Jump to content
HELL_FIRE_

Вече с включени светлини през цялата година.

Доволни ли сте от взетата мярка?  

204 гласа

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Моля, впишете се или се регистрирайте, за да гласувате.

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Депутатите решиха:

Шофьорите с включени светлини през цялата година

 

Превозни средства вече ще трябва се движат с включени светлини през деня през цялата година, а не както досега – само през зимния сезон. Това решиха депутатите като приеха на второ четене промени в Закона за движението по пътищата.

 

Мярката бе подкрепена от 80 народни представители, 12 дадоха гласа си против нея, а „въздържал се” гласуваха 17. Преди вота от Синята коалиция изтъкнаха , че подобна практика се прилага единствено в страните от Северна Европа, където тъмната част на денонощието е по-дълга от светлата.

 

„Да, целогодишни светлини се използват в Швеция, Финландия, Норвегия, Дания и други. Има евродиректива, която задължава производителите на автомобилите да бъдат оборудвани с дневни светлини”, съгласи се със „сините депутати” представителката на ГЕРБ Теодора Георгиева, подчертавайки, че трябва да се мисли преди всичко за безопасността на пътя, а не за удобството на шофьорите.

 

Мнозинството на народните представители изразиха мнение, че така или иначе повечето български шофьори карат с включени фарове целогодишно и това би намалило броя на пътните инциденти, заради които страната ни оглавява черните статистики.

 

„В часовете рано сутрин или в късната част на деня има много по-ниска видимост и тогава стават основна част от катастрофите и то най-тежките – с челен удар, с необратим край. Ние искаме да се учим от добрите практики на европейските страни”, каза от своя страна председателят на Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения в парламента Иван Вълков.

 

От ДПС пък бяха скептични и коментираха, че въпреки приемането на този текст, мярката няма да се изпълнява масово от шофьорите.

 

 

 

 

Източник: BTV News

Редактирано от Petar Petrov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип винаги карам на фарове, но до колкото познавам манталитета на полицията - още едно нещо, за което да се заяждат при проверка. Ползата от това нововъведение е доста под въпрос, според мен.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лично аз приемам решението със смесени чувства.Вярвам, че този вариант има както добри, така и лоши страни - например повечето натрупване на напрежение и умора в очите.Доколко масово ще се спазва, вярвам, че няма да е масово явление и ще трябва да се приучаваме към него.Не знам и как стой въпроса с това дали може да се кара на въпросните дневни светлини, за които става въпрос в обсъждането...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда, икономиката ще потръгне, ще горят яко крушки и ще се завъртят пари в БГ!Глупака зад волана си е винаги глупак, ако ще и жълти лампи да ни задължат да сложим по таваните.Вместо да гласуват закон за контрол на изгорелите газове, те се занимават с глупости.Всеки 2-ри дизел пуши черно и замърсява десеторно!

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Задължение за пуснати фарове има само в скандинавските държави и Дания, понеже там денят не е много дълъг. Също така - факт е, че с пуснати фарове колите се забелязват по-добре. Много съм раздвоен как ще е по-добре. Сякаш съм на страната на "за". Пътувам много често и съм се отчаял от плиткоумници на свечеряване без фарове или по време на мъгла без фарове. Щях да катастрофирам веднъж от един такъв голф(фантом), който си цепеше мъглата като у тях си. Така, че нека ги задължат, че поне да не се притеснявам в тези условия от някой без светлини

Редактирано от PIKap

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Още не е обнародвано това решение.Опозицията ще го оспорва и ще се види.Не мисля , че трябва да се кара с фарове целогодишно.В скандинавските държави колегата е обяснил защо е така но тук не е.Когато има мъгла , дъжд , снеговалеж е разбираемо но в слънчево и ясно време не мисля , че това помага.Като си идиот и некадърен шофьор и гола мацка на покрива няма да помогне.Реглажа на фаровете също трябва да е под строг контрол.Всеки 3ти слага ксенон за 50 лева и ти вади очите.

