Jump to content
darius

Срок на годност на гумите!

  

95 гласа

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Моля, впишете се или се регистрирайте, за да гласувате.

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

До колко години може да се кара, дори и при наличен грайфер?Препоръката е над 6год. на боклука!Лично аз не карам гуми повече от 4г от датата на производство и купувам гуми произведени максимум на 8месеца!Инфо!

Редактирано от darius

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен със нормално каране без да палиш гуми и щуротии ако са горе долу добра марка 4 години би трябвало да изкарат.Аз от тази зима карам вече и с нови летни и с нови зимни понеже претърпях и леко подхлазване на задницата на колата поради стари гуми износени по точно.А и според мен гуми които са произведени 08 и ви ги продават сега като нови е пак леко афиф работа,те си стареят по малко.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Горе долу около 4 години е и според мен. То си се разбира. Зимната гума почва на кишата и на заснеженото да не издрапва/копа като хората, а летната гума на мокро спира кофти и като и дадеш газ ги върти много... Аз така познавам като са за смяна, но е горе долу 4 лета летни и 3 зими зимните. После за 1-2 едните са задни и така...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Оня ден си взех "нови" гуми от един онлайн аутлет, с ДОТ ХХ08. За мен това че са 4 годишни не е голям проблем, държат се отлично и каучука е мек. Все пак за 70лв./бр. 195/50/15 Semperit Speed-life си е оферта.

Редактирано от SilverCivic
  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4-сезона летните, ако позволява грайфера, 3-4 сезона зимните. Бях свидетел как 4 годишна лятна yokohama с 4-5 мм грайфер гръмна на магистралата :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3-4г според зависи колко мм са грайферите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гумата втора употреба много лесно можеш да различиш дали е читава или не ! Каучука трябва да е мек , трябва да е матова , да не е напукана ! Грайфера е толкова относително нещо , че по-добре не му обръщайте внимание ;) Важно е и гумата да не е като "разпокъсана" , т.е. да няма отчупили се парчета или нещо от сорта . За зимната гума важи същото , но тука вече грайфера трябва да е налице , в противен случай просто няма да може да се кара в по-дълбок сняг или киша , както и да спира добре :( Лично аз практикувам каране на зимна гума не повече от 3 зими като е много важен момента кога да смените гумите - зимната гума много лесно се изпича и съответно губи свойствата си , а летните може да се карат и над 5 години - стига да познавате гумата , да сте я съхранявали правилно и вече към края на живота си да има и грайфер за дъжд ;) Всичко горе да се счита за чисто нови гуми ! Може и да отнеса някоя критика , но до миналото лято карах оригиналните японски Йокохама с дот 2003-та ! На наводнена магистрала ги нямаше никакви , на лек дъжд бяха без проблем , а на сухо просто бяха безупречни :o Понеже ги карах на Сивик 5-та с джанти , които бяха доста изнесени от каране по магистралата се изядоха вътрешните страни до тел и съответно бяха свалени на минутата :) За мен важна е марката , а не толкова дали е чисто нова или втора употреба ! Не бих заложил на никоя незнайна марка без значение дали чисто нова струва колкото втора употреба гума на 2 години на премиум марка .

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4-сезона летните, ако позволява грайфера, 3-4 сезона зимните. Бях свидетел как 4 годишна лятна yokohama с 4-5 мм грайфер гръмна на магистралата :)

Нали знаеш, че това е относително .. :) Аз пък съм виждал нова гума на 1 месец да гърми .. :D а съм карал и 10 годишни по време на кризата и никога не са гърмели ..Това с годините е малко търговско преиграване, за да си продават новите гуми ..При правилно съхранение могат да се ползват много по дълго от 5-6г. ;) Освен това, хората в западна Европа, ако беше толкова важно на колко години е гумата, нямаше да изкупуват и 10 годишни гуми и да ги рециклират по фабриките ..
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Незнам! За мен е факт. Всеки сам преценява за какво да си даде парите! Стига спам :oops:

Редактирано от Mad`Head

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Това за гърмежа важи за 6 годишна и за 6 месечна гума.Няма много общо годините с това дали ще гръмне или не.Естествено да не е 10 годишна със старчаща тел по нея.А относно как се държи гумата след 2-3 сезона наистина има значение марката както са казали някой колеги :) Хубавата гума при правилно съхранение може да се ползва спокойно 5-6 сезона.

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всяко изделие направено от каучук има срок на годност 5г (презерватив ,автомобилна гума ,ремък и т.н.т.)Това мога да кажа . Сами си правете извода .Ако един презерватив не е използван 5г дали после ще ви свърши работа с автомобилната гума положението е идентично след 5г от датата на произвдство служи само джантата да не опира в асвалта ЗА НИЩО ДРУГО

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гумите по закон в Англия могат да се продават за чисто нови до 4г. от ДОТ-а им, но при правилно съхранение.Аз си купих гуми за Прелюда от английския ибей и дойдоха на 3 години и половина.Като сцепление си бяха екстра,но едно е гумата да се съхранява преди да се продаде,друго е това съхранение дето вие й правите след това.Монтираната гума е под налягане, отделно докато й е сезона и е на колата я пече слънцето най-малкото. Отнася безброй неравности и дупки,както и кво ли още не.След края на сезона се сваля и се прибира в някой гараж или мазе, като условията там далеч не са като предписаните за съхранение от производителя- било то влага,температура,начин на складиране на гумите......Така че всичко е много относително,а само може да си представите ако ги взимате втора употреба какво им се е случвало и как са били транспортирани и подмятани до вас,и къде:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз знам , че годините са 4 от дата на производство само Мишелин давали на някой модели 6г.По време на кризата си закупих 2-ра употреба два комплекта (дънлоп и юокохама) с много граифер за 150 лева(Викам супер).И филма стана едните ми помогнаха за разбиването лагера а другите при мако мокро време нямат каране. За това всички на боклука и ако мога повече няма да сложа употребявана гума.Проблема бе решен с 4 бр нови и всичко е ОК .Пример: 4 употребявани 150 лева за 2 години ако са на късмет ( читави ). 2 нови (средна класа) 130 - 140 лева за 4 години стигат. Даже и после ако са читави и можеш да ги продадеш.п.п.Дадените пари за гуми са едни и същи само , че човек сам избира дали да рискува! ;)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Какви 6 години :)Карам нови гуми (поне нови когато съм ги взел). Когато гумата е нова, първия и втория сезон има горе долу еднакво и стабилно поведение на пътя. На 3тия сезон вече силно започва да се усеща, че вече каучука си губи качествата - повече приплъзване на мокро, превъртане при рязко тръгване и тн. 4ти сезон не съм карал никоя гума (а взимам марки, които са на приемлива цена, но топ позиции на ADAC тестовете), вече не става и в крайна сметка при лоши пътни условия или екстремна ситуация знам, че може да ме предаде. Като цяло карам по 10-15 хиляди на сезон (25 хиляди на година) и хубавите гуми се търкат много за 2 сезона. Но дори да карате доста по-малко, пак е добре да се има предвид, че и от стоене гумата си губи качествата.Ако не мога да си позволя да карам с читави гуми, по-скоро няма да карам - МПС-то трябва да е изрядно, иначе застрашаваме както себе си, така и другите. Не случайно има държави, в които по закон гумата не може да е по-стара от 2 години.

Редактирано от Veseliq
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Тъпо е че БГ се превърна в коака на Европа. Караме им старите коли, купуваме им боклуците и си ги продаваме тук, купуваме им старите гуми и се убиваме с тях.....крайно време е да спрем да сме с манталитета на цигани и клошари,а това определено зависи от нас.

Като спрете да купувате гуми втора употреба , просто ще спрат да ни ги влачат тук и да ни ги продават.

 

Точно, ама купуват, щото са евтини и после? Катастрофи!

Просто ако спрем да купуваме боклуци, няма да ги внасят. ;)

И една гума втора употреба дори и на 2г. винаги крие риск.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Не съм съгласен Veseliq :) Летните са ми с ДОТ 07 година Мишелин и как пък 1 път при рязко тръгване на мокро не ми превъртяха ? Имат и чудесен аквапланинг и нямам никакви проблеми със спирането/тръгването на мокро/сухо.С висока скорост на мокра настилка се държат все още чудесно и спират идеално.Всичко зависи от марката на гумата , нейното съхранение и състоянието на спирачките и ходовата част :) Не може да си без накладки или с дискове с огромен ръб , лош реглаж и да искаш да спираш.Да , безспорно новата гума си е нова гума но аз предпочитам доказана марка 2ра ръка а не чисто нова незнайна марка.За зимата съм по-съгласен че е добре след 3тият сезон да се внимава повече но пак е спорно.А относно тестовете...Там е толкова противоречиво , че нямам думи.Зимнният комплект ми е чисто нов Фулда Монтеро 3 с ДОТ 11г. и на киша или на мокър сняг искам да ти кажа че колата върти гуми при по-рязък старт и не може да тръгне.Така , че нещата не опират точно до тестове а до доказани марки.

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове , моля ви разглеждайте и другата страна на монетата !!! Не всеки може да излезе с 400+ лв за нови гуми и приказките , че ти идват еднакво скъпи като да си купиш да кажем през 2 сезона втора употреба са валидни единствено и само за хора които могат да излязат с 400+ лв за нови гуми ;) Реално хора , които са принудени да си купят втора употреба гуми никога нямат или не са им приоритет да дадат толкова пари за гума , а и те обикновено не карат и много колите си и съответно гумата им е нужна , за да търкалят с нещо :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тино,това е като да сипваш всеки ден по 10лв бензин,вместо 50лв на седмица и да не стъпваш повече( за седмицата ).Ясно е кое е по-евтино и не виждам как е толкова трудно да се планува един разход от 400лв.Ако наистина е такъв проблем тази сума, тогава има градски транспорт.Та тя само ГО и ГТП са 200лв минимум,монтажа и демонтажа с баланса са 50лв.....Ако ще и да не си карат колите много, хората трябва да са отговорни и да не обуват колата си просто с някакви гуми за търкаляне, щото това са коли,а не каруци.Относно цените.....16-ките са ми 135лв/бр. и са феноменални като сцепление.15-ки има по 100лв/бр. чудесни,а 14-ки за още по-малко пари.И това са цени за гуми, които в никой случай не са компромис като представяне на пътя.От тези цени натам има дебици,матадори и разни други дето са още по-евтини.Който няма 400лв за гуми, да кара 13 или 14 цола и това е.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колегата прелюд е много прав!!! 13ки гуми корморан (175/75/13) чистак бърсак нови от магазина струват по 52лв бройката карах ги 2или 3 летни сезона без проблеми! разбира се не стават за зимата но и за зимата инфинити уинтар херо (165/75/13) 62лв бройката ! и 2те марки не са доказани с качество но все пак не карам булид или някой монстар дето е подложен на какви ли не глупости стартове спирания като се кара нормално няма ядове.. другата страна на монетата както каза тино тия дядовци дето си карат колите от СССР мислите ли че някой дава пари за нови гуми :) просто хората си карат бавно и нормално и си карат с гуми на по 10-15години :) и си имат и грайфера вярно гумата не става за нищо но дядото не кара с 200 и не опъва ръчни из завоите.. ясно е че не всеки може да си позволи нови хубави гуми ии най-вече псевдо рейсърчетата, като дадът 400лв за гуми хич няма да иска да ги пили и тн ако знае че ги е дал тези пари той от джоба си и тая кола не му е само за кефа но и да върши работа:) затова 50% от хората копуват 2ра ръка и ги търкалят ;) и нашата родина не ни позволява да си купиме нови джанти с нови гуми защото на 1вата дупка хоп..гума за 100лв си заминава джанта за 150лв крива (15ка) иди изправяй балансирай нова гума и тн :) за мен си е чиста глупост и безрасъдство гуми регенерат предпочитам 20годишна гума пред това да си купя регенерат.. всеки иска всичко да му е ново ама всичко опира до финанси :) и ако нямаш пари за гуми да спираш колата ли ? да пътуваш всеки ден с автобуси и тн.. всичко опира до манталитет и прочие и някой по горе беше писал че на колата поведението зависело единствено от гумите.. е да ама не : ) има още малко железа от които зависи и те ако не са изрядни ако ще и гума с дот 2015 да сложиш ефекта не е УАУ ами БАу :) почва яко писане в тая тема ми се струва всеки сам си преценя с какво да кара и трябва и малко акъл като се кара ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пич,аз го написах това за гумите по-нагоре но явно си чел между редовете.Гумите са необходимо,но не достатъчно условие е да можеш да управляваш колата си адекватно.Но без тях ако ще колата ти да е напълно здрава си загубен.Истината е че колата е добър ортак на джоба, така че който не може да си позволи да го храни трябва да слезне от него.Толкова е просто.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм против гумите втора употреба, е на 1-2 години може, но там цената си е почти като на нови. Минах от 4 годишни доста запазени гуми на нови и просто няма място за сравнение. Много често срещана картинка е кола засилена под капака или пипната отвън, но с гуми на по 5-6 години та и повече. Е хайде подредете си приоритетите, супер тъпо е това според мен...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карал съм и със стари и с нови.Каквото и да се каже новото си е ново сега съм с чисто нови,нов ДОТ.Просто няма място за сравнение.Дано стандарта на живот се повиши,за да не се налага хората да карат със стари,нацепени,пластмасови гуми,най-малкото защото е опасно, а от живота на хората по-ценно няма.Евтиното в повечето случаи излиза много скъпо.;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 месеца за пръв път от 8 години насам си купих гуми втора употреба.Самите гуми са с ДОТ 09 така че 3 годишна гума не е мн стара, а и за сега се представят доста добре на пътя.С удоволствие бих си взел чисто нови гуми но просто със заплата 370 лева няма как да стане.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще ме критикувате, но си карам с 2ра ръка гуми, и зимни и летни.Зимните са със стар дот (не помня точно, но е поне 08) и за цялата брутална зима, която преживяхме закъсах точно 2 пъти и то в коловози на лед.... марката е SAVA 175/65/14 ... нямах много-много време да ги оглеждам, за това ги взех, но пък съм доволен. Нови са 100 лв/бр, за моите 4 + монтажа платих 140 лв.Летните са TOYO T1R 09/10 дот, и пак съм си доста доволен. Не ходя по състезания и не карам като обезумял. 150 лв. с монтажа :)Е винаги бих я обул с нови, но за сега съм така :)Не ме съдете, поздрави :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всяко изделие направено от каучук има срок на годност 5г (презерватив ,автомобилна гума ,ремък и т.н.т.)Това мога да кажа .........

За гумите втора употреба си признавате, а я кажете колко често ползвате и презервативи втора ръка.....Съгласен съм, че стандарта на живот ни е направо мизерен, но българинът още не може да проумее, че "гъз глава затрива". П.П. Няма да се изненадам ако в един момент и у нас се въведе ограничение за ДОТ. Естествено, лобистки интереси не очаквам да са намесени......

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Не съм съгласен Veseliq :) Летните са ми с ДОТ 07 година Мишелин и как пък 1 път при рязко тръгване на мокро не ми превъртяха ? Имат и чудесен аквапланинг и нямам никакви проблеми със спирането/тръгването на мокро/сухо.С висока скорост на мокра настилка се държат все още чудесно и спират идеално.Всичко зависи от марката на гумата , нейното съхранение и състоянието на спирачките и ходовата част :) Не може да си без накладки или с дискове с огромен ръб , лош реглаж и да искаш да спираш.Да , безспорно новата гума си е нова гума но аз предпочитам доказана марка 2ра ръка а не чисто нова незнайна марка.За зимата съм по-съгласен че е добре след 3тият сезон да се внимава повече но пак е спорно.А относно тестовете...Там е толкова противоречиво , че нямам думи.Зимнният комплект ми е чисто нов Фулда Монтеро 3 с ДОТ 11г. и на киша или на мокър сняг искам да ти кажа че колата върти гуми при по-рязък старт и не може да тръгне.Така , че нещата не опират точно до тестове а до доказани марки.

Тук е тънкия момент колега "зависи от марката на гумата , нейното съхранение и състоянието на спирачките и ходовата част", при въпросната втора употреба гума ти нямаш сигурност как тя е карана, как е съхранявана. При новата не е така. Не бих тръгнал да сравнявам гума регенерат за 50лв с гума на 3 години за 250лв, вероятно високия клас ползвана, ако е ползвана разумно, ще се държи значително по-добре. Но съм убеден, че е по-добре да сложиш 4 среден клас 14ки от по 100лв, от колкото 4 стари 14ки за общо 100лв. В крайна сметка ОК, няма пари и тн, но малко по-реалистично - караш кола, която струва няколко хиляди. Застраховките, ремонтите, данъците и всичко друго по нея са още няколко хиляди на година (освен ако не си си взел колата само с идеята да я притежаваш и да седи пред блока, което е друг проблем). Не ми казвай, че един разумен човек не може да пресметне един разход от 400лв, веднъж на 1.5 години (едни зимни и едни летни, които карат по едно 3 години), на база това, че кара МПС, което за тези 3 години му струва хиляди.А за състоянието на автомобила, на база това, че давам призив за нови гуми, може да считаме, че по презумция автомобила е напъно технически изправен, с накладки, прави дискове и регулирана предница. Редактирано от Veseliq

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо се правите на Публикувано изображение (по моя край им викаме "божа кравичка"). Тука целия форум излезе че кара с нови гуми. Всеки сезон ли си купувате "чистак-бърсак" гуми?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

.... Тука целия форум излезе че кара с нови гуми. Всеки сезон ли си купувате "чистак-бърсак" гуми?.....

 

Ами ако правиш по 50 000 на година наистина ще ги сменяш всеки сезон .

 

Като правиш 10 000 на година или колко чифта гуми да смениш ????

 

Естествено че новите гуми излизат много по евтино !

15 цола да речем се намират чисто нови и зимни и летни на 80 -90 лева , освен това ако имаш вариант за ДДС или нещо такова падаш още надолу.

 

Сега защо да даваш 45-50 лева за гума втора употреба с DOT от преди 4-5 години в най добрия случай, ако намериш с DOT 2-3 години най-вероятно са крадени, че и нито гаранция имаш нито пък знаеш предния собственик дали не екарал лятото със зимния грайфер Публикувано изображение

 

Бащата има едни гуми на 3 години станаха като пластмаса и то са летни ! Че и друсат като каруца

 

Евтиното излиза винаги по скъпо !;)

 

Сега ако въртиш 17 или пък 18 инча проблема си е в собствената ти елка щото там говорим за едни 2000 лева за комплект нови гуми Публикувано изображение И винаги излиза да смениш джантите с по малък диаметър !

 

Не знам как ги карате тея Мишелин и летните и зимните са доста по твърди съответно зимно време буксуват, лятно пък не държат в завой. Те по тази причина се износват по малко - хич не ги уважавам.

 

А аквапланинга зависи и от качествените пружини и амортесьори !

Относно годините на живот на една гума 5 години е страшно стара гума ако ще и в къщи под спалнята да я съхраняваш вече е станала на гьон и става само за пързалката ;););)

 

Имам един познат който като изтрие грайфера си ги пренарязва със специална машинка :D:D:D и изкарва още 3-4 мм грайфер ;););)

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казваш че евтиното излиза скъпо, но сам си противоречиш. Тия 15ки за по 90 лева (евтините) дали си струват макар и нови? За 90 освен едни сръбски Корморанчета, не виждам какво друго може да си купиш. Дето отивам при кварталния вулканизатор да го питам за гуми с пари в ръка и ми казва "Приятел си ми... Тия Кроморани няма да ти ги монтирам на колата" (при положение че му казах че по-скъпо от това не мога да платя в момента - демек отказва сигурна сделка). Виж, за зимните съм съгласен. При тях е по-важно съхранението. Но ако ги купуваш на място пак може да ги бутнеш и да прецениш изпечени ли са или не. Просто ми е интересно как някои хора заявяват, че едва ли не всяка година си купуват ново. Или пък че като ги съхраняват в мазата си мислят че това са идеалните условия и няма ядове. Едва ли някой може да създаде и поддържа по цял сезон оптимална среда.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Какво не им харесваш на KUMHO, Hankook или Yokohama тези са малко по скъпи ? Хич не си противореча.Не говоря за китайските макар и те да са по добрия вариант отколкото стари - осемнайста радост. ;) Корморана са ментеза мене - много са меки , но пък KLEBER имаше тая зима пак на 70-80 лева е от това по евтино няма накъде. ;) Освен това имаш и гаранция !Както казах карал съм Mishelin Alpin за 120 -130 лева не съм въобще доволен - колата върви зимата много повече с HANKOOK.Виж сега ако някой познат ги е карал и ги продав да , но като знам какви боклуци карат от чужбина далеко съм от мисълта да карам с втора употреба.А относно съхранението на старите гуми си го решавам като платя 20 хотел - хем са в идеални условия хем ти ги пазят !;) т.е. ако изчезнат те са виновни.Кой е казал че всеки сезон си взима нови ?Вземаш един сезон и караш 3-4 сезона какъв е проблема ? Освен изминатите киометри и естествено ако не си ги спраскал трайно в некоя дупка !Особенно ако живееш по морето може да искараш и 5 години със зимните и пак да имат грайфер - щото сняг и студ няма много дълго време там.

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде са тия цени? Кумхо най-евтино до сега съм намерил на 118 лв, а Йокотата на 135 и нагоре. За 15-ки говорим разбира се.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Сега не знам но зимата съм купувал зимни мисля около 93 с ДДС последно и трябва да потърся фактурата какви са тия цени 118 лева ? Верно бяха на промоциа само на едно место ама ...търсене е работата. Като се върне счетоводката довечера ще изкарам фактурата !МДАА явно са ги вдигнали цените ....http://store.emk-33....ryID=193&page=1Аз не съм ги вземал от тук но това е положението !

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз за първи път чувам някой да не е доволен от Мишелин и да казва , че Ханкока бил по-добър :) Всъщност може , ако Мишелина е произведен в някой гараж може и така да е.Не случайно ценово разликата не е малка между едната и другата марка и повярвай има защо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз за първи път чувам някой да не е доволен от Мишелин и да казва , че Ханкока бил по-добър

 

Смешна работа - гуми произведени в Гараж ??? Ти сериозно ли или само дрънкаш ??? Въобще не ти вярвам защо !;)

Не съм само аз недоволен от зимния алпин и е факт че Ханкока зимата върви по добре , това че недоволените не са писали в некой форум не е мерило.

Карам автоматик многгооо години и да ти кажа мишелина въобще и на 100 лева да ми го дадат него вземам зимата ,нито лятото - говорим за най обикновения ,не за върховите модели . Сега имам един мишели летен и го карам че има да се търкат още но като го изтъркам няма да сгреша да взема Мишелин и обясних защо . Не се търкат лесно т.е. износоустойчивостта им е голяма но за сметка на устойчивост в завои и т.н. Публикувано изображение;)

При положение че карам една и съща кола с мишелин и Ханкок с автоматика и с едните гуми се качвам а с другите не , според тебе от Водата в бензина ли е или в гумите и при положение че окачването е перфектно !?

 

Това че е по скъпо не значи че е по добро ама кога ше го проеумеете не знам ? ;)

 

Корейските гуми не отстъпват нито милиметър от качеството има и турски които също зимата са много по добри от някои световно известни марки Публикувано изображение.

 

И относно цената да ти кажа че някои имат по висока цена само защото са еди коя си марка, ама който е турбо-гъзар и държи на марка гуми но със съмнително качество да седи в снега и да мръзне.

 

Аз на марка гума и масло не робувам ! Виж ако говорим за Хонда - там си е сектантска работа :D и не я сменям за друга !:P:P:P

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Казваш че евтиното излиза скъпо, но сам си противоречиш. Тия 15ки за по 90 лева (евтините) дали си струват макар и нови? За 90 освен едни сръбски Корморанчета, не виждам какво друго може да си купиш.

Ей ти 14 цола Barum, "ПРОРЪЧИТЕЛНИ" в ADAC 2012, 70лв чистак бърсак 165/70/R14:http://www.avtogumi.bg/oscommerce/letni-gumi/brillantis/16570-p-69915.htmlИма Мишелин същия размер за 110лв.Но ти искаш 15 цола?105лв, Falken, внос от Япония, карах зимни Фалкени 2ри сезон и са най-добрите зимни гуми, които съм слагал. Летните предполагам съответстват качеството:http://www.avtogumi.bg/oscommerce/letni-gumi/falken/ze912-18560-p-14133.htmlДаваш 300-400лв за нови гуми, маркови, които караш 3-4 сезона спокойно. Или даваш 150-200лв за гуми, които вече някой е износил 2-3 сезона, без да знаеш как точно и дали няма да се пръснат на магистралата понеже са пердашени по дупките, макар грайфера да е запазен? Има и вариант, за да си разтовариш разхода, да сменяш по 2 гуми - тази година две нови на водещите колела, догодина тези отиват отзад и слагаш 2 нови на водещите колела. След още 2 години взимаш пак 2 нови за водещите колела и по-износените стари фърляш или продаваш по-евтинко на някой тарикат... Редактирано от Veseliq

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Корейските гуми имат още доста време да извървят ( изтъркалят )за да достигнат качеството на марки като Мишелин , Дънлоп та дори и Вредщайн :) Не става въпрос за робуване а за качество което е безспорно при тези марки.Има и турски шарнири , би ли си сложил от тях ?

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега

Mkilla Публикувано изображение

Явно въобще не си карал нито корейски нито турски нито японски гуми ! Т даже и най евтините китайски по 65-70 лева пак от миналата зима на Пасата са много добри !

Пък не купувайт от тези производители таман цените в BG ще стоят ниски ! И ще има повече за МЕН :D:D:D и за такива като мен !

 

А това Мишелин къде се произвеждат за пазара в България знаеш ли ?

Турски шарнири не, но Английските не отстъпват - TRV примерно !

 

Явно не си наясно сигурно че 99 прозцента от всичко в USA е произведено в КИТАЙ ???

 

Жълтурковците са голема работа повярвай - по скоро пробвай ще се убедиш сам.

Най- модерните заводи на Мерцедес са в Турция !

 

 

Ей тая мисъл е много правилна на колегата

 

Veseliq Публикувано изображение

.....по-износените стари фърляш или продаваш по-евтинко на някой тарикат...

:D

и ме изкефи на макс

 

400 лева за 4 -ри гуми и ги караш 3 години да речем излиза по 133.33 лева на година , което е равно на 33.33 лева на гума за година !

 

И то със гаранция и са били нови и си ги пазиш е от това поевтино няма !

Пък може и 4 години да изкараш !

Зора е да ги събереш на куп - ама после ще ти се изплатят и даже и по икономично ще ти харчи отколкото незнайната втора употреба ;)

 

Кое му е качествено на Мишелина като трябва да слизам да бутам Зимата ? Точно получаваш марката и един среден пръст в снега :lol:

Все пак не съм на рали

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега , не мисля да споря повече но точно защото съм карал с корейски нови гуми Кумхо ти пиша и отношението ми към тях и спокойно ги слагам под едно крило всичките марки от тази страна.Като стане на дърво след 2рият сезон е страшно приятно да шофираш особено по-бързо.Турски не съм а и не мисля да карам.Честно казано за резервна гума няма да си сложа такава.А за това кое къде се произвежда , защо не се качиш на Мерцедес произведен в Турция като е толкова модерен а караш самурай от другата част на света ? Няма смисъл да спорим , новото си е ново но съм на мнение , че ако не мога да си позволя нова маркова гума бих карал използвани такива на 2-3 години съвсем спокойно а не ментета произведени незнайно къде.

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

защо не се качиш на Мерцедес произведен в Турция като е толкова модерен а караш самурай от другата част на света ?

Ами защото в турция произвеждат автобуси и камиони пък аз карам лека кола , не ТИР :DОспамихме темата ще се карат .Корейски гуми карам от 7-8 години исъм много доволен, турски зимни също. И то само нови , от време на време експериментирам но няма смисъл.Жълтото си е жълто. Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...