Jump to content
ghristov

Проблем алтернатор Honda accord 7 2004 2,2 i-ctdi

Recommended Posts

Здравейте, имам следния проблем с моята Хонда акорд 7 2,2 дизел 2004г. Проблемът с алтернатора е следният, когато колата се запали студена всичко е ОК. Когато измина около 5 километра започва следният филм. Като е на обороти (750) динамото не зарежда, подаваш газ и на около 3000 оборота започва да зарежда, когато върнеш газта пак не зарежда. Обаче както е на обороти и не зарежда като включиш някакъв консуматор (примерно фарове), започва да зарежда. Пробвах с различните степени на вентилатора, до 4 степен не зарежда като включиш на 5 и започва да зарежда т.е. мине ли точно определена мощност на натоварване и започва да зарежда. Изключиш ли консуматора спира. Когато има консуматор динамото си зарежда минал съм хиляда км. и никакъв проблем, но като няма голям консуматор не зарежда и това е. Смених релето но проблемът си остава същият. Ако се е сблъсквал с такъв проблем нека пише. Обикалям сервизи и никой не може да я оправи, изобщо само ядове и даване на пари без да има резултат. Някой може ли да пробва дали и неговата Хонда не прави така. Благодаря предварително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Четките как са на тоя алтернатор? ;) Т.е. има ли останали или ма?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, са няколко пъти го отваряха и всичко му е ОК.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.....Смених релето но проблемът си остава същият....

 

Колега , кое реле си сменил ? Ако е реле-регулатора , намиращ се на корпуса на алтернатора - на прав път си бил , особено ако е работещ новият / в ел.техниката нещата се делят на работещи и не работещи , като малко и от време на време работещите спадат към не работещите , без значение , че са нови / . Причината е или във въпросният реле-регулатор или във връзките вътре в самият алтернатор , като е възможно и подвързването му към ел.системата на автомобила / може и само лоша връзка при подвързването/ .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Погледни си оборотомера дали показва адекватно.При мен има същия Акорд със същия проблем.Според мен проблема е в диодния блок,но другата седмица ще се занимавам и тогава ще пиша какво е станало ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При оборотомера всичко е нормално. Днес в сервиза откриха че единия извод (кабел) който влиза в реле-регулатора взима + от акумулатора и когато плюса от акумулатора не достига при релето тогава то не зарежда, ако му се подаде + с кабел директно от акумулатора започва да зарежда. Предполага се че този кабел минава през някаква платка и може и тя да прави някакъв проблем.... Другата седмица отново ще я карам в сервиза и когато има напредък ще пиша отново. А, ако ти откриеш проблема моля те да споделиш къде е и как си го отстранил.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега аз мисля че нямаш проблем защото моята хонда е същата и прави абсолютно същтото реле регулатора е точно за това да на ниски обороти няма какво да зарежда освен когато няма косумация на ток тогава релето кара да зарежда динамото акомулатора или на по високи обороти защото ако му подава ток постоянна освен при консумация ще стане презареждане на мен като пусна парното на 4 степен зарежда при 750 об много ясно че ако му подадеш директен ток ще зарежда в сервеза ми казаха че си е така подава ток само при консумация

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега "jastin" по-принцип има логика това което казваш, но представи си какво ще стане ако пътуваш примерно Сливен-София 3 часа и вентилатора ти е на 3 степен ,динамото не зарежда , напълно вероятно е акумулатора да падне според мен. А всички сервизи и специалисти които съм питал до сега за този проблем, никога не са се сблъсквали с такова нещо по други коли до сега.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега ще питам за становище майсторчето ми, но предполагам е направена така, че ако падне волтажа на акумулатора да се пусне зареждането. :dry:п.п. Как разбра, че не зарежда динамото?/майсторчето не ми вдига. /

Редактирано от barsi

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги споделете как го хващате, че не зарежда. Аз съм мерил с мултицет на акумулатора по 10-15 мин с вкл. и изкл. на разни консуматори и си стой около 14V. Но според майстора ми "понякога" напрежението пада на 12V (а именно не зарежда) и ми затваря клапана на газовата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В твоя случай няма как да затвори клапана от това че напрежението пада на 12 волта.Или си смени майстора или си смени клапана - случва се да прекъсват като позатоплят.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено смени майстора :D Пробвай с друго реле

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз следя напрежението с помоща на един малък уред който се слага в запалката. Той показва постоянно какво напрежение дава динамото. нормално е 14 - 14,4 ,,,, като спре да зарежда то остава толкова колкото е на акумулатора т.е. 12,5 - 12,7