Редактирано от Mkilla
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За ксенона си много прав, но пък си мисля, че ако има и 1% шанс да намалим ПТП-тата като караме на фарове. Не вярвам на някой да му натежи след като се качи да отдели 1 сек. и да ги включи.

  • Нагоре 2
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм съгласен с целогодишното каране с запалени светлини!Разбирам да живеем в Англия където 80% от времето е мъгла или дъжд......но тук в България, да се печем на 40 градусови жеги, и да караме на светлини....1. който иска ще може да си пече кебапчета на рефлекторите през лятото (или направо на стъклото на фаровете)2. ще сменяме крушки през 3 месеца....(Н4 са по 6-8лв най-евтините)3. светлините няма да спасят човешки живот през летните жеги....в очите на пешеходците ще блестят хиляди други неща...последното нещо ще са фаровете.Включени светлини през зимата - ДАВключени светлини през лятото - НЕТова е моето мнение.

  • Нагоре 4
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, ха сега кажете защо в съседна Сърбия е задължително да се кара на фарове целогодишно, при положение, че не е скандинавска страна? Какво против имате да си пуснете фаровете и да си сложите слънчевите очила? Масово хората забравят да си пуснат фаровете когато навлизат в тунел да не говорим, че често ми се случва да видя и шофьори, които не ползват фарове и през ноща. Нека се създаде навик у хората, и както по-горе споменаха колегите, дори и един живот да спаси тази светлина, има смисъл.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Унгария също се кара задължително на фарове през деня и то поне от 2003 г. по мои лични впечатления.За мен единственият едва забележим "минус" на това е, че ще се повиши съвсем малко разходът (с ок. 30 гр./100 км.) и ще горят по-често крушките. Но айде да не издребняваме толкова, щото финансовия въпрос е просто смешен ... Всичко останало са си само плюсове и не виждам смисъл лично аз да роптая за срещу това нововъведение - със сигурност ще има по-голям ефект, отколкото ако го няма. Никой ли не е виждал маранята по пътя, сред която първо изплуват фаровете? Ами като се движиш срещу слънцето, не е ли важно бързо да видиш колата отсреща, особено ако се движиш с по-висока скорост?Само някой да не каже, че така ще има по-голям шанс да си забравяме фаровете включени, да си изтощаваме акумулатора и се набутваме със 100 кинта за нов :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забравящи да ги пуснат има колкото са ситните камъни. А пък на тези на които им работи само единият фар, и това не изглежда да ги тревожи. Това вече си е чисто безхаберие.....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За ксенона си много прав, но пък си мисля, че ако има и 1% шанс да намалим ПТП-тата като караме на фарове. Не вярвам на някой да му натежи след като се качи да отдели 1 сек. и да ги включи.

Ще ти кажа какъв проблем се получава ама никой от гласувалите дори не се е сетил,щото не кара мотор.Мотива им е за повишена безопасност.Само дето сега вече всички мотори ще станат напълно невидими сред всичките светещи фарове.Не са малко жертвите с мотори заради недоглеждане от шофьорите,а с тази промяна вече има голяма вероятност да нарастнат

Колеги, ха сега кажете защо в съседна Сърбия е задължително да се кара на фарове целогодишно, при положение, че не е скандинавска страна? Какво против имате да си пуснете фаровете и да си сложите слънчевите очила? Масово хората забравят да си пуснат фаровете когато навлизат в тунел да не говорим, че често ми се случва да видя и шофьори, които не ползват фарове и през ноща. Нека се създаде навик у хората, и както по-горе споменаха колегите, дори и един живот да спаси тази светлина, има смисъл.

