Jump to content
kindis

Civic-a се задъхва на климатик!

Recommended Posts

Здравейте,Карам англиийски Civic от няколко години.Всяко лято имам един и същи проблем:Когато включа климатика колицата направо умира (умират и конете). Губи мощност и започва да се товари яко двигателя!Не се вдига температурата на таблото, но когато спра и изключа двигателя се чува бълбукане отпред - ври водата.Ходих на няколко майстори - сменях гарнитура, но без голям ефект.Кажете какво мога да направя с тоягата преди да съм я продал.Трябва да реша проблема, защото ми предстои да пътувам с нея до Турция.Приемам всякакви идеи за решение!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С какъв мотор е колата ти колега, защото моята с 1.6 115 коня, също има огромна разлика, дали е включен или изключен климатика.Карал съм и 125коня Втек англичанка, при нея вече не се усеща толкова разликата.Според мен е нормално.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:D Моя сивик също "умира" с включен климатик липса на въртящ момент D14a4. Купи си акорд 2 литра по се търпи с включен климатик.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам за вас момчета , но аз карам Сивик вти 160 коня и също се задъхва ... Трябва ти американски мускул според мен за да не усещаш разлика във вървенето с включен климатик :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам за вас момчета , но аз карам Сивик вти 160 коня и също се задъхва ... Трябва ти американски мускул според мен за да не усещаш разлика във вървенето с включен климатик :)

Или дизел с много Nm :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-голям проблем ми е че като изклщча двигателя водата ври!!!!Иначе ми къса нервите на климатик.Двигателя е D14A7 :(((( само със 75 коня

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами нормално е да се мъчи колата. Около 20% от мощноста се губи при включен климатик. Моята ВТИ-ка също се мъчи и трябва още по-голяма заигравка със скоростите. Преди карах ситроен дизел(90 коня) и там положението беще трагично на клима. При климатроника нещата обаче не стоят така, за това ако може някой по-навътре да обясни какви са точно разликите, ще съм му благодарен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
:offtopic: Нито дизели, нито "хамерикански мускули" ви трябват. Климатиците на 7-ма генерация Кибик, например, са електрически и не се отразяват по никакъв начин на двигателя. Предполагам следващите Сивици-и и по-новите Акорд-и също са така.ПП А разликата между климатроник и климатик е само в това, че едното може да подържа зададена температура автоматично (като се включва и изключва, когато е необходимо), докато обикновен климатик просто духа студено, докато не го спреш. Редактирано от user

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моята госпожа се задъхва,просто климатика си дърпа мощностПубликувано изображение Преди карах Ауди с климатроник,но при него почти няма разлика с,или без.... Жалко,че сивикчетата не се предлагат с климатроникПубликувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз нямам решение за проблема на колегата, но нямам и проблем, май. Моята англичанка е 90 к.с. и климатика се усеща, ама трябва много да си се "впрегнал" в наблюдението на симптомите, като задължително я държа над 2200 об./мин. Но като този проблем не съм забелязал да имам:

Не се вдига температурата на таблото, но когато спра и изключа двигателя се чува бълбукане отпред - ври водата.

Предполагам, че там някъде е истината, за която се притеснява колегата... И предполагам,че по-компетентните ще се изкажат...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де ,даже и с електрически компресор да е ,нали тази енергия трябва да дойде от някъде,а тя идва от алтернатора.Колкото по-голям консуматор има включен към него ,толкова повече сила от мотора му трябва за да го върти.Така или иначе пак трябва да взима от силата на двигателя като работи компресора на климатика.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не са с електрически компресори по-новите Сивици(освен Хибрида и то само когато е врежим на генератор).Независимо дали е климатроник или климатик е едно и също положението с загубата на мощност.И е нормално.Независимо от марката,модела и дали е с бутон или с електронно управление(дето му викат климатроник).Компресора може да натовари двигателя до 25-30% в зависимост от режима.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А да попитам колегите ,с включен климатик е ясна работата, обаче примерно ремъка който е за климатика нали е постоянно зацепен за двигателя и се върти дори и да не работи компресора ( или бъркам) :blink: . Та въпроса е колко се товари само от ремъка двигателя и каква ще е разликата ако имаш климатик, но примерно нямаш зацепен ремък. Ще се разтовари ли мотора поне малко? Поставям въпроса понеже има колеги които са си взели автомобил с климатик без да са имали желание за това и при всяка смяна на ремъци купуват и такъв ,а климатика го пускат 2 пъти в годината . Мисълта ми е дали ще спечелят нещо от към мощност ако този ремък не се слага или се махне?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще се спечели някаква мощност. По-малка ако се демонтират сервото и/или климатика (само като се свалят ремъците им) или по-добрият, и най-добрият вариант да се махне и шайбата от коляновият вал с трите писти и да се замени с еднопистова. Моят Сивик къде си е труп ами и като сложих тази голямата шайба, за да сложа серво за жената че трудно въртяла волана и хептен почина милия :) Определено се усеща разлика преди и след монтирането на голямата шайба и сервото. Всякакви такива паразити е най-добре да стоят далече от коляновият вал ама.....няма как

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав е Ombre, вярно е с ремък, а не електрически. :huh: Не го бях проверявал това, обаче ми го беше казал човек, който уж е в час и съм го приел за вярно. Вчера погледнах EPC-то и вътре си има картинка на шайбата и ремъка. :shy:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.Карал съм и 125коня Втек англичанка, при нея вече не се усеща толкова разликата.

...в ниските обороти се усеща пак разликата осезаемо особено по нагорнище ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз от опит знам че няма значение колко коня и кубика е мотора. Интеграта ми също се усеща когато включа климатика и то осезаемо , S2000 също се усеща осезаемо а е 2.0л. мотор 240 коня.Просто няма значение дали е силна или слаба колата , винаги се усеща разликата със и без климатик , загубата си е прилична :). Интеграта съм я забелязал че когато е на климатик в ниските обороти е доста по мудна от нормалното , във високите (във Витек) не усещам голяма разлика S-ката е същата работа.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В петък карах към 370км. на климатик, като настъпя газта и изключа в това време климатика все едно се включва v-tec с най-агресивните съществуващи валове. Спъва си доста но, когато компресора си нагнети въздух и се изключва така на дълаг път и клима на малка степен не се усеща чак толкова но дразни за това от 30 хил. км. имам около 520 само на климатик.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове,Кажете от какво може да клокочи като изключа двигателя, а температурата да не помръдва.Сменял съм радиатор, капачка, гарнитура на главата.може би днес пак ще си купувам капачка.:(((((

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове,Кажете от какво може да клокочи като изключа двигателя, а температурата да не помръдва.Сменял съм радиатор, капачка, гарнитура на главата.може би днес пак ще си купувам капачка.:(((((

Данеби да не сработва перката на охлаждането, така също може да заври чайника, иначе ако всичко друго е ОК, може да е от недобре направена смяна на гарнитура.Но това са само предположения :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Включва си се перката.За гарнитурката... може и така да е станало!На МАЙСТОР я давах...:((((ама как да я проверя???

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

По въпроса със "задъхването" на климатик, няма как да не е така защото нямаш достатъчно въртящ момент на ниски обороти. При дизелите и особенно при по-новите не се усеща толкова много защото имат максимален въртящ момент примерно от 1800-2500 оборота а при повечето бензинови Хонди е примерно при 4800-5000 оборота /а и е доста по-малък от модерните дизелови мотори/. Дали е електрически компресора или на ремък общо взето няма да има много разлика защото компресора пак трябва да вземе определено количество мощност от двигателя /в единия случай директно от коляновия вал чрез ремъка а в другия случай от акумулатора като така пък се натоварва генератора който пак натоварва коляновия вал/.По въпроса за загряването, веднага след като изгасиш двигателя ли се чува това бълбукане или след известно време? Опиши по-точно проблема.

Редактирано от martins

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По въпросът с Бълбукането:Случва се моментално след като изключа двигателят - след минута-две се набълбуква:)))

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

По въпросът с Бълбукането:Случва се моментално след като изключа двигателят - след минута-две се набълбуква:)))

В казанчето ли се чува това бълбукане или в тръбите? Редактирано от martins

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при мен също бълбука като я изгася когато и е много загряла но моя радиатор е ладов и налягането е около 0,6 бара но като изтине си връща обратно антифриза това го забелязах 2006година и до сега не ми е пресичала маслото и не съм сменял гарнитура

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

при мен също бълбука като я изгася когато и е много загряла но моя радиатор е ладов и налягането е около 0,6 бара но като изтине си връща обратно антифриза това го забелязах 2006година и до сега не ми е пресичала маслото и не съм сменял гарнитура

Това е нормално като загрее мотора да вкарва колкото е необходимо течност в казанчето, а после като охлади да си я смукне обратно. Мисля че нивото на течността в казанчето трябва да е до средата /ако няма маркери/. А ако не губи течност и не е смесено масло с вода не виждам защо дасе сменя гарнитура. Провери ли термостата за всеки случай, но ако е него от стрелката ще играе и ще загрява на място и в движение. Редактирано от martins

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А дали не е намалял фреона в системата,защото издава подобен шум.това е само предположение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По въпросът с Бълбукането:Случва се моментално след като изключа двигателят - след минута-две се набълбуква:)))

