росенKN 29 #1 Публикувано 6 Юни, 2011 Всички знаеме че оригиналните и препоръчвани свещи на хонда са NGK и DENSO ,но предимно първите.Та мисълта ми е че масовите NGK в БГ са произведени в Франция,и се питам това същите свещи ли са които вероятно някои от нас са заварили оригинално монтирани на колите ни,дали са със същите качества и своиства.Надявам се ако има колеги които са доволни или недоволни от европеиския вариант да споделят мненията си. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prelude 311 #2 Отговорено 6 Юни, 2011 Има вероятност английските модели да са с европейски варианти на марката свещи,но мен ме съмнява честно казано.Защото в англия идват готови сглобени агрегати,онези само събират отделни агрегати.Поне в началото беше така.Френско NGK съм слагал на един мой мотор и беше отврат.Извадих ги на момента и си сложих дъртите свещи,работеше много по-добре с тях.А и едва ли някой може да се похвали че е взел кола 6-та ръка на 12 години и вътре да е намерил оригинално вградените свещи. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Vasilen_Civic_DOHC 55 #3 Отговорено 6 Юни, 2011 А и едва ли някой може да се похвали че е взел кола 6-та ръка на 12 години и вътре да е намерил оригинално вградените свещи. Представи си я от Италия и ще се получи. По темата... колега явно се двуомиш какви да зимаш, по добре не експериментираи има колеги в форума който ще ти подсигурят сигурни оригинални NGK свещи. Поздрави Василен и дано да не съм Офф Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
miroslav_stoev 1 #4 Отговорено 7 Юни, 2011 NGK имат завод във Франция - качеството е супер ! То и на адидас пише меид ин чаина ... но си взимаш ..нали? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivo_shogun 4 #5 Отговорено 7 Юни, 2011 аз имах проблем с френските свещи - на 10 000км тотално отказаха и не можаш да я запаля дори докато не смених от другата ми кола с японските които са на повече от 50 000км и няма проблеми. Така че те съветвам да си намериш японски за да не береш ядове като мен.прави си изводите и успех! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #6 Отговорено 7 Юни, 2011 Мойта дойде от Италия с някви бошовски и вървеше добре но след няколко месеца реших да ги сменя понеже изглеждаха доста стари,намерих само френско NGK и резултата при моя мотор е че стана доста по-тромава и след 3хил оборота почва само да бучи пък не ускорява,помислих че нещо си внушавам ама купих едни денсо за 4и50 парчето и колата заработи както преди .NGK-то ги подарих както са чисто нови ,между другото скоро чух че имало и такива на които пишело джапан ама пак били ментета! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Player101 383 #7 Отговорено 7 Юни, 2011 Сложих такива и след няма и 100 км ги махнах. Всички бяха катран черни а една въобще не беше работила. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rulemaker 130 #8 Отговорено 7 Юни, 2011 Ей, верно ли са толкова зле? Аз само с такива карам и колата си върви доста добре, ебати ако ги сменя с японски или с Денсо сигурно ще литне купето. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nautical 1 #9 Отговорено 7 Юни, 2011 Здравейте! И на жената Акорда беше с френски NGK. Веднага бяха заменени с японски NGK. Осезаема разлика..... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Wolfcry 74 #10 Отговорено 7 Юни, 2011 Френските нжк НЕ са оригинални, говорил съм с вносител. Също "той" ми каза, че не са качествени и имало оплаквания. Но явно си е на късмет, защото имам и доволни познати с такива.Аз си взех нжк мейд ин уса от един колега от форума, но не си спомням кой беше. Не знам дали не са ментаци и те, той каза, че не са, но фактите са си факти - карам с тях вече хиляди киилометри и работят перфектно.За денсото от косер например - пак има много недоволни и много доволни. Според мен и те са ментаци, въпреки че точно във форума имаше спор за тях. Човек, работещ в косер твърдеше тук, че са оригинални. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Crazy job 434 #11 Отговорено 7 Юни, 2011 Карал съм с френско НЖК,но на един скутер и не бях доволен. Сега на хондата съм с японско и са си супер за сега,вече по.вече от 10 000км. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kembo 88 #12 Отговорено 7 Юни, 2011 Купете си НЖК от поръчките който се правят тук във форума от хондапартснау и идват произведени в Япония с червена опаковка и си пише Хонда на тях ,цената е повече от добра По добър съвет от този не мога да дам и двете коли ми са от там свещите и всичко е ОК Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Wolfcry 74 #13 Отговорено 7 Юни, 2011 Сега си погледнах сервизната книжка - вече 35 000 км карам с въпросните нжк от колегата. Името му беше нещо като Т_А_Т_Е_Т_О и после още нещо след това, нещо подобно беше. Дано го откриеш, железни са и цената мисля че беше трийсет ин яколко лв за 4. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