Това че има идиоти подобни на нашите, които по-рано са взели смотано решение, никак не ме успокоява честно казано.За пускане на фарове нощем и в тунели има ЗДП.Както има хора дето знаят че трябва да го правят,така трябва да наблегнат на обучението и даването на книжките на останалите.Да не говорим че ако ги санкционират адекватно много бързо ще възприемат правилния навик , но на правилните места.Както казах по-горе, тази промяна дето ни я гласят може да спаси един пешеходец,ама да убие 10 моториста.Пък и защо по дяволите не стегнат малко пешеходците,а ни карат нас да ставаме извънземни зад волана.Крайно време е да почнат реално да санкционират пешеходци за пресичане където им падне, както и задължително дори в училищата да има предмет 'култура на движението' , че аман от велосипедисти дето уж не подлежат на санкции,а се борят за равноправие на пътя.....

В Унгария също се кара задължително на фарове през деня и то поне от 2003 г. по мои лични впечатления.За мен единственият едва забележим "минус" на това е, че ще се повиши съвсем малко разходът (с ок. 30 гр./100 км.) и ще горят по-често крушките. Но айде да не издребняваме толкова, щото финансовия въпрос е просто смешен ... Всичко останало са си само плюсове и не виждам смисъл лично аз да роптая за срещу това нововъведение - със сигурност ще има по-голям ефект, отколкото ако го няма. Никой ли не е виждал маранята по пътя, сред която първо изплуват фаровете? Ами като се движиш срещу слънцето, не е ли важно бързо да видиш колата отсреща, особено ако се движиш с по-висока скорост?Само някой да не каже, че така ще има по-голям шанс да си забравяме фаровете включени, да си изтощаваме акумулатора и се набутваме със 100 кинта за нов :)

Колега, тази съвсем малко повишена консумация я има сметната в големия мащаб и ще ни излезе към 700 млн. лв.Да не говорим тези пари обърнати в гориво какво разхищение са и как се отразява на околната среда.И не на последно място, има коли на които за да им смениш крушката на фара се сваля бронята.Ако ти имаш такава кола или си купиш такава кола без да знаеш за тази тънка подробност, съвсем друга песен ще запееш-гарантирам ти:)Това за маранята дето го обясняваш е много хубаво ама говориш за дистанция от над 1км.Да ти кажа,че хич не ми дреме кой се задава на 1км щото това е след 1 мин при мен.Говорим за нормални дистанции-нещо от рода на до 500м максимум,даже и това е много.А там ясно се вижда с и без фарове какво се случва.
  • Нагоре 6
  • Надолу 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Напълно съм съгласен с Иво.Който е кьорав какво прави зад волана ? Фаровете щели да помогнат да видиш по-добре..В съседните ни страни може да си гласуват каквито си искат закони а ние говорим за България в момента.Като толкова гледаме другите , минималната заплата в Унгария е 300 евро а тук 300лв колега.Ако не си обърнал внимание колега greenex , ние сме на 27мо място ( от 27 страни членки ) по доходи в Еврозоната и аз лично не смятам да си купувам крушки през 3 месеца защото тези по 10 лева изкарват по толкова.На всичкото отгоре това в ясно време не помага с абсолютно нищо.Като не виждаш тези без фарове няма да виждаш и тези които са пуснали светлини.По-скоро да направят очните прегледи по-чести а не на 10 години веднъж.Чичото с 6 диоптъра не вижда и в 2та случая бъди сигурен :) А това за пешеходците и колоездачите е просто без коментар...И нека колегите които карат колела да знаят ( ако не знаят ) , че на пешеходна пътека с колело ( когато го караш ) нямаш предимство защото си участник в движението.Аз с колата не карам успоредно по пътеките а защо този с колелото да кара и като не спра да ме храни ? Някой да е виждал скоро колоездач да дава сигнал с ръка на къде ще завие ? Аз повече от 4 години не съм виждал такъв в град София.