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази кола зарежда точно така,вече втора седмица меря всака Хонда 2,2 дизел която влиза в сервиза.При липса на консуматори зарядката пада даже до 12 волта ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно нормално е да е така. Още повече, че при дизела напрактика консумацията на електричество е нищожна, ако не са включени някакви сериозни консуматори /фарове, вентилатори и т.н./. Колегата Markony го е написал много добре ТУК в мнение #9. Поздрави и не се мъчете да разваляте нещо което работи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега се видях с моя човек и той ми каза, че новите коли са така... Било нормално.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега "jastin" по-принцип има логика това което казваш, но представи си какво ще стане ако пътуваш примерно Сливен-София 3 часа и вентилатора ти е на 3 степен ,динамото не зарежда , напълно вероятно е акумулатора да падне според мен. А всички сервизи и специалисти които съм питал до сега за този проблем, никога не са се сблъсквали с такова нещо по други коли до сега.

попитаи в хонда сервиза те ще ти обяснят парно на която и да е степен при мен почва да си зарежда и като пусна фарове също ако не е пуснато нищо не мисли че не зареда то си му подава по малко ток помисли ако постоянно зарежда нали почва да ври водата не си ли зареждал акумулатор затова е релето а акумулатора няма да ти падне както казваш ако не ти е свършил на мен казаха че си е така даже като си взех нов акумулатор от бош сервиза го замериха и казаха то се е така това нали иначе няма да ми важи гаранцията ако не зарежда динамото питал съм хора където правят генератори релета намотки там и казват че си е така

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко офф топик на моята масата на динамото не даваше контакт и Кюстендил-София(летището) -Кюстендил и моя акумолатор на 2 месеца замина , защото шибаното динамо не е спряло да го зарежда като дигнах капака от акумолатора излизаше пара , вода и киселини и секви други работи даже ако сигорно бях минал още някои километър направо ще ше да се взриви акумолатора :D :D

Редактирано от Civic 6 gen

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все пак искам да уточним, дали на някой динамото му заражда и на обороти без включен консуматор (след като е изминал 5-10 километра) !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм проверявал колега , но това което мога да ти кажа и го забелязах съвсем случайно завчера . Паля колата , която е карана преди това през деня и не е изстинала напълно , докато работи на място светвам осветлението отпред , за да намеря нещо в джабката и при тръгване ( подаване на обороти ) осветлението започва да свети една две идеи по-силно ;) което ме подсети за твоя случай ;) Според логиката ми в момента когато колата ми е работила на място динамото не е зареждало акумулатора и при подаването на газ започва да зарежда и това променя силата на светене на самата крушка и т.н. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега за отговора, и смятам че точно така се получава и при теб с динамото, защото и при мен е точно така с осветлението, когато започне да зарежда динамото лампичките започват да светят с една идея по-силно. Ще съм ти много благодарен ако провериш дали динамото зарежда когато изминеш някой друг километър.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поредната такава Хонда днес в сервиза и абсолютно по същия начин зарежда ;) Немаш мъка,давай газ смело

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти много за успокоениетоПубликувано изображение, ше направя точно така както казваш, давам повече газ свирене на гуми и повече няма да го мисля този "проблем" Публикувано изображениеПубликувано изображение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Леле добре, че попаднах на тая тема. 

Купих си една джиджавка за запалката да ми мери температурата в купето, показва и напрежението на акумулатора.

Винаги съм го мерил на място с мултимер и всичко е било в рамките на нормалното.

Сега обаче влязох във филм, същия като колегата от първият пост. :)

Какви ли варианти не изъртях на ум днес като се прибирах.

 

Да разбирам, че е нормално това поведение на зареждане?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

Може би и при моята CRV 2,2 ctdi 2006, втора ген. фейслифт се яви този "феномен"...

Монтирах си цифров волтметър, да си сверявам от време на време състоянието на акумулатора (чисто нов - Motlu - препоръчвам) и най-вече, пада на напрежение, като стартирам.

Понеже, напоследък, карам основно градско, училището е на 3 км. от нас, все държи 14,1-14,2V. До тук добре ...

Но: на по-дълъг път, с периферното зрение забелязах някакви малки волтове - 12,6V, по време на движение с 90км./ч. Като пуснах газта, бум - пак 14.1V, пак газ - без промяна, държи 14.2V.... След 5 мин. - пак 12,6V. Спрях, на празен ход - 12,6V, подам газ - 14,1V ; работи 3 сек. и пак пада на 12,6V (и звука от двигателния отсек се променя, като спре да зарежда, утихва, като започне - шуми)...

И понеже бях чел за патилата на Емича с ЕДНОПОСОЧНАТА ШАЙБА, започнах да се чудя - тя ли е или реле, диоди, четки и т.н. При мен няма някакъв извънредно голям шум. Е - има слабо ромолене, предполагам от лагерите вътре...

Обадих се в един сервиз и то надежден, майстора поиска да я дам за оглед, НО тази шайба, каза, се сменяла със смяната на ремъка/веригата, за да няма изненади от сорта - да се скъса и да падне, заедно с ремъка, както при Емича...

И сега дилема е дали да се занимавам с "глупости" и да сменям шайба или това си е НОРМАЛНО за модела, или при мен има по-различен дефект...???

До сега с алтернатор на Хонда не съм се занимавал, а това ми е 5-та Хонда, та си мислех, че са "железни" на тази тема...

Или просто и Хонда стана като другите марки - все да се поврежда, за да има печалба от консумативи и да "вървят" продажбите на нови коли?!?

Както знаете (при некадърните марки няма нужда), но при истинските фирми си имат развойни отдели за разработване на детайли, които да дефектират след N километра (или години), точно като изтече гаранцията, поради горната причина... :).

На тази мисъл ме води факта от абсурдно многото и скъпи ремонти, които правя с това ЦРВ... За година и половина време, не мога да го вкарам в "час"... Не знам при вас как е, но то Голф да беше, щях да го "закрепя". Тук не говорим за пестене на пари или за немърливост, даже обратно, старая се всичко да бъде най-близо до заводското, че и по-добро ако може...

Спирам, че се изнервям...

Ако някой има опит със "заминаваща си" еднопосочна шайба на ранни етапи, моля да пише...

И още един въпрос, за какъв чеп е тази Еднопосочна Шайба, дайба? ! Какво пречи да си е твърдо вързана за ротора?!?

Благодаря предварително !

Поздрави от Бургас!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

For many years Honda and Acura have utilized a dual mode charging system to increase fuel
efficiency and to decrease the drag on the engine when starting. The two modes can accomplish
as much as 10% load reduction on the engine by allowing the Electric Control Module (ECM) to
determine charging rates based on information gathered from an Electric Load Detector (ELD)
and various other sensors. During heavy electrical or mechanical loads (i.e., if the AC
clutch is engaged), the ECM will set the charging voltage to 14.4-14.9V (high output mode);
during startup and light electrical load conditions, the ECM will set the charging voltage
to 12.4-12.9V (low output mode). In the latter case this anomaly might cause a
technician to try to diagnose a low charge problem, although it is normal to have 12.5-12.7
charging voltage when the parameters are met.

 

Алтернатора ти зарежда перфектно колега! Не търси проблем, там където няма.

Точно така трябва да е - високо ниво 14.4-14.9V и ниско ниво 12.5-12.7V.

Редактирано от petko_z
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хей, колега, БЛАГОДАРЯ много за бързия отговор и за добрата новина!

За мен наистина е новина, не очаквах да има два режима на работа и нямаше да науча, ако не бях сложил този нещастен волтмер... И ти, разбира се, да ни отвориш очите... Май е вярно, че колкото по-малко разбираш, по-щастливо живееш... :) Караш си, тя, колата, си следи режимите, за които дори не подозираш, че съществуват...

Всъщност, това е режим на разтоварване на двигателя при стартиране и при ниско ниво на консумация, но всички ползвате английски или гугъл преводач ... :).

Те са го написали хората, може и техник да се заблуди и да търси проблем за ниско зареждане....

Колега, от къде я намери тази статия или техническа информация?

Още веднъж, БЛАГОДАРЯ!

Остава въпроса за ролята на ЕДНОПОСОЧНАТА ШАЙБА на алтернатора - каква е нуждата от нея?

Знае ли някой? Мисля че ще е полезна информация за всички...

Лека вечер от мен!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега от къде я намери тази статия или техническа информация?

Има много информация в нета.. Просто напиши по търсачките "Honda dual mode charging system" или "Honda electric load detector" и си чети колкото искаш..

Избрах точно този текст, защото пишеше, че и майстор може да се заблуди.

Аз имах случка със заверка на акумулатора, за да ми важи гаранцията. Не искаха да я заверят, защото не ми зареждал алтернатора :).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много полезна информация!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Петко, Благодаря още веднъж за ценната и навременна информация!

Никога нямаше да тръгна да търся режимите на зарядка - как да търсиш нещо, за което не подозираш, че съществува!

Затова са форумите - да си помагаме и споделяме опита (получен по трудния начин) ...

В Бургас те чака биричка от мен!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги Хондаджии,

 

Аз имам подобен проблем с промяна на волтажа при зареждане, който още не съм решил, но при мен ми светнаха в движение лампите - първо тази за еърбега, после трите ABS, удивителния и VSA. Беше вчера, пътувах към София, спрях на една бензиностанция и изгасих колата. После не можах да запаля, премигваше таблото и лампите, и се чуваше някакво прекъсване, като на реле. Запалих на бутане и без фарове стигнах до моето село, което беше на 40 км. До там ми пресветна лампата на акумулатотра и чека за около минута две, а като пусках фароверете, всички уреди по таблото спираха да работят. Стигнах все пак, добре че беше светло. Ходих при един селски майстор да мери (покажваше 9V) и да решава проблема. Смени четките на генератора и ми зареди акумулатора, че беше доста изтощен, но пак имаше това с промяна на волтажа. Паля колата и две три мин държи 14,3 - 14,4V, после пада на 12,6V. Пускам фарове и климатик и пак 12 и нещо, като отвреме на време показваше 14 и нещо. Понеже трябваше да тръгвам към София, реших да взема на баща ми акумулатора за резервен и да потеглям смело.(майстора ми каза, че е добре да видя диодния блок като стигна). Стигнах до София(180км) без фарове и без да ми светват лампи, но преди да тръгна ми се прецака и хидравликата на волана, изведнъж започна да вие. Незнам дали имат общо двата проблема, но преди да спра аварийно на бензиностанцията, чувах някакъв шум, който после като стигнах село беше адски силен, а днес до София го нямаше, чуваше се само виенето на хидравликата. В София забелязах, че ми тече хидравлично масло под мястото на резервоара му.

 

Някой колега, ако се е сблъсквал с нещо подобно? Утре ще звъня на едни майстори Хондаджии, да запазвам час, но няма да ми липсва и ориентировъчна информация.

 

П.с. С Honda Accord 7 2.2 i-ctdi съм и извинявам се разказа :)

Редактирано от ventsi_zdr

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз съм с 2.4 но симптомите ми бяха съсщите за таблото, виене на лагер от алтернатора и зареждане чат пат. смениха диодния блок и лагерите и се оправи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същия проблем се получава и от хлабави клеми на акумулатора. Проверете първо тях.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да от клемите... и да ги извадиш(при запален мотор), колата пак ще работи и ще си светят фаровете и системите няма да отказват. От алтернатора е бил проблема, който може би е решен със смяната на четки, а за хидравликата е друг проблем.

 

Нормално е да се мени зареждащото напрежение!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко се оправи като смених алтернатора. За колегите, които се чудят дали да го сменят или да ремонтират своя, ще кажа, че втора употреба е около 150 лв., а ремонта е около 90 лв. + 140 лв. за еднопосочната ролка, ако е опуснала.

 

Хубава вечер на всички.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги да споделя каква я патих с алтернатора на моята Ханда CRV 2.2дизел 2005г.Динамото спря да зарежда и светна лампата на таблото.Следва демонтаж и носене в сервиз.Оказа се избил диоден блок от там и релето и за по сигурно четки.От сервиза казват готов си 140лв.ремонт.Монтирахме го динамото и филма започна.Както караш и започва да примигва лампата на таблото .След малко лампа на аербега на чека и стана като в дискотека.Уплаших се да не ми изгори нещо и спрях.Викам съседа да го мери динамото с мултицета показва 16v.Ужас.Отидох с друга кола до сервиза да направя рекламация.Казаха донеси ще го видим.Нося пак слагат го на стенда работи перфектно.И започнаха едни обяснения че този вид алтернатори имат комуникация с компютъра и всъщност тои управлява динамото колко да зарежда.Отбих се в друг сервиз за консултация.Какво разбрах от тях сега ще ви споделя да не се набутва следващия като мен.Подмяната на релето на този вид алтернатори трябва да бъде само с оригинално.Което обаче специално за Бургас няма кой да достави.Питах в сервиз Хонда.Това което са ми сложили в специализирания сервиз ФРАНЦИЗКУП Бургас е китайско ама от най китайските затова компа не комуникира добре с него и работи когато си иска.В този сервиз следващия който посетих ми обясниха много подробно как работи алтернатора на този модел автомобили.Наистина алтернатора има обратна комуникация с компютъра и има променлив режим на зареждане.Когато го мерите може да покаже 12.6v или 14.1v.Това го преценя компа.Възможно е ако отидете за заверка на гаранция на акумулатор и покаже 12.6v.да не ви заверят гаранцията ако не знаят това което обяснявам.Съвета на майсторите беше да си купя алтернатор втора употреба.Така и направих намерих в Пловдив за 100лв смених и сега всичко е ОК.Дано да помогне тази информация на някой колега.Нали за това е този Форум

  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е нали проблема е в релето, защо си купил втори след като вече си ремонтирал старият?

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защото на пазара няма регулатор,който да работи като оригиналният. А оригинален има само в генератори втора употреба.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...