Jump to content
Наско Пк

Повдигане на CRV 2

Recommended Posts

Колеги,искам да повдигна задната част на CRV 2.Дърпам каравана с него и задната част е много ниска.Даже и соло,пак е забито от зад .Правил ли го е някой и как става?Търсих такава тема във форума,но не намерих.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм го правил, но става с подложки между амортисьора и купето. Ако са ти омекнали пружините - пробвай с нови, моето се вдигна с 1 см след смяната им. Много ли са ти отворени колелата сега? Имам предвид така ли изглежда отзад _/__ \_ Kaто го повдигаш, не прекалявай, защото този наклон (отрицателен камбър) е много важен за стабилноста. Да не я направиш като Татра _\__/_, ще береш ядове.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега моята е CR-V 1 и като я купих беше със същия проблем отзад . Един приятел ми завъртя на струг две втулки , които подложих между чашата (където ляга горния край на пружината) и купето . Помня ,че се повдигна с 4 см. Другата опция е да си търсиш други пружини , най-добре нови , че ако са втора ръка не се знае колко ще са омекнали.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега моята е CR-V 1 и като я купих беше със същия проблем отзад . Един приятел ми завъртя на струг две втулки , които подложих между чашата (където ляга горния край на пружината) и купето . Помня ,че се повдигна с 4 см. Другата опция е да си търсиш други пружини , най-добре нови , че ако са втора ръка не се знае колко ще са омекнали.

Ще сваля амортесьора и ще видя на място какво да правя, но мисля ,че с втулки ще стане най добре.Колега , колко дебели ги направи , че се повдигна с 4 см? Мен също ще ме устрои да я повдигна толкова.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чакаме и снимки на решението.Моята също ми се струва , че отзад стои като немска овчарка.Дажи мислех скоро време да и меря височината и да я сравнявам са данните от мануала.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чакаме и снимки на решението.Моята също ми се струва , че отзад стои като немска овчарка.Дажи мислех скоро време да и меря височината и да я сравнявам са данните от мануала.

Поиграх си малко да нарисувам на paint една ориентировъчна рисунка , но няма да ми е излишна малко помощ за прикачването на файл от компютъра. Ще направя и снимка на задната пружина за да се види горе долу какво представлява тая втулка .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То май всичките CR-V-та 1- ва генерация са леко увиснали в задника.Но според мен това е направено заради стабилноста.И моето е така.Аз пък мисля да му нахакам гуми 215/70/15 или направо да му слемя джантите с 16-ки.Гледам в моя град има един пич дето е направил този номер и си търкаля колцата с гуми за лек автомобил без никви грижи.Един ван крайслер , еспейс,та дори и зафирите май не са много по-леки от нащи хонди.Щом на тях не им пречи да са с такива галоши ....????А бе направо мисля да го направя.и по голям избор на гуми 16-ки и по евтини.Някой замислял ли се е от вас за този вариянт ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм го правил. Сложих си 215/65/15, щото съм автоматик, и трябва да спазвам точния диаметър.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

от къде мога да си намеря такива втулки/подложки за да повдигна 3-4 см задницата на моето CRV?

колко см според вас е макимума който може да се повдигне без да оказва влияния на останалата част от окачването?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

май никой не си е повдигал задницата на CRV-то.

аз гледах някакви клипчета и снимки в нета.. за такива подложки.. ама никъде не намерих чертежи с размери (за да дам да ми ги направят) или пък някой да предлага готови.

накра ще взема да си сменя само пружините.. и .. колкото толкова.

не че е ниска.. просто задницата ми стои по клекнала.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мой познат /има си сервиз/, миналата година повдига неговото СРВ само отзад, защото леко му беше клекнало.

Първо смени пружините с нови оригинални ,купени от Бултрако, но не постигна нужния ефект-направо нямаше разлика.

После си направи подложки, от някакъв вид тефлон дебели около 2 см. и сега е доста доволен от резултата.

Подложките ги сложи между купето и чашката на амортисьора.

Но понеже двете шпилки на чашката дойдоха къси, ги изби и сложи по-дълги болтове, като ги капна с телоподаващо ,за да не превъртат.Самите подложки са леко елипсовидни, направи ги по формата на чашката, /след като беше свалил амортисьорите и пружините/, но за жалост не остави шаблон и не мога да ти помогна.

 

п.п. Сега му се обадих и го питах за точната дебелина.На всяка от страните е подложил, по две подложки от - 0,9мм. което прави на страна по - 1,8 см.

Според мен З-4 см. е много, повече от 2 см. не ти е нужно.

Редактирано от Еmicha1
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си изрязах по шаблон подложки от транспортна лента (изключително здрава и твърда гума) които ще сложа между чашката и купето, не виждам защо да не става така и при втората фаза - просто шаблона е друг чешит.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги те братушките са наред.

http://forum.crvclub.ru/index.php/topic,3882.1815.html

дано ви помогне.

Подгответе си по дълги болтове за планката към купето, също има вероятност болта на амортисьора да е клеясъл и да трябва да се реже и си подгответе нови.

Успех с начинанието.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В същата тема се коментира, че подложки трябва да се слагат само от долната страна на пружината - от горната нямало борд който да я предпазва от изпадане.

Полиуретанови подложки с болтове са към 20 долара от руския магазин споменат там, даже мисля да си поръчам :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако решиш да правиш поръчка пиши едно лс,може да се включа и аз.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ще пръчвате може и а зда се включа.

само ако може ми прати линк на това което ти си видял? че аз от толкова много гледане вече се обърках.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хммм.. точно такова нещо май търсех.

има ли схема за монтаж.

каква дебелина на планката е оптимална (достатъчно дебела че да има ефект, но не и да пречи на нормалната работа на останалата част от ходовата част)?

освен добавянето на таква планка, трябва ли нещо друго да се преправя при монтажа?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според руснаците 1см е достатъчно - защото повдигайки задницата, се снишава отпред и тоталния ефект е между 1 и 2см

Също при над 1см, трябва да с есменят болтовете с по-дълги (има в предлаганите комплекти)

Всичките се монтират отдолу под пружините

Принципно ми се иска да си купя, проблемите са:

- пощите - праща се като стандартен колет с руски пощи, не е много ясно колко струва такъв колет

- превода, таксата е между 10 и 20 евра за превод до Русия

И липсата на гаранция  - липсват спедиторски фирми както например Габко, които за 3лв/кг превозват от Англия и Германия ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В някои от форумите четох, че един колега с ЦРВ си е направил някакви втулки и е успял да си вдигне колата с 3-4 см., но уви сега не мога да го намеря :(  

Иначе и аз ще следя темата,  моята Хонда също е клекнала, което е доста неприятно!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги. Нов съм в клуба и като влезнах да намеря някой съвет за моя проблем, видях вашия. От една година съм собственик на CR-V II генерация, която имаше същия проблем с височината на задницата (тип немска овчарка). Варианта с братушките наистина е добър, но аз си реших проблема по български с помоща на един стругар. Правят се две втулки на струг, като вътрешния диаметър е малко по голям от диаметъра на амортисьора, а външният диаметър на втулката (дебелината) е около 5 милиметра. От височината на втулка зависи колко ще се вдигне задницата. След това втулките се прорязват, слагат около тялото на  амортисьора и се заваряват под основата, на която ляга пружината. При заваряването трябва да се внимава да не се загрее много амортисьора (охлаждате в кофа с вода). Основата на пружината е подвижна. Ще направя някоя друга снимка и ще се опитам да я кача за имате някаква визоална представа. За информациа при мен, с 15 милиметра височина на втулката, автомобила се вдигна с 48 милиметра.

Колкото до моя проблем, става въпрос за задните спирачки. Задните колела ми загряват. Смених феродото с ново, но проблема го имаше от преди това. Раздвижихме апаратите, но и това не помотна. Проблема не е в ръчната защото същата не задържа. Най интересното е че проблема се получава когато се мине някакво растояние. Имам впредвид, че когато тръгна в началото, няма загряване,  няма задържане, като в последсвие проблема се получава. Ако някой се е сблъсквал с подобен проблем или има някяква идея, ще съм благодарен да помогне.

Поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега, не знам дали при теб се е получило от интервенцията но при мен сменях буталце на задните спирачни апарати. Заден дясен даже два пъти го правих. И на двата имаше язви и апарата задържаше, това само раздВижване няма да го оправи. Кола на 12 години, явно е влизало вода, мръсотия, кородирало и т.н. Моят съвет е да се разглобят и прегледат обстойно. Ако намеря старото ще ти го снимам даже :) Успех

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.......Ще направя някоя друга снимка и ще се опитам да я кача за имате някаква визУална представа. За информациЯ при мен, с 15 милиметра височина на втулката, автомобила се вдигна с 48 милиметра....

 Чакаме снимки, ще е полезно. Тук в този форум, качването на снимки е направено перфектно и доста удобно / използвай бутона "още опции"/ и качваш директно от компютъра - ще се оправиш.

 

А по повод това:

 

 

... Раздвижихме апаратите, но и това не помоГна.....

 Какво точно раздвижихте? И двата водача ли свалихте, почистихте и смазахте и ако да, каква смазка сложихте? Вътре където влизат водачите, почистихте ли? Как са ти гумичките на самите водачи ? И като е монтиран апарата и накладките, без гумата, като натиснеш и отпуснеш  педала на спирачката, диска задържа ли, или си се освобождава?

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо за бещаните снимки. Снимах втулките , след което и как са монтирани на амортисьора. Не са много добро качество, но все пак дават някаква представа за какво става въпрос. Проблема е в това, че не мого да ги кача. Ако на някой не му е проблем да ми звънне на 0887693490, да ми помогне с качването за да ги видят, тези които се интересуват.Двата водача ги свалих, същите се движат лесно и си има някаква смазка по тях. Не съм ги чистил защото както казах се движат много лесно (не са запекли). Гумичките на самите водачи са здрави, нямат скъсано. Като натисна педала на спирачката, диска блокира, след като освободя педала на спирачката, диска  се освобождва и започва да се върти на ръка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си изрязах по шаблон подложки от транспортна лента (изключително здрава и твърда гума) които ще сложа между чашката и купето, не виждам защо да не става така и при втората фаза - просто шаблона е друг чешит.

 

Това, с материал от транспортна лента, е може би най-лесния, практичен, евтин и достатъчно здрав начин. 

Замислям се / решил съм/ и аз да го направя така.

Обаче въпроса е, от къде може да се намери парче от такава лента, че досега една седмица търся и не мога да открия ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ееее, при мен каквото хартиса го изхвърлих... Щеше да стигне поне за 2 подложки. Ще пусна пипала да видя дали мога да издействам още едно парче - каква дебелина искаш, 8мм или 1см?

Редактирано от swartalf

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за предложението, но до края на седмицата чакам да ми донесат, ако се провали работата обаче, вчера колега от форума обеща да ми изпрати и ще се възползвам от предложената от него услуга, така че смятам че нещата ще се уредят.

Принципно смятам, че 1 см. дебелина ще е достатъчно, а и така няма да се налага да сменявам, болтовете на чашката с по-дълги.

Надявам се, че с тази дебелина подложка, ще успея да вкарам страничния наклон в норма, който по заводски данни на задните колела е  - 1°00' ± 45' , а при мен  стенда показа:  -2°47' на лявото и  -3°06' на дясното колело.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като ми донесоха, тефлонов материал на плочка и транспортна лента, с дебелина по 1 см., сътворих на бърза ръка две подложки от първия материал, и се получи нещо такова:

 

post-20738-0-47273400-1432490490_thumb.jpg

 

Значи материала е доста здрав и ме съветват да го използвам него, ако се спра на този начин на повдигане.

Обаче започвам да се замислям, дали така е правилния начин ?

Предлагат, да ми направят на струг, метални втулки/подложки с борд за самата пружина / за да не може да  излиза/ и те да се сложат, между чашката и пружината, защото така ще се запази по-точно, работната час на амортисьора.

Като се замисля е така, защото ако допуснем,че пружините са се свили 1 см. с времето, хода на амортисьорите се е скъсил с толкова. При положение, че сега ги напъна над чашката с още 1 см., първоначално този ход няма да има промяна. Обаче пружините ще омекнат още и ако това стане бързо, хода на амортисьора ще се скъси още, което не е добре.

Та се замислям за втория вариант, с втулките между пружините и чашката.

Вие какво мислите? 

  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все пак пружините не са от пластелин и няма да се свиват безкрайно.Нормално е за толкова години "служба" да се посвият.Това не бърка толкова хода на амортисьора и не смятам,че ще има проблем с първия вариант с горната подложка.Давайте и други мнения по въпроса.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес намерих малко време и премерих, колко свободна резба остава, на шпилките на чашката, за да видя дали ще стане тази подложка с 1 см. дебелина, или ще се окаже недостатъчна.

Оказа се, че остава 5 мм. и с оригиналните шпилки няма да стане.

Тогава максималната дебелина на подложката трябва да бъде до - 5 мм./ макс.- 6 мм./.

Обаче въпросът вече е : дали тази дебелина /5 мм./, ще може да компенсира   -1° 45' , за да я вкарам в границата на нормата, или да търся някакви по-дълги, шпилки/болтове за по-дебела подложка и какви да са?

Мисля другата седмица да направя тази интервенция /стига да не излезе, нещо непредвидено/, обаче обичам да съм подготвен, а не да решавам на момента, затова всяко мнение е добре дошло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега в пост 14 съм писам подготви се за клеясъл болт в аморсисьора долу и ако се наложе рязане на оригиналния които е със ситна резба, ще ти трябват и нови гайки.

Аз се засилих за маниполацията, но точно този проблем ме спъна. И сега съм в застой защото все не остава време. А подложките ги правиха на фреза от метал. Горе приготвих по-дълги болтове с 20мм. Но както казах съм в застой поради липса на време а и колата почти не се спира .

Успех и много безаварийни.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не е заварен като при първата фаза? При мен като сменях задните амортисьори в сервиза мъчиха да развият долния болт 40 минути - пекоха го, биха го, ръсиха го с какво ли не и не мърда. Накрая се оказа, че бил капнат на три места с точкова заварка и се развива откъм другата страна  :| Много се смях тогава.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да гайката е заварена . Развива се болта който е ръждясъл във втулката на тампона на амортисьора. Спрей не помага, загряване също ще изгори тампона.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Емич, първото ми CR-V беше прекалено разчекнато. Реших да му сменя пружините. Измерих разстоянието от оста до ръба на веждата преди и след смяната. Колата се вдигна точно с 10мм, и разчекването намаля значително, но все още се забелязваше. Иначе да, болта на амортисьора е със ситна резба, и освен това имаше надлъжни канали, и развиването му след 17-годишна служба си беше приключение.После, мисля, че има логика в размишленията ти около това да сложиш фланец между пружината и чашката. Така ще се доближиш до нормалната, заводска дължина на пружината. За целта обаче трябва да знаеш, колко е дълга оригиналната пружина. Иначе рискуваш, ако направиш прекалено дебел фланец, да намалиш драстично хода на амортисьора при разгъване. Не че това е толкова фатално, все пак не правиш скокове ежедневно, надявам се ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Днес намерих малко време и премерих, колко свободна резба остава, на шпилките на чашката, за да видя дали ще стане тази подложка с 1 см. дебелина, или ще се окаже недостатъчна.

Оказа се, че остава 5 мм. и с оригиналните шпилки няма да стане.

Тогава максималната дебелина на подложката трябва да бъде до - 5 мм./ макс.- 6 мм./.

Обаче въпросът вече е : дали тази дебелина /5 мм./, ще може да компенсира   -1° 45' , за да я вкарам в границата на нормата, или да търся някакви по-дълги, шпилки/болтове за по-дебела подложка и какви да са?

Мисля другата седмица да направя тази интервенция /стига да не излезе, нещо непредвидено/, обаче обичам да съм подготвен, а не да решавам на момента, затова всяко мнение е добре дошло.

Оригиналната гайка на амортисьора отгоре е доста висока , ако я смениш с по-къса , пак с широка периферия, няма ли да освободиш още 5 мм?

Редактирано от KRING

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

KRING, това което предлагаш, не влияе на самото захващане, или имаш в предвид нещо друго?

Самото захващане на чашката, към купето е проблема /заради късите шпилки на самата чашка/ - с по-дебела подложка, не стига резба, за да се завият гайките.

Краси, между пружината и чашката е правилния начин, но е по-голяма играчка, а и моя приятел, дето сложи отгоре подложки ,не се оплаква вече половин година, така че май на този начин ще се насоча и аз.. 

 

Иначе вчера взех две двойки болтове, от една морга за Хонди, за захващането на амортисьора от долу - за всеки случай, ако при развиването се прецакат моите.

Едните са с надлъжни канали на самото стебло /нали такива са били/, но са малко по-дълги и с по-голяма глава, но ако се наложи ще се режат, а другите са точен размер, но нямат канали.

Проверих и подложките които направих по дадените размери, дали стават на чашката, и има малко отклонение /2-3 мм./  на дупките на шпилките, но ще ги разпиля малко и ще станат.

Поне вече знам точните размери, които според мен са тези /дано не са ми дали чашка от друг модел за размера  :), или моята да се различава/. 

 

post-20738-0-58451000-1432906888_thumb.jpg

 

Остава само да намеря по-дълги шпилки /болтове за самите чашки, малко свободно време /че нещо напоследък е кът/ и ще скачам в джаза.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това , което имам в предвид е да развиеш гайката , която стърчи от шпилката на чашката.(Дето минава през дупката с Ф12 на схемата).Тя е доста дълга , може би около 1,5 см( а вероятно има и кухина в долната част )и да провериш дали можеш да я смениш с обикновена стопорна гайка с периферия. Тя е около 1 см висока и от разликата във височината между двете гайки ще ти дойдат липсващите 0,5 см.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Сега разбрах какво си имал в предвид  :yes: и благодаря за идеята.

Преди като гледах колко резба остава на шпилката, над гайката, не ми се стори толкова висока /1,5 см./, ама ако е така както описваш нещата, може да стане работата.Ще се опитам да я измеря все пак, /че е малко тесничко/ , или ще развия направо една, да я премеря по-точно и да преценя, дали така ще се получат нещата, или ще се търсят по-дълги болтове.

Редактирано от Еmicha1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Emich кажи какво направи с повдигането на колата. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×