Редактирано от Mkilla
  • Нагоре 2
  • Надолу 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Защо ли мотористите са най-уязвими? Все си мисля, че е защото те най-масово не спазват ЗДП и то именно в частта му, регулираща максимално допустимата скорост, като не става въпрос за превишения от сорта на 15-20 км/ч. На всеки се е случвало докато се движи с 90-100 да го надмине летящ ниско "майстор" на 2 колела и то така, че да си помислиш дали не си спрял. Това са летящи некролози, след като те не мислят за себе си /за което не ми пука/ и не мислят за опасностите, които носят за останалите участници в движението /което ме засяга лично/ - да се оправят сами, не са ми на дневен ред.

Редактирано от d1ma
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Против съм Публикувано изображение

За да стане ясно защо ще приложа следната набързо оцветена картинка, на която съм означил къде е задължително карането на фарове целогодишно:

Публикувано изображение

 

 

Какво може да забележим?

Това са предимно държавите в най-северните части на континента където много често през деня е мрачно :

Публикувано изображение

 

Само не ми е ясно защо големите държави като Франция, Испания, Германия и Англия не са приели този толкова "животоспасяващ" закон? Публикувано изображение

Та при нас работата е малко като "барабар Петко с мъжете.." Публикувано изображение

Редактирано от honda_tech
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Започвам с това,че 100% от пътуванията ми извънградско са с включени фарове. Може би често карам и в града така и това се случва по навик,но не мога да приема,че когато забравя да ги включа градско трябва да е наказуемо. Всеки знае,че в града през деня е безсмислено да се кара с включени фарове. Нима всеки трябва да ги включва за 500метра или 1километър градско. Извънградско абсолютно съм ЗА включените фарове и за мен лично това е неоспорим факт,че има полза. Според мен не е толкова сложно да се формулира закона за извънградско само , но какво можем да направим..? Честито на зажаднелите КАТаджии , които директно могат да го приемат този закон като увеличение на месечния доход. Просто на никой няма да му се занимава с актове за такова нещо и ще извади 10 лв. недай си боже ако няма дребни 20 :(

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колоездачите и мотористите трябва най-добре да знаят и спазват ЗДП, най-малкото защото те(айде ние) сме жертвите.Има каски, жилетки, светлини, огледала за задно виждане и дори мигачи и стоп за велосипед, но реално такива атрибути рядко се ползват, сигнали с ръце никой не прави - вярно е.Ще видим какво ще приемат, реално проблемът е ниската култура на шофиране и по-скоро на придвижване, не липсата на закони.Вярвам, че полицайте, които проверяват са доста по-добър начин, за осигуряване на по-спокойно шофиране - съобразено с законите.Във пек, по-скоро пречат включените фарове, а видимостта е същата, дали ще се приучат хората да шофират по-добре заради едни фарове?И все пак, мисля, че ще приемат закона, най-малкото за да може премиера да се хвали колко европейски облик имаме посредством въведените закони и направеното от правителството, в крайна сметка всички политици са мастии в известна степен и от тях не може да се очаква да правят нещо за хората...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ако въпросът е непременно да отречеш нещо, винаги ще донесеш от 9 дерета вода, за да го направиш.Аз съм казал защо няма да ми пречи това.И без да задълбавам в сметки за крушки, "новини", че сме последни по всички показатели в ЕС и броя на спасените животи след въвеждане на правилото, все си мисля, че ползите ще са повече от разходите.Вярно е, че крушката ми се сменя лесно, че съм свикнал да карам на къси извън града и затова може би не ми бърка в г*за тази разпоредба. Съгласен съм, че има колеги, които имат против това... Но, това е положението - ще трябва да изпълнявам. И междувременно си чешем езиците тук с най-добри мисли, надявам се :)Единственото, което е притеснително, са увеличените емисии в резултат на разходите на гориво в голям мащаб, както казва колегата prelude. А ми се струва, че не са много колите с модерни LED дневни светлини с ниска консумация.П.С. Докато съм писал, е пуснато мнение, с което съм абсолютно съгласен - в града и според мен е излишно да се кара на фарове.