Балбукането колега е от фреона, не е от водата!При мен като дозаредих с фреон и вече не балбука!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как фреон ще бълбука, като е газ под налягане.Много интересно :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как фреон ще бълбука, като е газ под налягане.Много интересно :blink:

:offtopic: То и пропан-бутана уж е газ, ама е течен, а ?! Щото като са под високо налягане, молекулките немогат да скачат наляво-надясно толкова свободно и почват да са по-спокойни и приближени една до друга. Нарича се ГАЗ защото в нормални условия (атмосферно налягане и температура 0-30*С) е в газообразно състояние. Водата е течност, щото при тези условия е течна, иначе е твърда или газообразна, ама кой да слуша в час по физика за 6-ти клас :afro: Тъкмо и аз щях да казвам, че вероятно е климатика или казанчето за водата, ама нещо немога да си обясня - защо си седиш до колата и се услушваш :P - ходи си пий бирата, Хондата не я мисли.Относно гарнитурата - ако бълбука охлаждащата течност, отдавна щеше да си разбрал, но ако се притесняваш покрай мненията на колегите - можеш да провериш дали има изгорели газове в охлаждащата течност във всеки читав сервиз - с едно уредче и химикал който се оцветява ако има проблем, тва ако искаш да си 100% спокоен.Иначе май не си доливал последните 2-3год фреон, а той се долива през година в общия случай.Сподели после като го оправиш, да завърши темата подобаващо и да е полезна на други! :zen:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бълбукането си е от казанчето. Първо ще сменя Капачката на радиаторът, а после ще допълня с Фреон (Не само последните дв години не съм доливал,а въобще от както съм я купил.).Само се чудя от де да си взема читава капачка, че тази ще ми е трета :((((

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен бълбука и май е от климатикаИмали още къде да се долее от стария фреон и как се разбира колко, тоест да не се долее повече от колкото трябва че моя май духа по слабо от преди.И да определено климатика дърпа колата назад има хора дето махат ремъка зимата за да им падне разхода малко но това има и негативни последици, по добре е да си върти шайбата

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Отиди някъде където се занимават с поддръжка и ремонт на автоклиматици. Фреона се точи, тегли се и се добавя колкото трябва. Долива се и масло, ако е необходимо.А тва за махането на ремъка не е много нужно тъй като компресора е зацепен само корато е включен климатика. През другото време се върти само ролката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Ми не си прав колега.Аудито, което карам в момента въпреки, че е е..ати кошника (супер ненадежден автомобил) с включен климатроник се усеща минимална разлика само в ниските обороти.Влезе ли в обороти и турбината се завърти стабилно :D разлика няма.
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

 

Аудито е дизел с турбина. Има голям въртящ момент на ниски обороти. Заради това не се осеща толкова много мощността която дърпа компресора от мотора. Подкарай някое бензиново и ще видиш дали не се усеща. И дори и на високи обороти разлика винаги има, няма как да няма. Редактирано от atoma
Колега ограничете цитатите!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

 

А да знаеш какви пари взимат горе долу за това упражнение, търся конкретно сервиз с опит дето ще си свършат работата добре и няма да ми одерат кожата. А за ролката явно някой е забелязал малък спад в разхода, и единия ремък спъва колата(незначително), много далече съм от такива идеи. Редактирано от atoma
Колега ограничете цитатите!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Информацията за такъв сервиз ще ми бъде полезна и на мен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

 

Много се обърка Аудито ми е 1.8Т - бензинов мотор АЕВ иначе за въртящия момент поуцели леко от 1750об/мин е 210Нм.А на високи обороти казвам ти не усеща ни климатроник нито нищо.Поздрави! Редактирано от atoma
Колега ограничете цитатите!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

 

Е да де не знаех дали е дизел или бензин :). Но не можеш да сравняваш въртящ мемент 210Нм при 1750об/мин с 140-150Нм /или дори към 200Нм да е/ при 4800-5000 оборота. За това ти говоря, няма как да не е по-добро положението с климатика при теб. Няма как да не се усеща доста липсата на мощност при ниски обороти при двигателите които достигат до максималния въртящ момент на високи обороти.При мен положението е трагично. Компресора почна да трака и има някакво усилие при въртенето му. Преди това направо на 1-ва понякога имах чувството че ще спре колата. За жалост ми предстои ремонт. Редактирано от atoma
Колега ограничете цитатите!
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
И моят Сивик - 5 ген. D13B2- има същия проблем със спада на мощност при включен климатик, който е особено осезаем при тръгване. Отидох при майстор занимаващ се с климатици. Обясни ми че явно дехидратора ми е за смяна и затова става това затормозяване. Проверих цената на такъв за моята кола - 40 лева , но уви до днес не съм го сменял.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...