Jump to content

NPN

Фен
  • Мнения

    81
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Обществена Репутация

11 Neutral

Относно NPN

  • Ранг
    Потребител
  • Рожден ден Септември 20

Profile Information

  • Кара
    HONDA ACCORD 2.0i COUPE
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    Горна Оряховица
  • Интереси
    Електроника, LPG
  1. Имаме 4 автомобила ХОНДА съответно с двигатели D15Z3, F20B7, F20B5, F18A3. И четирите са с ГИ монтиран в БГ, но настройван лично от мен. С три от колите са изминати по около 100000 км на LPG. Проблеми никакви. Разход в нормата. Специално за моята (F20B7) извънградско при скорост 100-130 км/ч имам среден разход около 8,5 л/100 зимата и около 9 лятото (заради работата на климатика предполагам). Може да е грешка, но до момента клапани не съм регулирал, но за радост нямам никакви проблеми.Колкото до ламбда сензора, доколкото ми е известно при F20B6 е по-специфичен.На D15Z3 сондата е широколентова и още след покупката на колата се наложи да я сменим, поради изчерпване ресурса на оригиналната. Купихме сонда на NTK. Около 100 000 км на LPG - никакви проблеми. Изобщо LPG щади катализатора и ламбда сензора поради значително по-малкото количество замърсители в отработените газове. Аналогичен е случаят с F20B7. Там ламбда сензорите са различни и единият също го сменихме с универсален на NTK. В момента съм изминал с тая кола около 90 000 км на LPG и нямам проблеми.Това мога да споделя.Весели празници на всички почитатели на ХОНДА!
  2. Позволявам си да вметна нещо и от мен по темата. Доколкото ми е известно кислородните сензори за HONDA се произвеждат от DENSO и/или NTK. Купувал съм от тук: http://www.lambdasensor.co.uk/main/hondantk.htmшироколентова ламбда сонда за D15Z3 и нямам никакви забележки относно качеството и съвместимостта. В момента съм с F20B7 и също купих от този сайт сонда.Спорно е кой от двата производителя е по-добър NTK или DENSO. Прикачам и два файла, които може да са полезни за някой от вас. O2 sensor wiring colour codes.pdf Lambda_Catalogue_NTK.pdf
  3. А с разхода на масло как сте?Ако ОК, то включете OBD II скенер (ако сте с OBD1 също не е проблем)и в движение наблюдавайте показанията на сондата, горивните корекции и да речем предварението на запалването. Тогава ще се ориентирате къде е проблема.Успех!
  4. Колега Кастиел,Въпросът беше за програмиране на ключ за запалване, а не за дистанционното управление на вратите. Последното се програмира лесно...
  5. И аз купих заготовка от Ebay, но се оказа, че не е подходящ чипа вътре в нея (уж гледах по каталог..). Направиха ми ключ за 65 лева. Цената включва всичко- заготовка, нарязване, програмиране.
  6. Stanchevvv,Изобщо не се заяждам. Просто Вие трябва да обърнете внимание на факта, че във форуми подобни на този не се пише с главни букви. В конкретния случай се приема, че всички пишещи тук са някакви пълни профани. Много често от обикновен потребител може да се получи по-ценна информация отколкото от набеден монтажник. Просто последните избягват да споделят опит "за да не им вземе някой занаята", а в 80% от случаите просто няма какво да споделят. Монтаж как да е, автоматично калибриране и се спасявай поединично. Последният случай, който ми споделиха е от Плевен с монтиране на BRC. Ако търсите наистина ценни технически съвети посетете carhelpforum.ru.Успех!
  7. Колега milen_sf, Купето ми е с двигател F20B7. Още като купих колата и монтирах ГИ (марката няма да напиша за да не се приеме за реклама). Оборудването подбирам и купувам сам, като с годините съм се доверил на международно признат производител, който не крие софтуера и дори периодично го обновява чрез интернет. За монтажа използвам един юнак, който монтира ГИ. Настройките правя сам. До момента съм изминал 50000 км с тази кола (имам и още около 150000 с Civic D15Z3). Разходът ми е между 8.5 и 9.5/100 в зависимост как карам и от къде зареждам. Използването на климатика също влияе на разхода, но това е логично. Колата се държи идеално и нямам никакви забележки, а и да ги имам ще са към самия мен :)/>)). Ако те интересуват подробности относно конфигурацията на оборудването - на лични.
  8. 1. Ако имаш съмнения в акумулатора иди в магазин, където прадават такива. Там разполагат с 'товарна вилка' и срещу левче (поне на мен толкова ми взеха) ще проверят състоянието му.2. Ако имаш близък приятел с подходящ акумулатор, помоли да си ги размените за известно време. Ако отново ти се яви описания проблем ще си на 100% сигурен, че причината не е в акумулатора.
  9. Всички търсят единствената посочена от теб разлика, но много малко я постигат...Лично аз имам повече от 300 000 км на LPG. Въздържам се от коментар в детайли, защото реших че не отговарям на условието, което си изписал с главни букви (нямам документ, в който да пише - компетентен).Желая успех!
  10. Относно маслото на двигателя всеки ще отговори, че е най-добре да се използва масло с такъв вискозитет, какъвто препоръчва производителя за дадения климатичен пояс. Относно марката - всеки си има предпочитания. Според мен важното е да е 'истинско', т.е да не е някое менте...За скоростната кутия на повечето предходни модели пише да се сменя на 40 000 км. Лично аз го сменям като купя колата, защото не зная какво е сложено преди мен. За механична кутия купувам Хонда MTF (manual transmission fluid) по 18 лв/л. За автоматична кутия е хонда ATF, но не зная цена. Масло съм купувал от Бултрако и Карада-Варна.
  11. Странен дефект, но във всички случаи ще откриеш проблема. На първо четене си мисля за термоключа, който управлява вентилатора.Ето тук http://prikachi.com/images.php?images/494/6327494e.jpg http://prikachi.com/images.php?images/495/6327495N.jpghttp://prikachi.com/images.php?images/496/6327496p.jpgса показани разполжението на елементите в двигателния отсек, електрическата схема и начин за тестване на термоключа.Вижда се, че 2 термоключа имат отношение към управлението на вентилатора. Switch A и Switch B. Тествай ги и виж отговарят ли параметрите им на тези, посочени на третата картинка.Ако всичко е наред, тествай и самия електродвигател, релето, което управлява вентилатора - също. Ако не се открие проблем с горепосочените остава дефектен да е управляващия модул Radiator Fan Control Module. Схемата показва че ECM няма отношение към управление на вентилаторите.Успех!!!/>
  12. Привет на всички фенове на Accord.Днес си монтирах устройство за дневни светлини.Накратко ще споделя как го направих.Устройството купих от мой познат (цена 30 лв), но преди това разгледах схемата на свързване на светлините на моя модел. Необходимо е за да решим какво устройство ни е необходимо.Ето какво представлява: http://prikachi.com/images.php?images/881/6321881P.jpgНа схемата се вижда, че използването за целта на дългите светлини е затруднено. Ще е необходимо използването на допълнително реле, кабелни връзки и т.н.По-лесно е да се използват късите светлини, тъй като имат връзка директно към маса.Двете светлини се захранват през отделни релета, ето защо поръчах двуканално устройство с управление на '+'. Принципно не е невъзможно използването на едноканален блок, но изходният транзистор ще е натоварен 2 пъти повече. Устройството изглежда ето така:http://prikachi.com/images.php?images/194/6322194X.jpgМонтирах го на кутията на въздушния филтър. Препочетох това място по ред съображения:- непосредствена близост до акумулатора, а следователно къси силови кабели;- сравнително добра защита от влага;- неголямо разстояние до фаровете, което предполага къси кабели.Двата канала (на снимката се виждат син и жълт кабел в куплунг) се свързват съответно към двете къси светлини (червен+зелен и червен +жълт за десния и левия фар) чрез запояване и добро изолиране.'+' към акумулатора през предпазител 15А'+' към предпазител в салона на автомобила. Изобщо не е трудно да се направи, тъй като под кората има блок с предпазители. Просто е необходимо да се измери с мултицет и се открие подходяща точка на свързване.'+' към лампата на габарита (непосредствено на десния фар; червен +черно) чрез запояване;'-' на клемата на акумулатора.И това е...Няколко секунди след старт на двигателя и при изправна ел.система лампите светват плавно. Съществува възможност да се препрограмира силата на светене.При включване на габарит устройството автоматично се изключва, а това позволява да се премине към нормален режим на използване на светлините.Има възможност за включване на сигнал от бутона на ръчната спирачка (или друг сигнал по желание) с цел изключване на светлините в случай на ремонт и настройки по колата.За сега не съм свързал тази опция.Погледнах схемата на английските акорди CC7. Там е достатъчен едноканален блок.Това от мен.
  13. Както колегата по-горе ти е показал има много изписано по темата Хонда на газ (LPG). Всеки има право да защитава определено мнение. В нашата фамилия караме 4 хонди на газ и смея да твърдя, че имам доста голям опит с ГИ.Мнението ми категорично е: газов инжекцион, но не от най-евтините недоразумения, срещащи се на пазара. От изключително значение са добрите инжектори. У нас масово се предлагат разни 'шевни машини'(имам предвид звука, който издават), в общия случай работещи с много големи времена, ниска линейност в обхвата на работа на двигателя и ... после теми от рода на: липса на стабилни обороти на ХХ, придърпване, висок разход и т.н, но да не досаждам повече.Останалото е качествен монтаж и добра настройка, която изключително зависи от 'задклавиатурното устройство' и възможностите, които предлага софтуера към ГИ. Настройка в движение е задължителна. Мн хора споделят, че им правят някаква автоматична калибровка и с това се счита, че всичко е наред. Ако автомобилът позволява, задължително искате контрол на STFT и LTFT по време на движение в различни режими на натоварване на двигателя. За конкретна информация - на лични.P.S Не препоръчвам и 'пазителите на великата тайна', т.е тези, които ви искат по 200 лв за интерфейсен кабел за връзка с компютър, софтуер с донгъли, кодове и т.н. Ще си спестите доста неудобства и средства, повярвайте :-)
  14. Съгласен с колегата Martins. На сина ми акорда имаше същия проблем преди месец. Отнемаш газта и оборотите рязко падат, вибрации и т.н. Купих спрей за почистване на карбуратори (марката не помня, но ми е в гаража и при желание ще я напиша). Махнахме гумената тръба, която идва от въздушния филтър и обилно пръскане със спрея, а после почистване с мека кърпа и така няколко пъти на затворена и отворена дроселова клапа. След това пръскане при запален двигател ( не зная колко е добре това, но го направихме). Оборотите влязоха в норма 760-780 об/мин и са стабилни.
  15. Подобна кола карам. Имах същия проблем и го реших сам. Вляво под кората от страната на шофьора има куплунг на OBD II. До него има един двупинов куплунг със си цвят. Това е диагностична букса. Можеш сам да прочетеш грешката, която дава SRS модула. Триенето става по алгоритъм от друг куплунг, също двупинов, но с жълт цвят. Намира се непосредствено вляво от волана под кората. При интерес от страна на колеги ще опиша и алгоритъм, по който се прави четенето и триенето. Алгоритъмът не съм го измислил аз- взех го от един американски форум, но действа на 100%.P.S. При мен даваше много неприятна грешка : дефектен SRS модул, обаче я изчистих и всичко е ОК вече почти година. Другото решение е сервиз, но преди това препоръчвам сам да прочетеш грешката, да я изтриеш и ако отново се повтори тогава търси сервиз. Излишно е да даваш пари поне в началото...
×
×
  • Създай нов...