Редактирано от greenex
  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Просто тока го вдигнаха с 12% и сега пускат такива леки интриги, че да занимават 'простолюдието'. А новините си свирят каквото им кажат, а керванът си върси..Ясно е, че следващото правителство ще го отмени. То този закон си е един чист жокер за промяна на акцента:)

Редактирано от PIKap
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз казвам, че трябва и с постоянно включен клаксон да се кара. Така пешеходци и шофьори, които не виждат ще чуват останалите.На пешеходците също по един фар на врата да им се окачи.Когато някой пресича на пешеходна линия на сянка, а аз карам по слънце и ми свети какво ли не, е все тая, че ме виждат, ако аз тях - не, особено като са с предимство. Много съдържателни и неотложни закони напоследък, магистралите с ограничение 140, светлини дневно време... Не ми се мисли какво друго гласуват.

Е приятел, ти направо утрепа блек рамчето с кирка,с това предложение:D,защо не се кандидатираш в герб, може да ти разгледат предложението и ще го приемат до година:D:D:D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честно казано, така и така си карам с включени фарове целогодишно, така че не ме засяга особено, но съм позитивно настроен :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поредния глупав закон ,който искат да прокарат! Уж за безопасност ,ама извадиха официална статистика, че там където се прилага такова изискване ,за каране на фарове ,злополуките не са намалели ,а са се увеличили!Забелязал съм, че винаги лобиските и спорните закони се приемат преди "заслужената "отпуска на народните избраници!Забелязахте ли колко депутати са гласували:- 90-за ,12-против ,17-не знаят за какво са там/въздържали се/!А къде са другите хитри муцуни?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Карам целогодишно на включени фарове и определено съм "За", не заради ползата по време на 40 градусовия пек по обяд, а заради ползата когато стане тъмно по време на каране и хората забравят да си пуснат фаровете.В Италия, където е по-топло и светло от тук, извънградско е задължително да се кара на къси/дневни целогодишно.В крайна сметка не сме на електромер в колите, разликата в разхода ще е минимална. За крушки не знам - на сатарата кола с обикновените крушки бях сменял веднъж крушка за 2 години. На тази кола с ксенона, не съм сменял крушка 2 години. А и извинявай - дори да сменяш по крушка за 6лв на всеки 3 месеца - това са 2лв на месец. Ако 2лв на месец разход по автомобила са проблем за някой, то той вероятно я кара тая кола от дъжд на вятър и определено трябва да се замисли защо я държи изобщо (на фона на всички задължителни годишни данъци, застраховки и разходи по поддръжка).Въпроса тук е, дали олигофрените, които карат в мрачно време без фарове, ще започнат да ги пускат. Ако се налагат глоби, както е зимата, хората ще се научат копчето да им седи на "Включено" и да не го пипат.

Поредния глупав закон ,който искат да прокарат! Уж за безопасност ,ама извадиха официална статистика, че там където се прилага такова изискване ,за каране на фарове ,злополуките не са намалели ,а са се увеличили!

Моля те, цитирай тази статистика - къде и кой е направил това изследване и е стигнал до такива резултати, аз не успях да го намеря.Намерих няколко други:http://www.headlightson247.com/stats.htmhttp://www.rsa.ie/RSA/Road-Safety/Campaigns/Current-road-safety-campaigns/Daytime-running-lights/

Overseas studies show that DRL's could help prevent anywhere between 7 and 25 per cent of all fatal daytime crashes......Running your headlights during the day makes a difference around the world: Norway had 10% decline in daytime multiple-vehicle collisions between 1980 and 1990 Denmark found a 6% reduction in daytime multiple-vehicle collisions and a 34% reduction in left-turn collisions The US had a 12% decline in fatal collisions with pedestrians and bicyclists in 2004 (from a NHTSA, National Highway Traffic Safety Administration study)