barsi 265 #14 Отговорено 7 Юни, 2011 Такааа,Шанса да си купиш кола на ок 200 хиляди/с превъртян километраж естествено/ и да са ти "оригинални" свещите при техния експлоатационен срок ок 20к е равен на 0. Има и иридеви, те са с около 80-100к пробег. Пак е равно на 0. От френско нжк е по-добре са си купиш Бриск. Ама и тия и тия са само ако продаваш утре колата или си мазохист. Щом питаш значи ти трябват свещи и да чакаш 2 месеца поръчка няма смисъл. И в Бг има японско нжк. Цената и не е 6 кинта а около 8, но 20к нямаш проблем. После си викаш още едни и си караш. Като станат гадни старите си ги сменяш. Иридеви също има, но ок 40 лв парчето няма смисъл, освен ако не даваш по 20 кинта за смяна или не си си наумил точно за това да си дадеш парите. Денсо също има. Ама има и много ментета. Ако намериш читави са готини, но при положение, че има как да си намериш японско нжк, няма смисъл от тая руска ролетка точно със свещите. От лоши свещи на бобината и на комутатора им се е..ва майката. А те са по 80-100 кинта парчето средно. Имаш лично. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
K1r1L 860 #15 Отговорено 7 Юни, 2011 Аз имам едни БКР-6 фреснки нгк и съм доволен от тях ,за резервни все ги пазя.(не си знаят КИЛометрите и годините) !СЕга съм с иридиеви нгк и невиждам абсолютно никаква разлика от БКр-6 френските които Аз имам !.(преди ТОВа бях с ДЕНЗО иридиеви смених 2-3 комплетка..капут .) -с тях колата беше наи добре, но за кратко МНОГО слаби свещи неиздържат на натоварване.Едновалката ми е С дензо иридиум и няма проблем с тях ама нея я бутаме. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Кирето 15 #16 Отговорено 7 Юни, 2011 наскоро си взех NJK пишеше че са правени в Япония, Нема грижи колата лети Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fly-boy 91 #17 Отговорено 7 Юни, 2011 Denso iridium power Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
FALKON 0 #18 Отговорено 7 Юни, 2011 А от каде в София човек може да си купи оригинални НЖК ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
FALKON 0 #19 Отговорено 7 Юни, 2011 Маи и аз си карам с френско НЖК ,а искам да видя разликата с Японското.МЕРСИ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
miroslav_stoev 1 #20 Отговорено 7 Юни, 2011 Не мога да разбера щом нжк (френските) са такъв боклук , защо ги монтират на немските автомобили (който излизат от завода) ??? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
росенKN 29 #21 Отговорено 7 Юни, 2011 (Редактирано) При мен положението е следното-предишните ми свещи бяха БОШ и колата си работеше идеално никви проблеми не са ми създавали,и доиде момента в които наруших правилото,,нещо където работи не се пипа,, и ги смених с НЖК което като монтирах видях че е френско,но ОК колата си работеше супер.Но от месец насам взе да пали на 2-3 цилиндъра и след 10сек. се оправяше.Последната седмица обаче освен че палеше така и след като загрееше пак прекъсваше,едвам доловимо личеше си отзад на ауспуха.Свалям свещите те образец почти бели с едвам доловима кафява опрашка.Заподозрях кабелите оглеждах ги в тъмното,свалях дистрибуторна капачка за почистване,даже се съмнявах за прегорял клапан и дори запушено гърне.Днес свалям предпазната ламарина на изпускателния колектор,паля и трети цилиндър не грее свалям свеща пробвам я отвън хвърля искра.Премествам я на четвърти цилиндър паля и на него не работи.По никакъв външен белег не личи че свеща е дефектна,Това са свещи на няма и 10000км.Истинко НЖК на изправна кола изкарва 100000 безпроблемно-доказано.Аз за сега ще си върна старите бошове че сам в друг град и не ми е до допълнителни разходи.Изводът от всичко е че на европеиците явно им е трудно да подържат качеството създадено от други.Има вероятност аз да съм карък и да съм попаднал на дефектна но като чета постовете на колегите маи не съм единствен. Редактирано 7 Юни, 2011 от росенKN Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #22 Отговорено 8 Юни, 2011 Те може да ги монтират на немските в завода ,ама те дали са същите дето се продават тука,едва ли.РосенKN ,не си играй така с пробите с извадени свещи или кабели че после бубини ,комутатори и незнам си какво още може да откаже -абе само повече ядове може да си докараш. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
drakula 18 #23 Отговорено 8 Юни, 2011 А от каде в София човек може да си купи оригинални НЖК ?Бул.,,Христо Ботев'' 119 за София Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
slona 5 #24 Отговорено 24 Юни, 2011 Не мога да разбера щом нжк (френските) са такъв боклук , защо ги монтират на немските автомобили (който излизат от завода) ???че немските коле не са ли и те боклуци като френските свещи аз съм карал със френско НЖК точно 10мин. и веднага си върнах оригиналните и си поръчах нови от форума (няма да споменавам имена) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
