чек. Разход и демараж ОК, дори автомата работи по плавно и отзивчиво.

Върнах си усещането че с газта на Хонда се борави с вързанките на дясната обувка.

 

Живи и здрави, благодарско на помогналите и за полза на останалите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, замина ми първата ламбда сонда (тази пред двигателя) Някой ако може да ми каже от къде в Бг мога да си я взема, без да ми одерат кожата и да е оригинална нека ми пише на лични. Ще съм му благодарен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сори за което, но както си прочел по-нагоре - "само оригинална". Одирането на кожата е сигурно -стискаш зъби и купуваш. Ако искаш -питай в Юби Ко. Първоначално не ми хареса цифрата която ми обадиха, а после само им се "похвалих" че проблема ми е отнел повече време и пари от тяхното предложение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте колеги, не очаквах толкова скоро, но и аз минах в отбора на проблемните сонди на тоя мотор. Вчера при палене светна чека като при това колата продължи да си върви що годе добре но празния ход спадна до критичния минимум, на границата на изгасването. Като се прибрах диагностицирах и съответно очакваната грешка беше 41, тоест проблем с подгрева на първа сонда. Разкачих я и измерих безкрайно съпротивление на двата черни кабела, което потвърди прекъсването на веригата. При контакт за всеки случай премерих напрежението на другата букса идваща откъм екуто и ми даде 9 волта което изключи вариант прекъсната верига преди това. За всеки случай ресетнах екуто и грешката изчезна при даване на контакт но с първото палене отново скокна. Вариантите които ми идват на ум съответно са 4:

 

  1. Карам си така със светещ чек- отпада автоматично, поради проблема с празния ход и отделно че ми вади очите и маскира други евентуални грешки
  2. Ламбда сонда втора ръка оригинална- риск колко ще изкара но пък при цената на нова може и да е оправдан с времето
  3. Да скачам във темата с общите поръчки при цена в америка 168 $ и с доставката до тук надявам се не повече от 350 лв.
  4. Да се опитам да излъжа екуто като затворя веригата на подгрева с едно съпротивление около 15 ома, 10-15 W или направо една крушка 10 w би трябвало също да свърши работа че такива мощни резистори трудно се намират дори и за успоредно свързване. 

Тъй като последният вариант ми се вижда доста атрактивен в случай че останалата част от сондата си работи достигайки 300 градуса, а както знаем хондите са бързо загряващи, евентуалния дискомфорт би бил при студен старт първите километри с малко по-увеличен разход. Някой правил ли е този опит или да не губя време и да скачам в алтернатива №3? Другият въпрос е този подгрев гаси ли се от екуто и кога и нормално ли е да е 9 волта а не 12?

Редактирано от HondaExplorer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да ти дам повече инфо относно т. Номер 3. При курса на долара, локална доставка, доставка до БГ, доставка до теб, мито, към тези 168$ прибави към 35% и умножи сумата по моментния курс на долар/лев, което ще е доста повече от 350лв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

на тая сонда кво и е ?http://www.ebay.com/itm/Honda-Accord-MK7-1-8i-1998-2002-Lambda-Sensor-Probe-36531PDEE02-Genuine-New-/291530155375?hash=item43e08d256f:g:nLYAAOSwMmBVvy4c , за 2 лева ще доиде до бг.

Редактирано от Слави CR-V

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.И разход и други истрории.

3.Забрави за тези неща като резистори и крушки.А с тези 300c на тоя вид ламбда сонди до ниикъде няма да стигнат.Този вид сенсозри (Wideband A/F Sensor) работи в диапазона 600-800c.Пример Toyota Avensis Verso 2.0 150hp С изгорял подгрев на 1 едната горна сонда(те са 2 горни и 2 долни-обшо 4)На извънградско каране около 250км-разход малко на 12л/100км със сорост 100-120 max.След посмяната с оригинална такава(Denso) 8/100 всичко в нормата.На моя Акорд също замина подгревеа на 1 сонда и беше подменена с 2 ръка оригинална,която наистина е сменяна скоро.Аз разлиха усетих само в празния ход и вървежа,за разход няма мнение защото я подмених почти веднага.

Така че,

3-най-сигурният.

2-С оглед на цената на нова сякаш си заслужава(рискът ,че не е задължително да ти светне чека ако има проблем в сондата)Тя има живот и с времето корекциите се влошават и умодняват,което ти няма да видиш със светване на чек лампата.Когато работата вптем се омаже тогава и ще светне.

 

The choise is yours.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Къде видя, че ще дойде за 2лв.? Аз до колкото виждам шипинга е 12 лири+78лири, което е 90лири, без допълнителни разходи, ако има такива. Без гаранция, имаш 14 дни да го върнеш след като си го получил.

Когато купуваш част от Бултрако, имаш производствена гаранция, т.е. ако се окаже че не работи, ще ти я подменят за тяхна сметка. Хубаво в ПейПал може да отвориш дискусия и да си искаш парите, ако онзи отсреща се направи на отворен, но разходите да го пратиш обратно ако не работи са за твоя сметка, и после чакаш да ти върне парите обратно, и за всичко плащаш такси, чакаш, минава време, изнервяш се, притесняваш се.

Редактирано от crown_bg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има значение от кубатура и трансмисия на колата.Тази от линка я дават за 1.8 автоматик

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти там не гледаи, аз ти казвам че е 2 лева :) До Англия шипинга е Фрии, от там до тука е 2 лева с Габиели, доказано многократно, по евтино от колкото с еконт от офис до офис през две пресечки :) Друг е въпроса че тая сонда май няма да стане за него щото я дават за 1.8, ама като не си дава оригиналния номер :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Ааа нищо и няма, чудна е само дето не става за F20B6. Оригиналния парт номер е 36531-PAA-L22

 

въпреки че тук дават че и друг номер  решавало проблема но на не по ниска цена.

 

 

3.Забрави за тези неща като резистори и крушки.А с тези 300c на тоя вид ламбда сонди до ниикъде няма да стигнат.Този вид сенсозри (Wideband A/F Sensor) работи в диапазона 600-800c.Пример Toyota Avensis Verso 2.0 150hp С изгорял подгрев на 1 едната горна сонда(те са 2 горни и 2 долни-обшо 4)На извънградско каране около 250км-разход малко на 12л/100км със сорост 100-120 max.След посмяната с оригинална такава(Denso) 8/100 всичко в нормата.На моя Акорд също замина подгревеа на 1 сонда и беше подменена с 2 ръка оригинална,която наистина е сменяна скоро.Аз разлиха усетих само в празния ход и вървежа,за разход няма мнение защото я подмених почти веднага.

 

Искаш да кажеш че тая сонда при нормални условия на извън градско каране няма да се подгрява достатъчно и трябва вътрешния и подгрев да я пържи допълнително през цялото време??? Доста хора споделят че карат коли дори със светещ поради този проблем чек и кой знае колко не им се е повишил разхода.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×