Ако има нужда да превеждам? Редактирано от Veseliq
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата ми е с монтирани дневни светлини и се включват независимо дали искам или не, но този закон е поредната глупост и доказателство, че така наречените "управляващи" нямат какво да правят освен да мъдрят глупости. В момента по-пътищата ни е абсолютна анархия и не мисля, че светлините дневно време ще помогнат! А за извън градско съм малко по-съгласен, там що годе виждам полза.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди няколко месеца си сложих дневни светлини и ето, че е имало защо.Твърдо съм за карането със светлини през деня.Не виждам какъв е проблема да си пускате светлините, нито ще обеднеете от по голям разход нито от купуването на крушки,10лв. за 3-4 месеца едва ли ви събарят много.Имам чувството, че повечето хора са против заради някакви жълти стотинки отгоре, ама такъв е манталитета на българина, винаги се чувства прецакан.В карайна сметка слагаш се едни дневни светлини(моите ги взех за 18 кинта) и нямаш грижи.

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поредния глупав закон ,който искат да прокарат! Уж за безопасност ,ама извадиха официална статистика, че там където се прилага такова изискване ,за каране на фарове ,злополуките не са намалели ,а са се увеличили!

Моля те, цитирай тази статистика - къде и кой е направил това изследване и е стигнал до такива резултати, аз не успях да го намеря
Информацията за статистиката я ЧУХ , по Тв-то предаване от Парламента, при дебатите на закона от някакъв депутат ,ама нямам спомени точно кой беше и на коя дата!Та този депутат цитираше даните, но понеже не ме интересуваше много ,не се и стремях да запомня нищо! Ако толкова те интересува ,прегледай дебатите и ще се убедиш- а дали е вярно това което го цитираха там ,незнам!п.п.Аз така или иначе, на статистика /стъкмистика / не вярвам и не мисля да вярвам, но моля ти се, позволи ми да имам собствено мнение, че този закон е глупав и не ме карай да влизам в излишни коментари и обяснения защо смятам така!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е поредния абсурд .. на .......................МАЛКО проблеми си имаме ,че това е толкова належащо....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, А с тъй наречените"дневни светлини как стои въпроса от към закон?2 с по 4 диода и решаваме проблемите. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

 

 

 

 

 

Поредния глупав закон ,който искат да прокарат! Уж за безопасност ,ама извадиха официална статистика, че там където се прилага такова изискване ,за каране на фарове ,злополуките не са намалели ,а са се увеличили!

 

Моля те, цитирай тази статистика - къде и кой е направил това изследване и е стигнал до такива резултати, аз не успях да го намеря

 

Информацията за статистиката я ЧУХ , по Тв-то предаване от Парламента, при дебатите на закона от някакъв депутат ,ама нямам спомени точно кой беше и на коя дата!

Та този депутат цитираше даните, но понеже не ме интересуваше много ,не се и стремях да запомня нищо!

Ако толкова те интересува ,прегледай дебатите и ще се убедиш- а дали е вярно това което го цитираха там ,незнам!

 

п.п.Аз така или иначе, на статистика /стъкмистика / не вярвам и не мисля да вярвам, но моля ти се, позволи ми да имам собствено мнение, че този закон е глупав и не ме карай да влизам в излишни коментари и обяснения защо смятам така!

 

Нямам никакво право и намерение да ти забранявам да имаш собствено мнение по въпроса дали закона е глупав :)

 

Просто единствения аргумент, който си цитирал е, че има "официална статистика", че светлините през деня водят до повече злополуки, а аз такава официална статистика не мога да намеря (наистина потърсих и попаднах на няколкото противоположни, които пуснах в темата). Сега разбирам, че "някой депотат" е казал нещо на някакъв дебат - този депутат какъв е, какви интереси има да подкопава авторитета на взетото решение, какво той е чул и прочел и къде, е отделен въпрос. С това лично смятам, че подвеждаме другите потребители в темата - ако ще казваме, че има "официални данни", нека ги цитираме - в интернет със сигурност ще го има даденото изследване (ако съществува) :)

 

Иначе някой може да напише, че по едно местно радио предаване, в района между Доспат и Батак, е чул, че един е казал, че при пуснати фарове през деня, птп-тата са на практика нула, а пък кравите дето пасат около магистралата дават с 27% повече мляко, а кокошките снасят със 17% повече :huh:

 

Публикувано изображениеЕто

 

В този документ от колегата също има ред официални статистики направени от различни европейски органи, които показват, че дневните светлини помагат да се намалят загиналите на пътя. Но има и изследване направено в UK показващо кога дневните светлини могат да имат негативен ефект. Редактирано от Veseliq

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега Veseliq няма лошо но като си отидеш в Италия си карай и с прожектори за да те забелязват от далеч :)Тук сме България все още.И ако ще цитираш разни преси то бъди обективен и дай 2 страни защото повярвай , има и друга и тя не е розова.Имаш ли си идея как се вижда моторист с пуснат фар през деня като зад него е автомобил също с включени светлини ? Мога да ти кажа , че мотора се слива с колата зад него.А един пешеходец например много по-трудно може да разпознае един автомобил с включени фарове през деня отколкото без пуснати фарове и това е доказано.При силно слънце + фарове с/у теб вглеждал ли си се някога ? За момент не виждаш нищо.Сам можеш да си направиш справка защото виждам , че ровиш доста из интернет пространството.Има доста други фактори които да те накрат да внимаваш на пътя като се почне още от взимането на шофьорска книжка и обясненията на инструктора.

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Веселия , казах ти вече ,че не ми се пишат повече излишни и безсмислени коментари , но ако това на теб ти е хоби -моля дерзай!Няма ли най-накрая да разбереш, че всеки може да си поръча, как да му изглежда статистиката ,или продължаваш да вярваш в дядо Коледа?Никъде няма статистика ,че злополуките на пътя са намалели БЛАГОДАРЕНИЕ и ТОЧНО на това, че колите се движат със запалени фарове, а навсякъде СМЯТАТ , МИСЛЯТ и ДОПУСКАТ ,че МОЖЕ и да има положителен ефект!Защо не допуснеш , че ако евентуално има някакво намаление на злополуките по пътищата ,то това да се дължи на , по-добрата инфраструктора /асфалт ,маркировка,знаци,..../ контрол ,глоби, посигурни коли и не на последно място шофьорите да са станали по внимателни и предпазливи!А за "подвеждането" на потребителите на тази тема:- за много глупави ли ги мислиш ,че искаш да ги "предпазиш"?А това което е побликувал Александър ,пак си го чел между редовете ,или поне не докрай!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Съжелявам , че пускам втори пост но не мога да добавя към предишният.Като стана въпрос къде има и къде няма по Европата дневни светлини замислял ли си се защо ги има ? В Италия до колкото съм чел са само извън града и сигурно има защо , Швеция е така не само заради времето а защото има промяна посоката на движението от лява към дясна посока и служи за ориентир на шофьорите , Норвегия и Финландия е заради недостиг на светлина.Ето ти няколко примера в които ние няма за какво да се хванем , че да гледаме по-развитите от нас.Светлата част от деня през лятото в България е 14-15 часа а там колко е ? Стана въпрос нещо за крушките или по-точно , че като не може човек да ги сменя през 2-3 месеца по-добре да не кара.Е по-плосък довод от този не бях чел.Ти държиш ли си крушките вкъщи на целият апартамент включени защото видиш ли има опасност да паднеш като влизаш в коридора примерно? Или когато влизаш в банята обикновенно си светваш крушката а не я държиш 24/7 включена.До момента имам един единствен акт и той е за неработеща светлина през деня.Имах крушка да си я сменя но това не ме спаси от акт и 2 дни чакане в КАТ.Ето това е едно от нещата от които се опасявам а именно че пак ще има разправии по 30-40 мин като те спрат , защото не съм медиум и да знам коя крушка ми е изгоряла като е денем.И не всеки има индикатори на таблото за това.Извинявай , ако съм те засегнал но това не ми променя мнението за написаното и за този излишен според мен закон.

Редактирано от Mkilla
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
http://rudimpex.com/bg/category/40/dnevni-svetlini.html?CurrencyID=6&gclid=CPyPsL7Bq7ECFQrN3wodTS8ADgЕто какво намерих. Щом са законни. Остава само да се провери дали са сертифицирани. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
:lol: По голяма глупост от тоя закон са само малоумните кръгови които се правят в момента. И нито ми е за крушките нито ми е за горивото, с ксенон съм и съм склонен да дам 25лв за 5 години а горивото съм на газ и с литър да ми се вдигне ще прежаля 1.10лв. Но няма разумен довод който да ме доведе до мислълта че с включени фарове ще се подобри атмосферата по "пътищата" т.е. малкото асфалтец между дупките и кратерите. Някъде неква стъкмистика казала ами то при кумунизма имаше много по-малко катастрофи това значи ли че трябва да се върнат соцвозилата. Да ама не кола с фарове я виждаш от малко по-далече примерно 5-10 метра максимум ноо нито можеш да прецениш с колко кара нито на какво разстояние е и това е факт от личен опит го казвам не ми го е казал Гошо от почивка. Чисто и просто виждаш някакви блясаци в далечината и толкова а когато и слънцето ти свети в очите и стъклата дали ще си с фарове или с мерцедес е все тая пак виждаш на 5-10 метра. Както каза колегата а какво ще ги правим мотористите, колоездачите и пеходците на всички по една сирена че някои от тях си нямат фарове а други ще се загубят в общия отблясък. А това че Рипаме у дупки нема значение, че като вляза в кръговото за Перник нищо не виждам докато не навляза в самото кръгово а обратно на връщане трябва да сляза от колата да погледна в кръговото и да поегля ако не е дошъл някой през това време.П.С. А като гледаме от другите ние от коя страна ще сложим волана аз викам да има 2 един от лево и един от десно за да угодим и на 2-те дирекции абе ние тия глави само да ги чешаме ли са ни. Редактирано от krasimir_01
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз няма да се изказвам за и против промените. От известно време си карам на къси. Не смятам, че с това преча на останалите участници в движението, надявам се им помагам поне малко. Дали трябва да е задължително е спорен въпрос.

http://rudimpex.com/bg/category/40/dnevni-svetlini.html?CurrencyID=6&gclid=CPyPsL7Bq7ECFQrN3wodTS8ADgЕто какво намерих. Щом са законни. Остава само да се провери дали са сертифицирани. ;)

Аз ще подкрепя колегата и ще се опитам да насоча темата към предложения за вземане на мерки, за да нямаме проблеми с КАТ. Ето какво намерих аз в нета.http://xenonvision-bg.com/products/drl-lights/drl1 - тук се предлагат няколко типа дневни светлини. Изрично е упомената, че са сертифицирани и има някакъв документ доколкото разбирам.http://xenonvision-bg.com/dealers - тук може да се видят дилърите от където могат да се купят.Какво смятате за тези евтини решения? В нета има за 200 лева и нагоре.Дали ще са с по-дълъг живот от стандартните крушки? С по-малка консумация ли са? Дали са достатъчни ярки за да се виждат в светлата част на деня?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само ще кажа че в България засега всички подобни решения са Незаконни. ;) И зависиш от настроението на Пътния полицай :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е нали пише, че трябва или на къси или на дневни светлини. Тия дни ще доразгледам къде, какво и как и ще си го направя на едната кола. Те да са сертифицирани, пък клоуните ако искат да пишат. Правя си диодите да се пускат с даването на контакт и не ми пука... Щом са законни в ЕС, няма как тук да не са.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...