miroslav_stoev 1 #25 Отговорено 24 Юни, 2011 Мисля ,че е доста смело да кажеш ,че немските коли са боклуци Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Doomwisher 164 #26 Отговорено 26 Юни, 2011 Че те ако бяха хубави коли щяха ли да им слагат френско NGK ... почти всичко по тях е ментажно или не съвсем исктинско и са много по-скъпи на всичкото от горе, че и ги купуват! Така ли се прави бизнес да изградиш имидж и име и след това като си се доказал вече и да продаваш орязани от всякъде боклуци, с максимално орязана производствена цена и огромна продажна цена ... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Izanagi 389 #27 Отговорено 26 Юни, 2011 (Редактирано) На chris_barnes му поръчах оригинални хонда свещи докато си поръчвах на мен гарнитурите и т.н. за турбо проекта.За някои модели имаш право на избор м/у NGK и Denso.Той поиска NGK BKR6E-N-11. Дойдоха NGK в опаковка Хонда.Сложи ги и каза, че колата му работи доста по-добре от преди, те старите му бяха вече зле де.Дойдоха на 18 лв и с гаранция за качество, все пак са по специфичните изисквания на Хонда и са си сложили на тях емблемата и си продават колите с гаранция с тези всещи.Аз съм с иридиеви денсо и нямам оплаквания също. Редактирано 26 Юни, 2011 от Izanagi Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Araba 4 #28 Отговорено 26 Юни, 2011 Всички знаеме че оригиналните и препоръчвани свещи на хонда са NGK и DENSO ,но предимно първите.Та мисълта ми е че масовите NGK в БГ са произведени в Франция,и се питам това същите свещи ли са които вероятно някои от нас са заварили оригинално монтирани на колите ни,дали са със същите качества и своиства.Надявам се ако има колеги които са доволни или недоволни от европеиския вариант да споделят мненията си.колега,никакви проблеми нямам с такива свещи.Колата си я взех с такива свещи,след 20 000 ги смених,не заради проблем,трябвало на такъв пробег да се сменят според майсторите.С новите свещи от същата марка и произведени във Франция съм изюминал пак толкова километри без никакви проблеми.моето мнение е че са добри и сега отново ще ги сменя със същите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
росенKN 29 #29 Отговорено 26 Юни, 2011 Колега и аз бях доволен от работата им докато работеха или по точно едната която явно проби изолатора,започна да прекъсва и накрая съвсем отказа,иначе другите работеха отлично.20000км са нищо за свещи при условие че всичко по колата е ОК.Оригиналните ги смениха на 100000км ,следващите на 180000 в БГ по настояване на газаджиите които дефакто не можеха да си настроят газовата а свещите си бяха перфекти дори и на тези километри,лошото е че не ги запазих.Вероятно е и аз да съм попаднал на дефектна но все пак ми е интересно какъв е шанса 1:1000000 или 1:10. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sunny 0 #30 Отговорено 27 Юни, 2011 Френските нгк и се правят в завода на беру и няма никаква разлика между двете марки,освен в надписа Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lelemale13 47 #31 Отговорено 27 Юни, 2011 Че те ако бяха хубави коли щяха ли да им слагат френско NGK ... почти всичко по тях е ментажно или не съвсем исктинско и са много по-скъпи на всичкото от горе, че и ги купуват! Така ли се прави бизнес да изградиш имидж и име и след това като си се доказал вече и да продаваш орязани от всякъде боклуци, с максимално орязана производствена цена и огромна продажна цена ... ДА за съжаление по скоро така се правят пари особено ако заспалото човечество го интересува само външност. Така действа и природата когато не вдяваш тя ти слага огледала за да се оглеждаш колко си зле и да се промениш но засега май си се харесват Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
626 415 #32 Отговорено 10 Декември, 2012 Знам че темата е стара, но щом пише отзиви ще се запиша и аз. Колата е Сивик 1,3 карба, когато е взех смених доста консумативи, включително и свещи "Уж" NGK, напоследък колата едвам работи, и то много често на 3 цилиндъра (четвърти отказваше) и тези дни направо си умря, свалих свещите и какво да видя, те си бяха направо катран черни и като видях че на тях пише "France" и се побърках а са на 600 км от смяната. Днес си взех Denso и колата пак тръгна. Ще кача една снимка да покажа проблема и да знаят колегите да внимат занапред. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SilverCivic 47 #33 Отговорено 10 Декември, 2012 Все си мисля, че проблема ти не е само от made in France. Май имаш проблем със смесообразуването made in Japan.:rolleyes:/> 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
626 415 #34 Отговорено 10 Декември, 2012 (Редактирано) Да така е, за жалост този карбуратор си е отживелица и според мен на тези години дава доста проблеми, но това е друга тема :blink:/>/> как ми липсва мотора на предишния ми сивик - D14A4 работеше като часовник :(/> Редактирано 10 Декември, 2012 от 626 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #35 Отговорено 11 Декември, 2012 Знам че темата е стара, но щом пише отзиви ще се запиша и аз. Колата е Сивик 1,3 карба, когато е взех смених доста консумативи, включително и свещи "Уж" NGK, напоследък колата едвам работи, и то много често на 3 цилиндъра (четвърти отказваше) и тези дни направо си умря, свалих свещите и какво да видя, те си бяха направо катран черни и като видях че на тях пише "France" и се побърках а са на 600 км от смяната. Днес си взех Denso и колата пак тръгна. Ще кача една снимка да покажа проблема и да знаят колегите да внимат занапред. Имах подобен случай, ма на обратно - уж японско денсо не изкара 300км., а френското NGK още кара. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Civic ZC 382 #36 Отговорено 11 Декември, 2012 Като стана дума за свещи.Вече за втори път взимам NGK ZFR5F-11 от една недолюбвана от феновете фирма Е..о 07 без да имам някакви оплаквания.Колата върви добре,като ги свалих имаха много приятен цвят всичките,по 10 кинта парчето.Гледам пише made in Japan от НЖК Япония.Опаковката е жълто и червено,изглеждат горе долу като на прикачения файл.Дали ме търкалкат нещо тези?:rolleyes:/>Да карам англичанката с японски свещи,пък колегите с японките да слагат френски или други ментаци??:blink:/> Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Izanagi 389 #37 Отговорено 11 Декември, 2012 Давате по 10лв на свещ без да сте сигурни в произхода, а в общите поръчки оригинални такива, брандирани Хонда, идват по 6лв парчето ... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HondaExplorer 252 #38 Отговорено 11 Декември, 2012 Аз съвсем наскоро си взех ZFR6F-11 Made in France, по простата причина че тоя номер не го открих никъде Made in Japan. Старите бяха ZFR5F-11 Japan на които само аз навъртях 35000км хем по топлинно число предписват новите и към момента не откривам разлика във вървенето с новите, които взех от магазин Автопомощ /преведено от английски/ , уж са официални вносители. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
росенKN 29 #39 Отговорено 7 Януари, 2013 Година и половина по късно да споделя само,че смених свещите с ,,Денсо,, и дотука около 30000км нямам грижи с тях.Относно френските ,,НЖК,, които свалих от колата ми ги поиска да ги пробва на неговия сивик и докато тои сваляше неговите свещи аз му подавах моите и на 3тата свещ докато си я въртях между пръстите и изолатора и се разцепи на три.По скоро мисля че е бил пукнат,но сега частите просто се отделиха една от друга.Предполагам,че през пукнатините е минавала и искрата и от там са били сички проблеми.Месеци по късно на един приятел с ,,Опел,, ми се оплака по телефона,че му се е счупила свещ и парченцата са паднали в цилиндъра по време на работа,но поражения нямало.Сега около нова година нещо търсехме в гаража му и ни изпаднаха из боклуците въпросните свещи-познаите какви бяха..........френско НЖК.Иначе на братовчедката маздата е с такива френски НЖК още от австрия,в БГ са минали 10000 незнам колко са минали в Австрия но съдеики по електродите са на мноооооого,но си работят перфекто дори и с електроди станали като ръждив пирон. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
barsi 265 #40 Отговорено 11 Януари, 2013 Аз си слагах преди на англичанката френско НЖК . На 2рата седмица колата взе да не пали, почна да придърпва, обикновената газова гърмеше. За късмет един приятел беше командировка в Италия. Видях го на скайпа и му казах какво става. Буквално го хванах на 20мин от тръгването му към България. Човека тогава ми донесе едни Денсо . По 5кинта на брой. Е няма такива свещи. Съвсем обикновени. 45хил като направиха на кола с газова чак тогава пак взе да не пали и чат пад да придърпва. После ползвах едни на Бриск за газ. 8хил по късно почнах да си купувам японско НЖК от България, ама 40 кинта с доставката до офиса... Сега последно ползвам Изанаги като прави поръчки. Смених си ги с оригинални със щампа на хонда на едната кола и си имам и едни резерва . След около месец като има пак поръчка и се сетя, ще поръчам още едни, че на 5тата ген са на 15хил близо и са още българските. Дават им живот 20 000км като си с газ. От там натам си е жив късмет и гаранция за факта, какво е качеството. Честно при мен карат по около 25к. Са ше вида и хамериканските колко ще изкарат. До сега - 6хил. За това и се запасявам. Ако някоя умре по време на акция ще се сменява, но френското НЖК е като да ядеш соеви кюфтета Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове