kamenof 3 #1 Публикувано 25 Септември, 2012 Здравейте, имам следния проблем - машинката на ел. стъклото на шофьорската врата (ляв волан) се износи и ме интересува дали машинките от другите стъкла биха станали, защото бих жертвал пасажерския прозорец зад шофьора, ако има опция за смяна. Другото което ме интересува е знаете ли на каква цена варират тези машинки защото от една автоморга ми казаха 100лв. за вотра ръка, а виждам че целия стъклоповдигач върви за 140лв. чисто нов. Също така приемам всякакви съвети и мнения!Благодаря предварително!Поздрави! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
koko__2002 32 #2 Отговорено 25 Септември, 2012 Колега не пасват различен е принципа. Предното стъкло е голямо а задното малко.http://www.autohausaz.com/search/product.aspx?sid=mwijdw45tsipjw455oeoep55&makeid=59@Honda&modelid=6023~113~591~185~~5~8@CR-V%20LX%20%204WD%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20&year=1999&cid=7@Electrical,%20Lighting%20and%20Body&gid=15596@Power%20Window%20Motor%20and%20Regulator%20AssemblyПогледни тук но няма предна машинка. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1548 #3 Отговорено 25 Септември, 2012 (Редактирано) Коя машинка се е износила?!Ако е големият зъбен полумесец на стъклоповдигача, не можеж да ползваш от другите врати!Ако е зъбното колело на моторчето, можеш да вземеш от задна дясна врата само редуктора, и да го монтираш на моторчето на предна лява. Това е така, защото моторчето на шофьорската врата е с повече кабели, понеже има автоматично сваляне и вдигане.п.п. 100 лв от морга би трябвало да струва целия механизън - стиклоповдигач + моторче. Чисто нов повдигач (ножицата), тук в Англия е 50 паунда (без моторче), а само моторче за шофьорска врата е над 100 паунда. Редактирано 25 Септември, 2012 от Krasi-mir Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
LZ2IF-Иван 1 #4 Отговорено 14 Октомври, 2012 Може да се смени редуктора. През лятото го правих, защото и на моята се счупи - беше кородирал силно. Като изтрещя, помислих, че става нещо със стъклото. Жертвах редуктора на задното ляво стъкло. Леко преработих и ел.двигателя, заради управлението - кабелите са повече. Не е много сложно, но все пак човек трябва да има някакъв опит с ремонти на подобни механизми. Наложи се да разглобявам механизма на вратата два пъти, защото при разглобяването на ел.двигателя съм поставил магнитите обратно и всичко работеше обратно. Докато се чудех как да разменя местата на кабелите, се сетих за магнитите, по-точно, че може да е от тях, щото не ги белязах при разглобяването. Накрая заклиних повдигащия механизъм на задното стъкло, за да не може да се отваря, самоволно или злонамерено. После оправих и задния редуктор, но още не съм го поставил, щото все нямам време. А и не ми е нужен - отзад не се вози никой. Ако можех да го намеря за стотина лева, можеше и да не се занимавам толкова много, два пъти по два-три часа. Иначе съм впечатлен от добрата и качествена изработка - японска работа! Само не ми е ясно как е влязла вода в редуктора на предното стъкло, щото "донора" беше като нов. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2241 #5 Отговорено 14 Октомври, 2012 Колега ,разтърси се повече,врата със стъкло взех за 100 лв.. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kamenof 3 #6 Отговорено 16 Октомври, 2012 (Редактирано) Да дам малък ъпдейт по темата:Мерси за отговорите на Красимир и Иван. Разглобих машинката от задно ляво и предно ляво стъкло, за да направя 2 в 1 - редуктора от задното да го сложа на предното моторче (на предното редукторът имаше изпилена лайсна около 5мм, беше доста износен). Но проблемът при мен беше следният. Бившият собственик - италианец, беше пипал много грубовато шофьорското моторче, беше заварил болта, който минава през редуктора и не беше сложил капачето на моторчето(то от наварявано е нямало как да се сложи), при което е влизало в пъти повече вода и конденз да корозира (между другото задната врата беше с фабричния найлон, никой не я беше пипал и ми направи впечатление, че моторчето за стъкло отзад има нещо като гарнитура по капачето, хубаво е направено да не влиза вода). Та с флекс изпилих заварката да махна стария редуктор, но и роторът беше заминал. Пробвах да го пиля с телена четка - не стана. Беше ръждясал, груб и неравен и щеше да разсипе и новия редуктор. Просто нещата си отиваха към нова машинка. Само за информация да кажа, че оригинална ми я предложиха за 610 лв. От две морги в различни градове ми искаха по 100 лв., при това от едната ми предлагаха предна лява от англичанка и човекът настоятелно ме убеждаваше че няма разлика с тази с ляв волан .... Както и да е , накрая намерих точно предна лява от ляв волан за 50 лв., капсулована, не съм я и отварял, само я вързах на буксата да я чуя, че работи хубаво и я монтирах.За финал само да кажа, че като си върнах редуктора на задна лява машинка без да искам прецаках четките. Който прави това упражнение да знае, че пластмасовата основа, която държи четките също се сваля преди да се пъхне роторът, защото иначе ще му заминат като на мен. Но нали си имам за резервна счупената предна машинка и взех от там основа с четките, но те пък са с разменени кабели за нагоре и надолу, не знам и аз, моторчето на предно и задно стъкло сочат в различни посоки, от това ще да е... Както и да е, но сега задното ми стъкло е с обърнато движение, но поне работи перфектно, а и честно казано толкова ми писна да разглобявам врати и простотии, че просто монтирах обратно корите и си отдъхнах...ПС: По сайтове това което се предлага за стъклоповдигач за около 120-140 лв. навсякъде е САМО "ножицата", металния механизъм, БЕЗ моторче. Просто ми направи впечатление, че в сайта, който Коко постна бяха по 50-на долара ножица и моторче..... Редактирано 16 Октомври, 2012 от busybee Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1548 #7 Отговорено 16 Октомври, 2012 (Редактирано) Браво п.п. Моя грешка! Казах ти да вземеш от задна дясна, но не съм казал защо. Ти си разбрал по трудния начин - моторчетата са обърнати. И аз бях така първия път. Поне не са ти набутали моторче от англичанка Редактирано 16 Октомври, 2012 от Krasi-mir Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
LZ2IF-Иван 1 #8 Отговорено 18 Октомври, 2012 Колега, ако "обратната" работа на моторчето не Ви дразни, всичко е наред. Ако искате да го "оправите", опитайте с магнитите на ел.двигателя, но ще трябва да ги бележите преди разглобяването. Аз, както писах по-рано, за малко да започна да "пренареждам" кабелите на буксата. Добре, че рано се усетих, че ел.двигателят е постояннотоков, с магнити. Завъртането им в корпуса на ел.двигателя, завърта полюсите им, променяйки посоката на въртене на двигателя. Не е трудно, но все пак е досада и играчка. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xfls 21 #9 Отговорено 31 Март, 2017 Извинявам се, че вдигам стара тема, но не виждам смисъл да започвам нова. Интересувам се дали едиснвената разлика в стъклоповдигачите на лявата и дясната дирекция на лявата врата е моторчето? Т.е. дали не е по-одачен вариант да се вземе цял механизъм от дясна дирекция дирекция, вместо механизъм от задна врата и да се изпозлва само редуктора от него? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1548 #10 Отговорено 31 Март, 2017 Значи,Какви са разликите?!1. Англичанка vs европейка.Няма никакъв проблем да се монтира механизъм (разбирай ножица + ел.двигател) от англичанка на европейка. Механизмите на съответните врати са взаимозаменяеми. Единствената разлика е в ел.моторчетата на шофьорската врата. Проблемът идва от това, че автоматично вдигане/сваляне има само в шофьорската врата. Това означава, че моторчето на предна лява врата на англичанка няма auto режим и ако го монтираш на твоята европейска шофьорска врата, губиш функцията auto.2. Взаимозаменяемост между механизмите и ел.моторите на 4-те врати на европейка.Всеки механизъм (ножицата) е уникален, т.е. механизъм от предна лява врата може да се монтира само и единствено на предна лява врата. Моторчетата са взаимозаменяеми на диагонал, т.е. моторче от предна лява може да се монтира без никакво преправяне на задна дясна врата и обратно. Проблемът, естествено, пак е в auto функцията, т.е. няма начин да монтираш моторче от задна дясна на предна лява без преправяне, защото автоматично губиш auto-то.Няма начин да се монтира моторче от лява предна на лява задна и обратно. Това е така, защото моторчетата са ориентирани в различни посоки. Грубо казано - сваляш кората и гледаш - моторчето на предната лява врата стои в положение 8 часа по часовниковия циферблат, а моторчето на задна лява стои в положение 4 часа. На десните е огледално. От тук идва и взаимозаменяемостта по диагонал.Малко дълго се получи, ама дано е разбираемо. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xfls 21 #11 Отговорено 31 Март, 2017 Дълго и изчерпателно. Много благодаря за информацията! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nightfighter 43 #12 Отговорено 2 Април, 2017 Ако това ще ти помогне с нещо, моторчето на стъклото за ЦРВ 1 ген е еднакво с това на Сивик 92-96 и Прелюд 5 ген. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xfls 21 #13 Отговорено 3 Април, 2017 Вече намерих моторче с редуктор от задна дясна врата и при малко свободно време ще се заема с преправянето. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xfls 21 #14 Отговорено 7 Април, 2017 Моторчето е преправено и всичко работи идеално. От старото използвах само корпуса на редуктора, кабела и една допълнителна част над колектора, която служи за автоматичното сваляне. Все пак и аз свалях два пъти механизма, понеже не забелязах въпросната част и не работеше автоматичното сваляне. В стария редуктор беше влизала вода/влага и беше доста корозирал. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pashaliiski 0 #15 Отговорено 24 Април, 2017 Да дам и аз малко инфо по темата - спря да се движи шофъорския ми прозорец след серия пукания и щракания. Е, тръгнах да търся по моргите - на 2-3 се обадих, в едната имаха за 100 лв всичко, с механизма. А на мен ми се видя ще имам почти изронен зъб на гребена. Днес си поиграх, свалих всичко, гребена здрав, моторчето работи, ама редуктора не предава движение, иначе и той върти. Оказа се, че се е износила металната планка да я наречем, дето е вътре в редуктора и реално тя предава движението от колелото на редуктора, на зъбното, което върти гребена. Оста на зъбното превърташе свободно в планката. Предполагам, че може нещо да се навари по нея и да стане, но нямах време сега, ударих по няколко пъти с отверката, да посмачкам страниците, та да не превърта оста и временно си реших проблема, вече работи всичко. Но и моторчето е мудно на моменти, а и моято интервенция ще е за кратко сигурно, та ще търся моторче с редуктор, явно от задна дясна врата, след като прочетох всичко тук. Поздрави и успех на всички. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
MITKO70 5 #16 Отговорено 28 Май, 2017 Здравейте.Явно този проблем го имат нашите коли.Моето стъкло на шофьорската врата се движеше трудно от средата до долу и обратно.Разглобих кората ,беше изсъхнала греста,лека корозия.Напръсках ,раздвижих ,сложих нова грес на механизма и всичко тръгна ок.Но,след седмица стъклото спря да работи ,"ни вопъл ,ни стон".Нищо не се чува като буташ копчето,бушона е здрав,отворих ключа и там са ок кабели,погледнах и снопа между купето и вратата,няма скъсано.Явно е някакъв ел.проблем,четох чотох ,че само това стъкло има електронен блок заради функцията "ауто",някаква идея от къде да търся проблема? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nightfighter 43 #17 Отговорено 28 Май, 2017 Провери дали проблема ти е механичен или електрически.На моторчето отиват 2 по-дебели кабела, на тях подай директно +/- 12V, сменяйки поляритета сменяш и посоката на въртене т.е сваляш или вдигаш. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1548 #18 Отговорено 28 Май, 2017 Има вероятност, заради трудното движение на стъклото, да са нагорели контактите в ключето за вдигане и сваляне. На едно от предишните ми CRV-та беше се случило това. От топлината се беше стопила пластмасата и беше се разляла между контактните пластини. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pdm 2 #19 Отговорено 12 Юни, 2017 Тази събота и аз правих упражнението с моторчето. Предварително бях купил моторче от задна дясна врата и панелчето с бутоните за управление на стъклата. Наложи се да сменя и двете. В горните постове всичко е обяснено много точно. На мен лично липсата на автоматичната функция даже ми харесва. Старото моторче го разглобих, почистих и сега стои в резерв. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
MITKO70 5 #20 Отговорено 14 Юни, 2017 Благодаря за съветите колеги,тези дни ще ги проверя ,че много работа в момента.Мисля ,че е електрически проблема,чува се едно като цъкане ,при задейсване на копчето,точно от блока с копчетата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xfls 21 #21 Отговорено 14 Юни, 2017 При мен се чуваше същото цъкане от релето за автоматичното повдигане, след като ми блокира напълно моторчето. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
MITKO70 5 #22 Отговорено 19 Юни, 2017 Днес остана време за проблема със стъклото.Първо,проверих ключа,ок,не е нагорял,стопил.След това замерих буксата на вратата преди моторчето -идва ток.При пипане моторчето беше топло,само цъкаше при вкл. на копчето.Свалих го,малко филм беше с повдигача на стъклопо после ,но..се справих.Проблема беше в ръжда,ама яка в редуктора след моторчето,за това се е движело и стъклото бавно,но е дошъл края и е блокирал. Изчистване на ръждата от двата детайла,спрей за ръжда,преобразувател на Вюрт,смазка обилно,силиконова,нов уплътнител на капачката и всичко тръгна отново.Явно влиза вода точно там . 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Izverg 456 #23 Отговорено 3 Юли, 2017 Аз карам с машинка от сивик 5та хеч и дори с ножицата ѝ. Проблемът е, че не може да свали прозореца до долу и остават около 4-5см разстояние. Идеално е за временно или постоянно решение. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Милен Чолаков 1 #24 Отговорено 14 Септември, 2019 Понеже и аз имах същия проблем с машинката за сваляне на стъклото, обръщам внимание че тя може да се свали с развиване на три болта откъм вътрешната страна (кухината) на вратата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Alex Roy 9 #25 Отговорено 30 Септември, 2019 Здравейте колеги, търсих търсих и не можах да открия тема с моя проблем със стъклото на шофьорската врата за това пиша тук, проблема го имам от доста време но чак сега се реших да го споделя и е следният, при вдигане на стъклото на автоматичен режим стига до средата и се връща надолу около 2-3 пръста и спира, и така се повтаря до безкрай докато не го вдигна на ръчен режим като задържа леко нагоре копчето, някой ако има идея какъв може да ми е проблема да сподели, Благодаря предварително! колата е Executive. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1509 #26 Отговорено 30 Септември, 2019 (Редактирано) CRV 1 ген ли караш или просто пусна темата тук. Ето я темата за проблема Редактирано 30 Септември, 2019 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Shreek 8 #27 Отговорено 8 Януари, 2020 CR-V1 1999та година - всичките моторчета са взаимозаменяеми. От всяка врата може да се сложи на шоффьорската с една забележка - изчезва автоматичното сваляне, понеже другите нямат датчик. И с уговорката, че ако след монтажа движението е обърнато или трябва да запомните че прозорецът ви е станал обратен, или трябва да свалите отново, и както каза някой по-горе - да завъртите задната капачка на мотора и да смените местата на магнитите по този начин. Рязане и кръстосване на кабели аз не толерирам. С малко търсене до преди 2-3 години (тогава сменях за последен път) ги намирах от моргите на по 30-35 левал 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivan B 119 #28 Отговорено 29 Февруари, 2020 Искам да попитам, за какво е функцията AUTO, която е на бутона за предното стъкло при CR-V II . Аз още не съм успял да намеря приложение, а може и да не работи, поради някаква причина. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1509 #29 Отговорено 29 Февруари, 2020 Поне на 1ген като я задържиш но горе и прозореца се прибира автоматично. Само този бутон има две положения нагоре второто е ауто. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1548 #30 Отговорено 29 Февруари, 2020 (Редактирано) И надолу е auto. Само едно уточнение - Карпера се е изразил неточно. Когато всичко е ОК натискаш копчето, до край и го пускаш. Стъклото се спуска/вдига само, без да държиш копчето. На шофьорското копче при натискане/дърпане до край се усеща едно щракане. Това щракане включва автоматичния режим. Всички останали копчета нямат такова щракане. Ако искаш стъклото да се отвори само малко, а не автоматично докрай, просто леко натискаш копчето без да щрака. Най-вероятно на Иван фукцията не работи, защото е свалян акомулатора, например, и трябва да се настрои отново. Значи, Иване - натискаш копчето надолу, усещаш щракането, и го държиш, докато стъклото се отвори докрай, и задържаш копчето още поне 5 секунди. После дърпаш копчето нагоре, усещаш щракането, и след като се затвори задържаш още 5 секунди. Тогава вече функцията е настроена да работи. Редактирано 29 Февруари, 2020 от Krasi-mir 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5941 #31 Отговорено 29 Февруари, 2020 Може да не работи и защото основата на копчето е спукана и не му достига ход за да даде контакт на второто положение. Друг проблем е плъзгачето на копчето, което не задейства контактните пътечки върху платката. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1509 #32 Отговорено 29 Февруари, 2020 (Редактирано) Мисля че го дискутирахме това щракване има само нагоре и нагоре сработва ауто.Поне при мен,е така не е в двете посоки,и тогава мисля се каза че това го има но в 1 ген JDM Незнам как е била като нова,ама точно тази функция не ме вълнува много. Редактирано 29 Февруари, 2020 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1548 #33 Отговорено 29 Февруари, 2020 (Редактирано) Преди 1 час, CARPERA написа: ... Поне при мен,е така не е в двете посоки, ... А сигурен ли си, че проблема не е само и единствено при теб? Пробвал ли си друго CR-V 1? А може и да си прав, аз имах auto и в двете посоки на CR-V 1, ама JDM. На европейските CR-V 1 не знам дали auto е в двете посоки. Ама като се замисля, копчетата на CR-V 1 JDM бяха еднакви с тези на Rover 400, респективно на близнакът Civic 6 англичанка. Иван, обаче, пита за CR-V 2. Тук вече auto режимът е в двете посоки. Също така, копчетата на 1-ва и 2-ра генерации са тотално различни, както го уточнихме в подобна тема за HR-V 1. На 1-ва ген CR-V копчетата са от старата школа - чисто механични с метални ел.контактни, вградени в пластмасов корпус. При CR-V 2 вече имаме електронна платка и ел.контактите работят по малко по-различен начин. п.п. Ще си позволя да допълня, казаното от Цецо като за начинаещи. Важи за CR-V 2 и за повечето от другите модели на Хонда. Ако копчето не щрака, значи има някаква механична причина, която пречи да натиснеш/дръпнеш копчето докрай. Ако копчето щрака, но auto не работи - обучаване, както обясних в предишния пост. Ако пак не работи след обучаване - проблем с ел.платката. Редактирано 29 Февруари, 2020 от Krasi-mir Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1509 #34 Отговорено 29 Февруари, 2020 Да колегата е питал в грешния раздел тук който е за 1ген,аз изхождам от това както написах че нагоре ,има вторя позиция на копчето и тя точно е ауто. От претрупаната 1ген екстри,другата е светещия чесовник на таблото,ако не ми работи точно аутото на прозореца,ами да не си работи. Важното е че разбра за 2 ген. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivan B 119 #35 Отговорено 29 Февруари, 2020 Благодаря за разясненията! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Honda CR-V 1 Maniac 1 #36 Отговорено 18 Август, 2020 Здравейте колеги. Купих си такава кола на която задните стъкла не могат да се свалят/вдигат. До копчетата идва ток но нямам представа да не са изключени от някъде, бушоните са им здрави . Според вас от какво може да е, и възможно ли е да е просто съвпадение точно на задните врати да не работят, защото предните си работят. Благодаря! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1509 #37 Отговорено 19 Август, 2020 Възможно е да са прекъснати накъде кабелите, обикновено в гофрето на вратата. Закарай я на ел майстор да види задните машинки работят ли стига ли ток до тях. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Honda CR-V 1 Maniac 1 #38 Отговорено 19 Август, 2020 Така и ще направя, понеже и централното ми заключва само шофьорската врата, и до дясната предна тонколона не идва ток...дано не е нещо тежко с кабеляците. Благодаря CARPERA! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Honda CR-V 1 Maniac 1 #39 Отговорено 20 Август, 2020 (Редактирано) До задните врати както и лява предна няма никакво напрежение в буксата за откл./закл. Машинките работят, тествах ги, някакви идеи защо ми се губи напрежението? Редактирано 20 Август, 2020 от Honda CR-V 1 Maniac Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
D-D 33 #40 Отговорено 21 Август, 2020 Възстанови си кабелите в буксата на шофьорската врата и всичко ще тръгне. Има много теми за това, четете. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове