Jump to content
zeifod

"за" и "против" карането по инерция

Recommended Posts

Незнам дали коректно е именувана темата, но идеята е, че се е случвало да спорим колко е добре(или не е) за "по-новите" двигатели да се изключва от скорост по надолнище.Помня че бащами навремето дори изключваше двигателя на жигулката. Там проблема беше да не си заключиш волана, че тогава .... но в случая неговоря за това.Просто дали вреди на някой двигатели карането по инерция(изключена от скорост)?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма логика да вреди - просто двигателя си работи на празен ход... друг е въпроса постига ли се економия и колко. Чувал съм за някои нови машини, че при висока предавка без газ работи по економично отколкото на празен ход. Аз лично хондичката си я пускам по енерция където условията позволяват и всяко мнение, че колата се "разваляла" не ме ангажира. :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Против съм. Първо, че когато си на скорост спираш по-добре, заради съпротивлението на двигателя, и второ, че тези приказки за по-малкия разход на гориво на скорост са верни.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

За по-лесното спиране съм  съгласен, но идеята е да изключиш по лек баир надолу при прав път и добра видимост например. Въпро са е на двигателя дали му е "добре"?А за по-малък разход при каране на скорост ... странно ми звучи, но може да има някаква теория.

Редактирано от zeifod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Вредно, единственото вредно е когато някой пенсионер пусне по инерция и се влачи едвам едвам и не можеш да го изпревариш . Кола карали ли сте ? ъъъ Колко е съпротивлението на двигателя колега ? Моторна спирачка .

Редактирано от 6gen115hp

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо му няма на мотора,изключвай си спокойно от скорост.Но все пак внимавай,мотора помага много при екстремно спиране и облекчава спирачните дискове и накладките.По друг начин стои въпроса при автоматичните трансмисии,никога не превключвайте на N когато колата се движи.Движението по инерция при автоматиците е вредно за скоростната кутия. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре е колега защо ще е вредно ? На баща ми на колата когато пусне газта при движение и след няколко секунди колата тръгва по инерция . Натисне ли педала и веднага включва ? Ако беше вредно щяха ли да го направят тъка ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Против съм. Първо, че когато си на скорост спираш по-добре, заради съпротивлението на двигателя, и второ, че тези приказки за по-малкия разход на гориво на скорост са верни.

Добре а колко гориво ще спестиш след като двигателя ти убива инерцията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко зависи от ситуацията!На свободна изминаваш повече, отколкото на 5-та скорост!На скорост разхода е нула без газ, но минаваш по-малко разстояние, двг-то те спира!Спортното каране изключва движението на свободна скорост!

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвал съм на машинки с моментен разход. Надолу без газ..разход не отчита. Надолу без предавка отчита разход !: )

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И колко отчита ? Разхода не става ли за час а не за километър ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато си на предавка без газ компютъра отчита,че дросела е затворен и спира подаването на бензин.Когато оборотите паднат под 1200-1300 компютъра включва дюзите.Усеща се леко придърпване.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При спускане на скорост компютъра спира подаване на гориво през дюзите.При спускане на свободна гори колкото си гори на празен ход - при загряла кола D16 дава около 0,7-0,8л./час.Принципът е следния, винаги големите наклони ги спускайте на скорост.Не само на 5-та, ами на тази, която ще дава достатъчно съпротивление, че да се движите с удобна за вас скорост надолу без да се налага да натискате спирачки.На мотора му няма нищо, маслената помпа си върти, не е двутактов, че като му спре бензина да остава без масло.

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пешо, даде най-доброто обяснение до момента а по темата има доста писано тук но сега не ми се търси :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре е колега защо ще е вредно ? На баща ми на колата когато пусне газта при движение и след няколко секунди колата тръгва по инерция . Натисне ли педала и веднага включва ? Ако беше вредно щяха ли да го направят тъка ?

Прав си колега.Без да искаш сам си отговори;)Аз написах че е вредно на позиция N.Чети внимателно преди да правиш оф топици,защото заради теб аз също правя излишни коментари:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко зависи от ситуацията!

На свободна изминаваш повече, отколкото на 5-та скорост!

На скорост разхода е нула без газ, но минаваш по-малко разстояние, двг-то те спира!

Спортното каране изключва движението на свободна скорост!

 

Публикувано изображение На Трабанчетата и Вартбурзите е така.Имат "фрайлауф" и по байра надолу на скорост като пуснат газта колата все едно е изключена от скорост.

За двигателя не е опасно движението с изключена предавка надолу по байра.Той си работи в режим на празен ход Публикувано изображение

Друг е въпроса, че на шофьорските курсове е забранено карането на свободна предавка.Дори съм чувал за скъсани в следствие на това.

Някак си е по-безопасно да се кара на предавка, а и както казаха по-горе е по-икономично дори.Публикувано изображение

Редактирано от honda_tech

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам дали коректно е именувана темата, но идеята е, че се е случвало да спорим колко е добре(или не е) за "по-новите" двигатели да се изключва от скорост по надолнище.Помня че бащами навремето дори изключваше двигателя на жигулката. Там проблема беше да не си заключиш волана, че тогава .... но в случая неговоря за това.Просто дали вреди на някой двигатели карането по инерция(изключена от скорост)?

Колега първо на жигулката на баща ти за да се заключи волана трябва да извади ключа в най-крайното му положение.Ако го извадиш по средата не се ключи.А и кой ще си извади ключа докато кара дори и да е угасил двигателя :blink: Не те баламосвам карал съм 10 години жигула и по инерция и всякак и знам как е.За двигателя дали му е вредно на свободна е все едно да питаш дали е вредно да е запален на място .Ако не ти работи маслената помпа като хората и на място и на свободна все ще е тая.Поздрави!
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Против! Освен по- горе изброените предимства при карането на скорот бих добавил, че на скорост винаги можеш да настъпиш газта при необходимост. Понякога и времето за включване на предавка е от значение,

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано изображение На Трабанчетата и Вартбурзите е така.Имат "фрайлауф" и по байра надолу на скорост като пуснат газта колата все едно е изключена от скорост.

 

При тях е направено така,защото:

1.Двутактовите не могат да служат за моторна спирачка заради природата им.

2.Ако все пак се направи посоченото по-горе,мотора им не се смазва в нужното количество и може да стане фатално задиране.

 

Пък и фрайлауфа е екстра.Трабантите го имат само на 4та скорост,а при Вартбурзите на всяка,без първа и задна.Доста е удобна тая джаджа,защото превключваш без съединител и пести бензин.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега първо на жигулката на баща ти за да се заключи волана трябва да извади ключа в най-крайното му положение.Ако го извадиш по средата не се ключи.А и кой ще си извади ключа докато кара дори и да е угасил двигателя :blink: Не те баламосвам карал съм 10 години жигула и по инерция и всякак и знам как е.За двигателя дали му е вредно на свободна е все едно да питаш дали е вредно да е запален на място .Ако не ти работи маслената помпа като хората и на място и на свободна все ще е тая.Поздрави!

На тази жикулка преди повече от 20 години съм се учил да карам. Карал съм я много години и по инечция и с изключен двигател(ехх носталгия :rolleyes: ). Знам кога и как се заключва волана,.. но постоянно се носеха слухове за подоблни случки. Било то от неизправност( примерно на моето ХРВ ключа му се вадеше докато си работи двигателя ) или от спецификата(или побългаряването :) ) на даден автомобил. ... както и да е..Идеята не темата е друга и благодаря на всички които дадаха мнение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично не изключвам от скорост, дори и по нанадолище. Според мен няма смисъл. Ако не натискаш газта разхода е минимален. Да не говорим, че след определени обороти двигателя минава в режим на принудителен празен ход (тоест прекратява се подаването на гориво).Другото нещо е, че като карам на свободна може мотора да изгасне по някое време без да усетя, поради някаква причина (знам, малко вероятно, но все пак), а изгасне ли няма спирачки и сещай се.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има спирачки след като изгасне двигателя, по точно имаш три опита да намалиш/спреш преди да се втвърди средния педал ;) Аз си изключвам според ситуацията, ако не искам да ми се убива скороста - изключвам, ако искам - оставам на скорост, праценявам си според ситуацията.Далеч съм от мисълта, че е вредно и/или опасно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че е по-добре на скорост и по една друга причина - наблюдавал съм при задействане на ABS в някои случаи, по-точно като се случи на празен ход следното: двигателят вдига автоматично оборотите - явно да осигури мощност на ABS системата. И си мисля, че ако двигателят се движи принудително тази мощност си се налице от масата на автомобила и не е нужно тепърва да се осигурява.Може и само да си въобразявам, моля по-компетентните да обяснят така ли е?П.П. утре ще тествам и пак ще пиша :)

Редактирано от Ивайло Петков

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също съм против изключването от скорост, основно поради гореизброените причини, но да добавя и от моя скромен опит, че спирането с моторна спирачка ти спестява гориво и държи спирачките студени, в случай че се наложи по-интензивно такова, другия плюс за мен е , че при спускане на скорост , двигателя е в обороти и съответно е по-респонсен, което също е предимство ако ти се наложи да реагираш бързо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично ако се возя с до 80-90км/ч си я гася от скорост. Мина ли обаче 100км/ч или карам за кеф-никакво гасене. Така съм си свикнал. В изнанадолнище ако има как я гася, ако е натоварено или няма как на предавка. Спирачки ползвам само планинско. На междуградско съм си броил, че от Перник до Дупница, приемрно, съм натискал спирачка 3-4 пъти. Навик. п.п. Като не кара интензивно не се гаси от скорост, с цел да можеш винаги да дадеш газ или пък от рязко влизане в завой или спиране да не изгасне случайно. п.п.2 Не е вредно гасенето от скорост, просто всеки си е свикнал по неговия си начин. Важното е слушаш колата и да предценяваш ситуацийте, още преди да са се случили. :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"За" и "против" - мисля, че след толкова мнения е безсмислено да се изказвам. НО виждам, че една друга интересна тема е покълнала. До скоро имах лют спор с един приятел. Неговата тактика за минимален разход беше да пуска на свободна, моята - да пускам на скорост баирите. Накрая ми писна и реших да направя 2 последователни замервания. 2 прехода по 200 км извънградско, зареждане от една и съща колонка. С тъга установих, че съм загубил спора. ДА, не гори нищо когато се пуска на скорост, НО изминатият път се съкращава явно не чак толкова малко. Това беше само и единствено по отношение на икономичното каране. Иначе ми е по-комфортно да я държа на скорост и ще продължа да го правя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ползвам и двата варианта, така че "за" или "против" за мен не съществуват. Ако ще се спуска 5-6-7 километров наклон, който не е толкова стръмен, че да се измине целия на скорост го минавам по инерция без предавка, ако обаче наклона е по-стръмен и съм над 1500 оборота на скорост си го минавам така... Общо взето и при двата варианта може да се постигне икономия (ако това е изобщо е целта), стига преценката да е правилната според случая... :) Общо взето след поста на колегата izanagi май няма какво да се добави :D И това за времето за реакция като карате "по инерция".... нали не държите кафе в другата ръка в поредица от завои :P Винаги има време за реакция..

Редактирано от pamo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано изображение На Трабанчетата и Вартбурзите е така.Имат "фрайлауф" и по байра надолу на скорост като пуснат газта колата все едно е изключена от скорост.

За двигателя не е опасно движението с изключена предавка надолу по байра.Той си работи в режим на празен ход Публикувано изображение

Друг е въпроса, че на шофьорските курсове е забранено карането на свободна предавка.Дори съм чувал за скъсани в следствие на това.

Някак си е по-безопасно да се кара на предавка, а и както казаха по-горе е по-икономично дори.Публикувано изображение

Дааа, инструкторите затова са инструктори за да изкореняват вредните навици още в началото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако колата е на газ или метан карането освободена от скорост не се отразява добре на мембраните на изпарителя,ако е на бензин или дизел не виждам проблем за двигателя с изключение на намаления вакум на спирачната система както отбелязват колегите.Относно икономия на гориво при по-новите коли такава не се реализира.Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой може ли да ми каже, след като изключват инжекторите и през буталата минава само въздух при каране без подаване на "газта", защо се чува шум по-силен отколкото когато е изключена колата от скорост?Иначе нищо вредно няма нито в инерцията нито карането на скорост. Еднакво е. Там доводите, че дисковете не се нагрявали или че се спира по-добре са глупости. Състезателни пилоти са казвали, че двигателя не е устройство за спиране, а спирането зависи от сцеплението на гумите, дисковете спокойно могат да издържат 1 екстремно спиране дори да са нагрети, по-вероятно е гумите да блокират и двигателя да изгасне веднага. Иначе при евентуално завъртане с подаване на газ може да се измъкне колата от подобна ситуация, и тогава би имало значение да е на скорост заради времето за реакция. НО реакцията на всеки нормален човек е да натисне спирачки в такъв момент, така че все тая.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм против но не го и практикувам. На колко места може да караш по инерция по днешните пътища? Всичко зависи от пътната обстановка. За мен е грешно при наличие на голям наклон и висока скорост да се пусне на свободна и след това на 5та директна скорост. По-приятно е да отпуснеш леко газта, хем да не качваш скоростта много хем да не усещаш товарене на двигателя. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"За" и "против" - мисля, че след толкова мнения е безсмислено да се изказвам. НО виждам, че една друга интересна тема е покълнала. До скоро имах лют спор с един приятел. Неговата тактика за минимален разход беше да пуска на свободна, моята - да пускам на скорост баирите. Накрая ми писна и реших да направя 2 последователни замервания. 2 прехода по 200 км извънградско, зареждане от една и съща колонка. С тъга установих, че съм загубил спора. ДА, не гори нищо когато се пуска на скорост, НО изминатият път се съкращава явно не чак толкова малко. Това беше само и единствено по отношение на икономичното каране. Иначе ми е по-комфортно да я държа на скорост и ще продължа да го правя.

Любопитен съм, колега, каква беше разликата в полза на карането по инерция на празен ход за 200 км :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвал съм и в двата варианта и есичко е много относително,когато съм на скорост много по добре овладявам колата си в по екстремни ситуации,иначе на празен ход се пускам само като карам с 30 :D Но ми е много интересно това което споменават колегите че на скорост без газ разходът е 0 и се спира впръскването на гориво.Някак си не мога да си го обясня,нали именно горивото е основата на двигателя за да работи и ако му спреш подаването на гориво следва че тои трябва да угасне???Ако е така както казвате ако съм по стръмна отсечка за пример давам Банско-Асеновград и си джиткам по наклоните на 5-та без газ и изведнъж ми свърши бензина какво става?Мотора ще продължава да работи докато не слезна чак до долу ли ??? Ако може някой от колегите да ми обясни подробно как няма подаване на гориво и същевременно има детонация в мотора за да работи :) ?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никаква детонация няма в мотора. Просто впръскването на бензин спира при отпуснат педал на газта и обороти над определени, обикновено около 2000. Ако спускаш без газ и оборотите паднат под тия, впръскването се възстановява. Това е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На това му се вика" принудителен празен ход". Просто се спира притока на гориво над 1500об и се пуска като паднат на толкова. Оборотите са най-образно казано- максималните сутрин+200. Не е точно, но е ориентир. А относно реакцията при включена или изключена предавка- това не ме касае. Реаегирам еднкво бързо. Просто като карам съм на предавка, защото почти нон стоп съм на газта на поне средни обороти :P п.п. Никога не се гаси от скорост само на ЖП прелез, за всичко останало си трябва мерак и гориво :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Там доводите, че дисковете не се нагрявали или че се спира по-добре са глупости. Състезателни пилоти са казвали, че двигателя не е устройство за спиране, а спирането зависи от сцеплението на гумите....

Tози цитат е нещо много важно, което "буди" заблудата в хората. При спиране на предавка единствено блокирането на колелата става по-трудно, ако няма ABS. Няма как с двигателя и спирачка да спираш по-бързо отколкото само със спирачка, понеже "границата" е сцеплението на гумите :)По темата -> винаги на скорост :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип си прав колега че спирането се определя от границата на сцеплението на гумите, но кажи ми ти можеш ли да определиш границата на сцеплението на гумите ти, защото аз не мога и особено ако се наложи да спираш по екстремно в някоя гадна ситуация на която реагираш инстинктивно се получава че или не си натиснал много спирачката или заковаваш колелата. За мен използването на мотора като спирачка си е факт и от време на време когато се наложи го използвам и като спирачка. Двигателя не може да спре колата, просто го използвам за по-бързо убиване на скоростта.До колегата screпо принцип при нормално каране двигателят придава въртящ момент на скоростната кутия, тя на полуваловете и те на колелетата, при спускане когато си на скорост и педала на газта е отпуснат се получава обратното колелетата предават въртящ момент на полуваловете, те на скоростната кутия а тя на двигателя и за това на двигателя в такъв случай не му е нужно гориво и инжекторите спират да подават гориво :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Попринцип съм против, особено с голяма скорост :) По инерция карам само като ще спирам на светофар, и то като предварително сваля до 2ра от по горните предавки. :D Имам приятел с гоУф 3 който редовно по надолнищата кара на свободна, дори и с над 100 на магистралата...1-2 пъти пробвах и аз, но не смятам повече да го правя...веднъж ми просвири ремък,а и колата намаля доста oсезаемо, и като цяло не виждам нито полза, нито смисъл от това :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де защо да няма смисъл от карането по ,,инерция" (ние му казваме инерция, но тя е нещо съвсем различно от това, в което влагаме смисъла в момента, но това е друга тема от физиката....:D)Та като караме на свободна мотора работи на празен ход и тогава разхода е 0,5-0,7л/ час.Защо да няма смисъл?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така колега,има смисъл разбира се нали се сещаш ,че този разход 0,5-0,7л/ час няма как да го даде иначе освен ако не си на свободна,оферта си е ,но друг е въпросът как се преценя ситуацията и как се работи с автомобила ,в случаят както говорим за икономично каране.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...